آشنایی با بزرگترین کاخ‌های جهان

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


آشنایی با بزرگترین کاخ‌های جهان

آشنایی با بزرگترین کاخ‌های جهان

کاخ‌ها و قصرها همواره یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری جهان به شمار می‌روند که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. این کاخ‌ها از طرفی آینه تمام نمای تاریخ و فرهنگ آن کشور هستند و از طرف دیگر مجموعه‌ای از بهترین نمونه‌های هنر و معماری حساب می‌شوند، بنابراین می‌توانید بازدید از آنها را در صدر فهرست برنامه بازدید خود قرار دهید.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم شما را با بزرگترین کاخ‌های جهان آشنا سازیم.

[lwptoc]

فهرست بزرگترین کاخ‌های جهان

در این مقاله به دنبال این هستیم تا فهرست بزرگترین کاخ‌های جهان را به شما معرفی کنیم تا ضمن آشنایی با آنها، خود را برای سفر به این کشورها و بازدید از آنها آماده سازید. البته لازم به ذکر است که این کاخ‌ها، الزاما کاخ‌های سلطنتی و محل زندگی پادشاهان و ملکه‌ها نیستند، بلکه بخشی از آنها کاخ‌های عمومی و حتی موزه‌ها و گالری‌ها هستند. بنابراین در ادامه با دنیای گسترده‌ای از بزرگترین کاخ‌های جهان مواجه خواهیم شد:

کاخ مجلس رومانی
کاخ مجلس رومانی

کاخ مجلس رومانی (Palace of the Parliament)

بزرگترین قصر دنیا، کاخ مجلس رومانی در شهر بخارست (Bucharest) است که مساحتی در حدود 365 هزار متر مربع دارد. این کاخ که در سال 1997 میلادی ساخته شده، بزرگترین ساختمان اداری دنیا است که 270 متر طول، 240 متر عرض و 86 متر ارتفاع دارد و 92 متر از آن نیز در زیر زمین قرار دارد. این ساختمان سنگین‌ترین ساختمان دنیاست که وزن آن در حدود 4.098.500.000 کیلوگرم برآورد می‌شود.
بد نیست بدانید که این ساختمان 8 طبقه زیر زمین دارد که پایین‌ترین قسمت آن، یک پناهگاه هسته‌ای است که با شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی به طول 20 کیلومتر، به دیگر ساختمان‌های دولتی متصل می‌شود. این پناهگاه با دیوارهای بتنی به ضخامت 1.5 متر ساخته شده‌اند.
امروزه سه موزه در این کاخ وجود دارد که می‌توانید از آنها بازدید کنید؛ موزه هنرهای معاصر، موزه توتالیتاریسم کمونیستی و موزه کاخ پارلمان.

قصر هافبورگ - بزرگترین کاخ‌های جهان
قصر هافبورگ

قصر هافبورگ (Hofburg Palace)

دومین بنایی که در فهرست بزرگترین کاخ‌های سلطنتی جهان قرار است به شما معرفی کنیم، قصر هافبورگ در شهر وین اتریش است که در سال 1279 میلادی احداث شده و مساحتی بالغ بر 240 هزار متر مربع دارد. این قصر که در مرکز شهر وین قرار دارد، در طول تاریخ گسترش یافته است تا میزبان تعدادی از مهمترین و قدرتمندترین پادشاهان تاریخ اتریش و اروپا، چون پادشاهان سلسله هابسبورگ (Habsburg) باشد. این مجموعه اقامتگاه زمستانی پادشاهان اتریش بوده است و 2600 اتاق را در خود جای داده است.
امروزه بخشی از این کاخ که بزرگترین قصر دنیاست، به محل کار و زندگی رئیس جمهور اتریش اختصاص یافته است و شما می‌توانید از دیگر بخش‌های آن بازدید کنید.

