آشنایی با شهر دبرسن مجارستان، پایتخت مذهبی این کشور

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


آشنایی با شهر دبرسن مجارستان، پایتخت مذهبی این کشور

آشنایی با شهر دبرسن مجارستان، پایتخت مذهبی این کشور

اگرچه شهر دبرسن (Debrecen) دومین شهر بزرگ مجارستان از نظر جمعیت است، اما معمولا نام این شهر را کمتر به عنوان یک مقصد گردشگری در تور مجارستان مشاهده می‌کنیم. این در حالیست که شهر دبرسن در مجارستان شهرت و اهمیت بسیاری دارد و پایتخت مذهبی این کشور به شمار می‌رود.
اگرچه فاصله شهر دبرسن تا بوداپست نسبتا طولانی است (حدود 200 کلیومتر)، اما با این وجود تعداد قابل توجهی از گردشگران خارجی و داخلی مجارستان، این شهر را در برنامه سفر خود جای می‌دهند تا از جاهای دیدنی دبرسن نیز بازدید کنند.
شما نیز اگر دوست دارید با شهر دبرسن مجارستان آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

[lwptoc]

درباره شهر دبرسن مجارستان
درباره شهر دبرسن مجارستان

درباره شهر دبرسن مجارستان

دبرسن در شرق مجارستان و منطقه دشت بزرگ مجارستان (Great Plain) واقع شده و به عنوان مرکز تجاری و اداری شرق مجارستان شناخته می‌شود. این شهر کمتر از 30 کیلومتر با مرز رومانی فاصله دارد و لقب پایتخت منطقه دشت بزرگ مجارستان را یدک می‌کشد. برای درک بهتر از موقعیت این شهر در مجارستان، پیشنهاد می‌کنیم به نقشه شهر دبرسن مراجعه کنید.
مساحت شهر دبرسن 461 هزار کیلومتر مربع است و جمعیت شهر دبرسن و حومه آن به 328 هزار نفر می‌رسد.
شهر دبرسن مجارستان اولین بار در قرن چهاردهم و سال 1361 میلادی به عنوان یک محل سکونت انتخاب شد. اگرچه این شهر برای سال‌ها به عنوان یک مرکز خرید و فروش فعالیت داشته، اما متاسفانه امروزه هیچ بنایی از دوران قرون وسطی در این شهر باقی نمانده است.

شهر دبرسن مجارستان در طول تاریخ و در بین شهرهای مجارستان، به داشتن روحیه مقاومت و عصیانگری و تلاش برای آزادی شهرت داشته است. این روحیه باعث شده فرهنگ و مردم دبرسن هیچگاه زیر یوغ پادشاهان و امپراتوران نرفته‌اند. همچنین تقریبا تمام مردم این شهر در قرن 16 میلادی مذهب خود را از کاتولیک (Catholic) به پروتستان (Protestant) و کالوینیسم (Calvinism) تغییر دادند. حتی کار به جایی کشید که تمام کلیساهای کاتولیک شهر دبرسن به کلیساهای پروتستان و کالوینیسم تغییر کردند و رفت و آمد کاتولیک‌ها به شهر ممنوع شد!
همچنین در سال 1848 میلادی اهالی مجارستان به مرکزیت شهر دبرسن برای استقلال از امپراتوری اتریش انقلاب کردند و دولت انقلابی را در دبرسن تشکیل دادند. اگرچه این انقلاب توسط نیروهای ارتش اتریش و روسیه شکست خورد، اما پس از آن شهر دبرسن مجارستان به رشد و توسعه خود ادامه داد.
اما شعله جنگ جهانی دوم، دامن این شهر را نیز گرفت و بخش زیادی از شهر زیبای دبرسن مجارستان نابود شد و اهالی شهر پس از پایان جنگ، شهر را بازسازی کردند.

 

[sc name=”highlight” text=”مساحت شهر دبرسن 461 هزار کیلومتر مربع است و جمعیت شهر دبرسن و حومه آن به 328 هزار نفر می‌رسد.” ]

 

دسترسی به شهر دبرسن
دسترسی به شهر دبرسن

دسترسی به شهر دبرسن

اگرچه پیشتر گفتیم که فاصله شهر دبرسن مجارستان تا بوداپست، پایتخت این کشور کمی زیاد است، اما برای سفر به دبرسن اصلا جای نگرانی نیست زیرا با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مجارستان به راحتی می‌توانید به این شهر دسترسی داشته باشید.
اگر قصد داشته باشید با قطار از بوداپست به شهر دبرسن سفر کنید، می‌توانید به ایستگاه Ferihegy بوداپست رفته و 3 ساعته خود را به دبرسن برسانید.
همچنین فرودگاه بین‌المللی شهر دبرسن نیز در 6 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است و می‌توانید با تعدادی از پروازهای محلی، از بوداپست به دبرسن و بالعکس پرواز کنید.
ضمن اینکه دو بزرگراه M3 و M35 نیز دو شهر دبرسن و بوداپست را به یکدیگر متصل می‌کنند که می‌توانید از این طریق و با اجاره خودرو، بین دو شهر سفر کنید.

جاهای دیدنی دبرسن مجارستان
جاهای دیدنی دبرسن مجارستان

جاهای دیدنی دبرسن مجارستان

همانگونه که گفتیم، دبرسن دومین شهر بزرگ مجارستان و یکی از مقصدهای گردشگری مهم این کشور است که با داشتن جاذبه‌های گردشگری متعدد، می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. در ادامه با تعدادی از جاهای دیدنی دبرسن مجارستان آشنا شویم:
کلیسای بزرگ دبرسن: مهمترین جاذبه گردشگری و نماد شهر دبرسن که در سال 1822 تاسیس شده است. این کلیسا بزرگترین کلیسای پروتستان در سرتاسر مجارستان و محلی است که اعلامیه استقلال مجارستان در سال 1849 در آن قرائت شد. این بنا مهمترین ساختمانی است که تقریبا در هر عکس شهر دبرسن دیده می‌شود.
پارک ملی هورتوبادی: مهمترین پارک ملی مجارستان که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است و علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و مناظر زیبا، میراث فرهنگی و سبک زندگی سنتی مجارستان را نیز در خود جای داده است.
رز سفید انقلاب: یک مجسمه زیبا و یادمانی برای انقلاب 1956 مجارستان علیه استعمار اتحاد جماهیر شوروی که توسط نیروهای نظامی این کشور سرکوب شد. این تندیس در مقابل دانشگاه دبرسن نصب شده است.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.