فهرست بهترین شهرهای سوئیس

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


فهرست بهترین شهرهای سوئیس

فهرست بهترین شهرهای سوئیس

بهترین شهرهای سوئیس

سوئیس یکی از زیباترین مقصدهای گردشگری اروپا و سرتاسر دنیا است و هر کدام از شهرهای سوئیس می‌تواند یک مقصد بینظیر و تمام عیار باشد. دره‌های زیبا و سرسبز، قله‌های سر به فلک کشیده پوشیده از برف، دریاچه‌های زیاب و درخشان و زیبایی شهرهای سوییس باعث شده‌اند تا این کشور به مقصدی فراموش نشدنی و رویایی بدل شود.
اما این کشور کوچک در قلب اروپا علاوه بر زیبایی‌های طبیعی و خدادادی، یک مقصد گردشگری فرهنگی و تاریخی نیز به شمار می‌رود که می‌تواند شما را شگفت زده کند. شهرهای دیدنی سوئیس مانند زوریخ، ژنو و … ترکیبی استثنایی از بناهای تاریخی، زیبایی طبیعی، زندگی مدرن و شور و هیجان شهرهای اروپایی هستند.
سوئیس یک مقصد دوست داشتنی برای تمام سال است و چندان تفاوتی ندارد که تابستان یا زمستان را برای سفر به کشور سوئیس انتخاب کنید. در هر حالت، آب و هوای سوئیس و جاذبه‌های گردشگری شهرهای زیبای سوئیس می‌تواند هر گردشگری را شگفت زده کند. اسکی در تفرجگاه‌های زمستانی درجه یک و بازارهای کریسمس بزرگ در زمستان، و پیاده روی در دره‌ها و دهکده‌های سرسبز و شهرهای توریستی سوئیس در تابستان از جمله مهمترین تفریحاتی است که گردشگران کشور سوئیس انجام می‌دهند.
بدون شک نام شهرهای سوئیس چون برن، لوزان، ژنو و زوریخ را شنیده‌اید اما چقدر این شهرها را می‌شناسید و می‌دانید بهترین شهرهای سوئیس کدام هستند؟
در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم شما را با جذاب‌ترین و زیباترین شهرهای سوئیس آشنا سازیم و کمک کنیم تجربه‌ای لذتبخش از تور سوئیس داشته باشید. با فهرست شهرهای سوئیس برای سفر و گردشگری همراه باشید.

[lwptoc]

لیست شهرهای سوئیس

زوریخ (Zurich)

زوریخ بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر در میان شهرهای سوئیس است که در شمال این کشور قرار دارد. اگرچه زوریخ پایتخت سوئیس نیست اما به عنوان پایتخت اقتصادی و تجاری سوئیس شناخته می‌شود و از شهرهای مهم کشور سوئیس است. این شهر به داشتن فروشگاه‌های بسیار لوکس، رستوران‌های جذاب و تفریحات و سرگرمی‌های متعدد شناخته می‌شود. همچنین زوریخ یکی از شهرهای تاریخی سوئیس است که قدمت آن به دوران روم باستان بازمی‌گردد و آثار تاریخی متعددی را در خود جای داده است.
اما این شهر را شاید بتوان بهترین شهر سوئیس برای خرید و پاساژگردی دانست. علاوه بر خیابان لوکس بانهوف (Bahnhofstrasse) که گرانترین مرکز خرید در شهرهای سوئیس و حتی اروپا است، مراکز خرید متعدد دیگری نیز در زوریخ وجود دارد که انواع محصولات در قیمت‌ها و کیفیت‌های متنوع را به فروش می‌رسانند.
علاوه بر این موارد، زوریخ یکی از شهرهای مهم سوئیس در زمینه گردشگری فرهنگی است و علاوه بر آثار تاریخی متعدد چون کلیساها و خانه‌های قدیمی، میزبان 50 موزه و بیش از 100 گالری هنری نیز هست. موزه ملی سوئیس پربازدیدترین موزه این کشور است که در شهر زوریخ قرار دارد. همچنین کاباره ولتر (Cabaret Voltaire) یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین کافه‌های زوریخ است که در گذشته میزبان هنرمندان متعدد بوده و آن را زادگاه مکتب هنری دادائیسم (Dadaism) می‌دانند.
در نهایت دریاچه زوریخ که در جنوب این شهر قرار گرفته است، زوریخ را به یکی از زیباترین شهرهای سوئیس تبدیل کرده است که می‌تواند ساعت‌ها در حاشیه آن به استراحت و تفریح بپردازید و یا در خود دریاچه قایق سواری کنید. همچنین باید بدانید که زوریخ نزدیکترین شهر بزرگ سوئیس به آبشار راین است.

