برترین دیدنی‌های ویتنام

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


برترین دیدنی‌های ویتنام

برترین دیدنی‌های ویتنام

ویتنام از کشورهای موفق جنوب شرقی آسیا در صنعت گردشگری است که هر سال بر تعداد گردشگرانی که از سرتاسر دنیا به آن سفر می‌کنند افزوده می‌شود. اگرچه برنامه ریزی و سرمایه گذاری صحیح این کشور یکی از دلایل موفقیت صنعت گردشگری ویتنام است، اما بدون شک تنوع و جذابیت دیدنی‌های ویتنام نقش بسزایی در این موفقیت ایفا می‌کند.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس در تلاشیم تا با معرفی برترین دیدنی‌های ویتنام، شما را با دلیل اصلی رشد صنعت گردشگری در این کشور آشنا سازیم.

آشنایی با دیدنیهای ویتنام:

• تونل‌های کو چی (Cu Chi Tunnels)

• کاخ استقلال، کاخ اتحاد (Independence Palace)

• کلیسای نتردام سایگون (Saigon Notre Dame)

• اداره پست سایگون (Saigon Post Office)

• آرامگاه هوشی مین (Ho Chi Minh Mausoleum)

تونل‌های کو چی (Cu Chi Tunnels) - برترین دیدنی‌های ویتنام
تونل‌های کو چی (Cu Chi Tunnels)

[ps2id id=’1′ target=”/]

تونل‌های کو چی (Cu Chi Tunnels)

یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی ویتنام، مجموعه تونل‌های کو چی در جنوب این کشور است که در 50 کیلومتری شهر هوشی مین واقع شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این مجموعه را حتما در برنامه تور ویتنام خود قرار دهید و چه به صورت گروهی و چه به صورت انفرادی، بازدید از این دیدنی‌های کشور ویتنام را از دست ندهید.
این تونل‌ها در زمان جنگ ویتنام (بین نیروهای ایالات متحده آمریکا و نیروهای ویت کنگ) اهمیت بسیاری داشتند و به نوعی اقامتگاه نیروهای ویتنام ی به شمار می‌رفتند. وبتنامی‌ها با استفاده از این تونل‌ها توانستند خود را از چشمان نیروهای آمریکایی مخفی کرده و با آنها مبازه کنند.
با پرداخت 100 هزار دانگ ویتنام، می‌توانید از این مجموعه تونل‌ها بازدید کرده و با تاریخ جنگ ویتنام از دیدگاه اهالی این کشور آشنا شوید. همچنین در صورت پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید در میدان تیر حاضر شده و با یک سلاح واقعی شلیک کنید.

[irp posts=”4229″ name=”راهنمای خرید بهترین سوغات ویتنام”]

[irp posts=”4237″ name=”هانوی، پایتخت هزارساله ویتنام”]

کاخ استقلال، کاخ اتحاد (Independence Palace)
کاخ استقلال، کاخ اتحاد (Independence Palace)

[ps2id id=’2′ target=”/]

کاخ استقلال، کاخ اتحاد (Independence Palace)

اگر کمی با تاریخ کشور ویتنام آشنایی داشته باشید، می‌دانید که این کشور زمانی به دو کشور ویتنام شمالی و جنوبی تقسیم شده بود و پس از یک دوره نبرد، سرانجام با یکدیگر متحد شده و کشور ویتنام را تشکیل دادند.
کاخ استقلال یا کاخ اتحاد که امروزه یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام به شمار می‌رود، زمانی کاخ ریاست جمهوری ویتنام جنوبی بوده است. در 30 آپریل 1975، شهر هوشی مین (آن زمان با نام سایگون شناخته می‌شد) که پایتخت کشور ویتنام جنوبی بود، به دست نیروهای ویتنام شمالی فتح شد و دو کشور ضمن پایان جنگ با یکدیگر متحد شدند.
کاخ اتحاد از مهمترین دیدنی‌های هوشی مین ویتنام است که با پرداخت 20 هزار دانگ می‌توانید از آن بازدید کنید. در بازدید از این کاخ علاوه بر گشت و گذار در محوطه و اتاق‌ها، می‌توانید از پناهگاه‌های زیرزمینی و تعدادی تانک و هواپیمای باقیمانده در این کاخ بازدید کنید.

