آشنایی با چند غذا برای مسافرت زمینی

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


آشنایی با چند غذا برای مسافرت زمینی

آشنایی با چند غذا برای مسافرت زمینی

انتخاب غذای برای مسافرت‌های زمینی همواره کار دشوار و زمانگیری بوده است. تصور کنید در روز آخر پیش از سفر که باید تمام وسایل خود را جمع کرده و آماده سفر شوید، همزمان ذهنت مشغول انتخاب یک غذای مناسب برای مسافرت هم باشد. و تازه بعد از آن باید دست به کار غذای برای راه مسافرت شوید.
اگر این سوال برای شما نیز وجود دارد که چه غذایی برای مسافرت مناسب است و بهترین انواع غذا برای مسافرت چیست، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم یک لیست غذا برای مسافرت خدمت شما ارائه کنیم تا دیگر تنها به فکر جمع کردن وسایل خود برای یک سفر بیادماندنی شوید.

[lwptoc]

انتخاب غذا برای مسافرت
انتخاب غذا برای مسافرت

انتخاب غذا برای مسافرت

انتخاب غذا در مسافرت و طبیعت‌گردی کار دشواری است چون باید چند عامل مختلف را در نظر بگیریم. پیش از همه، غذا برای مسافرت باید ساده باشد و تهیه کردن آن وقت چندانی نگیرد زیرا پیش از آغاز سفر، همواره مشکل کم بودن زمان احساس می‌شود. به هر حال باید زمانی را به آماده کردن وسایل و توشه سفر اختصاص دهیم. یکی دیگر از موضوعاتی که در انتخاب انواع غذا برای سفر باید در نظر داشته باشیم، امکان بسته بندی غذا برای مسافرت و حمل و نقل راحت آن است. به همین دلیل، معمولا ساندویچ‌ها راحت‌ترین غذا برای مسیر مسافرت به شمار می‌روند. حتی تصور بردن آبگوشت و دیزی به سفر هم دشوار است!
یکی دیگر از مشکلاتی که در حین سفر وجود دارد، امکان گرم کردن انواع غذا در سفر است. در سفرهای طبیعت‌گردی، تور داخلی و تور انفرادی، معمولا امکانات گرم کردن غذا محدود است. پس بهتر است یا غذاهای سردی را انتخاب کنیم که به گرم کردن نیاز ندارند، یا گرم کردن آنها ساده باشند.
اما یک موضوع مهم دیگر نیز وجود دارد که در انتخاب غذا برای مسافرت حتما باید به آن توجه کنیم، فاسد شدن غذاها است. ممکن است که قرار باشد غذا ساعت‌های زیادی بیرون از یخچال نگهداری شود، پس بهتر است غذاهای خراب نشدنی را در چک لیست سفر خود قرار دهید.
همچنین از آنجاییکه مسمومیت در سفر امری معمول است و بروز آن می‌تواند مشکلات متعددی برای شما پدید آورد و سفر شما را خراب کند، بهتر است حتما از غذای سالم در سفر استفاده کنید. همچنین بهتر است از بیمه مسافرتی نیز استفاده کنید که در صورت بروز مشکل، بتوانید از پس هزینه‌های سفر نیز بربیایید.
حال که با شرایط انتخاب غذا برای مسافرت آشنا شدید، بهتر است به سراغ لیست غذاهای مسافرتی برویم.

نان و پنیر
نان و پنیر

نان و پنیر

بدون تردید یکی از بهترین و سبک‌ترین انواع غذا برای مسافرت، نان و پنیر است. نان و پنیر علاوه بر اینکه یک غذای مسافرتی سالم و خوشمزه است، بسیار مقوی نیز هست و می‌توانید در انواع سفر از آن استفاده کنید. همراه این غذا می‌توانید گوجه و خیار، سبزی خوردن و گردو نیز با خود بردارید.

ساندویچ سیب زمینی و تخم مرغ
ساندویچ سیب زمینی و تخم مرغ

ساندویچ سیب زمینی و تخم مرغ

ساندویچ سیب زمینی و تخم مرغ دیگر غذایی است که پیشنهاد می‌کنیم برای مسافرت خود تهیه کنید. این غذا که یکی از خوراکی‌های سنتی تبریز است و به آن در زبان ترکی یرآلما یومورتا می‌گویند، بسیار مقوی و پر انرژی است، بنابراین می‌تواند ساعت‌ها شما را سیر نگه دارد و به همین دلیل انتخابی خوب به عنوان غذا برای سفر طولانی است.