ژنو (Geneva)

ژنو یکی دیگر از شهرهای سوئیس است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند و مقصدی بینظیر برای یک تور خاطره انگیز است. ژنو را شاید بتوان پایتخت فرهنگی سوئیس دانست. ژنو علاوه بر اینکه یکی از شهرهای سوئیس است، یک شهر جهانی نیز به شمار می‌رود زیرا مقر اروپایی سازمان ملل متحد و دفتر مرکزی سازمان صلیب سرخ و هلال احمر را در خود جای داده است.
این شهر یکی از شهرهای جنوبی سوئیس به شمار می‌رود که در غرب دریاچه ژنو و نزدیک مرز فرانسه واقع شده است و با داشتن جاذبه‌های گردشگری منحصر و رستوران‌های بین‌المللی لوکس و عالی، مقصد گردشگری جذابی برای مسافران تور سوئیس به شمار می‌رود.
اما اگر علاوه بر جاذبه‌های گردشگری معمول، به دنبال یک جاذبه خاص علمی هستید، ژنو بهترین و زیباترین شهر سوئیس برای شما است. بزرگترین آزمانیشگاه فیزیک ذره‌ای جهان که با نام CERN نیز شناخته می‌شود، در شمال شرق ژنو قرار گرفته است و در زمان‌های معین می‌توانید از آن بازدید کنید.
اما سوئیسی‌ها به هر چیز که مشهور نباشند، به ساختن ساعت‌های لوکس و دقیق شهرت دارند. در تمام شهرهای سوئیس می‌توانید کارگاه‌های سنتی ساخت ساعت را پیدا کنید، اما مشهورترین ساعت سازی لوکس دنیا اینجا در شهر ژنو در انتظار شماست. برای بازدید از این مجموعه باید به موزه پاتک فیلیپ (Patek Philippe Museum) سر بزنید.
علاوه بر تمام این جاذبه‌ها، می‌توانید به موزه صلیب سرخ و هلال احمر جهانی سری بزنید و با تاریخچه این سازمان مهم و جهانی آشنا شوید. در نهایت دریاچه زیبای ژنو و فواره آبی دریاچه از دیگر جاذبه‌های گردشگری ژنو و سوئیس هستند که می‌توانند اوقات خاطره انگیزی را برای شما رقم بزنند.

لوسرن (Lucerne)

لوسرن یکی دیگر از شهرهای سوئیس است که با زیبایی‌های خود توانسته به یکی از مقصدهای گردشگری مهم سوئیس تبدیل شود و رونق بیشتری به تور سوئیس ببخشد. لوسرن سوئیس در کنار دریاچه‌ای به همین نام قرار گرفته است و شاید شهرت دریاچه لوسرن از شهر لوسرن هم بیشتر باشد. بر روی این دریاچه یک پل قرار دارد (Kapellbrücke) که قدیمی‌ترین پل مسقف دنیا است و از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود. بر روی این پل می‌توانید منظره بینظیری از دریاچه لوسرن و رشته کوه آلپ داشته باشید و زیباترین عکس شهرهای سوئیس را ثبت کنید.
اگرچه سوئیس کلا کشور ارزانی نیست اما با اینحال لوسرن را می‌توان یکی از شهرهای ارزان سوئیس به شمار آورد که هزینه‌های آن از دیگر شهرهای سوئیس کمی پایینتر است. می‌توانید در محله قدیمی این شهر به گشت و گذار بپردازید و از فروشگاه‌های مختلف آن دیدن کنید و محصولات مورد نیاز خود را بخرید.
اما لوسرن مانند دیگر شهرهای سوئیس، مقصدی فوق العاده برای عاشقان اسکی و ورزش‌های زمستانی است زیبا پیست‌های اسکی و تفرجگاه‌های زمستانی شگفت انگیز و مجهزی در اطراف این شهر وجود دارند. این پیست‌ها هر سال زمستان میزبان هزاران گردشگر و ورزشکاری است که از سرتاسر جهان به سوئیس سفر کرده‌اند تا در اسکی در کوه‌های پر از برف آلپ را تجربه کنند.