قصر لوور
قصر لوور

قصر لوور (Louvre Palace)

یکی دیگر از بزرگترین کاخ‌های جهان که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم، به قدری مشهور است که بدون شک نام آن را بارها شنیده‌اید؛ قصر لوور یا همان موزه لوور پاریس. قصر لوور به مدت بیش از 300 سال، اقامتگاه و محل زندگی پادشاهان و خاندان سلطنتی فرانسه بوده که در سال 1202 میلادی ساخته شده است.
این مجموعه در فضایی به مساحت 40 هکتار ساخته شده و مساحت خود بنا در حدود 210 هزار متر مربع است. در سال 1793 میلادی، بخشی از این کاخ که در حاشیه رود سن (Seine) قرار دارد به یک موزه عمومی تبدیل شد و اکنون موزه لوور، به عنوان پربازدیدترین موزه جهان، میزبان میلیون‌ها گردشگر است.

 

[sc name=”highlight” text=”قصر لوور به مدت بیش از 300 سال، اقامتگاه و محل زندگی پادشاهان و خاندان سلطنتی فرانسه بوده که در سال 1202 میلادی ساخته شده است” ]

 

آق سرای
آق سرای

آق سرای (Ak Saray)

یکی دیگر از بزرگترین کاخ‌های جهان که شاید نام آن را کمتر شنیده باشید، در همین همسایگی ایران قرار دارد. کاخ آق سرای یا سرای سفید، کاخ ریاست جمهوری کشور ترکیه است که در سال 2014 میلادی با مساحتی در حدود 200 هزار متر مربع، در شهر آنکارا ساخته شد تا محل کار و زندگی رئیس جمهور این کشور باشد.
این بنای بزرگ و زیبا که با الهام از سبک معماری سلجوقی ساخته شده است، حداقل 1150 اتاق دارد، چند سالن کنفرانس و تشریفات، یک باغ گیاه شناسی و یک پناهگاه امن برای مواقع اضطراری دارد.

آستانه نور الایمان - بزرگترین کاخ‌های جهان
آستانه نور الایمان

آستانه نور الایمان (Istana Nurul Iman)

یکی از بزرگترین و زیباترین کاخ‌های جهان، کاخ سلطنتی پادشاه کشور برونئی (Brunei) است که در بندر سری بگاوان (Bandar Seri Begawan) قرار دارد و با نام آستانه نور الایمان شناخته می‌شود. کشور برونئی یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و این کاخ که در سال 1984 میلادی و با مساحتی در حدود 200 هزار دلار ساخته شده است، نمادی از ثروت و شکوه استثنایی این کشور است.
برآورد می‌شود که این کاخ با 1788 اتاق، بزرگترین و گرانترین اقامتگاه شخصی و سلطنتی باشد. تالار بزرگ این کاخ می‌تواند تا 5000 نفر را در خود جای دهد و مسجدی دارد که ظرفیت پذیرش 1500 نفر را دارد. همچنین پارکینگ مسقف این کاخ می‌تواند 110 خودروی شخصی پادشاه را در خود جای دهد و اصطبلی که 200 اسب زیبا و خاص در زیر کولرهای آن استراحت کنند.

کاخ حواری
کاخ حواری

کاخ حواری (Apostolic Palace)

برای دیدن یکی دیگر از بزرگترین کاخ‌های جهان، باید ابتدا به کشور ایتالیا و شهر رم سفر کنید. اما این کاخ در رم ایتالیا قرار ندارد، بلکه در کشور واتیکان است. کاخ حواری اقامتگاه رسمی پاپ کلیسای کاتولیک است که در کنار میدان سنت پیتر واقع شده است. بنای این کاخ به قرن 5 میلادی بازمی‌گردد و مساحتی بیشتر از 162 هزار متر مربع دارد. البته خود واتیکان به افتخار پاپ سیکتوس پنجم (Pope Sixtus V) که بخش‌های زیادی از این کاخ به دستور وی ساخته شده است، این کاخ را کاخ سیکتوس پنجم می‌نامد.
با وجود اینکه این مجموعه اقامتگاه پاپ و تعدادی از دفاتر اداری واتیکان را در خود جای داده است، اما گردشگران می‌توانند از بخش‌های خاص و محدودی از آن بازدید کننده و از معماری زیبای آن لذت ببرند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.