دیدنی‌های شگفت انگیز در آفریقای جنوبی

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


دیدنی‌های شگفت انگیز در آفریقای جنوبی

دیدنی‌های شگفت انگیز در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی، کشوری با کوه‌های مرتفع، دشت‌های باز و سواحل ناهموار است. تاکستان‌های آن از بهترین تاکستان‌های جهان هستند و فرصت‌ تماشای حیات وحش آن باور نکردنیست.

 

آفریقای جنوبی

 

جاذبه‌های دیدنی و گردشگری آفریقای جنوبی :

تماشای خطوط ساحلی خیره‌کننده، مناظر کوهستانی چشمگیر، مناطق وسیعی از بوته‌های رام نشده، بیابان‌های حیرت انگیز، دریاچه‌ها، آبشارها، دره‌های دیدنی، جنگل‌ها و دشت‌های وسیع، بدون شک زیباترین سفر شما را خواهد ساخت .

 

آفریقای جنوبی

 

یادگار ملکه انگلستان با چشم اندازی از اقیانوس آتلانتیک

اسکله ویکتوریا و آلفرد، از مراکز تجاری و تفریحی در دامنه کوه تیبل در شهر کیپ تاون با چشم‌ انداز اقیانوس آتلانتیک، به یکی از مناطق توریستی مشهور تبدیل شده است. اولین سنگ این اسکله توسط ملکه انگلستان و پسرش قرار داده شده و به همین دلیل این اسکله به نام او و پسرش نام گذاری شده است.

 

آفریقای جنوبی

 

این مجموعه دارای تعداد زیادی از رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، گالری‌های هنری، آکواریوم، آمفی تئاتر، بازارچه‌ها و امکانات تفریحی متنوع مانند غواصی، ماهیگیری و قایق سواری است که تجربه کردنشان سفری به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. همچنین تماشای بیش از ۳۰۰ گونه جانوری مانند کوسه، پنگوئن‌ها و لاکپشت‌ها برای کودکان و هم بزرگسالان تجربه جذابی خواهد بود.

 

آفریقای جنوبی

 

 

خانه قدیمی نلسون ماندلا

خانه نلسون ماندلا، رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی در محله اورلاندو وست و در ناحله سووتو شهر ژوهانسبورگ، که قدمت آن به سال ۱۹۴۵ میلادی می‌رسد. این خانه قدیمی در سال ۱۹۹۷، به طرفداران ماندلا فروخته و توسط موزه میراث فرهنگی سووتو، به موزه ملی این کشور تبدیل شد.

 

آفریقای جنوبی -موزه نلسون ماندلا

 

علاقه‌مندان به ماندلا، با بازدید از این موزه با رهبر آفریقای جنوبی، یادگاری‌ها، عکس‌ها، هدایا، نشان‌های افتخار، وسایل‌های یادگاری از ماندلا و فعالیت‌های وی آشنا میشوند.

 

آفریقای جنوبی -موزه نلسون ماندلا

 

 

دهکده‌ایی با خانه‌های رنگی به شکل زنبور عسل

دهکده فرهنگی لسدی، از محبوب‌ ترین مناطق توریستی که دارای فرهنگ، قبایل و تمدن غنی با ۱۱ زبان رسمی دنیا می‌باشد. این منطقه در نزدیکی سد هارتبیس پورت و به فاصله ۱ ساعت از شهر ژوهاسنبورگ است.

 

آفریقای جنوبی

 

دهکده لسدی از خانه‌های سنتی و تاریخی آفریقایی پوشیده شده که سبک زندگی، آوازهای سنتی، غذاهای خوشمزه بومی و رقص‌های محلی آفریقایی را به معرض نمایش برای توریستان می‌گذارند.

با اقامت در مهمان خانه‌های سنتی در باغ‌های سرسبز این منطقه می‌توانید تجربه زیبایی را با خانه‌هایی از طراحی‌های رنگی به شکل زنبور عسل را داشته باشید.

آفریقای جنوبی

 

 

تماشای علفزارهای طلایی در یکی از بزرگ‌‌ترین مناطق بیابانی دنیا    

حیات وحش حفاظت‌ شده‌ (Kgalagadi) ، از تماشایی‌ترین مناطق آفریقای جنوبی است. این منطقه ‌به دلیل ادغام پارک ملی Kalahari Gemsbok و پارک ملی Gemsbok بوتسوانا، یکی از بزرگ‌ترین مناطق بیابانی در دنیا است، که در سال ۲۰۰۰ افتتاح شده و در منطقه‌ای دورافتاده در کیپ شمالی واقع شده است.

