فهرست زیباترین کاخ‌های جهان، 7 شاهکار معماری + تصویر

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


فهرست زیباترین کاخ‌های جهان، 7 شاهکار معماری + تصویر

فهرست زیباترین کاخ‌های جهان، 7 شاهکار معماری + تصویر

از آنجاییکه در گذشته کاخ‌ها و قصرها برای سکونت پادشاهان و خاندان‌های سلطنتی ساخته می‌شدند، بیشترین میزان هنر و تجملات در آنها استفاده می‌شد تا شکوه و زیبایی آن در شان مقام پادشاه باشد. به همین دلیل امروزه کاخ‌های سلطنتی در سرتاسر جهان به یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده‌اند و سالانه میلیون‌ها نفر از گردشگران راهی این کاخ‌‎ها می‌شوند تا علاوه بر تماشای هنر و معماری، با تاریخ مقصد نیز آشنا شوند.
اگرچه تمامی کاخ‌ها زیبایی منحصر به خود را دارند، اما بد نیست بدانیم که زیباترین کاخ‌های جهان کجا هستند تا اگر گذرمان به آن مقصد خورد، از آنها بازدید کنیم. در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس قصد داریم شما را با تعدادی از زیباترین کاخ‌های سلطنتی در جهان آشنا سازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

[lwptoc]

 

زیباترین کاخ‌های جهان

کاخ‌های مجلل دنیا را شاید بتوان آینه تمام نمای هنر و معماری هر کشوری به شمار آورد زیرا معمولاً بهترین هنرمندان یک کشور در ساخت کاخ پادشاه بکار گرفته می‌شدند و بیشترین هزینه برای ساخت زیباترین کاخ‌های دنیا صرفه می‌شده است. بنابراین هر کدام از مجلل‌ترین کاخ‌های دنیا، در گوشه‌ای از این کره خاکی قرار دارد و برای بازدید از تمام آنها، باید سفری به دور دنیا داشته باشیم:

شهر ممنوعه - زیباترین کاخ‌های جهان
شهر ممنوعه

شهر ممنوعه (Forbidden City)

اولین مورد در فهرست زیباترین کاخ‌های جهان، از قضا در صدر فهرست بزرگترین کاخ‌های جهان نیز قرار دارد. شهر ممنوعه که در قلب تاریخی شهر پکن چین قرار گرفته است، با 72 هکتار مساحت، بزرگترین و از زیباترین قصرهای دنیا است که در فاصله سال‌های 1406 تا 1420 میلادی ساخته شده است.
شهر ممنوعه نه تنها یکی از زیباترین کاخ‌های سلطنتی جهان است، بلکه از سالم‌ترین مجموعه‌های سلطنتی نیز به شمار می‌رود و در حال حاضر 980 ساختمان از آن حفظ شده است که مجموعا 8707 اتاق دارند. این مجموعه استثنایی، زیبا و بینظیر توسط یک دیوار بلند ده متری و خندقی به عمق 6 متر محاصره شده است.
در طول 5 قرن، 24 امپراتور در این کاخ سکونت کرده و بر چین حکومت می‌کردند که آخرین آنها امپراتور پویی (Puyi) بوده است.

قصر پوتالا
قصر پوتالا

قصر پوتالا (Potala Palace)

برای دیدن یکی دیگر از زیباترین قصرهای جهان، کافیست به کشور تبت و شهر لهاسا سفر کنید. بر فراز تپه 130 متری Marpo Ri، بزرگترین بنای سرتاسر تبت قرار دارد؛ قصر پوتالا با 170 متر ارتفاع و بیش از هزار اتاق!
اگرچه از قرن هفتم در این منطقه یک قصر وجود داشته است، اما ساخت مجموعه کنونی از سال 1645 میلادی و دوران دالایی لامای پنجم آغاز شد و ظرف 3 سال، قصر سفید یا Potrang Karpo ساخته شد. قصر سرخ یا Potrang Marpo نیز در بین سال‌های 1690 تا 1694 به این مجموعه اضافه شد.
قصر پوتالا که یکی از زیباترین کاخ‌های جهان است، تا سال 1959 محل سکونت رهبر بوداییان جهان بوده است که با نام دالایی لاما (Dalai Lama) شناخته می‌شوند. در سال 1959 میلادی، ارتش جمهوری خلق چین به تبت حمله کرد و آن را به اشغال خود درآورد و دالایی لامای چهاردهم (فعلی) به هندوستان فرار کرد. از آن زمان، قصر پوتالا به عنوان موزه دولتی چین استفاده می‌شود.

کاخ زمستانی
کاخ زمستانی

کاخ زمستانی (Winter Palace)

اگر نام زیباترین کاخ‌های جهان را جستجو کنید، قطعا کاخ زمستانی سنت پترزبورگ روسیه یکی از گزینه‌های شماست. این کاخ زیبا و شگفت انگیز از سال 1732 تا 1917 محل سکونت تزارهای امپراتوری روسیه و خانواده سلطنتی آنها بوده است.
کاخ زمستانی در حاشیه رود نوا (Neva River) و در سبک باروک ساخته شده و با دیوارهای سبز و سفید جذاب خود، میزبان بیش از 1500اتاق است که هر یک به زیبایی هر چه تمام‌تر تزئین شده‌اند. اما باید بدانید کاخ زمستانی در کنار اینکه یکی از زیباترین کاخ‌های جهان به شمار می‌رود، یکی از بهترین و بزرگترین موزه‌های جهان نیز هست. در واقع این کاخ محل موزه هرمیتاژ (Hermitage) است که گنجینه‌ای استثنایی از آثار تاریخی را در خود جای داده است.

