از زندگی در اتاوا کانادا چه می‌دانید؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


از زندگی در اتاوا کانادا چه می‌دانید؟

از زندگی در اتاوا کانادا چه می‌دانید؟

شاید بدانید که اتاوا پایتخت کانادا و پنجمین شهر بزرگ این کشور است اما درباره زندگی در اتاوا چه می‌دانید؟ می‌دانید زندگی در اتاوا چگونه است؟ هزینه زندگی و شرایط کار در اتاوا چگونه است؟ با آب و هوای اتاوا آشنایی دارید؟ اصلا می‌دانید چرا باید بین شهرهایی چون ونکوور، کلگری یا اتاوا، این شهر را انتخاب کنیم؟
اگر قصد زندگی در اتاوا را دارید و هنوز پاسخ این پرسش‌ها را نمی‌دانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

[lwptoc]

درباره زندگی در اتاوا
درباره زندگی در اتاوا

درباره زندگی در اتاوا

پیش از صحبت درباره زندگی در اتاوا، بهتر است با این شهر آشنا شویم و ببینیم اتاوا کجاست. اتاوا در استان اونتاریو و در جنوب شرقی کانادا واقع شده است. این شهر که در کنار مرز استان اونتاریو و کبک و حاشیه جنوبی رود اتاوا قرار گرفته، پایتخت کانادا به شمار می‌رود.
اگر به نقشه اتاوا کانادا نگاه کنید، این شهر مانند فلشی رو به پایین است که در میانه راه دو شهر مونترال و تورنتو قرار دارد. یکی از دلایلی که این شهر در دوران استعمار انگلیس به عنوان پایتخت استان کانادا انتخاب شد، نزدیکی به این دو شهر بوده است. حدودا با چهار ساعت رانندگی به تورنتو، با دو ساعت به مونترال و با یک ساعت رانندگی به مرز آمریکا خواهید رسید
طبق آخرین برآوردهای انجام شده، جمعیت اتاوا کانادا بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر است و این نشان از کیفیت بالای زندگی در اتاوا دارد.
جالب است بدانید که اتاوا در رده بندی بالاترین کیفیت زندگی، به عنوان دومین شهر قاره آمریکا و چهاردهمین شهر جهان انتخاب شده است. همچنین زندگی در اتاوا بدین معنی است که شما در دومین شهر پاکیزه کانادا و سومین شهر پاکیزه جهان زندگی خواهید کرد.
اتاوا شهری زنده، پرجنب و جوش و جوان پسند است و دانشگاه‌های اتاوا نیز مملو از دانشجویانی هستند که از سرتاسر دنیا برای تحصیل و زندگی در اتاوا به این شهر مهاجرت کرده‌اند. علاوه بر این اتاوا به عنوان پایتخت کانادا، پر از ساختمان‌های زیبا، معماری‌های شگفت انگیز، موزه‌ها و گالری‌های متعدد و … است که زندگی در اتاوا را جذاب‌تر می‌سازد.

 

[sc name=”highlight” text=”که اتاوا در رده بندی بالاترین کیفیت زندگی، به عنوان دومین شهر قاره آمریکا و چهاردهمین شهر جهان انتخاب شده است. همچنین زندگی در اتاوا بدین معنی است که شما در دومین شهر پاکیزه کانادا و سومین شهر پاکیزه جهان زندگی خواهید کرد.” ]

 

آب و هوای اتاوا
آب و هوای اتاوا

آب و هوای اتاوا

یکی دیگر از مواردی که برای زندگی در اتاوا باید در نظر داشته باشید، آب و هوای اتاوا است. در صورتی که زندگی در اتاوا را انتخاب کنید، چهار فصل کاملا متفاوت و متمایز را تجربه خواهید کرد.
زمستان‌های اتاوا بسیار سرد و پر برف است و ممکن است بسیاری از مهاجرانی که به این شهر نقل مکان می‌کنند، سابقه زندگی در چنین هوایی را نداشته باشند. سرمای هوای اتاوا از ماه نوامبر آغاز می‌گردد و از ماه دسامبر تا مارس شاهد بارش سنگین برف در این شهر خواهید بود. حتی سرمای زمستان‌های اتاوا ممکن است تا آپریل هم ادامه داشته باشد. میانگین کمینه هوا در ژانویه حدود -15 درجه زیر صفر است.
البته این سرما و بارش برف، باعث شده تا زندگی در اتاوا یک جنبه جذاب هم داشته باشد و آن هم ورزش‌ها و فعالیت‌های زمستانی در این شهر است. به عنوان مثال کانال ریدو که در مرکز شهر اتاوا واقع شده است، در زمستان به طور کامل یخ می‌بندد و به بزرگترین پیست طبیعی اسکیت روی یخ (پاتیناژ) جهان بدل می‌شود.
در فصل بهار اتاوا هوا کمی گرمتر، اما لطیف و همراه با بارش باران است. اگرچه فصل بهار اتاوا کوتاه است و تنها از ماه‌های آپریل تا می دوام دارد، اما یکی از بهترین اوقات سال برای گشت و گذار در این شهر است و حسابی از زندگی در اتاوا لذت خواهید برد. به خصوص که صرف غذا در رستوران‌های این شهر به ویژه رستوران ایرانی اتاوا می‌تواند تجربه‌ای بسیار دوست داشتنی در این شهر باشد.
در فصل تابستان دمای هوای به 30 درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید و رطوبت هوا نیز کمی افزایش می‌یابد. این فصل اوج زمان سفر به اتاوا است و شاهد تعداد زیاد گردشگرانی خواهید بود که برای تماشای زیبایی‌های اتاوا به این شهر سفر می‌کنند. پاییز اتاوا نیز از ماه سپتامبر تا نوامبر ادامه خواهد داشت.
یکی از جذابیت‌های زندگی در اتاوا این است که با وجود این تنوع آب و هوایی، اما زندگی در تمام ایام در شهر اتاوا جریان دارد و هر فصل جذابیت منحصر به فرد خود را دارد. همچنین با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات مناسب، زندگی در اتاوا در فصل زمستان با کمترین مشکلی مواجه است و خیابان‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی کاملا در دسترس شما هستند.

هزینه زندگی در اتاوا کانادا
هزینه زندگی در اتاوا کانادا

هزینه زندگی در اتاوا کانادا

اتاوا شهری امن، تمیز و مهمان نواز است و اگر زندگی در اتاوا را انتخاب کنید، از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. اما باید بدانید که هزینه زندگی در اتاوا کمی بیشتر از میانگین هزینه زندگی در کانادا است.
هزینه زندگی در اتاوا کانادا برای یک نفر، ماهانه حدود 1150 دلار کانادا است. در صورتیکه با خانواده خود به اتاوا مهاجرت کنید و قصد داشته باشید یک خانواده 4 نفره را مدیریت کنید، باید ماهانه حدود 4150 دلار کانادا هزینه کنید.
البته لازم به ذکر است که این مبالغ بدون هزینه محل سکونت است. هزینه اجاره خانه در اتاوا کاملا به محله‌ای که انتخاب می‌کنید بستگی دارید. اگر قصد داشته باشید یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر اجاره کنید، هزینه اجاره ماهانه آن 1500 دلار کانادا خواهد بود. اما اجاره همین خانه در مناطق حاشیه‌ای در حدود 1200 دلار کانادا است.
اما در صورتی که قصد خرید خانه را داشته باشید، قضیه کمی متفاوت خواهد بود. قیمت خانه در اتاوا کانادا حدودا از متری 2990 دلار تا 4860 دلار متغیر است و به محله مورد نظر و امکانات خانه بستگی دارد.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.