راهنمای حمل و نقل عمومی در رم ایتالیا

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


راهنمای حمل و نقل عمومی در رم ایتالیا

راهنمای حمل و نقل عمومی در رم ایتالیا

آگاهی از سیستم حمل و نقل عمومی در رم ایتالیا یکی از مهمترین اطلاعاتی است که برای هر گردشگری که قصد سفر به رم را دارد الزامی است. شاید پیش از سفر درباره هتل‌های رم، پروازهای تهران به رم و جاذبه‌های گردشگری این شهر جستجو کرده باشید، اما اگر هنوز حمل و نقل عمومی در رم را به خوبی نمی‌شناسید، باید گفت اطلاعات شما برای سفر به رم هنوز ناقص است.
رم شهری پیشرفته با سیستم حمل و نقل عمومی مدرن و گسترده است که به گردشگران اجازه می‌دهد به راحتی از هر نقطه به نقطه دیگری سفر کرده و خود را به جاذبه گردشگری مورد نظر خود برسانند. در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس، قصد داریم با ارائه راهنمای حمل و نقل عمومی در رم، شما را برای سفر به شهر جاودانه تاریخ آماده کنیم.

در این مقاله سرفصل‌های زیر بررسی شده است:

• وسایل حمل و نقل عمومی در رم ایتالیا

• بلیت وسایل حمل و نقل عمومی رم

سیستم حمل و نقل عمومی رم از مترو، اتوبوس، تراموا و سه خط راه آهن حومه شهر تشکیل شده است. این شبکه گسترده حمل و نقل عمومی سالانه میلیون‌ها مسافر را در پایتخت ایتالیا جابجا می‌کند. حمل و نقل عمومی در رم ایتالیا بسیار راحت و ارزان است و به همین دلیل، گردشگران می‌توانند با استفاده از آن خود را به مشهورترین جاذبه‌های گردشگری رم و یا مراکز خرید پرطرفدار رم برسانند.

[irp posts=”3654″ name=”راهنمای خرید در رم”]

[irp posts=”3646″ name=”آشنایی با رم ایتالیا، شهر جاودانه تاریخ”]

 

[ps2id id=’1′ target=”/]

وسایل حمل و نقل عمومی در رم ایتالیا

همانگونه که گفتیم سیستم حمل و نقل ایتالیا بسیار پیشرفته است و با داشتن وسایل حمل و نقل متنوع، رفت و آمد در رم را بسیار راحت کرده است. در ادامه انواع وسایل سیستم حمل و نقل ایتالیا را بررسی خواهیم کرد:

مترو

متروی رم از سه خط A، B و C تشکیل شده است که بر روی نقشه مترو رم ایتالیا به ترتیب با سه رنگ قرمز، آبی و سبز نمایش داده شده است. متروی رم یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در رم است که بیش از 60 کیلومتر مسیر را طی می‌کند و 73 ایستگاه در نقاط مختلف شهر دارد. این گستردگی خطوط و پایین بودن هزینه مترو در رم باعث شده است تا گردشگران بسیاری از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
خطوط A و B در مرکز تاریخی شهر گسترده شده‌اند و با استفاده از آنها، می‌توانید به اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر رم سر بزنید. این دو خط در ایستگاه ترمینی (Termini) با یکدیگر تلاقی دارند که از آن می‌توانند به فرودگاه‌های شهر رم نیز دسترسی داشته باشید. البته در نظر داشته باشید که خط B متروی رم در ایستگاه بولونیا (Bologna) به دو خط جداگانه تبدیل می‌شود که در نقشه مترو رم ایتالیا قابل مشاهده است.
خط C متروی رم اما برای سفر به مناطق شرقی و حومه‌ شهر رم کاربرد دارد و می‌توانید با آن به محله زیبای پیگنتو (Pigneto) سفر کنید. این خط در ایستگاه سن جیوانی (San Giovanni) با خط A تلاقی دارد.
برای آشنایی بیشتر با ایستگاه‌ها و مسیر حرکت خطوط، بهتر است نقشه مترو رم ایتالیا را به خوبی مطالعه کنید.
همانگونه که گفتیم، مترو یکی از بهترین وسایل سیستم حمل و نقل عمومی در رم است که از ساعت 5:30 صبح تا 23:30 شب روزهای یکشنبه تا پنجشنبه و تا ساعت 1:30 بامداد روزهای جمعه و شنبه فعال است. البته در نظر داشته باشید که در ساعات پرترافیک متروی رم ایتالیا، جمعیت زیادی از مسافران از مترو استفاده می‌کنند و قطارها به سرعت تکمیل می‌شوند.

