بهترین مقصد سفر تابستان کجاست؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


بهترین مقصد سفر تابستان کجاست؟

تابستان یکی از بهترین فصل‌ها برای برنامه‌ریزی یک مسافرت به همراه خانواده یا دوستان است. با توجه به گرم بودن هوا، رفتن به سرزمینی خوش آب و هوا می‌تواند برای چند روز حال ما را بهتر کند. تعطیل بودن مدارس و دانشگاه فرزندان هم دلیل محکم دیگری برای بسیاری از خانواده‌ها جهت انتخاب این فصل برای گردشگری است.
خوشبختانه در چند سال اخیر با تسهیل سیستم‌های حمل‌ونقل و بهبود راه‌های ارتباطی و همچنین برگزاری تورهای متنوع از سوی شرکت‌ها، این امکان برای ما فراهم‌شده که تعطیلات تابستانی خود را با هزینه‌ای کم در یکی از کشورهای همسایه یا دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی سپری کنیم.
آیا می خواهید بدانید که بهترین کشور برای خوش‌گذرانی کدام است؟ باید گفت انتخاب‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد و پیدا کردن بهترین مقصد سفر با توجه به بودجه و زمان‌بندی موردنظر کار چندان دشواری نیست. به همین جهت تصمیم گرفتیم چند مورد از بهترین مقاصد سفر تابستانی برای یک تجربه خاطره‌انگیز را به شما معرفی کنیم. با ما همراه شوید. سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارت اند از:
• باکو- جمهوری آذربایجان
• تفلیس- گرجستان
• استانبول- ترکیه
• ایروان- ارمنستان

[ps2id id=’1′ target=”/]

باکو- جمهوری آذربایجان

آذربایجان با جمعیتی قریب به 10 میلیون نفر یکی از کشورهای کهن و تاریخی منطقه به شمار می‌رود و به واسطه قرارگیری در راه ابریشم در سالیان دور از رونق اقتصادی بالایی برخوردار بوده است. آذربایجان به واسطه آتش‌های همیشه برافروخته به سرزمین شعله‌های آتش شناخته‌شده و هم‌اکنون می‌توانید در میان شهر باکو نماد دوران جدید آذربایجان را که یک آسمان‌خراش به شکل شعله‌های آتش است را مشاهده کنید.
پایین بودن قیمت بسیاری از خدمات از جمله اقامت، خورد و خوراک و حمل و نقل، سهولت دریافت ویزا و غیره سبب شده تا بسیاری از ساکنان منطقه آسیای میانه و خاورمیانه، باکو را به عنوان یکی از اصلی‌ترین و بهترین مقاصد سفر خود انتخاب کنند.

بهترین مقصد سفر تابستان کجاست؟
باکو-جمهوری آذربایجان

دیدنی‌های باکو کم نیست و برای هر قشری جاذبه‌های بسیاری در این شهر یافت می‌شود. دیدن از شهر قدیمی باکو با نام محلی ایچر شهر که با دیواره‌های سنگی از قسمت مدرن شهر جدا شده است، برای علاقه‌مندان به آثار تاریخی لذت زائدالوصفی خواهد داشت. وجود قلعه دختر یا برج دختر، دروازه مراد و کاخ شروان شاهان تنها بخشی از جاذبه‌های این شهر است و مطمئناً بیش از یک روز زمان برای بازدید از تمام آنها از شما گرفته خواهد شد.
موزه حیدر علیف که به یاد رئیس‌جمهور سابق آذربایجان ساخته‌شده نیز برای دوست داران جاذبه‌های گردشگری مدرن مکان بسیار مناسبی خواهد بود. پارک ساحلی یا بلوار اصلی شهر نیز که در حاشیه دریای خزر قرار دارد و پر از رستوران‌ها و مراکز خرید و تفریحی است یکی از بهترین نقاط برای گذراندن اوقات خوش گردشگران است. میدان فواره، موزه ادبیات نظامی گنجوی و مجموعه برج‌های شعله از دیگر اماکن تفریحی و جذاب این شهر است که می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول تفریح و گشت‌وگذار کند.

[irp posts=”2139″ name=”ترکیه را مانند کف دستتان بشناسید”]

[ps2id id=’2′ target=”/]

تفلیس- گرجستان

گرجستان یکی از زیباترین کشورهای منطقه و جهان و بهترین کشور برای خوش‌گذرانی همراه با خانواده محسوب می‌شود. شهر تفلیس پایتخت گرجستان که به عروس شهرهای آسیای میانه معروف است پر از جاذبه‌های دیدنی و توریستی و بهترین مقصد سفر در این کشور است.
این شهر نیز دارای یک بخش قدیمی با نام تفلیس قدیم است که جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد. قلعه ناریکالا، مجسمه مادر گرجستان، موزه ملی گرجستان و برج ساعت تفلیس تنها تعدادی از نقاط دیدنی این منطقه است. تله‌کابین تفلیس هم که یکی از تفریحات هیجان‌انگیز این شهر است از قسمت جنوبی پارک ریکه آغاز و پس از عبور از رودخانه کورا به تفلیس قدیم و قلعه ناریکالا ختم می‌شود.

