نیس فرانسه، مقصد ساحلی رویایی

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


نیس فرانسه، مقصد ساحلی رویایی

نیس فرانسه، مقصد ساحلی رویایی

فرانسه کشوری است که می‌توانید در آن از جاذبه‌های گردشگری مختلفی لذت ببرید. ساختمان‌ها و بناهای قدیمی این کشور برای دوستداران تاریخ جذاب است. کسانی که در پی گذران اوقات فراغت هستند نیز می‌توانند از رستوران‌ها و کافه‌های این شهر استفاده کنند. همچنین بسیاری از موزه‌های معروف دنیا در این کشور قرار گرفته است. این کشور زیبا دارای شهرهای متعددی است. بسیاری از افراد فرانسه را تنها با پایتختش، یعنی شهر پاریس می‌شناسند، اما شاید بتوان گفت این کشور جذاب‌ترین کشور دنیا از نظر گردشگری است؛ زیرا علاوه بر پاریس که شهر نور و عشق است، هر کدام از دیگر شهرهای فرانسه نیز جاذبه‌های چشمگیری در خود دارند. یکی از شهرهای معروف و بزرگ فرانسه نیس نام دارد. شهر نیس جاهای دیدنی متعددی دارد و در این مقاله تلاش شده است تا اطلاعات مفیدی درباره نیس فرانسه ارائه شود تا با اطلاعات کامل راهی تور فرانسه شوید.

[lwptoc]

معرفی شهر نیس فرانسه

نیس (Nice)، یکی از شهرهای مهم فرانسه است. با نگاهی به نقشه نیس فرانسه، می‌توان دید که نیس فرانسه کجاست. نیس در جنوب فرانسه و منطقه ساحلی فرنچ ریویرا (French Riveira) قرار گرفته است. این شهر خط ساحلی وسیعی دارد که از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه به شمار می‌رود و به دلیل آب و هوای معتدل و سواحل آفتابی‌اش بسیار محبوب است. شهر نیس فرانسه دارای آب و هوای گرمی است به همین خاطر تابستان‌ها معمولاً هوا بسیار خشک می‌شود اما در فصل زمستان، شهر نیس فرانسه یک مقصد گردشگری ایدئال برای فرار از سرماست و مکان‌های دیدنی نیس فرانسه مملو از گردشگران مختلف از سرتاسر دنیاست. برای اقامت در نیس فرانسه می‌توانید روش‌های مختلفی را انتخاب کنید. این شهر بازه گسترده‌ای از انتخاب‌ها را پیش روی گردشگران می‌گذارد و می‌توان هتل‌های لوکس و گران‌قیمت در این شهر پیدا کرد. هاستل‌ها و اقامتگاه‌های به‌صرفه‌تر نیز در بندر نیس فرانسه برای گردشگران موجود است تا انتخابی مناسب برای سفر به نیس فرانسه داشته باشند.

نقشه شهر نیس فرانسه نشان می‌دهد که این شهر، در نزدیکی کشور ایتالیا قرار گرفته و به همین دلیل از فرهنگ ایتالیایی بسیار الهام گرفته است. بسیاری از ساختمان‌ها، بناهای قدیمی و مکان‌های دیدنی شهر نیس فرانسه به سبک بناهای ایتالیایی ساخته شده است. همچنین بسیاری از مردم محلی که در شهر نیس فرانسه زندگی می‌کنند، به زبان ایتالیایی مسلط هستند. در زمینه‌ی فوتبال نیز تیم نیس فرانسه بسیار فعال است. شهر در نیس فرانسه از جمله شهر‌های گران فرانسه به شمار می‌رود و معمولاً گردشگران در آن به مدت طولانی اقامت نمی‌کنند. فاصله‌ نیس تا پاریس، یعنی پایتخت این کشور، حدوداً ۹۰۰ کیلومتر است. با قطار می‌توان به سادگی از پاریس به نیس فرانسه سفر نمود.

حال که با کلیات شهر نیست و موقعیت آن آشنا شدید، بد نیست جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های نیس فرانسه را نیز بشناسید.

 

[sc name=”Highlight” text=”نیس فرانسه، یکی از شهرهای مهم فرانسه است که به خاطر سواحل زیبا و آب و هوای آفتابی‌اش هر ساله میزان گردشگران زیادی از گرداگرد جهان است.” ]

 

جاهای دیدنی نیس فرانسه

شهر نیس فرانسه دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است. شاید بتوان گفت معروف‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌ی این شهر، یک پیاده‌روی تاریخی در منطقه‌ی قدیمی شهر باشد که «کورس سالیا» نام دارد. این خیابان تقریباً مرکز تجمع مردم و یکی از خیابان‌های مهم شهر است. در این خیابان مغازه‌های معروف شهر و کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد. کورس سالیا یکی از مراکز معروف برای خرید پنیر فرانسوی محسوب می‌شود. هرساله در این خیابان فستیوال مخصوص گل‌ها نیز برگزار می‌شود که بسیار دیدنی است. این خیابان قدمت زیادی دارد و در قدیمی¬ترین سفرنامه نیس فرانسه نیز نام آن دیده می¬شود.
شهر نیس فرانسه، یکی از مراکز مهم در زمینه‌ی موزه‌ها به‌حساب می‌آید. تعداد موزه‌هایی که در این شهر وجود دارد از تعداد کل موزه‌های کشور فرانسه بیشتر است. شاید یکی از جالب‌ترین و دیدنی‌ترین موزه‌های این شهر، موزه مارک شاگال باشد. در این مکان، نقاشی‌های مختلف مارک شاگال برای دید عموم به نمایش درآمده است. مارک شاگال یکی از هنرمندان معروف است که نقاشی‌های متعددش روی شیشه در جهان محبوبیت زیادی دارد. شهرت این هنرمند به دلیل توجه زیاد وی به جزئیات در نقاشی‌هاست. درباره‌ی هرکدام از این آثار اطلاعات مفیدی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. موزه شاگال زمانی افتتاح شد که هنوز این هنرمند در قید حیات بود.

