آشنایی با شهر سنت موریتز سوئیس و جاذبه‌های گردشگری آن

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


آشنایی با شهر سنت موریتز سوئیس و جاذبه‌های گردشگری آن

آشنایی با شهر سنت موریتز سوئیس و جاذبه‌های گردشگری آن

سوئیس به داشتن دهکده‌های کوهستانی و تفرجگاه‌های زمستانی شناخته می‌شود اما در میان تمام آنها، شاید هیچکدام به اندازه سنت موریتز سوئیس در دنیا شهرت نداشته باشد. شهر سنت موریتز سوئیس یکی از اولین و مشهورترین مناطقی است که به عنوان تفرجگاه زمستانی شناخته شد و سال‌ها است که میزبان گردشگران و ورزشکارانی است که برای لذت بردن از پیست‌های اسکی در تور سوییس شرکت می‌کنند.
در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس قصد داریم شما را با تاریخچه شهر سنت موریتز سوئیس و جاذبه‌های گردشگری آن آشنا سازیم. پس اگر شما نیز به اسکی و ورزش‌های زمستانی علاقه دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

[lwptoc]

موقعیت و شرایط جغرافیایی سنت موریتز سوئیس
موقعیت و شرایط جغرافیایی سنت موریتز سوئیس

موقعیت و شرایط جغرافیایی سنت موریتز سوئیس

سنت موریتز یا سن موریتز (St. Moritz) یک شهر در جنوب شرقی سوئیس است که در منطقه مالوجا (Maloja) و کانتون گراوبوندن (Graubünden) قرار گرفته است و نزدیک به 5 هزار نفر جمعیت دارد. شهر سنت موریتز در سوئیس، در دامنه جنوبی رشته کوه آلبولا آلپ (Albula Alps) و دره انگادین (Engadine) واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریاهای آزاد 1800 متر است.
بلندترین قله آلپ شرقی، قله پیز برنینا (Piz Bernina) است که حدود 4 هزار متر ارتفاع دارد و در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر سنت موریتز سوئیس واقع شده است.

تاریخچه سنت موریتز سوئیس
تاریخچه سنت موریتز سوئیس

تاریخچه سنت موریتز سوئیس

طبق آثار باستانشناسی یافت شده در سنت موریتز، قدمت این شهر به عصر برونز بازمی‌گردد اما اهمیت این منطقه از دوران رنسانس آغاز شد که سنت موریتز سوئیس به یک محل مذهبی و زیارتی برای مسیحیان تبدیل شد. در سال 1519 میلادی، پاپ لئون دهم (Leo X) مسیحیان را به زیارت از این شهر ترغیب کرد. همچنین در قرن شانزدهم میلادی، خاصیت درمانی چشمه‌های آب معدنی شهر سنت موریتز سوئیس کشف شد و مسافران بیشتری به آن مراجعه می‌کردند.
اما سپتامبر سال 1864 میلادی را می‌توان نقطه آغاز محبوبیت سنت موریتز سوئیس و حتی شروع گردشگری زمستانی در جهان دانست. در این سال کاسپار بادروت (Caspar Badrutt) که یکی از هتلداران سنت موریتز بود، با 4 مهمان انگلیسی شرط بست. بادروت به آنها گفت که در زمستان مجددا به سنت موریتز سوئیس سفر کنند و اگر از آب و هوا و شرایط سنت موریتز لذت نبردند، بادروت هزینه آنها را می‌دهد! این 4 گردشگر در زمستان به سنت موریتز بازگشتند و شیفته این شهر شدند.
بدین ترتیب شهر سنت موریتز به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری و جذاب‌ترین شهرهای سوئیس تبدیل شد و اولین دفتر گردشگری سوئیس در همان سال در سنت موریتز افتتاح شد. سنت موریتز سوئیس به سرعت رشد کرد و اولین چراغ برقی کشور سوئیس، سال 1878 در هتل کولم (Kulm Hotel) سنت موریتز روشن شد. سنت موریتز سوئیس خیلی زود به یک مقصد شناخته شده در اروپا تبدیل شد؛ اولین مسابقات کرلینگ (Curling) قاره اروپا در سال 1880، اولین مسابقات قهرمانی اسکیت روی یخ اروپا در سال 1882، اولین مسابقات گلف آلپ در سال 1889 و اولین مسابقات لژسواری (Luge) در سال 1890 همگی در سنت موریتز سوئیس انجام شدند.حتی اولین تراموای برقی آلپ نیز در سال 1896 در سنت موریتز سوئیس افتتاح شد.
در واقع تمام این موارد باعث شد تا روزبروز بر تعداد گردشگرانی که برای تماشای جاذبه‌های دیدنی سنت موریتز سوئیس و استفاده از پیست‌های اسکی راهی این شهر می‌شوند، افزایش یابد. سال 1928 میلادی، سنت موریتز میزبان دومین دوره مسابقات المپیک زمستانی بود که شهرت این شهر را چند برابر کرد، اتفاقی که بار دیگر در سال 1948 میلادی نیز تکرار شد. سنت موریتز سوئیس تا کنون میزبان بیش از 20 سری مسابقات جهانی اسکی بوده است و مسابقات دیگری چون گلف و چوگان در برف نیز در آن برگزار می‌شود.

