تفاوت‌های چشم گیر آب و هوایی در سوییس

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

تفاوت‌های چشم گیر آب و هوایی در سوییس

تفاوت‌های چشم گیر آب و هوایی در سوییس

زیبایی‌های طبیعی ‌و بی همتا در کنار اماکن تاریخی و گردشگری کشور سوئیس موجب شده تا سفر به این کشور برای هر کسی به خصوص علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی بی‌نظیر باشد و از طرفی این کشور مکانی فوق العاده برای عکاسان و دوستداران غذا و خوراکی به خصوص شکلات و پنیر می‌باشد.

 

 

آب و هوای کشور سوییس

کشور سوئیس، دارای آب و هوایی معتدل است. آب و هوای سوئیس به دلیل اختلافات ارتفاعی، کمی متغیر است و کوهستانی بودن این کشور موجب تفاوت‌های چشم گیر آب و هوایی می‌شود. در حالیکه برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند، آب و هوای کشور سوئیس بسیار سرد است.

به طور کلی در کشور سوئیس دمای هوا در فصل زمستان به ندرت نزدیک به صفر می‌آید و در فصل تابستان تا 30 درجه سانتی گراد نیز افزایش می‌یابد. همچنین گرمترین نقاط کشور سوئیس، شامل Ticino Montreux و Valais می‌باشد.

 

سوییس

 

آب و هوای کشور سوئیس در طول سال

بارندگی در کشور سوئیس در طول سال پخش شده است. ماه‌های می، سپتامبر و نیمه اول اکتبر از جمله کم بارش‌ترین ماه‌های سال و ماه‌های آوریل و نوامبر از پر بارش‌ترین ماه‌های سال می‌باشند. از ماه ژوئن تا آگوست بارش همراه با رعد و برق می‌باشد و برخی از مواقع بارش، به صورت تگرگ و برف همراه با طوفان در مناطق کوهستانی (حتی در فصل تابستان) می‌آید.

 

 

تغییرات آب و هوای سوئیس در فصل پاییز و زمستان

در نواحی کوهستانی سوئیس، بیشترین تغییرات آب و هوایی مشاهده می‌شود و کوه‌های آلپ مرز بین آب و هوای خنک اروپایی شمالی و آب و هوای گرم اروپای جنوبی می‌باشند. تغییرات دمای هوا به عواملی از جمله ارتفاع، فصل و مکان قرارگیری بستگی دارد.

 

 

سوئیس، به دلیل تحت تاثیر قرارگرفتن از جانب بادهای آتلانتیک، از آب و هوایی معتدل برخوردار است و رطوبت حاصل از این بادها هوای شهرهای این کشور را دلپذیر‌تر کرده است.

فصل پاییز در سوئیس کوتاه بوده و میانگین دمای هوا در ماه سپتامبر 10 الی 15.5 درجه سانتی گراد و در نوامبر 1 الی 4.5 درجه سانتی گراد بالای صفر گزارش شده است. فصل زمستان در سوئیس ماه‌های دسامبر تا فوریه را در بر می‌گیرد.

 

 

زمستان‌، فصل محبوب گردشگران در سوییس

گذراندن یک زمستان در کوه‌های آلپ، می‌تواند برای عده زیادی از افراد، به خصوص علاقه‌مندان به اسکی جذاب باشد. علاوه بر بارش برف، کریسمس و برگزاری فستیوال‌های گوناگون، تعداد گردشگران در فصل زمستان را افزایش داده است.

 

 

در این فصل‌ها، بیشتر گردشگرانی که به ورزش‌های زمستانی علاقه دارند و عاشق اسکی هستند، به سوئیس سفر می‌کنند. برای همین یکی از پر گردشگر‌ترین فصل‌ها در سوئیس، زمستان است. چرا که تفرجگاه‌های زمستانی و مناطق کوهستانی این کشور مملو از گردشگر می‌شود. شرکت در جشن‌های مربوط به کریسمس و سال نو میلادی نیز، در این ایام تجربه‌ای بی‌نظیر را رقم می‌زند و می‌توان با فرهنگ و آداب رسوم مردم سوئیس آشنایی بیشتری پیدا کرد.

 

سوییس

 

 

رویدادها و فستیوال‌های فصل زمستان :

بازار کریسمس زوریخ

بازار کریسمس زوریخ (Christkindlimarkt) در ایستگاه اصلی قطار، با وجود بیش از ۱۵۰ غرفه، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای کریسمس در فضای بسته در اروپا است که در ماه‌های نوامبر تا دسامبر برگزار می‌شود.

 

سوییس

 

مسافران به ‌محض اینکه از قطار پیاده می‌شوند، خود را درون بازار رنگارنگ و جذاب کریسمس می‌یابند. یکی از نقاط برجسته این بازار، یک درخت کریسمس ۵۰ فوتی (۱۵ متر) است که با بیش از هزار کریستال سوارسکی، تزیین شده است.

 

سوییس

 

فستیوال فیلم زوریخ

فستیوال فیلم زوریخ، یک رویداد سالانه در ماه سپتامبر تا اکتبر در این شهر است که از سال ۲۰۰۹، برگزار می‌شود.

