آشنایی با تفریحات پاریس، تفریحاتی که نباید از دست داد

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


آشنایی با تفریحات پاریس، تفریحاتی که نباید از دست داد

آشنایی با تفریحات پاریس، تفریحاتی که نباید از دست داد

بدون هیچ تردیدی، پاریس را می‌توان یکی از جذاب‌ترین شهرهای دنیا به شمار آورد و بدین ترتیب استفاده از تفریحات پاریس می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. فرانسه پربازدیدترین کشور دنیاست که سالانه بیش از 89 میلیون نفر گردشگر از آن بازدید می‌کنند و پاریس به عنوان پایتخت این کشور، یکی از سه شهر پربازدید دنیاست. با توجه به این شرایط، منطقی است که طیف متنوعی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحات در این شهر وجود داشته باشد تا گردشگران مختلف و متعدد از سرتاسر جهان را سرگرم سازد.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم شما را با بهترین و جذاب‌ترین تفریحات پاریس فرانسه آشنا سازیم.

[lwptoc]

فهرست بهترین تفریحات پاریس که نباید از دست داد

پاریس پایتخت نور، عشق، مد، هنر و ادبیات جهان است و هر گوشه‌ای از آن سرشار از جاهای دیدنی و تفریحات دوست داشتنی است که شرکت در تور پاریس بدون بازدید از آنها، ناقص خواهد بود. اما بد نیست بدانید که تعدادی از تفریحات پاریس رایگان هستند و برای بازدید از آنها، نیازی به پرداخت هزینه بلیت و ورودی نیست. از آنجایی که پاریس یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا نیز به شمار می‌رود، پس بد نیست علاوه بر جاهای دیدنی پاریس، با تعدادی از تفریحات رایگان پاریس آشنا شوید.

میدان و پارک تروکادرو
میدان و پارک تروکادرو

میدان و پارک تروکادرو (Jardins du Trocadéro)

قطعا برج ایفل مشهورترین جاذبه گردشگری پاریس و حتی فرانسه است و نمی‌شود به پاریس سفر کرد و از آن بازدید نکرد. اما اگر به هر دلیل دوست ندارید از این برج بالا بروید و ترجیح می‌دهید فقط آن را از دور تماشا کنید، ما یک پیشنهاد خوب برای شما داریم. پارک تروکادرو در آن سوی رود سن (Seine)، یکی از بهترین نقاط برای تماشای برج ایفل است و منظره‌ای خاطره انگیز از این نماد پاریس برای شما ایجاد می‌کند.
این پارک زیبا، در گذشته بخشی از باغ کاخ تروکادرو بوده است. این کاخ در سال 1878 میلادی ساخته شده بود و محلی برای ملاقات‌های سیاسی و اداری پیرامون نمایشگاه‌های بین‌المللی پاریس به شمار می‌رفت و سالن جلسات، سالن کنسرت، سالن غذاخوری و یک آکواریوم را در خود جای داده بود. بد نیست بدانید که کاخ فرح آباد تهران نیز با الهام از این کاخ ساخته شده است.
البته کاخ تروکادرو بعدها در سال 1936 میلادی تخریب شد تا کاخ شیلوت (Palais de Chaillot) برای نمایشگاه جهانی 1937 ساخته شود. کاخ شیلوت امروزه میزبان تعدادی از موزه‌های جذاب و دوست داشتنی پاریس و فرانسه است.

 

آدولف هیتلر در پاریس
آدولف هیتلر در پاریس

اما علاوه بر منظره جذاب برج ایفل، پارک تروکادرو یک ویژگی مهم دیگر نیز دارد که آن را به یکی از جذابترین تفریحات فرانسه تبدیل می‌کند؛ فواره ورشو (Fountain of Warsaw).
این فواره زیبا از یک استخر بزرگ، 12 فواره 12 متری، 24 فواره 4 متری و 10 طاق آبی و همچنین 20 آب پاش قوی با قدرت پرتاب آب به فاصله 50 متری دارد. این فواره تنها فواره‌ای است که برای نمایشگاه‌های جهانی ساخته شده و هنوز نیز فعال است.
یک عکس تاریخی از دوران جنگ جهانی دوم وجود دارد که آدولف هیتلر با برج ایفل گرفته است. جالب است بدانید که محل این عکس دقیقا همین پارک تروکادرو بوده است.

