کاهش گردشگران چینی، بحران پیش روی صنعت گردشگری

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


کاهش گردشگران چینی، بحران پیش روی صنعت گردشگری

کاهش گردشگران چینی، بحران پیش روی صنعت گردشگری

طبق بررسی‌های انجام شده و آمارهای رسمی بدست آمده، میزان سفر و هزینه‌کرد گردشگران چینی نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. گردشگران چینی یکی از بزرگترین جریان‌های گردشگری بین‌المللی را تشکیل می‌دهند و در سال گذشته نزدیک به 150 میلیون سفر بین‌المللی انجام داده‌اند و در حدود یک پنجم کل درآمد گردشگری جهان از این سفرها بوده است.
اما در سه ماه نخست امسال، میزان هزینه‌کرد گردشگران چینی نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته است. بر اساس نظر متخصصان صنعت گردشگری، دلیل اصلی این امر کند شدن رشد اقتصادی کشور چین و همزمان کاهش ارزش پول این کشور به دلیل جنگ تجاری چین و آمریکا است.
هر چند گردشگران چینی هنوز به کشورهای نزدیکی مانند ژاپن، تایلند، ویتنام و … سفر می‌کنند، اما میزان سفر آنها به کشورهای دورتر مانند استرالیا و نیوزیلند کاهش قابل توجهی داشته است. گردشگران چینی نسبت به سال گذشته، 21 و 6 درصد کمتر به نیوزیلند و استرالیا سفر کرده‌اند.
تورگردانان اروپایی نیز معتقدند دیگر نمی‌توانند بسته‌های تور گران خود را به گردشگران چینی بفروشند و برای ادامه همکاری با چینی‌ها، باید بسته‌های تور با قیمت مناسب‌تر طراحی کنند. همچنین بخاطر افزایش تعرفه تجاری کالاهای وارداتی چین از سوی آمریکا، سفر گردشگران چینی به آمریکا نیز 10 درصد کاهش داشته است.
برآوردها نشان می‌دهد با افزایش جنگ تجاری میان دو کشور آمریکا و چین و همچنین سیر نزولی ارزش پول چین، باید شاهد کاهش هرچه بیشتر گردشگران چینی در سال‌های آتی باشیم.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.