راهنمای تحصیل در فرانسه

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


راهنمای تحصیل در فرانسه

راهنمای تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه و هر آنچه نیاز است در این مورد بدانید همه در این مقاله برای شما عزیزان آماده شده فرانسه کشوری مدرن و پیشرفته است و به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی فرانسه و دانشگاه‌های برتر آن، تحصیل در فرانسه به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های دانشجویان ایرانی تبدیل شده که هر سال برای دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های فرانسه اقدام می‌کنند.
اگر شما نیز به دنبال تحصیل در فرانسه هستید و دوست دارید درباره چگونگی تحصیل در فرانسه اطلاعات بدست بیاورید، تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس همراه ما باشید.

[lwptoc]

همه چیز درباره تحصیل در فرانسه

فرانسه یکی از پیشروترین کشورها در زمینه آموزش است و با استفاده از تاریخ طولانی و متدهای علمی جدید، جایگاه برجسته‌ای برای سیستم آموزشی خود رقم بزند. بد نیست ابتدا با مقاطع تحصیلی مختلف فرانسه آشنا شویم.

مدارس فرانسه
مدارس فرانسه

مدارس فرانسه

تحصیلی در مدارس فرانسه نیز مانند ایران 12 سال به طول می‌انجامد که از سه دوره تشکیل می‌شود:

  • ابتدایی (école)
  • راهنمایی (collège)
  • دبیرستان (lycée)

کودکان فرانسوی از 6 سالگی وارد مدارس می‌شوند تا پنج سال در این مقطع تحصیل کنند. پس از آن دوره راهنمایی آغاز می‌شود که 4 سال طول می‌کشد و پس از گذراندن یک امتحان جامع، آن نوبت به دبیرستان می‌رسد که 3 سال خواهد بود.
اما در کنار کیفیت آموزشی عالی و سیستم آموزشی مدرن، تحصیل در فرانسه یک مزیت دیگر نیز دارد و آن رایگان بودن تحصیلات ابتدایی تا متوسطه برای شهروندان فرانسوی است. بنابراین اگر شما نیز موفق شوید که اقامت فرانسه را بدست آورید، فرزندانتان از تحصیل در فرانسه رایگان بهره‌مند خواهند بود. به طور رایگان در مدارس فرانسه تحصیل کنند. تحصیل در مدارس فرانسه به زبان فرانسوی است و دانش آموزان در طول تحصیل با چند زبان دیگر نیز آشنا خواهند شد.
البته مدارس خصوصی و بین المللی متعددی در فرانسه وجود دارند که دانش آموزان می‌توانند به زبان‌های دیگری چون انگلیسی یا آلمانی در آنها تحصیل کنند، اما تحصیل در این مدارس نیازمند پرداخت شهریه است.
همچنین دولت فرانسه امکان بسیار خوبی برای خانواده‌های فرانسوی در نظر گرفته است و آنها می‌توانند کودکان خود را پیش از رسیدن به سن 6 سالگی و رفتن به مدرسه، در پیش‌دبستانی ثبت نام کنند. پیش‌دبستانی‌های فرانسه اجباری نیست و کودکان می‌توانند از 2 تا 6 سالگی به صورت رایگان در این دوره‌ها شرکت کنند. دوره‌های پیش‌دبستانی برای افرادی که به تازگی با فرزند خود به فرانسه مهاجرت کرده‌اند بسیار کارآمد است و باعث می‌شود فرزندان آنها راحت‌تر با محیط فرهنگی کشور فرانسه آشنا و سازگار شوند.

تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی

پس از گذراندن دوره دبیرستان، شهروندان فرانسوی و یا متقاضیان بین‌المللی برای ورود به دانشگاه‌های فرانسه اقدام کنند. دوره کارشناسی تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم امکان پذیر است و شما می‌توانید به راحتی برای آن اقدام کنید. اکثر دانشگاه‌های فرانسوی در مقطع کارشناسی، دوره‌های خود را به زبان فرانسوی برگزار می‌کنند و برای تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی، به مدرک زبان B2 نیاز دارید.
همچنین دیگر مزیت این کشور برای مهاجرت تحصیلی این است که دانشگاه‌های فرانسه محدودیت سنی ندارند و با هر سنی می‌توانید برای پذیرش در آنها اقدام کنید. به طور کلی شرایط سنی تحصیل در فرانسه وجود خارجی ندارد و اصلا نباید نگران آن باشید.
دوره کارشناسی در فرانسه شامل 6 الی 8 نیمسال تحصیلی است و 3 تا 4 سال طول می‌کشد. شما با توجه به رشته‌ای که برای تحصیل در فرانسه انتخاب کرده‌اید باید بین 180 تا 240 واحد درسی را بگذرانید تا فارغ التحصیل شوید. همچنین شهریه دانشگاه و هزینه تحصیل در فرانسه برای مقطع کارشناسی، معادل 2 تا 3 هزار یورو در سال خواهد بود.
البته شما در زمان دانشجویی اجازه دارید به مدت حداکثر 20 ساعت در هفته کار دانشجویی و پاره وقت داشته باشید تا بتوانید بخشی از هزینه تحصیل در فرانسه 2021 را جبران کنید.

 

[sc name=”highlight” text=”شما در زمان دانشجویی اجازه دارید به مدت حداکثر 20 ساعت در هفته کار دانشجویی و پاره وقت داشته باشید تا بتوانید بخشی از هزینه تحصیل در فرانسه 2021 را جبران کنید.” ]

 

"<yoastmark

تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

دوره کارشناسی ارشد فرانسه مانند ایران و بسیاری دیگر از کشورها، یک دوره 2 ساله است که از دو بخش M1 و M2 تشکیل می‌شود. برای تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر مدرک زبان فرانسوی B2، باید مدرک کارشناسی معتبر نیز ارائه دهید. البته برخی از دانشگاه‌های دوره‌های بین‌المللی نیز برگزار می‌کنند تا دانشجویانی که به زبان فرانسوی تسلط ندارند، تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی را ادامه دهند.
شهریه دانشگاه‌های فرانسه برای مقطع کارشناسی ارشد به طور معمول بین 3 تا 4 هزار یورو است. اما شهریه دانشگاه‌های خصوصی بالاتر است و تا 8 هزار یورو نیز خواهد رسید. همچنین شما می‌توانید برای پوشش بخشی از هزینه‌های خود، 20 ساعت در هفته کار پاره وقت انجام دهید.

تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری

دوره دکتری دانشگاه‌های فرانسه بین 3 تا 5 سال به طول می‌انجامد و تمرکز آن بیشتر بر انجام پژوهش و تحقیق است. برای پذیرش دکتری در دانشگاه‌های فرانسه علاوه بر مدرک کارشناسی ارشد معتبر و رزومه تحصیلی خوب، باید یک توصیه نامه از اساتید دانشگاهی و یک انگیزه نامه نیز ارائه کنند. همچنین شما باید مدرک زبان فرانسوی C1 و یا آیلتس 6.5 به بالا داشته باشید.
هزینه تحصیل در فرانسه برای مقطع دکتری در هر سال بیش از 4 هزار یورو است اما اگر بتوانید بورسیه تحصیلی دریافت کنید، نه تنها شهریه دانشگاه شما پرداخت می‌شود بلکه تحصیل شما به عنوان یک شغل پژوهشی حساب می‌شود و مبلغی دریافت خواهید کرد.

مزایای تحصیل در فرانسه

  • هزینه زندگی کمتر نسبت به برخی از کشورهای اروپایی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • بیمه درمانی رایگان
  • شهریه نسبتا پایین نسبت به دانشگاه‌های معتبر جهان
  • دانشگاه‌های برتر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • دریافت حقوق در مقطع دکتری
  • بورسیه‌های متعدد برای کمک هزینه زندگی و تحصیل
  • امکان کار پاره وقت در دوران دانشجویی

    در این مقاله از وبلاگ ققنوس تلاش کردیم شما را شرایط تحصیل در فرانسه 2021 آشنا سازیم تا در صورت علاقه، برای پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه اقدام کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان دپارتمان پذیرش تحصیلی ققنوس تماس بگیرید تا از خدمات تخصصی مشاوره تحصیل در فرانسه استفاده کنید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.