الحمرا
الحمرا

الحمرا (Alhambra)

برای دیدن یکی دیگر از زیباترین کاخ‌های جهان، باید از سرزمین سرد روسیه به دشت‌های گرم و آفتابی جنوب اسپانیا و شهر گرانادا (Granada) برویم. کاخ الحمرا یکی از زیباترین کاخ‌های جهان است و برای قرن‌های متمادی، از مشهورترین قصرهای جهان به شمار می‌رفته است.
بعید است عکس زیباترین کاخ‌های دنیا را سرچ کنید، اما با عکس این کاخ که در واقع ترکیبی از قصر، قلعه و باغ است آشنا نشوید. این مجموعه در میانه قرن 14 میلادی و توسط حکام مسلمان این بخش از اسپانیا ساخته شد و به دلیل بکار رفتن برترین نمونه‌های هنر آن دوران، از جمله مهمترین جاذبه‌های گردشگری سرتاسر اسپانیا به حساب می‌آید و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

 

[sc name=”highlight” text=”کاخ الحمرا یکی از زیباترین کاخ‌های جهان است و برای قرن‌های متمادی، از مشهورترین قصرهای جهان به شمار می‌رفته است.” ]

 

کاخ ورسای - زیباترین کاخ‌های جهان
کاخ ورسای

کاخ ورسای (Palace of Versailles)

امکان ندارد عکس‌هایی از زیباترین کاخ‌های جهان را جستجو کنید، اما عکسی از کاخ ورسای فرانسه در میان تصاویر زیباترین کاخ‌های دنیا نبینید. این کاخ در واقع یک شکارگاه سلطنتی بوده که در سال 1624 توسط لویی سیزدهم ساخته شد. اما جانشین وی، لویی چهاردهم، این شکارگاه را گسترش داد تا یکی از بزرگترین، مشهورترین و زیباترین کاخ‌های جهان را احداث کند و پس از آن در سال 1682، دربار سلطنتی فرانسه را به این مکان منتقل کرد. ورسای تا سال 1789 محل دربار سلطنتی فرانسه بود تا اینکه در این سال و در نتیجه بروز انقلاب فرانسه، مجبور شدند مجددا به پاریس بازگردند.
کاخ ورسای یک باغ بزرگ و بسیار زیبا دارد که خودش به تنهایی می‌تواند جاذبه‌ای شگفت انگیز باشد. اما زیبایی اصلی کاخ ورسای فرانسه، بنای اصلی آن و تزئینات خیره کننده آن است. توصیف زیبایی این کاخ ممکن نیست و برای درک آن، تنها باید در تور پاریس به بازدید از این بنا بپردازید.

کاخ الیزه
کاخ الیزه

کاخ الیزه (Élysée Palace)

اما حالا که هنوز در فرانسه و پاریس هستیم، بهتر است به دیدن یکی دیگر از زیباترین کاخ‌های جهان برویم. اما این بار قرار نیست یک کاخ سلطنتی را ببینیم، بلکه هدف ما یکی مشهورترین و زیباترین کاخ‌های ریاست جمهوری جهان است که قطعا نام آن را شنیده‌اید؛ کاخ الیزه.
بنای کاخ الیزه در سال 1722 به عنوان عمارت مسکونی یکی از نجبای فرانسه ساخته شد و اولین بار در سال 1848 به عنوان دفتر رئیس جمهور فرانسه استفاده شد. امروزه کاخ الیزه به عنوان محل رسمی اقامت و دفتر رئیس جمهور فرانسه است و ملاقات‌های رسمی و جلسات هیئت دولت و کابینه نیز در آن انجام می‌شود.

کاخ شونبرون
کاخ شونبرون

کاخ شونبرون (Schönbrunn Palace)

آخرین قصری که قصد داریم در فهرست زیباترین کاخ‌های جهان به شما معرفی کنیم، کاخ شونبرون وین اتریش است. این کاخ زیبا با 1441 اتاق، در شکوه و زیبایی با کاخ ورسای قابل قیاس است و یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری وین به شمار می‌رود.
این کاخ بین سال‌های 1696 تا 1712 میلادی توسط امپراتور لئوپولد اول در حاشیه وین ساخته شد و اقامتگاه تابستانی پادشاهان خاندان هابسبورگ (Habsburg) بوده است. جالب است بدانید که یکی از تالارهای این کاخ (The Millions Room) توسط 60 نقاشی مینیاتور ایرانی و هندی قرن هفدهم تزئین شده است.

در این مقاله از وبلاگ ققنوس سعی کردیم با یک معرفی کوتاه و نمایش عکس زیباترین کاخ‌های جهان، شما را با این جاذبه‌های گردشگری زیبا آشنا سازیم. اما به نظر شما زیباترین کاخ‌های جهان کجا هستند؟

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.