کوکو - غذا برای مسافرت
کوکو

کوکو

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی که از قدیم به عنوان غذا برای مسافرت نیز کاربرد داشته است، انواع مختلف کوکو مانند کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی است. این غذای خوشمزه نسبتا راحت آماده می‌شود و حتی سرد آن نیز خوشمزه است. حتی اگر در طول سفر وقت یا حوصله کافی را ندارید، می‌توانید کوکو را در منزل ساندویچ کنید و همانطور به سفر ببرید. به طور کلی کوکو یک غذای مناسب برای مسافرت در تابستان است که امکان فاسد شدن آن کمتر است.

 

[sc name=”highlight” text=”یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی که از قدیم به عنوان غذا برای مسافرت نیز کاربرد داشته است، انواع مختلف کوکو مانند کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی است” ]

 

کتلت
کتلت

کتلت

اما اگر کمی حوصله زحمت بیشتر داشتید و دوست داشتید یک غذای خوشمزه‌تر از کوکو را به عنوان غذا برای مسافرت انتخاب کنید، می‌توانید با اضافه کردن کمی گوشت به همان مواد کوکو سیب زمینی، کتلت بپزید. کتلت همیشه به عنوان یک غذای خوشمزه و دوست داشتنی در سفره و سفر ایرانی‌ها جا داشته است و ساندویچ آن در طول سفر، بسیار مزه می‌دهد.

ساندویچ مرغ - غذا برای مسافرت
ساندویچ مرغ

ساندویچ مرغ

اما تهیه کوکو و کتلت هم دردسر بیشتری دارد و هم به عنوان یک غذای سرخ کردنی، کمی مضر است. اما می‌توانید کمی سینه مرغ را آب پز کرده و یک ساندویچ مرغ خوشمزه به عنوان غذا برای مسافرت با خود بردارید. ساندویچ مرغ با گوجه و خیارشور بسیار خوشمزه می‌شود.

فلافل - غذا برای مسافرت
فلافل

فلافل

فلافل نیز یک غذای دیگر است که می‌تواند برای سفر مناسب باشد. این غذای ساده، بدون ضرر و خوشمزه را می‌توانید به عنوان ساندویچ در طول سفر میل کنید. البته در نظر داشته باشید که حتما نخود آن را حداقل یک روز در آب بخوابانید تا نفخ آن گرفته شود، وگرنه در غیر اینصورت می‌تواند در طول سفر شما را آزار دهد.

الویه
الویه

الویه

اما در میان تمام انواع غذا برای مسافرت، شاید هیچکدام به محبوبیت سالاد الویه نباشد. این غذا طرفداران بسیاری دارد و بخاطر سرد بودن خود، در سفر نیز بسیار کارآمد و دلچسب خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که بخاطر سس مایونز و امکان فاسد شدن سریع آن، سالاد الویه بیشتر یک غذای مناسب برای مسافرت در زمستان است.

تن ماهی-غذا برای مسافرت
تن ماهی

تن ماهی

اصلا یک پای ثابت سفر و طبیعت‌گردی، کنسرو تن ماهی است. این غذای خوشمزه و همه کاره را می‌توان هم پیش از سفر با مخلفات ترکیب کرد و ساندویچی خوشمزه درست کرد، هم در طول سفر می‌توانید آن را با نان میل کنید. البته حتما تن ماهی را پیش از سفر، یا در سفر بجوشانید و از خوردن آن بدون جوشاندن به شدت پرهیز کنید.

فست فود
فست فود

فست فود

اما آخرین پیشنهاد ما، انتخاب فست فود‌ها به عنوان غذا برای مسافرت است. شما می‌توانید انواع سوسیس و همبرگر را پیش از سفر سرخ کنید، یا اگر در طول سفر به امکانات آشپزی دسترسی دارید، خام آن را همراه خود ببرید. همچنین انواع کالباس و ژامبون نیز به دلیل سرد بودن و عدم نیاز به پختن، گزینه خوبی برای غذای مسافرتی به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.