زیباترین جاهای دیدنی اصفهان در پاییز

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

زیباترین جاهای دیدنی اصفهان در پاییز

زیباترین جاهای دیدنی اصفهان در پاییز

بدون هیچ تردیدی، اصفهان یکی از زیباترین شهرها و مقصدهای گردشگری ایران است که سالانه میلیون‌ها نفر گردشگر داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند تا از زیبایی‌های آن دیدن کنند. این شهر در طول قرون مختلف، یکی از شهرهای مهم ایران به شمار می‌رفته است. اما اوج شکوفایی و رونق این شهر، زمانی بود که در میانه حکومت سلسله صفویه به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد و بسیاری از جاهای دیدنی اصفهان در این دوران احداث شد.
اگرچه بازدید از اصفهان در تمام طول سال دلپذیر و جذاب است، اما فصل پاییز زمان بینظیری برای سفر به این شهر است. در این فصل می‌توانید در هوای خوب و دلچسب و بدون ازدحام گردشگران، از جاذبه‌های شگفت انگیز اصفهان بازدید کنید.
در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس با زیباترین و بهترین جاهای دیدنی اصفهان در پاییز آشنا خواهید شد. پس تا انتها همراه ما باشید.

[lwptoc]

جاهای دیدنی اصفهان در پاییز

میدان نقش جهان
میدان نقش جهان

میدان نقش جهان

بدون شک مهمترین جاذبه در میان جاهای دیدنی اصفهان در فصل پاییز، میدان نقش جهان در مرکز تاریخی شهر اصفهان است. این میدان زیبا بزرگترین میدان ایران است و سفر به اصفهان بدون بازدید از میدان نقش جهان بی فایده است. کافیست به این میدان پای بگذارید تا متوجه زیبایی و شکوه این میدان زیبا بشوید.
میدان نقش جهان در دوران صفوی محل برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های خاص، رژه سربازان و همچنین برگزاری مسابقات چوگان استفاده می‌شده است و هنوز نیز دروازه‌های چوگان در این میدان وجود دارند. امروزه میدان نقش جهان یکی از زیباترین دیدنی‌های اصفهان در پاییز است و علاوه بر گشت و گذار و گذران اوقات فراغت، می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف صنایع دستی در آن نیز بازدید کنید و سوغات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

مسجد شاه
مسجد شاه

مسجد شاه

اگرچه میدان نقش جهان به تنهایی یکی از جاهای دیدنی پاییز در اصفهان به شمار می‌رود، اما اطراف آن بناهایی وجود دارد که هر کدام یک جاذبه شگفت انگیز و بسیار دیدنی هستند. در جنوب این میدان، مسجد شاه یا مسجد جامع شاه عباسی مانند یک نگین زیبا می‌درخشد. این مسجد زیبا با کاشیکاری‌های بینظیر و معماری شگفت انگیز خود، از دوران صفویه برجای مانده است و شما را شیفته خود خواهد ساخت.
اعجاز اصلی این مسجد، شبستان اصلی آن است که به گونه‌ای طراحی شده که اگر در مرکز آن بایستید، صدای شما انعکاس پیدا می‌کند و در فضا می‌پیچد.

مسجد شیخ لطف الله
مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله

اما در ضلع شرقی میدان نقش جهان، یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان در پاییز قرار دارد که امکان ندارد از آن بازدید کنید اما محو زیبایی هنر بکار رفته در آن نشوید. مسجد شیخ لطف الله که به افتخار یکی از علمای دوران صفویه ساخته و نامگذاری شده است، تنها مسجد بدون صحن و مناره ایران است. پیش از اینکه به تماشای این مسجد بروید، توصیه می‌کنیم کمی در میانه میدان نقش جهان بنشینید و از زیبایی گنبد این مسجد لذت ببرید.
اما هنگامی که وارد این مسجد شوید، تازه متوجه هنر کاشیکاری و معماری خیره کننده آن خواهید شد. دیوارهای و فضای داخلی گنبد مسجد شیخ لطف الله یکی از عالی‌ترین نمونه‌های کاشیکاری ایرانی است که هر بازدیدکننده‌ای را متعجب و شیفته خود خواهد ساخت.