پارک و میدان شان دو مارس
پارک و میدان شان دو مارس

پارک و میدان شان دو مارس (Champ de Mars)

اما پارک تروکادرو تنها جایی نیست که منظره‌ای زیبا از برج ایفل برای شما فراهم می‌کند. اگر در پارک تروکادرو بودید، می‌توانید از روی پل ینا (Pont d’Iéna) و رود سن عبور کنید، از زیر برج ایفل بگذرید و به پارک شان دو مارس برسید.
این پارک یکی از بهترین نقاط برای تفریح در پاریس است و می‌توانید در آن نشسته و عکس‌های سلفی بینظیری از خودتان و برج ایفل بگیرید.
این میدان در سال 1790، میزبان اولین جشن سالگرد انقلاب فرانسه بود اما در سال بعد شاهد قتل عام تعدادی از انقلابیون و جمهوری‌خواهان فرانسوی بود و بعدها اولین شهردار پاریس نیز در همین میدان گردن زده شد. همچنین این پارک و میدان به دلیل مساحت بزرگ خود، در سال‌های 1867، 1878، 1889، 1900 و 1937 محل برگزاری نمایشگاه جهانی پاریس بوده است.

کلیسای سکره کر
کلیسای سکره کر

کلیسای سکره کر (Sacré-Cœur)

یکی دیگر از تفریحات پاریس که پیشنهاد می‌کنیم به هیچوجه آن را از دست ندهید، بازدید از کلیسای زیبای سکره کر در محله دوست داشتنی مون‌مارتر (Montmartre) است که دومین جاذبه پربازدید در سرتاسر پاریس به شمار می‌رود. این کلیسا بر روی تپه‌ای قرار گرفته که بلندترین نقطه شهر پاریس است و یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات در پاریس، نشستن بر روی پله‌های این کلیسا و تماشای منظره زیبای این شهر است. همچنین با نزدیک شدن به غروب آفتاب، تعداد زیادی هنرمند خیابانی در این منطقه گردهم می‌آیند و به اجرای موسیقی و نمایش می‌پردازند.
بازدید از طبقه همکف این کلیسا رایگان است و می‌توانید از زیبایی این کلیسا لذت ببرید. اما با هزینه‌ای نسبتا کم، می‌توانید 300 پله را بالا رفته و از بالای این کلیسا منظره‌ای زیباتر از شهر پاریس را تماشا کنید.

گشت و گذار در محله مون‌مارتر
گشت و گذار در محله مون‌مارتر

گشت و گذار در محله مون‌مارتر (Montmartre)

قبل از بازدید از کلیسای سکره کر یا پس از بازدید از آن، می‌توانید در خیابان‌ها و کوچه‌های جذاب و دوست داشتنی محله مون‌مارتر به گشت و گذار بپردازید. این محله یکی از زیباترین محلات پاریس و محل جمع شدن هنرمندان و دوست داران هنر است. در واقع از ساعات ابتدایی صبح تا ساعات انتهایی شب، محله مون‌مارتر پر از گردشگران و اهالی پاریس است که در میان کافه‌ها و رستوران‌ها، عتیقه فروشی‌ها، گالری‌ها و کتابفروشی‌ها در حال گشت و گذار هستند و شما نیز می‌توانید از این تفریحات مردم فرانسه بهره ببرید و با فرهنگ مردم فرانسه آشنا شوید.

استراحت در پارک لوکزامبورگ
استراحت در پارک لوکزامبورگ

استراحت در پارک لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg)

پاریس شهر باغ‌ها و پارک‌های بزرگ است و در سرتاسر این شهر می‌توانید تعداد زیادی پارک پیدا کنید که گشت و گذار در آنها، از تفریحات رایگان در پاریس به شمار می‌روند. اما یکی از زیباترین پارک‌های پاریس، پارک زیبای لوکزامبورگ در مرکز این شهر است.
این باغ و قصر آن به دستور ماری مدیچی، ملکه فلورانسی فرانسه، و با الهام از باغ‌ها و کاخ‌های فلورانس ایتالیا در سال 1612 میلادی ساخته شده است. بنابراین علاوه بر لذت بردن از فضای سبز و گل‌ها و گیاهان این پارک زیبا، می‌توانید از بناهای تاریخی و فواره‌های زیبا و قدیمی این کاخ نیز لذت ببرید.

