آشنایی با ژاپن، کشور آفتاب تابان

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


آشنایی با ژاپن، کشور آفتاب تابان

آشنایی با ژاپن، کشور آفتاب تابان

ژاپن کشوری جذاب و پر از تنوع است؛ از کیمونو و رستوران‌های سنتی تا آسمانخراش‌ها و مرکز شهرهای شلوغ، همه و همه در این کشور در کنار هم قرار گرفته‌اند. شاید هیچ کشوری مانند ژاپن نتوانسته باشد سنت و مدرنیته را اینچنین در کنار هم قرار داده باشد و در عین حفظ فرهنگ غنی خود، در دنیای مدرن نیز به این میزان پیشرفت کرده باشد.

شاید همین خصوصیات کشور ژاپن باعث شده است تا این کشور به یکی از پرطرفدارترین مقصدهای قاره آسیا و جهان بدل شود و سالانه گردشگران بسیاری برای لذت بردن از جنبه‌های مختلف فرهنگ ژاپن و تماشای جاذبه‌های گردشگری این کشور، در تور ژاپن شرکت کنند.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس شما را با کشور ژاپن، تاریخ و فرهنگ غنی و جاذبه‌های گردشگری جذابش آشنا می‌کنیم.

[lwptoc]

درباره ژاپن
درباره ژاپن

درباره ژاپن

همانگونه که گفتیم، ژاپن ترکیبی استثنایی از سنت و مدرنیته است و سرعت پیشرفت تکنولوژی‌های جدید در این کشور را تنها می‌توان با قدمت تاریخ و فرهنگ ژاپن مقایسه کرد. این کشور یکی از پیشروان طراحی، تکنولوژی، فشن و آشپزی در جهان است که تمام این موفقیت‌ها را با نظم و پشتکار بسیار بدست آورده است. در ژاپن می‌توانید ساعت خود را با زمان رسیدن و حرکت قطارها تنظیم کنید، غذاهای خوشمزه‌ای که مانند یک اثر هنری هستند را در رستوران‌های سنتی که باید روی زمین بنشینید بخورید، و از سرویس‌های بهداشتی مدرنی که مانندش را هیچ جای دیگری نخواهید دید استفاده کنید.
اما تمام این پیشرفت‌های تکنولوژیکی در برابر تاریخ و فرهنگ سنتی ژاپن اهمیتی ندارد و رسوم سنتی و فرهنگی این کشور همچنان در بین مردم آن زنده است.

قلعه‌ها و قصرهای چشم نواز، معابد قدیمی بودایی و شینتو و فستیوال‌ها پر زرق و برق بخش مهمی از زندگی مردم و ظاهر شهرهای ژاپن است.
قصر سلطنتی هیمه‌جی، قصر طلایی کیوتو، بافت تاریخی توکیو و همچنین آثار بازمانده از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی از مهمترین مظاهر تاریخ طولانی و پرفراز و نشیب ژاپن هستند.

[irp posts=”5347″ name=”مشهورترین غذاهای ژاپن که حتما باید امتحان کنید”]

[irp posts=”5510″ name=”فهرستی از بهترین سوغات ژاپن”]
اما ژاپن برای عاشقان طبیعت نیز یک مقصد گردشگری شگفت انگیز است. اسکی در جزیره هوکایدو، قدم زدن در باغ‌های شکوفه‌های گیلاس، استراحت در ساحل آفتابی اوکیناوا و همچنین بالا رفتن از کوه فوجی از مهمترین فعالیت‌های طبیعتگردی در کشور ژاپن است.
تمام این موارد باعث شده است تا بسیاری از افراد با دیدن تصاویر کشور ژاپن، شیفته این کشور شوند و برای ثبت نام در تور ژاپن و سفر به ژاپن لحظه شماری کنند.

جغرافیا و آب و هوای ژاپن
جغرافیا و آب و هوای ژاپن

جغرافیا و آب و هوای ژاپن

اگر به نقشه دنیا نگاه کنید، در سمت راست نقشه و شرقی‌ترین بخش قاره آسیا، می‌توانید نقشه ژاپن را مشاهده کنید. ژاپن در واقع یک مجمع الجزایر است که به واسطه دریای ژاپن در قاره آسیا جدا شده و خودش از چهار جزیره مختلف تشکیل شده است: هونشو، هوکایدو، شیکوکو و کیوشو.
با توجه به این نکته که ژاپن مجمع الجزایری متشکل از 4 جزیره بزرگ و صدها جزیره کوچک است، خطوط ساحلی این کشور بسیار طولانی و متنوع هستند. بسیاری از شهرهای اصلی ژاپن در نزدیکی خطوط ساحلی تاسیس شده‌اند و از تراکم جمعیتی بسیار بالایی برخوردارند.
همچنین حدود 70 درصد مساحت ژاپن را کوه‌ها و تپه‌های مختلف تشکیل می‌دهند و تعدادی از آنها آتشفشان‌های فعال هستند. کوه فوجی با ارتفاع 3776 متر، بلندترین قله ژاپن نیز یک قله آتشفشانی است.
آب و هوای ژاپن در اکثر نقاط این کشور نسبتا معتدل و چهار فصل است، اما در مناطق هوکایدو و اوکیناوا این ویژگی کمی تفاوت دارد. هوکایدو به خاطر داشتن رشته کوه‌های مرتفع آب و هوای سردتری دارد و اوکیناوا نیز معمولا گرمتر از دیگر نقاط این کشور است.
اما توکیو و دیگر مناطق جزیره هونشو، آب و هوایی گرم و مرطوب در تابستان و زمستان‌هایی معتدل دارند. ژانویه سردترین ماه و آگوست گرمترین ماه سال در این مناطق است و در ماه‌های سپتامبر و اکتبر بیشترین میزان بارش را شاهد خواهید بود.
به طور کلی بهترین زمان برای بازدید از توکیو، از ماه مارس تا می و همچنین اواخر سپتامبر تا نوامبر است. با توجه به باز شدن شکوفه‌های گیلاس در ماه آپریل، سالانه هزاران گردشگر در این ماه از سال به شهرهای توکیو، کیوتو و اوزاکا سفر می‌کنند.

