بهترین شهرهای ژاپن که باید ببینید

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


بهترین شهرهای ژاپن که باید ببینید

بهترین شهرهای ژاپن که باید ببینید

ژاپن یکی از جذابترین مقصدهای گردشگری دنیاست و شهرهای ژاپن با جمعیت زیاد، آسمانخراش‌های سر به فلک کشیده، تابلوهای رنگارنگ و چراغ‌های نئون از مهمترین نمادهای این کشور به شمار می‌روند.
شهرهای کشور ژاپن با وجود تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند، اما فرهنگ غنی، تاریخ طولانی و پیشرفت تکنولوژیکی ژاپن را به خوبی به گردشگران تور ژاپن نشان می‌دهند. خیابان‌های شهرهای پرجمعیت ژاپن پر از معبدهای قدیمی و قصرهای زیبا هستند درحالیکه ممکن است در همسایگی آنها تعدادی از بهترین رستوران‌های دنیا و مراکز خرید مدرن وجود داشته باشد.
جنب و جوش و رفت و آمد سریع شهروندان و طبیعت زیبای اطراف برخی از شهرهای ژاپن را به این موارد اضافه کنید تا متوجه اهمیت این شهرها در جذب گردشگران به ژاپن شوید.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس، قصد داریم تعدادی از زیباترین و بهترین شهرهای ژاپن را برای شما معرفی کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

[lwptoc]

فهرست بهترین شهرهای ژاپن

اگرچه کشور ژاپن فرهنگی اصیل دارد که به آن افتخار می‌کند، اما با توجه به اینکه از چندین جزیره مختلف تشکیل شده است، شهرهای ژاپن در برخی موارد با یکدیگر متفاوتند و خرده فرهنگ‌های مختص به خود را دارند. برخی از شهرهای ژاپن از سده‌های گذشته به عنوان یک مرکز تجاری و اقتصادی شناخته می‌شده‌اند و امروزه نیز یک شهر پیشرفته به شمار می‌روند که بهترین مراکز خرید ژاپن را در خود جای داده‌اند، در حالیکه برخی از آنها شهرهایی فرهنگی و با فرهنگ سنتی‌تر هستند و بهترین مکان‌های دیدنی ژاپن را در آنها خواهید یافت.
همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی، آب و هوای ژاپن در اکثر شهرهای این کشور یکسان است و برای بستن بار و بنه سفر به مشکل چندانی برنخواهید خورد.
در ادامه با معرفی شهرهای ژاپن همراه باشید. همچنین در انتهای متن می‌توانید نقشه شهرهای ژاپن را نیز مشاهده کنید.

توکیو
توکیو

توکیو (Tokyo)

توکیو پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ژاپن است. توکیو نه تنها از شهرهای مهم ژاپن است، بلکه یکی از قطب‌های تکنولوژی جهان نیز به شمار می‌رود. همچنین باید بدانید که شهر توکیو ژاپن با داشتن جمعیتی نزدیک به 40 میلیون نفر، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر جهان نیز به شمار می‌رود.
با توجه به این ویژگی‌ها، توکیو را می‌توان سرآمد شهرهای ژاپن دانست که در آن تقریبا برای هر گردشگر و با هر سلیقه‌ای، جذابیت‌هایی نهفته است و کشف تمام این زیبایی‌ها شاید بیشتر از یک عمر زمان نیاز داشته باشد.

[irp posts=”5391″ name=”با اصلی‌ترین فرودگاه‌های توکیو آشنا شوید”]

[irp posts=”5329″ name=”دیدنی‌های توکیو که نباید از دست داد”]

خیابان‌های شلوغ با بینهایت تابلوهای نئون که در شب جلوه‌ای خارق‌العاده به این شهر مدرن و پیشرفته می‌دهند. اما با این وجود هنوز می‌توانید نقش پرقدرت فرهنگ سنتی ژاپن را در این شهر پیدا کنید. کوچه‌های قدیمی سنگفرش شده، رستوران‌های چایخانه‌های سنتی و بازارهای محلی از مهمترین نمونه‌های حضور فرهنگ ژاپنی در این کلانشهر زیبا است.