نقشه مترو رم ایتالیا
نقشه مترو رم ایتالیا

اتوبوس

اتوبوس‌های شهری بخش مهمی از سیستم حمل و نقل عمومی در رم ایتالیا هستند که هرچند سرعتشان از مترو کمتر است، اما به‌دلیل گستردگی ناوگان حمل و نقل و خطوط مختلف، می‌توانند شما را به هر مکانی که با مترو قابل دسترسی نیست برسانند.
در ایستگاه‌های اتوبوس رم تابلوهایی وجود دارد که اطلاعات ایستگاه، خطوط عبوری و زمان حرکت اتوبوس‌ها را نشان می‌دهد. امروزه بسیاری از این تابلوها با نمایشگرهای دیجیتال جایگزین شده‌اند که اطلاعات لحظه‌ای را برای شما فراهم کرده‌اند. همچنین با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید ضمن مشاهده نقشه اتوبوس‌های رم، سفر خود در شهر رم را برنامه‌ریزی کنید.
بزرگترین و مهمترین ایستگاه اتوبوس رم که به احتمال زیاد شما نیز برای گشت و گذار در رم از آن استفاده خواهید کرد، ایستگاه میدان ونیز (Piazza Venezia) است. در واقع میدان ونیز یکی از اصلی‌ترین ایستگاه‌های سیستم حمل و نقل عمومی در رم ایتالیا است.

[sc name=”Highlight” text=”بزرگترین و مهمترین ایستگاه اتوبوس رم که به احتمال زیاد شما نیز برای گشت و گذار در رم از آن استفاده خواهید کرد، ایستگاه میدان ونیز (Piazza Venezia) است” ]

تراموا

یکی دیگر از وسایل سیستم حمل و نقل ایتالیا که به رفت و آمد در رم کمک می‌کند، خطوط تراموا است. شش خط تراموا در رم قرار دارد که از ساعت 5ک30 صبح مسافران را در خطوط مختلف جابجا می‌کند. البته خطوط تراموای شهر رم بیشتر در خیابان‌های حاشیه‌ای شهر گسترده شده‌اند و چندان با مرکز شهر رم در ارتباط نیستند. به همین دلیل اکثر گردشگرانی که قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری مطرح رم را دارند، از تراموا استفاده چندانی نمی‌کنند.

[irp posts=”3646″ name=”آشنایی با رم ایتالیا، شهر جاودانه تاریخ”]

[ps2id id=’2′ target=”/]

بلیت وسایل حمل و نقل عمومی رم

برای استفاده از حمل و نقل عمومی در رم ایتالیا، داشتن بلیت الزامی است. نکته مثبت در رابطه با سیستم حمل و نقل عمومی رم، اینست که بلیت‌های مترو، اتوبوس و تراموا مشترک است و نیاز به خرید چند بلیت مختلف نخواهید داشت.
بلیت‌های سیستم حمل و نقل ایتالیا و رم را می‌توانید از ایستگاه‌های مترو، دکه‌های روزنامه فروشی و دستگاه‌های تعبیه شده در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس خریداری کنید. البته فراموش نکنید که این بلیت‌ها را باید حتما پیش از استفاده تایید کنید. برای این کار کافیست با استفاده از دستگاه‌های سبز یا زرد رنگ موجود در ایستگاه اتوبوس یا تراموا بر روی بلیت خود مهر بزنید یا از گیت‌های اتوماتیک ایستگاه‌های مترو استفاده کنید. در صورت عدم تایید بلیت‌ها، جریمه‌های نسبتاً سنگینی در انتظار شما خواهد بود که بسیار بیشتر از هزینه مترو در رم است. پس بهتر است حواستان به این موضوع باشد.

 

دستگاه‌های تایید بلیت در رم
دستگاه‌های تایید بلیت در رم

برای خرید بلیت وسایل نقلیه عمومی و پرداخت هزینه مترو در رم، چند راه مختلف پیش روی شماست:
بلیت تک سفره (BIT) – 5/1 یورو: بلیت یک سفره همانطور که از نامش پیداست، برای یک سفر با مترو یا 100 دقیقه استفاده از اتوبوس و تراموا اعتبار دارد.
بلیت 24 ساعته (Roma24) – 7 یورو: برای استفاده 24 ساعته.
بلیت 48 ساعته (Roma48) – 5/12 یورو: دارای 48 ساعت اعتبار.
بلیت 72 ساعته (Roma72) – 18 یورو: برای استفاده 72 ساعته.
بلیت هفتگی (CIS) – 24یورو: معتبر برای مدت یک هفته.
البته علاوه بر این موارد، بلیت‌های ماهانه (35 یورو) و سالانه (250 یورو) نیز وجود دارد که به طور کلی برای گردشگران مناسب نیستند.

رم یکی از اصلی‌ترین مقصدهای گردشگری اروپاست که با داشتن زیرساخت‌های گسترده، توانسته است رفاه گردشگران را تامین کند. سیستم حمل و نقل عمومی در رم یکی از همین زیرساخت‌ها است که با داشتن خطوط گسترده حمل و نقل، وسایل متعدد و حجم بالای ناوگان، گردشگران و شهروندان را به راحتی در مسیرهای مختلف جابجا می‌کند.

در صورتیکه با تور ایتالیا به شهر رم سفر کنید، با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در رم ایتالیا می‌توانید با کمترین هزینه و با سرعت بالا به مهمترین جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید رم دسترسی داشته باشید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.