[irp posts=”3093″ name=”تجربه سفر به فرانسه همراه با ققنوس”]

[irp posts=”3315″ name=”آشنایی با بهترین دانشگاه فرانسه”]

 

جاذبه‌های گردشگری نیس فرانسه

جاذبه‌های گردشگری نیس فرانسه
جاذبه‌های گردشگری نیس فرانسه

اگر به بناهای تاریخی علاقه‌مند هستید، حتماً به کلیسای نوتردام نیس سر بزنید. این کلیسا از مهمترین مکان‌های دیدنی نیس به شمار می‌رود دارای معماری متفاوتی بوده و در حدود دویست سال پیش، ‌ساخته شده است. کلیسای نوتردام، بزرگ‌ترین کلیسای شهر نیس فرانسه است. نمای بیرونی کلیسا از سنگ سفید ساخته شده است و شب‌ها در انعکاس نور‌های خیابان و محیط اطراف، بسیار زیبا می‌شود.
اما علاوه بر بناهای تاریخی، طبیعت بینظیر نیز از جمله جاهای دیدنی نیس در فرانسه است و اگر عکس نیس فرانسه را سرچ کنید، حتما چند تصویر از طبیعت زیبا و ساحل جذاب آن خواهید دید. برای دیدن طبیعت زیبای نیس فرانسه می‌توان سری به منطقه‌ی دیز آنگلس زد. این منطقه یکی از بهترین نقاط نیس فرانسه برای پیاده‌روی و لذت بردن از مناظر است. در این منطقه نیز امکانات رفاهی متعددی مانند رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلف وجود دارد. همچنین می‌توان دوچرخه کرایه کرد و کل منطقه را با دوچرخه گشت زد. برای دیدن شهر نیس فرانسه از ارتفاع، اغلب گردشگران سری به تپه کسل می‌زنند. این تپه، در کنار شهر نیس قرارگرفته و در آنجا می‌توان تمام شهر و ساحل را دید. برای رسیدن به ارتفاع ۹۲ متری این کوه، می‌توان پیاده‌روی کرد اما بالابرهای متعددی برای بردن افراد به بالای کوه وجود دارد. سواحل شهر نیس فرانسه زیبا و دیدنی هستند. اگر قصد لذت بردن از دریا و آفتاب را دارید بهتر است به پلاژ کسل سری بزنید. این ساحل خصوصی است و برای ورود به آن باید هزینه پرداخت کنید اما امکانات مختلفی را در اختیار گردشگران می‌گذارد. در این مکان می‌توان در آرامش از منظره‌ی آب لذت برد و استر‌س‌ها را دور ریخت.

 

جشن نیس فرانسه در چه ماهی برگزار می‌شود؟

یکی از رویدادهایی که باعث می‌شود صدها هزار نفر در روزهای زمستان به شهر نیس فرانسه سفر کنند، جشن نیس فرانسه است. این کارناوال از مشهورترین و بزرگ‌ترین فستیوال‌ها در تمام جهان است. شاید کارناوال نیس فرانسه یکی از قدیمی‌ترین فستیوال‌هایی باشد که تا به امروز، به طور سالانه برگزار شده است. این رویداد بیش از هشتصد سال است که در زمستان‌ها برگزار می‌شود.
در کارناوال نیس، زمینه‌های شادی برای مردم تدارک دیده شده و یک رژه‌ی زیبا از انواع عروسک‌ها و نمادهای مختلف در خط ساحلی این شهر برگزار می‌شود. دسته‌های رژه دارای ظاهر و مدل پوشش متنوعی هستند و مطابق اهداف خود عروسک‌های مختلفی را حمل می‌نمایند. به مجسمه‌هایی که در این کارناوال قرار دارند پادشاه میگویند، زمانی که این مجسمه‌ها در رژه عبور می‌کنند، نگهبانان این مجسمه‌ها برای مردم شکلات پرتاب می‌کنند. کارناوال نیس فرانسه از روز سیزدهم فوریه شروع می‌شود و حدود چهارده روز ادامه دارد. شب چهاردهم، اختتامیه‌ی این رویداد است. در شب آخر مراسم، آتش‌بازی برگزار می‌شود و تمام مجسمه‌های فستیوال سوزانده می‌شوند.
شهر نیس فرانسه یکی از جذاب‌ترین شهرهای کشور فرانسه است. این شهر به دلیل اقلیم مناسب و محیط تاریخی که دارد در بین گردشگران بسیار محبوب است. در فصل زمستان به دلیل هوای معتدل و فستیوال نیس، اغلب تعداد زیادی توریست به این شهر زیبا می‌آیند و جو متفاوتی در شهر به وجود می‌آید. مطمئناً سفر به نیس فرانسه، خاطرات شیرینی را برای گردشگران به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.