تاریخچه دیزنی لند

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


تاریخچه دیزنی لند

تاریخچه دیزنی لند

تاریخچه دیزنی لند

 

تاریخچه دیزنی لند از 17 جولای 1955 و یک برنامه تلویزیونی 90 دقیقه ای در شبکه ABC شروع می شود. رونالد ریگان، رئیس جمهور آینده ایالات متحده، یکی از سه مجری این برنامه بود که آمریکا را با محبوب ترین و تأثیرگذارترین تم پارک (یک پارک تفریحی که ساختار و مشخصات آن براساس یک موضوع خاص است) آن آشنا کرد.

 

اما تاریخچه دیزنی لند قبل از ژوئیه 1955 شروع می شود. دو سال قبل، در ژوئیه 1953، Walt Disney از Harrison “Buzz” Price خواست مکان مناسبی را برای نوع جدیدی از تم پارک با یک ورودی، پنهان از خیابان های مجاور در نظر بگیرد که دارای دستگاه های بازی سرگرم کننده و هیجان انگیز خاصی که تجربه متفاوتی را بوجود می آورد. Price با تجزیه و تحلیل اطلاعات 40 ساله جمعیت به این نتیجه رسید که بهترین مکان سایتی 160 هکتاری در منطقه متروی لس آنجلس، با به دسترسی بزرگراه بین ایالتی، در آناهیم کالیفرنیا خواهد بود. با توجه به موفقیت پرایس در مکان یابی دیزنی لند، دیزنی مدتی بعد پرایس را برای تعیین مکان دنیای والت دیزنی استخدام کرد، که پرایس بهترین مکان را محلی در جنوب غربی اورلاندو، فلوریدا یافت. Harrison Price در سال 2010 درگذشت، اما در مدت عمر خود مطالعاتی را انجام داد که منجر به ایجاد تم پارک‌ها یونیورسال، شش پرچم، باغ‌های Busch و SeaWorld و توسعه‌ی آنها شد.

 

برادر و شریک تجاری والت، روی دیزنی، C.V. Wood که رئیس پرایس بود را برای ساختن یک پارک استخدام کرد. وود یک شومن غالباً وقیح بود که می‌توانست حمایت های مالی فراوانی را جذب کند و بودجه 18 میلیون دلاری را به دیزنی لند تزریق کرد اما والت بلافاصله پس از افتتاح پارک او را اخراج کرد. اما وود به ساخت Six Flags بر فراز تگزاس ادامه داد و در سال‌های پس از افتتاح دیزنی لند به رونق ساخت تم پارک ها در سراسر آمریکا کمک کرد.

تصمیم دیزنی برای ساختن پارک خود با دستگاه های بازی سرگرم کننده منجر به توسعه یک صنعت عظیم و جدید شد. شرکت Arrow Dynamics که یک شرکت آمریکایی در صنعت ساخت پارکهای تفریحی است در ساخت بسیاری از دستگاه های بازی اصلی در فانتزی لند پارک شکست بزرگی را تجربه کرد. اما در سال 1959، Arrow Matterhorn Bobsleds اولین ترن هوایی لوله ای از جنس فولاد در جهان را ساخت، نوآوری که نقطعه عطفی برای توسعه ترن هوایی‎های مدرن در سراسر جهان بود.

در سال 1963، والت دیزنی پروژه The Enchanted Tiki Room را رونمایی کرد که اولین مورد استفاده از Animatronics صوتی در یک تم پارک بود. گسترش انیمیشن در فیلم ها و شخصیت‌های مکانیکی انیمیشنی به یکی از اصلی‌ترین المان‌های دیزنی لند و دیگر تم پارک‌ها تبدیل شد و دیزنی اولین شخصیت انسانی انیمیشنی را در « Great Moments with Mr. Lincoln» در نمایشگاه نیویورک ۱۹۶۴ معرفی کرد. (این جاذبه بعدا به دیزنی لند منتقل شد.) همچنین در نمایشگاه نیویورک، دیزنی دنیای کوچکی را معرفی کرد، که پس از نمایشگاه به دیزنی لند نقل مکان کرد، جایی که امروز قرار دارد.