 

[sc name=”highlight” text=”پاریس شهر باغ‌ها و پارک‌های بزرگ است و در سرتاسر این شهر می‌توانید تعداد زیادی پارک پیدا کنید که گشت و گذار در آنها، از تفریحات رایگان در پاریس به شمار می‌روند” ]

 

قدم زدن در شانزلیزه
قدم زدن در شانزلیزه

قدم زدن در شانزلیزه (Champs-Élysées)

نه تنها در پاریس و فرانسه، بلکه در سرتاسر دنیا هیچ خیابانی به اندازه خیابان شانزلیزه شهرت ندارد. این خیابان 2 کیلومتری از میدان شارل دوگل (Place Charles de Gaulle) یا میدان اتوال (Place de l’Étoile) و طاق پیروزی پاریس (Arc de Triomphe) در غرب آغاز شده و تا میدان کنکورد (Place de la Concorde) در شرق امتداد دارد.
خیابان شانزلیزه یکی از لوکس‌ترین خیابان‌های دنیاست و تعدادی از بهترین و مشهورترین برندهای پوشاک و مد در آن نمایشگاه دارند. اگرچه شاید خرید از این فروشگاه‌ها چندان به صرفه نباشد، اما تماشا کردن ویترین‌های پرزرق و برق آنها که هزینه‌ای ندارد . در واقع قدم زدن در خیابان شانزلیزه و تماشای مغازه‌های و فروشگاه‌های لوکس، یکی از برترین تفریحات فرانسه به شمار می‌رود که بسیار نیز طرفدار دارد.

تماشای هنر خیابانی در کانال سن مارتین
تماشای هنر خیابانی در کانال سن مارتین

تماشای هنر خیابانی در کانال سن مارتین (Saint-Martin)

کانال سن مارتین یک کانال بزرگ و 4.6 کیلومتری در قلب پاریس است که به رودخانه سن متصل می‌شود و در سال 1802 میلادی و به دستور ناپلئون بناپارت ساخته شد تا آب مورد نیاز شهر در حال رشد پاریس را تامین کند. اگرچه در میانه قرن نوزدهم تقریبا نیمی از مسیر این کانال پوشانده شد تا خیابان‌ها و بلوارهای جدیدی بر روی آن ساخته شود، اما همچنان بخش‌های زیادی از آن بر روی سطح قرار دارند و می‌توانید در کنار آنها قدم بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید.
اما چند سالی است که کانال سن مارتین و دیواره‌های کنار آن به محلی برای هنرنمایی نقاشان خیابانی تبدیل شده است تا گرافیتی‌های خود را بر روی آنها نقش کنند. تماشای این نقاشی‌ها یک تفریح رایگان در پاریس است و می‌توانید با فرهنگ نسل جدید پاریسی‌ها بیشتر آشنا شوید.

پاساژگردی در گالری لافایت
پاساژگردی در گالری لافایت

پاساژگردی در گالری لافایت (Galeries Lafayette)

پاریس پایتخت مد و فشن در دنیاست و خرید و پاساژگردی از مهمترین تفریحات فرانسه به شمار می‌رود. در سرتاسر پاریس، مراکز خرید و فروشگاه‌های متعددی هستند که می‌توانید از آنها بازدید کرده و لباس‌ها و محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید.
اما یکی از بهترین پاساژهای پاریس که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید، مرکز خرید گالری لافایت در بلوار اوسمان (Boulevard Haussmann) پاریس است. اما علاوه بر مغازه‌ها و فروشگاه‌های متعدد، خود ساختمان این مجموعه نیز بسیار زیبا و جذاب است و آن را می‌توان در زمره جاذبه‌های گردشگری پاریس و مراکز تفریحی فرانسه قرار داد. یک گنبد بزرگ شیشه‌ای و فلزی بر روی این پاساژ ساخته شده از تراس تعبیه شده در آن، می‌توانید نمای بسیار زیبایی از پاریس را تماشا کنید.

در این مقاله تعدادی از بهترین و جذاب‌ترین تفریحات پاریس که رایگان نیز هستند را برای شما معرفی کردیم. اما باید بدانید که پاریس شهری بسیار بزرگ و جذاب است و در سرتاسر آن می‌توان انواع مختلفی از جاذبه و تفریح را پیدا کرد. اما یکی از مشهورترین تفریحات پاریس، مرکز تفریحی و شهربازی دیزنی لند است که چون رایگان نیست، در این مقاله درباره آن صحبت نکردیم. اما می‌توانید در مقاله دیگری، با تفریحات دیزنی لند پاریس نیز آشنا شوید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.