از ایتالیایی‌های خوش غذا صورت حساب دریافت نخواهید کرد!

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


از ایتالیایی‌های خوش غذا صورت حساب دریافت نخواهید کرد!

از ایتالیایی‌های خوش غذا صورت حساب دریافت نخواهید کرد!

ایتالیا با هنر معماری و تاریخی غنی با مناظر زیبا به عنوان یکی از کشورهای توریستی جهان محسوب میشود. اما این کشور زیبا با جاذبه‌های گردشگری فراوان از کوه‌های آلپ گرفته تا شهر شگفت‌انگیز رم دارای مردمی با فرهنگ اصیل، عقاید و آداب و رسوم گاها عجیب می‌باشد که مستلزم این است در صورتی که قصد سفر به این کشور را دارید در رابطه با آن‌ها بدانید. در این مقاله به بررسی مواردی می‌پردازیم که برای علاقمندان به گردشگری بسیار جالب است.

 

Italy-ghoghnos

1. تایم کاری کم

ساعت کاری در کشور ایتالیا به گونه‌ای می‌باشد که در روزهای دوشنبه اکثر مراکز از قبیل سالن‌های زیبایی، مینی مارکت‌ها، موزه‌ها، رستوران‌ها تعطیل می‌باشند همچنین در طول هفته ساعت کاری 24 ساعته در مراکز مختلف وجود ندارد. اکثر مراکز تا ساعت 4 بعد از ظهر دایر هستند و در این بازه در ساعتی معین نزدیک به یک و نیم ساعت برای استراحت کارکنان تعطیل می‌شوند. این مورد درمراکز اداری نیز رعایت می‌شود و کارکنان بعد از تایم ناهار ساعت قابل توجهی را صرف استراحت می‌کنند.

 

Italy-ghoghnos-work

2. معروف به دیر شام خوردن

یکی از عادات رایج در کشور ایتالیا عادت به دیر شام خوردن مردم این کشور می‌باشد به خصوص اگر با کشورهای نوردیک یا آنگلوساکسون مقایسه شود. اکثر مردم حدود ساعت 9.30 الی 10 شب برای صرف غذا دور هم جمع می‌شوند. یکی از علت‌های دیر شام خوردن مردم ایتالیا مربوط به این است که در گرم ترین ماه‌ها غیرممکن است که قبل از غروب آفتاب، بیرون از خانه شام ​​بخورید.

 

Italian-dinner

3. حتما میوه را پوست بگیرید

با این وجود که پوست میوه سرشار از مواد مغزی است اما برای آنان ضروری است که گلابی یا سیب خود را اول پوست بگیرند و بعد میل کننده. مردم ایتالیا حتی میوه‌ها را تکه تکه کرده و بعد حمل می‌کنند. بنابراین به شما توصیه می‌شود در صورت ورود به این کشور میوه خود را ابتدا پوست گیری سپس تکه تکه و بعد میل نمایید.

 

Italy-ghoghnos-Fruit

4. کاپوچینو و شیر بعد از صبحانه ممنوع

بسیاری از مردیم ایتالیا بدلیل آن که صبحانه را دیر می‌خورند تا زمان ناهار علاقه‌ای به سفارش مجدد شیر یا کاپوچینو ندارند اما بعد از ناهار و شام مایل به میل آن می‌باشند. حتی یکی دیگر از عادات عجیب آن‌ها، نخوردن تخم مرغ و مرغ بیکن در وعده صبحانه می‌باشد.

 

Italy-ghoghnos-Breakfast

5. از یک ایتالیایی نخواهید بعد از غذا شنا کند

ایتالیایی‌ها از همان کودکی به فرزندان خود آموزش می‌دهند که بعد از صرف غذا حداقل دو ساعت صبر کرده و بعد به شنا در آب بپردازند. آن‌ها عقیده دارند آب استخر یا دریا مخصوصا در هوای سرد روی گوارش و هضم غذا تاثیر خوبی ندارد. بنابراین در صورت سفر به سواحل ایتالیا در زمان بعد از ناهار خواهید دید بجای شنا مردم مشغول آفتاب‌گیری یا بازی در ساحل می‌باشند.

 

Italy-ghoghnos-Swim

6. اهمیت وقت گذاشتن برای صرف غذا

در قسمت بالا به زمان طولانی ناهار ایتالیایی‌ها در ادارات اشاره کردیم. واضح است که مردم این کشور برای زمانی که به ناهار خود اختصاص می‌دهند اهمیت بسیار زیادی قائل هستند زیرا آن‌ها اعتقاد دارند که شتاب زده غذا خوردن برای دستگاه گوارش مضر است پس سعی دارند با آرامش و صرف زمان بیشتری غذا میل کنند. این جزو یکی از عادت‌های خوب مردم ایتالیا در وضعیت پر مشغله جوامع امروزی می‌باشد.

 

Italy-ghoghnos-food

7. ایتالیایی‌ها پشت به در نمی‌نشینند!

اگر در کافه یا مکان‌های اجتماعی با ایتالیایی معاشرت کنید کاملا متوجه خواهید شد که آن‌ها هیچ گاه در کنار در یا پشت به آن نمی‌نشینند، زیرا ممکن است دچار colpo d’aria یا سرماخوردگی شوند. colpo d’aria گردن و کمر اشخاص را دچار مشکل می‌کند برای همین ایتالیایی‌ها حتی در فصول سرد سال برای کاهش colpo d’aria روسری‌های پشمی ضخیمی سر می‌کنند.

 

Italy-ghoghnos-Cafe

8. صورت حساب در رستوران دریافت نخواهید کرد

مطمئنا به تقدس غذا خوردن و آداب و رسوم آن برای ایتالیایی‌ها پی برده‌اید. این مسئله آنقدر برای مردم این کشور دارای اهمیت است که زمان ورود شما به رستوران، سفارش غذا و تموم کردن آن شما هیچ گونه صورت حسابی از جانب گارسون دریافت نخواهید کرد. مردم این کشور به شما اجازه می‌دهند تا در آرامش غذای خود را میل نموده سپس خودتان اقدام به پرداخت هزینه غذا نمایید.

 

Italy-ghoghnos

 

در این مقاله به برخی از عجایب آداب و رسوم کشور ایتالیایی پرداختیم که مابقی آن‌ها را در مقاله بعدی با موضوعات جزایر ترسناک و نفرین شده همچنین توهین به اسپاگتی می‌پردازیم.

در صورتی که قصد سفر به این کشور زیبا را دارید می‌توانید از تورهای آژانس مسافرتی ققنوس اقدام نمایید و تجربه‌ی سفری بی‌نظیر را در کنار ما تجربه کنید.

 

 

نویسنده: شقایق عابدینی

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.