بهترین مقصد سفر تابستان کجاست؟
تفلیس- گرجستان

پل صلح که توسط یک طراح ایتالیایی ساخته شده است در شب بسیار زیبا و چشم‌نواز است و می‌توانید با گذر از آن میان بخش قدیمی و جدید تفلیس جابجا شوید.
اگر قصد دارید کمی از مرکز شهر فاصله بگیرید می‌توانید به شهرهای باستانی سیقناقی و شهر سنگی اوپلیستیخه سفر کنید. شهر سیقناقی قدمتی به اندازه عصر حجر دارد و شهر اوپلیستیخه نیز که بزرگ‌ترین شهر سنگی دنیا است به حدود 1000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد و جزء بهترین مقاصد سفر شما خواهد بود.

تفلیس پایتخت گرجستان که به عروس شهرهای آسیای میانه معروف است پر از جاذبه‌های دیدنی و توریستی است که می تواند بهترین مقصد سفر برای تابستان باشد.

[ps2id id=’3′ target=”/]

استانبول- ترکیه

ترکیه که در صنعت گردشگری در منطقه حرف اول را می‌زند یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران آسیای مرکزی و اروپا به شمار می‌رود. ارزان بودن خدمات اقامتی، رفت و آمد، غذا و تفریحات ازجمله مزیت‌های رقابتی ترکیه نسبت به کشورهای اطراف است و همین امر باعث شده سالانه بیش از 1.5 میلیون ایرانی به این کشور سفر کنند.
تعداد بهترین مقاصد سفر ترکیه کم نیست و نام‌های آنکارا، آنتالیا، وان و بدروم برای بسیاری از گردشگران آشناست، اما اصلی‌ترین و بهترین مقصد سفر این کشور استانبول است که پنجمین شهر بزرگ دنیا به شمار می‌رود و دارای ده‌ها جاذبه دیدنی است.

بهترین مقصد سفر تابستان کجاست؟
استانبول-ترکیه

مسجد ایاصوفیه نماد اصلی استانبول است و در بسیاری از تصاویر این شهر می‌توان آن را ملاحظه کرد. این مسجد که موزه‌ای از فرهنگ و هنر ترکیه به شمار می‌رود حتماً ارزش بازدید را خواهد داشت. تنگه بسفر هم که نام آشنایی برای علاقه‌مندان به ترکیه است یکی از مهم‌ترین و زیباترین تنگه‌های دنیاست که مکان بسیار عالی برای قایق‌سواری و کشتی‌های تفریحی است.
کاخ توپکایی که توسط سلطان محمود ساخته شده، مسجد سلطان احمد که به مسجد آبی نیز شناخته می‌شود، بازار بزرگ استانبول، شهربازی ویالند با فضایی به وسعت 200 هزار مترمربع و مراکز خرید متنوع ازجمله جاذبه‌های تمام‌نشدنی این شهر است که بازدید از تمام آنها به حداقل چهار یا پنج روز زمان نیاز دارد.

[ps2id id=’4′ target=”/]

ایروان- ارمنستان

ارمنستان یکی از نزدیک‌ترین همسایه‌های شمالی ایران است که دارای تاریخ، فرهنگ و طبیعت ناب و دیدنی است. این کشور در روزگاران نه‌چندان دور بخشی از ایران بوده و قسمت قابل‌توجهی از فرهنگ خود را از ایران به ارث برده است. به همین جهت هر ساله پذیرای تعداد زیاد گردشگران ایرانی است. اگر شما هم به دنبال مقصد تفریحی برای سفر در تابستان می‌گردید، ایروان ارمنستان یکی از بهترین گزینه‌ها می‌تواند باشد. هتل‌های لوکس، منازل شخصی اجاره‌ای و اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت، طیف وسیعی از شیوه‌های اقامت در این شهر را به شما ارائه می‌دهند. رفت و آمد و حمل و نقل نیز از سهولت بالایی برخوردار است.

بهترین مقصد سفر تابستان کجاست؟
ایروان- ارمنستان

میدان جمهوری این شهر یکی از اصلی‌ترین اماکن گردشگری است که تقریباً در تمام روز مملو از مردم و توریست‌ است. شب‌گردی در این محل و لذت بردن از صدای موسیقی و صرف یک وعده غذایی در کافه‌ها و رستوران‌های اطراف از تفریحات اصلی گردشگران در میدان جمهوری است. بازار کهنه‌فروشان یا بازار ورنیساژ ایروان یکی دیگر از نقاط جذاب برای گردشگران است که اجناس بسیار نفیسی همچون فرش و نقاشی را می‌توان در آن پیدا کرد.
پارک کاسکاد و موزه کافسجیان پر از زیبایی‌های طبیعی و ساخته‌های هنرمندانه دست بشر هستند که می‌توانید اوقات خوشی را در آن‌ها سپری کنید. اگر علاقه‌مند به کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستید، ارتفاعات اطراف ایروان می‌تواند برای شما بسیار ایده‌آل و جزء بهترین مقاصد سفر باشد.

در این متن تنها چند مورد از مناسب‌ترین نقاط برای گردشگری در تابستان معرفی شده است و بی‌شک لیست جاذبه‌های توریستی خارج از ایران به صدها مورد می‌رسد. بهترین مقصد سفر برای هر یک از ما نیز ممکن است متفاوت باشد ولیکن قطعاً بهترین راه شناخت مقاصد گردشگری، بستن کوله‌بار سفر و عظیمت به سوی آن‌هاست.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.