کلیسای نتردام سایگون (Saigon Notre Dame)
کلیسای نتردام سایگون (Saigon Notre Dame)

[ps2id id=’3′ target=”/]

کلیسای نتردام سایگون (Saigon Notre Dame)

کشور ویتنام در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی به مدت بیش از 60 سال مستعمره فرانسه بوده است و به همین دلیل، برخی از دیدنی‌های ویتنام با الهام از فرهنگ فرانسوی ساخته شده‌اند. مهمترین اثر دوران استعمار فرانسه در ویتنام، کلیسای نتردام در شهر هوشی مین (سایگون) است که از مهمترین جاهای دیدنی این کشور به شمار می‌رود.
این کلیسا با الهام از کلیسای نتردام پاریس ساخته شده است و نقطه عطف ورود دین مسیحیت در این کشور است. در بیرون این کلیسا مجسمه‌ای از حضرت مریم قرار دارد که از سال 2005 میلادی مورد توجه ویژه قرار گرفت. در آن سال برخی از افراد ادعا کردند که شاهد اشک ریختن این مجسمه بوده‌اند. از آن سال این کلیسا در میان مردم و گردشگران شهرت بیشتری پیدا کرد و به یکی از اصلی‌ترین دیدنی‌های هوشی مین ویتنام تبدیل شد.

 

[sc name=”highlight” text=”کشور ویتنام در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی به مدت بیش از 60 سال مستعمره فرانسه بوده است و به همین دلیل، برخی از دیدنی‌های ویتنام با الهام از فرهنگ فرانسوی ساخته شده‌اند” ]

 

اداره پست سایگون (Saigon Post Office)
اداره پست سایگون (Saigon Post Office)

[ps2id id=’4′ target=”/]

اداره پست سایگون (Saigon Post Office)

یکی دیگر از دیدنی‌های ویتنام که در شهر هوشی مین واقع شده، اداره پست این شهر است. اداره پست روبروی کلیسای نتردام ساخته شده است و مانند آن، از آثار حضور فرانسویان در این کشور است. این بنا که تاریخ ساخت آن به اواخر قرن نوزدهم بازمی‌گردد، با الهام از معماری ایستگاه‌های قطار اروپایی ساخته شده است.
این بنا از زیباترین دیدنی‌های ویتنام و ترکیبی خارق العاده از معماری سبک فرانسوی، گوتیک و رنسانس است و هر بیننده‌ای را مجذوب خود خواهد کرد.

آرامگاه هوشی مین (Ho Chi Minh Mausoleum) - برترین دیدنی‌های ویتنام
آرامگاه هوشی مین (Ho Chi Minh Mausoleum)

[ps2id id=’5′ target=”/]

آرامگاه هوشی مین (Ho Chi Minh Mausoleum)

هوشی مین رهبر انقلابی و مبارز ویتنامی بود که یک بار برای استقلال ویتنام از استعمار فرانسه و یک بار برای اتحاد دو کشور ویتنام شمالی و جنوبی این کشور را رهبری کرد. ویتنامی‌ها پس از فوت رهبر بزرگشان، آرامگاهی در خور شخصیت و اهمیت وی ساختند و بدن مومیایی شده هوشی مین را در آن قرار دادند.
امروزه آرامگاه هوشی مین از مهمترین دیدنی‌های هانوی ویتنام است که علاوه بر اهمیت تاریخی خود، به عنوان قلب تپنده هانوی نیز به حساب می‌آید.
البته قبل از بازدید از آرامگاه هوشی مین، حتما در نظر داشته باشید که این چهره اهمیت بسیاری برای اهالی ویتنام دارد و برای بازدید از آرامگاهش باید نکاتی را رعایت کنید. به عنوان مثال پوشیدن شلوار و دامن کوتاه و لباس بدون آستین در این مکان ممنوع است و اجازه عکسبرداری از داخل بنا نیز نخواهید داشت.

در این مقاله از وبلاگ ققنوس، 5 عدد از مهمترین جاهای دیدنی ویتنام را با شما مرور کردیم. البته باید بدانید که جاذبه‌های گردشگری ویتنام تنها به این موارد ختم نمی‌شود. هر کدام از شهرهای ویتنام و یا جاذبه‌های طبیعی مانند خلیج هالونگ بی جاذبه‌هایی شگفت انگیز هستند که می‌توانند هزاران گردشگر را به خود جذب کنند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.