ویزای تحصیلی انگلیس

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلیس

سیستم آموزشی انگلستان در زمره بهترین سیستم‌های آموزشی جهان قرار دارد و به‌همین دلیل، افراد بسیاری آرزوی تحصیل در انگلستان را در سر می‌پرورانند.

سیستم آموزشی انگلستان در زمره بهترین سیستم‌های آموزشی جهان قرار دارد و به‌همین دلیل، افراد بسیاری آرزوی تحصیل در انگلستان را در سر می‌پرورانند. اما باید بدانید که برای تحصیل در انگلیس، پیش از هر چیز به ویزای تحصیلی انگلیس احتیاج دارید.
ویزای تحصیلی انگلیس مدرکی است که دولت انگلستان برای شما صادر می‌کند و طبق آن اجازه دارید در انگلستان به تحصیل بپردازید.
در این مقاله به بررسی انواع ویزای تحصیلی انگلستان و مدارک و شرایط مورد نیاز آنها می‌پردازیم.

انگلیس یا انگلستان کشوری بسیار پیشرفته است که با مدیریت و سرمایه گذاری صحیح، توانسته یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در دنیا را داشته باشد. کیفیت و قدمت بالای آموزش آکادمیک در انگلیس، باعث شده است تا همواره مراکز آموزشی انگلستان در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار داشته باشند. دانشگاه‌های امپریال کالج لندن، کمبریج، آکسفورد و یوسی‌ال از بهترین دانشگاه‌های انگلیس هستند که در فهرست ده دانشگاه برتر جهان قرار دارند.
علاوه بر این، دوره‌های آموزشی انگلستان بسیار کاربردی است و با رابطه مستحکمی که میان دانشگاه و صنعت انگلیس برقرار است، اغلب دانشجویان پس از اتمام تحصیل جذب بازار کار می‌شوند.
در کنار تمام این موارد، امکانات و کیفیت زندگی در انگلیس بسیار بالاست و شهروندان این کشور از شرایط اقتصادی و رفاهی بسیار خوبی برخوردار هستند.
وجود تمامی این مزیت‌ها باعث شده است تا افراد زیادی در گوشه و کنار دنیا به‌دنبال اخذ ویزای تحصیلی انگلستان هستند. ویزای تحصیلی انگلیس یکی از انواع ویزاهایی است که دولت این کشور برای متقاضیان تحصیل در انگلیس صادر می‌کند. دارنده این ویزا قادر است در طی مدت اعتبار ویزا در انگلستان اقامت داشته و به تحصیل بپردازد.

ویزای تحصیلی انگلیس 3 نوع مختلف دارد:

• ویزای تحصیلی کوتاه مدت یا Short-term study visa

• ویزای تحصیلی عمومی یا General student visa 

• ویزای تحصیلی کودکان یا Child student visa 

[ps2id id=’1′ target=”/]

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

همانطور که از نام این ویزا مشخص است، ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس مناسب افرادی است که قصد دارند در یک بازه زمانی کوتاه در انگلستان سکونت داشته و یک دوره آموزشی را بگذرانند. با داشتن این ویزای تحصیلی انگلیس می‌توانید دوره‌های کوتاه مدتی مانند دوره آموزش زبان انگلیسی را بگذرانید. اما باید توجه داشته باشید که امکان تحصیل در مدارس دولتی را ندارید و تنها می‌توانید در مراکز خصوصی آموزش ببینید.
همچنین اجازه کار نیز به شما داده نمی‌شود و باید توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در دوران تحصیل را داشته باشید. ضمن اینکه با داشتن ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس امکان همراهی اعضای خانواده و یا تمدید ویزا را نیز نخواهید داشت.
برای دریافت این نوع از ویزای تحصیلی انگلیس باید بیش از 16 سال سن داشته باشید و پیش از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، در یکی از موسسات آموزشی انگلیس پذیرش بگیرید. حداکثر مدت اعتبار ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس 11 ماه است. هزینه این ویزا با 6 ماه اعتبار 97 پوند و در صورت اقدام برای دریافت ویزای 11 ماهه، 186 پوند است.