 

آفریقای جنوبی

 

شن‌های قرمز رنگ، درختان خارشتر، علفزارهای طلایی و آسمان آبی، پس‌ زمینه‌ای زیبا تشکیل می‌دهند تا زیباترین عکس‌های خود را در سفر به آفریقای جنوبی ثبت کنید.

 

آفریقای جنوبی

 

در میان تنوع بی‌نظیر حیات وحش، این محدوده‌ حفاظت‌شده، میزبان شیر معروف کالاهاری، میرکت، پرنده معاشرتی (sociable weavers) و تیز شاخ‌های کالاهاری است.

 

آفریقای جنوبی

 

 

محله‌ایی رنگی با معماری هندی و گرجستانی

بوکاپ یا مالای کوارتر، محله‌ای رنگارنگ در نزدیکی شهر کیپ تاون که از مناطق توریستی آفریقای جنوبی است. خانه‌های رنگی محله بوکاپ، در دهه ۱۷۶۰ ساخته شده بود که در آن زمان به بردگانی که از مالزی، اندونزی و سایر نقاط آفریقا آمده بودند، اجاره داده می‌شد.

 

آفریقای جنوبی

 

در ابتدا این خانه‌ها به رنگ سفید بودند؛ سپس با وضع قانونی برده‌ها توانستند خانه‌ها را خریداری کنند و آن‌ها را به رنگ‌های شاد و دلخواه دربیاورند. خانه‌های رنگی قدیمی بوکاپ، با قدمت نزدیک به قرن ۱۸ میلادی به همراه سنگ فرش‌های خیابان‌ها منظره‌ای بی‌نظیر و زیبا را برای توریستان نمایش می‌دهد که با ترکیبی از معماری هندی و گرجستانی ساخته شده‌اند.

 

آفریقای جنوبی

 

با پیاده‌ روی در میان خیابان‌های این محله و بازدید از مساجد، معابد و موزه‌های بوکاپ، با نحوه زندگی و آداب و رسوم مردم آن جا بیشتر آشنا خواهید شد.

 

آفریقای جنوبی

 

تماشای شیرهای سفید در پارک شیر و سافاری

پارک شیر و سافاری منطقه حفاظت شده‌اییست، که در منطقه گوتنگ شهر ژوهانسبورگ که برای پرورش حیوانات ملی آفریقای جنوبی از جمله شیرهای سفید ایجاد شده است.

 

آفریقای جنوبی

 

این پارک حدود ۵۰ سال از منطقه‌های گردشگری جذاب برای دوستداران جانداران حیات وحش و طبیعت به حساب می‌آید. حیوانات وحشی دیگری مانند چیتا، شغال، سگ‌های وحشی، کفتار و بزهای کوهی در این منطقه نگهداری می‌شوند.

 

آفریقای جنوبی

 

 

پرواز با بالون بر بلندترین قله‌ی آفریقای جنوبی

دراکنزبرگ (Drakensberg) ، از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری که به‌ معنای کوه‌ اژدها است و بلندترین قله‌های این کشور در همین منطقه قرار دارند. دراکنزبرگ مقصدی فوق‌العاده برای دوستداران حیات وحش و علاقه‌مندان به طبیعت است.

 

آفریقای جنوبی

 

مناطق حفاظت‌شده‌ حیات وحش، پارک‌های ملی، صخره‌های دیدنی و دره‌های زیبا، بخشی از زیبایی‌های این منطقه هستند. بیش از ۸۰۰ گونه‌ متفاوت از گیاهان گل‌دار در جنگل‌های انبوه این منطقه، درکنار مناظر کوهستانی و آبشارهای زیبا، فرصتی بی‌نظیر برای لذت بردن از طبیعت را فراهم کرده‌اند.

تفریحاتی همچون پیاده‌ روی و دوچرخه‌ سواری در مسیرهای کوهستانی زیبا، همچنین پرواز با بالون بر فراز منطقه، که لذتی وصف‌ نشدنی دارند.

 

آفریقای جنوبی

 

 

گشت و گذار در دومین دره‌ بزرگ آفریقای جنوبی                                                           

منطقه‌ حفاظت ‌شده‌ طبیعی (Blyde River Canyon)، بین ژوهانسبورگ و پارک ملی کروگر واقع شده است. این پارک میزبان دومین دره‌ بزرگ آفریقای جنوبی است و پوشش گیاهی و جانوری غنی و منحصر ‌بفردی دارد.