برن (Bern)

برن پایتخت و یکی از بهترین شهرهای سوئیس برای سفر و گردشگری است که تقریبا در مرکز و شمال این کشور واقع شده است. برن بین دو شهر زوریخ و لوزان قرار دارد و همین باعث شده است تا گردشگران بسیاری، این شهر را نیز در برنامه سفر خود قرار دهند. اما با اینحال نباید از زیبایی‌ها و جذابیت‌های شهر دوست داشتنی برن غافل شد.
بهترین لذت در شهر برن، گشت و گذار در بافت تاریخی این شهر است که شما را با تاریخچه و قدمت آن بیشتر آشنا می‌کند. خیابان‌های سنگفرش شده و ساختمان‌های قدیمی این محله می‌تواند ساعت‌ها شما را مجذوب خود کند. کلیسای سنت وینست و فواره‌های قدیمی که عمر برخی از آنها به بیش از 5 قرن می‌رسد، در همین منطقه از شهر برن قرار گرفته‌اند.
اما یکی از زیباترین و جذابترین جاذبه‌های گردشگری در شهرهای سوئیس، برج ساعت برن یا Zytglogge در مرکز تاریخی این شهر است. این برج ساعت در واقع برج دفاعی شهر بوده که بعدها یک ساعت نجومی بزرگ و زیبا در آن نصب شده و امروزه یکی از قدیمی‌ترین ساعت‌ها در سرتاسر اروپا به شمار می‌رود.
علاوه بر این، شهر برن محل زندگی دانشمند و فیزیکدان برجسته، آلبرت انیشتین بوده و امروزه آپارتمان محل زندگی وی، به موزه انیشتین تغییر کاربری داده است که می‌توانید از آن بازدید کرده و با زندگی این شخصیت بیشتر آشنا شوید.
اما در نهایت یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری برن که در میان شهرهای سوئیس متفاوت است، باغ وحش یا پارک خرس‌های برن است. از ابتدای تاسیس شهر برن، خرس به عنوان نماد آن انتخاب شده و حتی نام این شهر نیز از کلمه خرس (Baren) گرفته شده است. در این پارک تعدادی خرس در محیطی شبیه به محیط طبیعی زندگی خود نگهداری می‌شوند که می‌توانید از آنها دیدن کنید.

 

[sc name=”highlight” text=”برن پایتخت و یکی از بهترین شهرهای سوئیس برای سفر و گردشگری است که تقریبا در مرکز و شمال این کشور واقع شده است” ]

 

لوزان
لوزان

لوزان (Lausanne)

یکی دیگر از شهرهای سوئیس که می‌تواند مقصدی دوست داشتنی در سفر شما به سوئیس باشد، شهر لوزان در شمال دریاچه ژنو است که توسط کوه‌های سر به فلک کشیده پوشیده از برف احاطه شده است. در واقع شاید لوزان را بتوان یکی از بهترین شهرهای سوئیس برای اسکی، شنا و کوهنوردی دانست.
اما علاوه بر این زیبایی‌های طبیعی، لوزان بهترین شهر سوئیس برای خرید دو سوغاتی محبوب و خوشمزه سوئیس، یعنی پنیر و شکلات سوئیسی است. در این شهر کارگاه‌ها و فروشگاه‌های متعدد تولید پنیر و شکلات وجود دارند و حتی برخی از آنها به شما اجازه می‌دهند از فرآیند تولید شکلات و پنیر دیدن کنید و یا حتی در آن مشارکت نیز داشته باشید.
در فصل تابستان جشن‌ها و فستیوال‌های بسیاری در شهر لوزان برگزار می‌شود که باعث شده لوزان به یکی از سرزنده‌ترین شهرهای سوئیس تبدیل شود. همچنین کمیته بین‌المللی المپیک هم در این شهر است و اگر به ورزش علاقه دارید، می‌توانید از تنها موزه المپیک اروپا در این شهر بازدید کنید.

در این مقاله از وبلاگ ققنوس تلاش کردیم با ارائه توضیحات و تصاویری از شهرهای سوئیس، البته شهرهای زیبا و جذاب سوئیس تنها به همین موارد محدود نمی‌شوند و بازل، لوگانو، لوکارنو گرمترین شهر سوئیس و … نیز از شهرهای دوست داشتنی سوئیس به شمار می‌روند. در ادامه نیز نقشه شهرهای سوئیس را مشاهده خواهید کرد

نقشه شهرهای سوئیس
نقشه شهرهای سوئیس

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.