تفاوت FIT و GIT

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

تفاوت FIT و GIT

تفاوت FIT و GIT

تفاوت FIT و GIT

 

در صنعت گردشگری، تفاوت FIT و GIT جزو مواردی که می تواند برای گردشگران کمی گیج کننده باشد. به عنوان مثال،FIT  و GIT در گردشگری از جمله اصطلاحاتی هستند که مردم بیشتر در مورد آنها سردرگم می شوند. درک معنای FIT و GIT  در گردشگری برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در طول سفر بسیار مهم است.

 

تفاوت FIT و GIT - آژانس ققنوس

 

تعریف FIT (free independent traveler)

FIT در گردشگری مخفف Free Independent Travelers است و به مسافرانی اطلاق می شود که بصورت انفرادی و کاملا مستقل و بدون عضویت در هیچ گروه توری سفر می کنند. این نوع گردشگری به مسافران این امکان را می دهد که به تنهایی سفر کنند. شما به عنوان یک مسافر مستقل و بدون حضور راهنمای سفر می توانید بخش های مختلف سفر مانند مسیرها، محل اقامت و تعداد شب‌های اقامت، ایرلاین، وسایل حمل و نقل درون و بین ‌شهری را با توجه به سلیقه خودتان برنامه ریزی کنید. این شیوه سفر مناسب کسانی است که تمایل دارند به نقاط خاص جهان سفر کنند و تمایلی به سفرهای گروهی ندارند.

در تورهای FIT مسافران می‌توانند جهت دریافت بیمه مسافرتی، سی آی پی، ترانسفر شهری و اجاره ماشین (با راننده و بدون راننده) از خدمات که شرکت هواپیمایی در اختیار آن‌ها قرار می دهد، استفاده کنند.

 

تعریف GIT (Group Inclusive Tour)

در  GIT، شما به همراه مسافران دیگر سفر می کنید و لازم نیست نگران محل اقامت، حمل و نقل و سایر قسمت های سفر خود باشید. در این شیوه سفر مقصد ، زمان حرکت و برگشت ، محل اقامت و برنامه سفر از قبل توسط آژانس تهیه شده برنامه ریزی شده است و تغییر در آن امکان پذیر نیست. در این نوع سفر شما به همراه یک راهنمای سفر آشنا با شرایط و قوانین مقصد ، سفر خواهید کرد. و همچنین تعداد مسافران در گروه توسط آژانس تعیین می شود.

 

تفاوت FIT و GIT - آژانس ققنوس

 

تفاوت های تورهای گروهی و انفرادی

تورهای انفرادی در مواردی، بسته به نوع سفر و مسیرهای انتخابی و نداشتن هزینه مازاد ، به لحاظ هزینه نسبت به تورهای گروهی مقرون به‌صرفه‌تر هستند. در این شیوه سفر شما می‌توانید مقاصدتان را به سلیقه خود از میان شهرها و کشورهای مورد علاقه‌تان انتخاب کنید. همچنین می توانید محل اقامت و هتل را توجه به قیمت و کیفیت آن انتخاب کنید. در سفرهای انفرادی انتخاب زمان مناسب سفر با خود مسافر است و می توان وسایل نقلیه را از بین کشتی کروز، قطار و خودرو و هواپیما یا ترکیبی از آنها برگزیند. در این شیوه سفر وقت شما در حین سفر متعلق به خودتان است و‌ می‌توانید برای هر قسمت از سفر که لذت می‌برید، وقت بیشتری را سپری کنید و یا جاذبه های گردشگری بیشتری را ببینید.

اما در تورهای گروهی همان طور که در بالا گفته شد تمامی بخش های سفر از پیش تعیین شده و مسافران نگرانی در این زمینه ندارد. شاید مهم ترین تفاوت بین این دو شیوه سفر حضور راهنمای سفر در سفرهای گروهی است. از مزیت‌های حضور تور لیدر می‌توان به راهنمایی در مورد قوانین کشور مقصد و پرداخت هزینه‌ها، شناخت کامل اماکن تفریحی و گردشگری، و برگزاری گشت‌های شهری و …  اشاره کرد. به طور مثال، شما در تورهای آژانس ققنوس در کشورهایی مانند اسپانیا ، ،فرانسه، چک، اتریش و … که به صورت گروهی برگزار می‌شود، چندین گشت شهری گنجانده شده و برگزاری و هماهنگی تمامی موارد مربوط به گشت به عهده راهنمای سفر است.

 

شرایط اخذ ویزا در تورهای گروهی و انفرادی

به طور کلی امکان اخذ ویزا در تورهای گروهی بیشتر از انفرادی می‌باشد. به این نکته باید توجه داشت که ویزای برای اخذ ویزا برخی کشورها عموما باید به صورت گروهی اقدام ‌شود. این بدان مهنا نیست که مسافران نمی توانند بصورت انفرادی درخواست اخذ ویزا را داشته باشند بلکه در صورتی که بصورت انفرادی اقدام شود امکان ریجکتی بسیار بالا می رود.

گاها برخی از آژانس های مسافرتی پکیج هایی را که برای مسافران شامل خرید بلیط ، رزرو هتل و … را تهیه می کنند به عنوان GIT ارائه ی کنند که این فرآیند در اصل همان FIT محسوب می شود.

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.