 

آفریقای جنوبی

 

جنگل‌های نیمه گرمسیری انبوه، آبشار، رود، صخره‌های مرتفع و زیبا که ترکیبی از رنگ‌ها و بافت‌های مختلف را به نمایش می‌گذارند، گوشه‌ای از زیبایی‌های طبیعی این پارک هستند.

 

آفریقای جنوبی

 

بهترین روش برای گشت و گذار در این پارک، قایق‌ سواری یا عبور از مسیرهای زیبا برای رانندگی است. مسیرهای مخصوص پیاده‌ روی و امکان سفر با قایق و رودگردی هم در این مجموعه وجود دارد.

 

آفریقای جنوبی

 

 

چشم اندازی ساحلی با تماشای نهنگ‌ها

ساحل گاردن روت (Garden Route) ، با مسیری ۲۰۰ کیلومتری، دارای زیباترین مناظر و چشم‌ اندازهای ساحلی است. این مسیر در کنار اقیانوس هند واقع شده است و از خلیج Mossel در کیپ غربی تا رود Storms در کیپ شرقی ادامه دارد.

 

آفریقای جنوبی

 

این مسیر جذاب و پرطرفدار از کنار تپه‌های سرسبز، شهرهای ساحلی زیبا، تالاب‌ها، دریاچه‌ها و صخره‌های ساحلی می‌گذرد. از جذاب‌ترین بخش‌های این مسیر می‌توان به شهر دیدنی Knysna اشاره کرد که، تالاب‌ها از یک سو و جنگل از سوی دیگر آن را در آغوش کشیده‌اند.

 

آفریقای جنوبی

 

پارک ملی گاردن روت، با دره‌ها، استخرهای طبیعی و جنگلی انبوه، علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی را به سوی خود می‌کشاند. بانجی جامپینگ، قایق‌ سواری و تماشای نهنگ‌ها، گوشه‌ای از تفریحات بی‌نظیری هستند که در این منطقه می‌توانید تجربه کنید.

 

آفریقای جنوبی

 

 

میراثی جهانی با‌‌ ۸ اکوسیستم طبیعی                                                                                    

پارک (ISimangaliso) ، که میراث جهانی یونسکو است، در زبان زولو، به‌معنای «معجزه و شگفتی» است. این پارک که در گذشته با نام Greater St. Lucia شناخته می‌شد.

 

آفریقای جنوبی

 

 

در سواحل شمال شرقی Kwazulu Natal قرار گرفته و ۸ اکوسیستم طبیعی را به هم پپوند می‌دهد که شامل : صخره‌های مرجانی، رودخانه‌های پر از کروکودیل، دریاچه، تپه‌های شنی ساحلی، مرداب و ساوانا. این منطقه میزبان تنوع وسیع و شگفت‌انگیزی از حیات وحش می‌باشد و بیش از ۵۲۶ گونه از پرندگان در این محدوده زندگی می‌کنند.

 

Isimangaliso Wetland Park landscape, Africa. South

 

این شگفتی‌های طبیعی، فرصتی را برای گردشگران فراهم می‌کند تا سافاری‌های کلاسیک را با ماجراجویی‌های ساحلی نظیر ماهیگیری، قایق‌ سواری، شنا و غواصی تجربه کنند.

 

آفریقای جنوبی

 

آفریقای جنوبی دارای جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوع همچون حیات وحش منحصر بفرد‌، چشم‌اندازهای زیبای بیابانی و چندین پارک ملی بزرگ و مشهور است که دلیل سفر علاقه‌مندان به حیات وحش از سراسر دنیا به این کشور می‌باشد.

علاوه بر این صخره‌های مرجانی، رشته‌ کوه‌های زیبا، سواحل متعدد در کنار شهرهای شلوغ و پرهیاهو بخشی از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی پهناور را تشکیل می‌دهند.

 

آفریقای جنوبی

 

 

آژانس ققنوس، بهترین و برترین تورها رو برای آفریقای جنوبی تدارک می‌بیند که برای آشنایی با این تورها حتما با کارشناسان ققنوس در تماس باشید.

 

 

تلفن تماس با کارشناسان : ۲۴۵۲۵ـ۰۲۱

ققنوس در شبکه‌های اجتماعی :

تلگرام | اینستاگرام | توییتر | یوتیوب | آپارات

 

نویسنده : الهام خیرخواه

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.