 

Zurich Film Festival

 

کارناوال زوریخ

کارناوال زوریخ در آخر هفته در ماه فوریه به‌ صورت سالانه در شهر زوریخ برگزار می‌شود. در طول این کارناوال، نمایش‌های خیابانی فوق‌العاده‌ای برای کسانی که عاشق موسیقی زنده، کاغذ رنگی و لباس‌های عجیب و غریب، اجرا می‌شوند.

 

Zurich Carnival

 

Zurich Carnival

 

نمایشگاه هنری در کونستهاوس زوریخ

کونستهاوس زوریخ (موزه هنرهای زیبای زوریخ) یک موزه هنری در شهر زوریخ است که از سال ۱۹۱۰ در ساختمان طراحی شده توسط کارل موزر مستقر است. این موزه شامل آثار نقاشی اروپایی از رنسانس تا دوره مدرن است.

 

Kunsthaus Zurich

 

این موزه به‌ خاطره کارهای نقاشان سوئیسی و پیکره‌های چوبی و سنگی موجود در آن برجسته است. در موزه کونستهاوس زوریخ، تندیس‌هایی از پیکره‌سازانی چون آلبرتو جاکومتی، هنری مور و اوت رودن نگهداری می‌شود.هر سال در ماه اکتبر، یک نمایشگاه هنری در این موزه برگزار می‌شود که آثار متعددی از هنرمندان معاصر را به نمایش می‌گذارد.

 

 

دلپذیرترین غذاهای زمستانی در سوییس

مطمئناً، سوئیسی‌ها عاشق پیاده‌روی در کنار گل‌های وحشی بهاری یا شنا در یکی از ۱۵۰۰ دریاچه کشورشان در تابستان هستند. اما زمانی که برف می‌بارد، مردم سوئیس به نظر می‌رسند که بیشتر از همه قدردان و به محیط خیره‌ کننده آلپ خود افتخار می‌کنند. زمستان بهترین فصل برای امتحان کردن لذیذترین غذاهای سوییسی است.

 

swiss-cheese-rosti

 

برخی از غذاهای سنتی سوئیس، مانند فوندو و راکلت، بیشتر در زمستان خورده می شوند. سایرین، مانند موسلی، همچنین در سوئیس به عنوان Birchermüesli شناخته می‌شود ‌و rösti که در تمام طول سال محبوب هستند و انواع مختلفی دارند.

 

fondue

 

 

هیجان انگیزترین جاذبه‌های زمستانی در سوئیس :

رستورانی به روی عرشه آفتاب

اگر به دنبال رستورانی با منظره هستید، ال پارادیزو، رستورانییست که می‌تواند در صدر فهرست شما قرار گیرد. مناظر خیره کننده و عرشه آفتاب شیک،کافییست تا این رستوران را به یکی از سرگرم کننده‌ترین رستوران‌های کشور تبدیل کند.

ال پارادیزو، به لطف منویی که شامل غذاهای محلی همراه با تأثیرات مدرن فرانسوی و ایتالیاییست، به یکی از رستوران‌های مورد علاقه مسافران در فصل زمستان تبدیل شده که ‌می‌توانید در زیر پتو، روی عرشه آفتاب راحت باشید و با یک نوشیدنی گرم، از آسمان آبی و غروب کوه لذت ببرید.

 

El Paradiso

 

اسکیت سواری در بزرگ‌ترین پیست روی یخ اروپا

در طول ماه‌های زمستان، Dolder Sports میزبان بزرگ‌ترین پیست روی یخ اروپا است. مکانی محبوب برای مردم محلی زوریخ و بازدیدکنندگان است.

 

Dolder Sports

 

تماشای مناظر از مرتفع‌ ترین ایستگاه تله‌ کابین اروپا

شبکه بالابرهای کوهستانی Matterhorn Glacier Paradise زرمات تفرجگاه Valais را به مرتفع‌ترین ایستگاه تله‌کابین اروپا (3883 متر بالاتر از سطح دریا) متصل می‌کند. در طول سفر 45 دقیقه‌ای با تله کابین که شما را از شکاف‌های یخبندان عبور می‌دهد، می‌توانید از قله‌های معروفی مانند ماترهورن و وایس‌هورن عکس بگیرید و از تماشای آن لذت ببرید.

 

Matterhorn Glacier Paradise

 

 

سوییس، مقصدی عالی برای کاوش در یکی از مجلل‌ترین کشورهای جهان، و همچنین برای لذت بردن از یک سفر کوهستانی فراموش نشدنی و نفس کشیدن در آب‌های آرام و کوه‌ها است.

 

 

 

آژانس ققنوس، بهترین و برترین تورها رو برای سوییس تدارک می‌بیند که برای آشنایی با این تورها حتما با کارشناسان ققنوس در تماس باشید.

 

تلفن تماس با کارشناسان: ۲۴۵۲۵ـ۰۲۱

ققنوس در شبکه‌های اجتماعی:

تلگرام | اینستاگرام | توییتر | یوتیوب | آپارات

 

نویسنده : الهام خیرخواه

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.