10 سوغات آفریقای جنوبی که نباید از دست داد!

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


10 سوغات آفریقای جنوبی که نباید از دست داد!

10 سوغات آفریقای جنوبی که نباید از دست داد!

خریدن وسایلی که بعدها خاطرات سفر را برای ما زنده سازد، همواره یکی از تجربیات جالب تورهای گردشگری است. از آنجایی که تور آفریقای جنوبی یک تجربه سراسر شگفتی است، پس خرید سوغات آفریقای جنوبی برای زنده نگه داشتن خاطرات این سفر الزامی است.
همچنین می‌توانیم با خریدن سوغات آفریقای جنوبی برای دوستان و نزدیکان، میزان علاقه خود به آنها را نشان دهیم. آفریقای جنوبی با داشتن فرهنگ قدیمی، اصیل و متفاوت طیف گسترده‌ای از سوغاتی‌ها را پیش روی شما قرار می‌دهد؛ از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه تا صنایع دستی زیبا و شگفت انگیز.
تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس همراه باشید تا با 10 تا از برترین سوغاتی‌های آفریقای جنوبی آشنا شوید.

• چای رویبوس (Rooibos)
• آمارولا (Amarula)
• ظروف سرامیکی آردمور (Ardmore)
• منجوق دوزی
• سبدبافی
• کلاه ماکاراپا و ووووزلا (Makarapa Hat &Vuvuzela)
• محصولات چرمی
• ادویه‌جات
• کنده کاری روی چوب

آشنایی با سوغات آفریقای جنوبی

چای رویبوس (Rooibos)
چای رویبوس (Rooibos)

[ps2id id=’1′ target=”/]

چای رویبوس (Rooibos)

یکی از بهترین و اصیل‌ترین سوغاتی‌های آفریقای جنوبی که حتما باید خریداری کنید، چای رویبوس است. این چای از برگ‌های گیاه رویبوس تهیه می‌شود و باید بدانید که این گیاه در هیچ کجای دنیا جز منطقه‌ای خاص در آفریقای جنوبی پیدا نمی‌شود. به همین دلیل است که می‌گوییم خرید این سوغات آفریقای جنوبی را نباید به هیچوجه فراموش کنید.
اگرچه محل اصلی تولید این سوغات آفریقای جنوبی منطقه سدربرگ است، اما تقریبا در تمام شهرهای آفریقای جنوبی می‌توانید این سوغاتی آفریقای جنوبی را پیدا کنید. کافیست سری به مراکز خرید ژوهانسبورگ، کیپ تاون یا دیگر شهرها بزنید تا انواع مختلفی از این چای با طعم‌های متفاوت را پیدا کنید.
اما اگر آنچنان علاقه‌ای به چای ندارید، می‌توانید از محصولات زیبایی رویبوس استفاده کنید. این محصولات به دلیل خاستگاه طبیعی و گیاهی خود، تاثیر مثبتی بر سلامت پوست شما خواهند داشت.

آمارولا (Amarula)
آمارولا (Amarula)

[irp posts=”4378″ name=”غذاهای آفریقای جنوبی که نباید از دست داد!”]

[irp posts=”4393″ name=”مراکز خرید ژوهانسبورگ را بشناسید”]

[ps2id id=’2′ target=”/]

آمارولا (Amarula)

آفریقا سرزمین عجایب و شگفتی‌هاست و یکی از میوه‌های عجیب این کشور، آمارولا نام دارد. اهالی آفریقای جنوبی با استفاده از این گیاه و خامه، یک نوشیدنی خوشمزه درست می‌کنند که از معروف‌ترین سوغات آفریقای جنوبی است.
آمارولا شناخته شده‌ترین نوشیدنی آفریقای جنوبی است و می‌توانید آن را همراه با بستنی سرو کنید تا طعم شگفت انگیزش برای همیشه زیر زبانتان بماند.

ظروف سرامیکی آردمور (Ardmore)
ظروف سرامیکی آردمور (Ardmore)

[ps2id id=’3′ target=”/]

ظروف سرامیکی آردمور (Ardmore)

اهالی آفریقای جنوبی سابقه‌ای طولانی در ساخت ظروف سفالی دارند اما با اینحال از سال 1985 میلادی، این هنر دچار تحول عظیمی شد. کارگاه تولید سرامیک آردمور در منطقه کوازولو (KwaZulu) سبک جدیدی از تولید محصولات سرامیکی و سفالی را آغاز کرد که خیلی زود به شهرتی استثنایی در جهان رسید.
این مجموعه با استفاده از هنر صنعتگران محلی آفریقای جنوبی، ظروف و مجسمه‌های سفالی شگفت انگیزی تولید می‌کند که هر کدام با دیگری متمایز هستند و به همین دلیل، امروز محصولات سرامیکی آردمور از برترین سوغات آفریقای جنوبی به شمار می‌روند.