[sc name=”Highlight” text=”با ویزای تحصیلی کوتاه مدت امکان تحصیل در مدارس دولتی را ندارید و تنها می‌توانید در مراکز خصوصی آموزش ببینید.” ]

[ps2id id=’2′ target=”/]

ویزای تحصیلی عمومی

اما اگر قصد دارید برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انگلیس نسبت به اخذ ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید، ویزای تحصیلی عمومی مناسب شما خواهد بود. با داشتن این ویزا می‌توانید علاوه بر تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و مراکز خصوصی انگلیس، کار هم کنید. البته میزان ساعات و نوع کار مجاز، بر اساس نوع رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل مشخص خواهد شد.
برای اخذ ویزای تحصیلی عمومی نیز باید ابتدا پذیرش تحصیلی شما از طرف مرکز آموزشی مورد نظر تایید شود و سپس با اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه دوره، نسبت به اخذ ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کنید.
البته لازم به ذکر است که یکی از الزامات دریافت ویزای تحصیلی عمومی انگلیس، داشتن دانش زبان انگلیسی است. سطح مورد نیاز دانش زبانی بر اساس دوره آموزشی مورد نظر شما تعیین می‌شود.
مدت اعتبار این ویزا با توجه به دوره‌ای که در آن ثبت نام کرده‌اید تعیین خواهد شد و هزینه آن 348 پوند است. اما یکی از مزایای دیگر ویزای تحصیلی عمومی، امکان داشتن همراه است. در صورت دریافت این ویزا، همسر و فرزندان شما نیز می‌توانند برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کنند.

ویزای تحصیلی کودکان
ویزای تحصیلی کودکان

[ps2id id=’3′ target=”/]

ویزای تحصیلی کودکان

از نام این ویزای تحصیلی انگلیس مشخص است که برای کودکانی طراحی شده است که قصد دارند در انگلیس تحصیل کنند. این ویزا تنها برای کودکان بین 4 تا 17 سالی صادر می‌شود که قصد دارند در مدارس خصوصی و مستقل انگلیس تحصیل کنند.
برای دریافت این ویزای انگلیس علاوه بر پذیرش از یکی مراکز آموزشی معتبر انگلیس و داشتن تمکن مالی برای گذراندن دوره، رضایت‌نامه والدین نیز ضروری است. هزینه صدور این ویزا نیز مانند ویزای تحصیلی انگلیس عمومی، 348 پوند است.
هر چند مدت اعتبار ویزای تحصیلی کودکان انگلیس بر اساس طول دوره تحصیلی شما تعیین می‌شود، اما سن متقاضی نیز در آن نقش دارد:

• حداکثر اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس برای کودکان زیر 16 سال: 6 سال

• حداکثر اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس برای کودکان 16 تا 17 سال: 3 سال

البته لازم به ذکر است که در شرایط خاص می‌توان این ویزا را به مدت 4 ماه تمدید کرد.

با داشتن این ویزا در صورتیکه بیش از 16 سال سن داشته باشید، می‌توانید به صورت پاره وقت و حداکثر 10 ساعت در هفته کار کنید تا بتوانید بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهید.

انگلیس همواره به‌عنوان یکی از پیشروترین و برترین کشورها در حوزه آموزش شناخته می‌شود و کیفیت بالای سیستم آموزشی این کشور زبانزد عام و خاص است. برای اینکه بتوانید در یکی از مراکز آموزشی انگلیس تحصیل کنید و از مزایای سیستم آموزشی این کشور بهره ببرید، باید برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید.
کارشناسان دپارتمان پذیرش تحصیلی آژانس ققنوس می‌توانند ضمن ارائه راهنمایی و مشاوره تخصصی، برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان شما اقدام کنند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.