سفرنامه پاریس روز اول برج ایفل و طاق نصرت

آخرین تور ها

سفرنامه پاریس روز اول برج ایفل و طاق نصرت

تصور پاریس در زمستان

برای پنجمین بار بود که به پاریس می‌رفتم. تقریبا در هر فصلی از سال پاریس زیبا و ایفل را دیده بودم جز زمستان. تصویری که در ذهن داشتم تصویری خاکستری و سرد بود، اما به محض فرود هواپیما در فرودگاه شارل دوگل پاریس، حس و حال و انرژی غریبی به من دست داد.

پاریس در زمستان

در این سفر که افتخار راهنمایی گروهی ۲۵ نفره از مسافرین فرست‌کلاس آژانس مسافرتی ققنوس را داشتم، به محض ورود مورد استقبال گرم راهنمای محلی اهل پاریس قرار گرفتیم و به سرعت عازم هتل حیات ریجنسی اتوال شدیم.

هتل حیات ریجنسی اتوال

اشتیاق گردش در همان ابتدای کار

ابدا انتظار هوای مطبوع و دل انگیز زمستانی را نداشتم، ولی هوای تمیز و عطرآگین که از مسافرین زمستانی از ملل مختلف در هتل به مشام می‌رسید، باعث شد مسافران بیداری شب قبل در فرودگاه امام را فراموش کنند و به محض ورود به هتل، از من بخواهند تا اولین گشت غیر رسمی و پیاده را به سمت طاق نصرت که در نزدیکی هتل بود را اجرا کنم.

طاق نصرت

در طول مسیر در یک رستوران اصیل فرانسوی برای صرف غذاهای ویژه و سبک ال‌کارته فرانسوی توقف کردیم. در واقع دنبال بهانه‌ای می‌گشتم تا مسافران هم کمی رفع خستگی کنند و هم کم کم هوا تاریک شود و زیبایی اولین رویارویی با برج ایفل و طاق نصرت دو چندان شود.

برج ایفل در شب

تا فرصت هست عکس بگیرید!

پس از صرف غذا حدود ساعت ۵ عصر، در امتداد خیابان ترس حرکت کردیم؛ به محض دیده شدن طاق نصرت مسافران و همراهان از ذوق دیدن طاق نصرت، یادگار ناپلون بناپارت، دوربین‌ها را درآوردند و شروع به گرفتن عکس‌های یادگاری کردیم. با رسیدن به میدان اتوال یا میدان ستاره (که نمایانگر معماری پاریس مدرن از زمان هوسمان شهردار وقت پاریس است) فریاد شگفتی مسافران بلند شد. کمی آنطرف تر از میدان طاق نصرت، برج زیبای ایفل همچون عروسی با ردای طلایی و الماس‌های درخشان خودنمایی می‌کرد.

میدان ستاره

حتی میزبانی ادیسون!

برج ایفل، یادمان مهندس گوستاو ایفل و میزبان دانشمندانی چون ادیسون بنای آوانگارد قرن نوزدهمی است که فرانسه و بخصوص پاریس را با آن می‌شناسند. نکته جالب این است که این بنای زیبا که تا سال‌ها پس از افراشته شدن و تا قبل از احداث آسمانخراش‌های نیویورک در سال ۱۹۳۰ رتبه اول بلندترین سازه دست بشر را داشت، قرار بود در اویل قرن بیستم به دلیل اتمام مجوز آن در سال ۱۹۰۹، قطعه قطعه شود که البته این اتفاق نیفتاد. در عوض به عنوان بنای اصلی شهر پاریس کانون توجه مسوولین فرانسه و گردشگران از اقصی نقاط جهان قرار گرفت.

گوستاو ایفل

مراقبت از قانون کپی‌رایت

جالب است که بدانید نورپردازی این برج، مشمول قانون کپی رایت است. پس اگر خواستید فیلمی از نورپردازی برج تهیه و آن را مثلا در یک فیلم مستند و یا یک تیزر تبلیغاتی استفاده کنید. مطمئن باشید که پلیس فرانسه به دنبال شما خواهد آمد. از این هم جالب‌تر این هست که تمام این برج می‌بایست با دست رنگ شود. شما می‌توانید با تهیه بلیت با بالارفتن از ۱۶۶۵ پله به بالای برج صعود کنید. جایی که آدولف هیتلر در روز دهم می ۱۹۴۰ بر فراز آن ایستاد. همچنین می توانید از تنها آپارتمان مخفی برج دیدن کنید.

نورپردازی برج ایفل

و این بود تجربه اولین روز از سفر زمستانی و بیادماندنی به پاریس، جشن بیکران، در میان جشن های سال نو میلادی با آژانس مسافرتی ققنوس.

نویسنده: مهرداد مولودی

تلفن تماس با کارشناسان: ۲۴۵۲۵ـ۰۲۱

ققنوس در شبکه‌های اجتماعی:

تلگرام | اینستاگرام | توییتر | یوتیوب | آپارات

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.