ویلای محمدرضاشاه در سنت موریتز سوئیس
ویلای محمدرضاشاه در سنت موریتز سوئیس

همچنین بد نیست بدانید که محمدرضا پهلوی شاه سابق ایران نیز به شهر سنت موریتز علاقه بسیاری داشته است. وی سال 1348 یک ویلای بزرگ با نام ویلای سوورتا (Villa Suvretta) در شهر سنت موریتز سوئیس خریداری کرده و زمستان‌ها برای استراحت و اسکی به این منطقه سفر می‌کرد.

 

[sc name=”highlight” text=”اولین چراغ برقی کشور سوئیس، سال 1878 در هتل کولم (Kulm Hotel) سنت موریتز روشن شد” ]

 

جاذبه‌های دیدنی
جاذبه‌های دیدنی سنت موریتز سوئیس

جاذبه‌های دیدنی سنت موریتز سوئیس

در ادامه راهنمای سفر به سنت موریتز سوئیس، باید به معرفی جاذبه‌های دیدنی سنت موریتز سوئیس نیز بپردازیم:

  • پارک ملی انگادین

پارک ملی انگادین، یکی از بزرگترین پارک‌های ملی سوئیس است که در این منطقه قرار گرفته است و بیش از 80 کیلومتر مسیر کوه پیمایی دارد که از میان طبیعت شگفت انگیز و بکر آن عبور می‌کند. با گشت و گذار در این پارک می‌توانید علاوه بر لذت بردن از طبیعت زیبای این منطقه، برخی از حیوانات وحشی را نیز از نزدیک ببینید.

  • مسیر ریلی برنینا

یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی سنت موریتز، مسیر ریلی برنینا است که از سنت موریتز آغاز می‌شود و پس از طی مسیری زیبا و جذاب از گردنه برنینا، شما را به ارتفاع 2256 متری می‌رساند. این مسیر زیبا و جذاب در سال 2008 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسید.

اگر اهل ورزش و کوهنوردی حرفه‌ای هستید، می‌توانید خود را با قطار به ایستگاه دیاولتزا برسانید و از آنجا سوار بر تله کابین شده و به بالای قله 2973 متری برسید. از فراز این قله می‌توانید منظره‌ای شگفت انگیز از طبیعت اطراف را تماشا کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

  • دریاچه سنت موریتز

اگرچه سنت موریتز سوئیس یک مقصد گردشگری زمستانی بینظیر است، اما در تابستان نیز سفر به این شهر خالی از لطف نیست. در تابستان می‌توانید از دریاچه زیبای سنت موریتز بازدید کنید. این دریاچه زیبا آب شفاف و کم جریانی دارد که می‌توانید در آن شنا کنید یا با قایق به گشت و گذار بپردازید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.