بهترین جاهای دیدنی مونترال کجاست؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


بهترین جاهای دیدنی مونترال کجاست؟

بهترین جاهای دیدنی مونترال کجاست؟

اگرچه مونترال دومین شهر پرجمعیت کانادا است اما عمده شهرت این شهر به خاطر جاهای دیدنی مونترال است که گردشگران مختلفی را از سرتاسر جهان به این شهر استان کبک فرا می‌خواند.
امروزه مونترال کلانشهری است که نقش مهمی در تعاملات تجاری و فرهنگی کانادا بازی می‌کند، اما این شهر در سال 1642 توسط فرانسویان احداث شده است و عمر نسبتا کوتاهی دارد. به همین دلیل امروزه زبان رسمی استان کبک، زبان فرانسوی است و مونترال دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان دنیا به شمار می‌رود.
اگر تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس با ما همراه باشید، با بهترین جاهای دیدنی مونترال کانادا آشنا خواهید شد.

[lwptoc numeration=”decimalnested”]

تعدادی از برترین جاهای دیدنی مونترال

مونت رویال - جاهای دیدنی مونترال
مونت رویال
  • مونت رویال

مونت رویال یک تپه 233 متری در حاشیه شهر مونترال است که نه تنها از بهترین جاهای دیدنی مونترال است، بلکه نماد این شهر نیز به شمار می‌رود. اما چرا؟ چون مونترال نام خود را از این تپه گرفته است.
مونت رویال با درختان سرسبز و انبوه پوشیده است و به عنوان ریه‌های مونترال فعالیت می‌کند. گشت و گذار در این پارک و قدم زدن در سایه درختان آن می‌تواند یکی از بهترین تفریحات مونترال باشد. همچنین از بالای این تپه می‌توانید منظره زیبایی از شهر مونترال را تماشا کنید.

مرکز تاریخی مونترال
مرکز تاریخی مونترال
  • مرکز تاریخی مونترال

یکی از زیباترین مناطق دیدنی مونترال کانادا، مرکز تاریخی این شهر است که بناهای بازمانده از قرون‌های هفده، هجده و نوزده میلادی را در خود جای داده است. از آنجاییکه شهر مونترال توسط فرانسویان تاسیس شده است، دور از انتظار نیست که این منطقه نیز تاثیر زیادی از فرهنگ فرانسه گرفته باشد.
در واقع این منطقه که امروزه از مکان‌های دیدنی شهر مونترال کانادا به شمار می‌رود، با استفاده از سبک معماری و شهرسازی فرانسه احداث شده است و شما را به یاد شهری مانند پاریس خواهد انداخت.
در این منطقه علاوه بر فروشگاه‌های متعدد و رستوران‌های باکیفیت، بناهای تاریخی مختلفی نیز وجود دارند که در ادامه بخشی از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

باغ گیاه شناسی
باغ گیاه شناسی
  • باغ گیاه شناسی

اگر به طبیعت و گیاهان علاقه دارید، باغ گیاه شناسی یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر مونترال است که می‌تواند شما را شگفت زده کند. قدم زدن در این باغ مانند رویاست زیرا طیف بسیار گسترده‌ای از گیاهان در این مجموعه پرورش یافته‌اند و این تنوع غیرقابل باور است.
در باغ گیاه شناسی مونترال 30 باغ و 10 گلخانه متفاوت وجود دارد که هر کدام یک اقلیم و گیاهان آن را شبیه سازی کرده‌اند. با گشت و گذار در باغ گیاه شناسی مونترال می‌توانید در چند دقیقه از باغ‌های ژاپنی به آلپ سفر کنید و بعد سری به جنگل‌های بارانی بزنید.

کلیسای نتردام مونترال
کلیسای نتردام مونترال
  • کلیسای نتردام مونترال

مگر می‌شود شهری توسط فرانسویان ساخته شود و کلیسای نتردام نداشته باشد؟ کلیسای نتردام مونترال نیز یکی دیگر از کلیساهایی است که با نام نتردام در سرتاسر جهان وجود دارند.
نتردام قدیمی‌ترین کلیسای شهر مونترال است که در سال 1656 ساخته شده و امروزه یکی از بهترین جاهای دیدنی مونترال کانادا است. تزئینات داخلی زیبا، محراب کنده کاری شده، شیشه‌های رنگی و نقاشی شده و یک ساز ارگان با 7000 لوله باعث شده تا گردشگران زیادی بازدید از این کلیسا را در برنامه تور کانادای خود قرار دهند.

موزه هنرهای زیبا
موزه هنرهای زیبا
  • موزه هنرهای زیبا

برای آن دسته از گردشگرانی که به هنر و بازدید از موزه‌های علاقه دارند، موزه هنرهای زیبای مونترال می‌تواند گزینه‌ای فراتر از انتظار باشد. موزه هنرهای زیبای مونترال قدیمی‌ترین موزه کشور کانادا و یک مجموعه شگفت انگیز از آثار هنری، فرهنگی و تاریخی جهان است.
در این موزه حدود 10 هزار اثر هنری مختلف از فرهنگ‌های چون آفریقا، آسیا، هنر دوره اسلامی و قاره آمریکا وجود دارد که می‌تواند ساعات متمادی شما را سرگرم کند.

 

[sc name=”highlight” text=”موزه هنرهای زیبای مونترال قدیمی‌ترین موزه کشور کانادا و یک مجموعه شگفت انگیز از آثار هنری، فرهنگی و تاریخی جهان است.” ]

 

موزه مک کورد
موزه مک کورد
  • موزه مک کورد

دوست دارید بدانید اهالی کانادا، از بومیان ساکن در این کشور تا شهروندان فعلی چه سبک زندگی و سرنوشتی داشته‌اند؟ پس پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به موزه مک کورد بزنید. این موزه از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کانادا و مونترال است که شما را با تاریخ اجتماعی کانادا آشنا خواهد ساخت.
مجموعه‌ای از لباس‌ها و پوشاک، ابزار و وسایل زندگی، صنایع دستی و … در این موزه جمع شده است و تا بتوانید روند تغییرات سبک زندگی کانادایی را به خوبی مشاهده و درک کنید.

محله چینی‌ها - جاهای دیدنی مونترال
محله چینی‌ها
  • محله چینی‌ها

قرن 18 و 19 میلادی کانادا در حال پیشرفت بود و برای استخراج معادن و احداث جاده‌ها و خطوط راه آهن به کارگر نیاز داشت. به همین علت در این سال‌ها تعداد زیادی از کارگران چینی به این کشور مهاجرت کردند تا نقش مهمی در توسعه این کشور زیبا داشته باشند.
این کارگران کم کم در شهرها ساکن شدند و محله‌هایی را به خود اختصاص دادند و با استفاده از معماری بومی چین، باعث تمایز این مناطق از دیگر مناطق شهرها شدند. محله چینی‌های مونترال یکی از این مناطق است که علاوه بر معماری زیبا، مملو از رستوران‌هایی است که می‌توانید برای صرف یک غذای خوشمزه به آنها سر بزنید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.