 

[sc name=”highlight” text=”شهر توکیو ژاپن با داشتن جمعیتی نزدیک به 40 میلیون نفر، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر جهان نیز به شمار می‌رود.” ]

 

کیوتو - شهرهای ژاپن
کیوتو

کیوتو (Kyoto)

شهر کیوتوی ژاپن یکی دیگر از شهرهای مهم ژاپن است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. کیوتو از شهرهای باستانی ژاپن است که بیش از هزار سال پایتخت این کشور بوده و امروزه بسیاری از شهروندان ژاپن، کیوتو را زیباترین شهر ژاپن می‌دانند.

[irp posts=”5029″ name=”آشنایی با ژاپن، کشور آفتاب تابان”]

[irp posts=”5291″ name=”دیدنی‌های کیوتو، پایتخت هزار ساله ژاپن”]

بافت تاریخی کیوتو با داشتن بناهای زیبا و محله‌های دوست داشتنی، از مهمترین جاذبه‌های گردشگری ژاپن به شمار می‌روند و بیانگر تاریخ و فرهنگ غنی این شهر هستند. در این شهر بیش از 2000 معبد و زیارتگاه مذهبی وجود دارد و این شهر را به پایتخت مذهبی و فرهنگی ژاپن تبدیل کرده است.
جالب است بدانید که در زمان جنگ جهانی دوم، کیوتو نیز در کنار هیروشیما و ناکازاکی از جمله گزینه‌های حمله اتمی آمریکا بوده است. اما هنری استیمسون (Henry L. Stimson) وزیر جنگ آمریکا با بمباران اتمی کیوتو مخالفت کرد زیرا ماه عسل خود را در این شهر گذرانده بود و شیفته زیبایی‌های کیوتو شده بود.

اوساکا
اوساکا

اوساکا (Osaka)

اوساکا یا اوزاکا یکی دیگر از شهرهای ژاپن است که بازدید از آن بخش مهمی از تور ژاپن به شمار می‌رود. شاید در نگاه اول وجود ساختمان‌های بتنی متعدد باعث شود فکر کنید که شهر اوساکا ژاپن ارزش بازدید کردن ندارد، اما باید به این شهر فرصت بیشتری بدهید.

[irp posts=”5533″ name=”با قلعه اوساکا آشنا شوید”]

اوزاکا بندری مهم در ژاپن است که از دیرباز، جایگاه اقتصادی مهمی داشته و اکنون نیز همین اهمیت را حفظ کرده است. اوساکا سومین شهر پرجمعیت ژاپن است و اگرچه زیبایی و غنای فرهنگی کیوتو و توکیو را ندارد، اما همچنان یک مقصد گردشگری شگفت انگیز است. برای درک زیبایی‌های اوساکا باید به کوچه پس کوچه‌های قدیمی این شهر رفته و با شهروندان اوساکا گفتگو کنید. وجود تعداد زیادی بازار محلی و رستوران‌های سنتی که غذاهای خوشمزه ژاپنی را عرضه می‌کنند، یکی از اصلی‌ترین دلایل جذابیت و اهمیت اوساکا در میان شهرهای ژاپن است.

ناگویا - شهرهای ژاپن
ناگویا

ناگویا (Nagoya)

ناگویا یکی دیگر از شهرهای ژاپن است که اگرچه نامش در میان اسامی شهرهای ژاپن چندان آشنا نیست، چند سالی می‌شود خود را به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب معرفی کرده و در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین مقصدهای تور ژاپن است. شهر ناگویا حدود 400 سال پیش تاسیس شد و به دلیل موقعیت مناسب خود، خیلی زود به یک قطب اقتصادی مهم تبدیل شد.
امروزه شهر ناگویا در ژاپن به داشتن مراکز خرید بسیار بزرگ و جذاب و ساختمان‌های شگفت انگیز و مدرن شناخته می‌شود. اما همچنان یک مقصد تاریخی نیز به شمار می‌رود و جاذبه‌های بسیار ارزشمندی را در خود جای داده است. قلعه ناگویا یادگار یکی از قدرتمندترین فرماندهان ژاپن، توکوگاوا ایه‌یاسو (Tokugawa Ieyasu) است. همچنین در ناگویا می‌توانید از معبد آتسوتا (Atsuta) که دومین معبد بزرگ ژاپن است بازدید کنید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.