 

[sc name=”highlight” text=”به طور کلی بهترین زمان برای بازدید از توکیو، از ماه مارس تا می و همچنین اواخر سپتامبر تا نوامبر است. با توجه به باز شدن شکوفه‌های گیلاس در ماه آپریل، سالانه هزاران گردشگر در این ماه از سال به شهرهای توکیو، کیوتو و اوزاکا سفر می‌کنند. ” ]

 

تاریخ، فرهنگ و مردم ژاپن
تاریخ، فرهنگ و مردم ژاپن

تاریخ، فرهنگ و مردم ژاپن

کشور ژاپن قدمتی طولانی دارد و در قرن‌های دوازدهم تا نوزدهم میلادی، شاهد حضور جنگجویان سامورایی و فرمانروایان نظامی قدرتمندی بوده است که با اتخاذ سیاست‌های ایزوله سازی، این کشور را از دنیا جدا کردند. اما در اواسط قرن نوزدهم میلادی و دوران امپراطور میجی، کشور ژاپن با اصلاحات عمده‌ای مواجه شد و راه خود تا رسیدن به یک قدرت اقتصادی را آغاز کرد.
سال 1941 میلادی و در بحبوحه جنگ جهانی دوم، ژاپن با حمله به پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بندر پرل هاربر و اعلان جنگ به نیروهای متفقین، رسما وارد جنگ جهانی دوم شد. اما این تصمیم سرنوشت خوشایندی برای ژاپن در پیش نداشت زیرا که این کشور در پایان جنگ جهانی دوم، با بمباران اتمی دو شهر صنعتی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا مواجه شد.

[irp posts=”5416″ name=”بهترین مراکز خرید ژاپن را می‌شناسید؟”]

[irp posts=”4323″ name=”ویتنام، مقصد شگفت انگیز جنوب شرقی آسیا”]

اگرچه جنگ جهانی دوم باعث نابودی زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی ژاپن شد، اما بار دیگر خورشید (که نماد ژاپن است و بر روی پرچم ژاپن نیز نقش بسته) بر این سرزمین تابید و در دهه 1970، اقتصاد ژاپن شاهد شکوفایی عظیمی بود و این کشور امروزه یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است.
امروزه جمعیت ژاپن در حدود 126 میلیون نفر است و بدین ترتیب یازدهمین کشور پرجمعیت دنیا به حساب می‌آید. مردم ژاپن با وجود پیشرفت‌های تکنولوژیکی گسترده و تبدیل شدن به یک کشور مدرن، همچنان بر بسیاری از عقاید مذهبی و سنت‌های فرهنگی خود پایبندی و اعتقاد بسیاری دارند.
اگرچه این کشور طبق قانون اساسی خود، دین رسمی ندارد اما دو دین شینتو و بودایی دو دین کشور ژاپن هستند که اغلب مردم به آنها اعتقاد دارند و حتی برخی از مردم ژاپن، به طور همزمان پیرو هر دوی این ادیان هستند. اهالی ژاپن ازدواج‌های خود را به طور سنتی در معابد شینتو و مراسم تشییع را در معابد بودایی برگزار می‌کنند. با این وجود فرهنگ اروپایی نیز به این کشور نفوذ کرده و بخش اندکی از مردم ژاپن پیرو دین مسیحیت هستند.

جاهای دیدنی ژاپن
جاهای دیدنی ژاپن

جاهای دیدنی ژاپن

ژاپن کشوری دیدنی و مملو از جاذبه‌های گردشگری متعدد است که توصیف هر کدام نیاز به یک مقاله جداگانه دارد. اما با این وجود، تعدادی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری و مکانهای دیدنی ژاپن را به صورت خلاصه با یکدیگر مرور می‌کنیم:
کوه فوجی: بلندترین کوه ژاپن و مهمترین نماد طبیعی این کشور. کوه فوجی یک قله آتشفشانی است که حتی از فاصله 100 کیلومتری و از شهر توکیو نیز دیده می‌شود.
قصر سلطنتی توکیو%3

اشتراک گذاری این پست