منجوق دوزی - سوغات آفریقای جنوبی
منجوق دوزی

[ps2id id=’4′ target=”/]

منجوق دوزی

یکی از سوغاتی‌های آفریقای جنوبی که می‌توانید در هر گوشه از شهرهای آفریقای جنوبی پیدا کنید، محصولات و صنایع دستی منجوق دوزی شده است. این محصولات در انواع مختلفی از قبیل دستبند، اشکال حیوانات و … درست می‌شوند و به دلیل ظاهر جذاب و بامزه و همچنین قیمت کم، مناسب‌ترین سوغات آفریقای جنوبی برای دوستانتان خواهد بود.
هنرمندان ژوهانسبورگ مهارت بالایی در درست کردن محصولات منجوق دوزی دارند و این محصولات به نوعی سوغات ژوهانسبورگ حساب می‌شوند.

 

[sc name=”highlight” text=”هنرمندان ژوهانسبورگ مهارت بالایی در درست کردن محصولات منجوق دوزی دارند و این محصولات به نوعی سوغات ژوهانسبورگ حساب می‌شوند.” ]

 

سبدبافی
سبدبافی

[ps2id id=’5′ target=”/]

سبدبافی

یکی دیگر از محصولات آفریقای جنوبی که امروزه طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد و افراد بسیاری آن را به عنوان سوغات آفریقای جنوبی انتخاب می‌کنند، سبدهای دست بافت آفریقای جنوبی است. اگرچه این محصولات زمانی به عنوان ابزار زندگی روزمره اهالی آفریقای جنوبی تهیه می‌شده است، اما امروزه یک کالای تزئینی و دکوری برای گردشگران به شمار می‌رود و می‌توانید آنها را در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های متفاوت تهیه کنید.

کلاه ماکاراپا و ووووزلا (Makarapa Hat &Vuvuzela)
کلاه ماکاراپا و ووووزلا (Makarapa Hat &Vuvuzela)

[ps2id id=’6′ target=”/]

کلاه ماکاراپا و ووووزلا (Makarapa Hat &Vuvuzela)

اهالی آفریقای جنوبی طرفداران متعصب تیم‌های ورزشی خود هستند و هنر خود را در این زمینه نیز به نمایش گذاشته‌اند. اگر شما نیز به ورزش علاقه دارید، بد نیست یک کلاه ماکاراپا را به عنوان سوغات آفریقای جنوبی با خود به منزل ببرید. ماکاراپا در واقع همان کلاه‌های ایمنی هستند اما اهالی آفریقای جنوبی آنها را با استفاده از رنگ و برش تزئین می‌کنند.
همچنین یکی دیگر از سوغاتی‌های آفریقای جنوبی که از زمان برگزاری جام جهانی 2010 در دنیا به شهرت رسید، شیپور ووووزلا است. این شیپور که در مسابقات ورزشی استفاده می‌شود، صدایی ممتد شبیه به صدای فیل دارد و به نمادی از ورزش آفریقای جنوبی تبدیل شده است. این شیپور را می‌توانید به عنوان سوغات کیپ تاون برای دوستان طرفدار فوتبال خود بخرید.

 

محصولات چرمی
محصولات چرمی

[ps2id id=’7′ target=”/]

محصولات چرمی

اگه از آن دسته افرادی هستید که به مد و فشن اهمیت می‌دهید، آفریقای جنوبی و محصولات چرمی این کشور می‌تواند شما را حسابی سر ذوق بیاورد. محصولات چرمی از بهترین سوغات آفریقای جنوبی هستند که با استفاده از چرم حیواناتی مانند گاو و شترمرغ درست می‌شوند.
تولیدی‌های چرم آفریقای جنوبی انواع مختلفی از کیف، کفش، کمربند و … را با استفاده از بهترین انواع چرم تهیه می‌کنند و از آنجایی که هنر و فرهنگ آفریقای جنوبی را نیز با آن ترکیب می‌کنند، محصولاتی استثنایی و زیبا به وجود می‌آورند که در هیچ کجای دنیا مانند آن را نخواهید یافت.

ادویه‌جات
ادویه‌جات

[ps2id id=’8′ target=”/]

ادویه‌جات

کشوری مانند آفریقای جنوبی با فرهنگ متفاوت و طبیعت متمایز، طبیعتاً باید ادویه‌های شگفت انگیزی نیز داشته باشد. به خصوص در شهری مانند دوربان که هندوستانی‌های زیادی در آن زندگی کرده‌اند، بازار ادویه‌جات رنگ و بوی دیگری دارد.
با خرید ادویه‌های خوش عطر و بوی دوربان می‌توانید تا مدت‌ها از این سوغات آفریقای جنوبی در پخت غذاهای خوشمزه استفاده کنید و خاطرات تور آفریقای جنوبی را برای خود زنده سازید.

کنده کاری روی چوب - سوغات آفریقای جنوبی
کنده کاری روی چوب

[ps2id id=’9′ target=”/]

کنده کاری روی چوب

یکی دیگر از سوغاتی‌های آفریقای جنوبی که به نمادی از این کشور و یکی از جاذبه‌های آفریقای جنوبی تبدیل شده است، صنایع دستی کنده کاری روی چوب این کشور است.
قبایل آفریقای جنوبی با استفاده از هنر محصولات تزئینی چوبی زیبایی در اشکال و اندازه‌های گوناگون درست می‌کنند که می‌تواند زینت بخش خانه شما باشد.
ماسک‌های سنتی قبیله‌های آفریقایی یکی از جذاب‌ترین محصولات کنده کاری روی چوب در آفریقای جنوبی است که روح و فرهنگ این کشور را در خود دارد.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.