 

والت دیزنی در دسامبر 1966، قبل از تکمیل پروژه‌های دزدان دریایی کارائیب، در سال 1967، و عمارت جن زده در سال 1969 ، دو جاذبه انیماترونیک که تبدیل به نمادهایی برای تم پارک‌های والت دیزنی شدند، درگذشت اما حق امتیاز چند میلیارد دلاری دزدان دریایی کارائیب و موفقیت آن باعث شد تا محبوبیت دیزنی‌لند حتی پس از مرگ والت تضمین شود.

در دهه های 1970 و 80 دیزنی با احداث تم پارک ها جدید در ساحل شرقی، در استراحتگاه جهانی والت دیزنی و در سطح بین المللی، با دیزنی لند توکیو گسترش یافت. دیزنی در این مدت دو ترن هوایی جدید Space Mountain در سال 1977 و Big Thunder Mountain Railroad  در سال 1979 اضافه کرد. در سال 1987، دیزنی لند یک روند صنعتی را در توسعه دستگاه‌های بازی شبیه‌سازی شده مبتنی بر حرکت با معرفیStar Tours آغاز کرد.

 

اوایل دهه 1990 توسعه های فراوانی را به همراه داشت، از جمله نمایش شبانه بسیار محبوب Fantasmic در سال 1992، و یک سرزمین جدید به نام Mickey’s Toontown در سال 1993که با الهام از فیلم 1988 تاچ استون (دیزنی)/آمبلین ” ?Who Framed Roger Rabbit” ساخته شد. سپس دیزنی با ماجرا ایندیانا جونز در سال 1995، فناوری مبتنی بر حرکت را به «سواری های تاریک» آورد.

 

در حالی که این فناوری الهام بخشیدن جاذبه های مشابه با بودجه های کلان در سایر تم پارک ها دیزنی (و همچنین باغ های Universal و Busch) بود، اولین حضور ایندیانا جونز در سال 1995 نقطه عطف دیزنی لند قبل از شروع دوره افول آن در اواخر دهه 1990 بود. در سال 1997 جایگزینی پارک های Main Street Electrical Parade و Light Magic با نقدهای شدیدی مواجه شد. مرگ یکی از بازدیدکنندگان دیزنی لند در اسکله کشتی بادبانی کلمبیا در سال بعد، که با اشتباه یکی از مدیران دیزنی لند رخ داد، منجر به تغییراتی در مقررات ایمنی تم پارک ها در ایالت کالیفرنیا شد. قطعه اصلی بروز رسانی Tommorowland در سال 1998 به نام Rocket Rods، پیش از بسته شدن آن برای همیشه در سال 2000، مکرراً با شکست مواجه شد. Disneyland’s sister park و California Adventure، در آغاز کارشان در سال 2001 با حضور کمرنگ مراجعه کنندگان مواجه شدند و دیزنی لند به مدت پنج سال که از سال 1996 آغاز شد، دوران افول خود را سپری کرد.

اما دیزنی لند در اوایل دهه 2000 و در انتظار پنجاهمین سالگرد خود در سال 2005 مجددا احیا شد و دیزنی روی بازسازی دستگاه های تفریحی در سرتاسر پارک سرمایه‌گذاری کرد. در سال 2011، دیزنی Star Tours را با نسخه جدیدی به نام Star Tours: The Adventures Continue که شامل 55 ترکیب داستانی مختلف است، بازسازی کرد. حضور بازدید کنندگان در پارک (و قیمت‌ها) در اواخر دهه 2000 و اوایل دهه 2010 افزایش یافت اما در نهایت در سال 2012 و برای برای اولین تعداد بازدیدکنندگان شروع به کاهش کرد، زیرا بازسازی و گسترش چند میلیارد دلاری California Adventure موجب جذب بازدیدکنندگان به Disneyland’s sister park بار کرد. البته، بسیاری از بازدیدکنندگان California Adventure به دیزنی لند نیز می آمدندو پارک در طول سال مملو از جمعیت بود.

دیزنی لند در ابتدا به نام پارک میکی موس شهرت داشت ، مشهورترین شهربازی در جهان است که در حال حاضر به غیر از دیزنی لند کالیفرنیا در فلوریدا، هنگ کنگ، پاریس، توکیو و شانگ‌های نیز شعبه دارد. این بخشی از تاریخچه دیزنی لند بود.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.