عالی قاپو
عالی قاپو

عالی قاپو

برای تماشای یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان در پاییز، هنوز باید در میدان نقش جهان باقی بمانید و این بار به سمت غرب میدان نگاهی بیندازید؛ بنایی مرتفع با ایوانی زیبا و دلفریب. کاخ عالی قاپو. عالی قاپو در اصل دروازه ورودی به دولتخانه و دربار حکومت صفویان بوده است که امروزه بخش‌های اندکی از آن، چون باغ و عمارت چهلستون باقی مانده است. این کاخ زیبا پر از تصاویر مینیاتور زیبا و تزئیانت گچبری است که شما را با هنر هنرمندان و صنعتگران اصفهان در دوران صفویه بیشتر آشنا می‌سازد.
در طبقه آخر این کاخ، تالاری وجود دارد که گچبری‌های خاصی بر روی دیوارهای آن وجود دارد و گفته می‌شود این اتاق محل نواختن ساز و اجرای موسیقی بوده است و این گچبری‌ها باعث بروز خاصیت آکوستیک در این تالار می‌شده‌اند.

 

[sc name=”highlight” text=”عالی قاپو در اصل دروازه ورودی به دولتخانه و دربار حکومت صفویان بوده است که امروزه بخش‌های اندکی از آن، چون باغ و عمارت چهلستون باقی مانده است” ]

 

سردر بازار قیصریه
سردر بازار قیصریه

سردر بازار قیصریه

آخرین جاذبه‌ای که در میدان نقش جهان از آن بازدید خواهیم کرد، سردر بازار قیصریه در ضلع شمالی میدان نقش جهان است. این سردر زیبا اصلی‌ترین راه ورود به بازار قدیمی اصفهان است که با نقاشی‌های زیبایی تزئین شده بوده است. اگرچه امروزه بخشی از این نقاشی‌ها از بین رفته‌اند، اما هنوز نیز می‌توانید زیبایی و شکوه آن را درک کنید. امروزه بر بالای این سردر یک کافه و رستوران قرار دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید تا نمای زیبایی از میدان نقش جهان را تجربه کنید.

پل خواجو
پل خواجو

پل خواجو

شهر اصفهان بیش از هر چیز، به زاینده رود و پل‌های متعدد روی آن شهرت دارد. اگرچه چند سالی است که زاینده رود دچار خشکسالی شده و در اکثر روزهای سال بدون آب است، اما هر از گاهی سد بالادست آن باز شده و آب دوباره در این رود جریان می‌یابد. اگر خوش شانس باشید و هنگام سفر به اصفهان زاینده رود پر آب باشد، این رود و پل‌هایش به یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در پاییز بدل می‌شوند.
در سفر به اصفهان پیشنهاد می‌کنیم حتما به پل خواجه و سی و سه پل سر بزنید تا و با قدم زدن بر روی آنها، از معماری جذاب آنها لذت ببرید. همچنین اصفهانی‌ها عادت دارند از عصر به بعد، در زیر پل خواجو جمع می‌شوند و به خواندن آواز و نواختن ساز می‌پردازند که فضایی جذاب و دوست داشتنی ایجاد می‌کند.

باغ پرندگان - جاهای دیدنی اصفهان در پاییز
باغ پرندگان

باغ پرندگان اصفهان

اگر به طبیعت و حیات وحش علاقه دارید، باغ پرندگان یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف اصفهان در فصل پاییز است که حتما باید از آن بازدید کنید. این باغ با مساحت بیش از 17 هزار متر مربع در دهه هفتاد شمسی احداث شد و امروزه بیش از 5000 پرنده از سرتاسر جهان و از گونه‌های مختلف در آن نگهداری می‌شوند.
بازدید از این مجموعه برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب و دوست داشتنی است زیرا انواع مختلفی از پرندگان را از نزدیک تماشا خواهند کرد.

کلیسای وانک - جاهای دیدنی اصفهان در پاییز
کلیسای وانک

کلیسای وانک

یکی دیگر از جاهای دیدنی استان اصفهان در فصل پاییز، کلیسای وانک در محله جلفای اصفهان است. در دوران شاه عباس صفوی، تعدادی از ارامنه ساکن جلفای آذربایجان که صنعتگران ماهری بودند، به اصفهان کوچانده شدند تا به رشد و رونق اقتصادی این شهر کمک کنند و محل سکونت آنها در اصفهان نیز جلفا نام گرفت.
این محله چندین کلیسا را در خود جای داده است اما زیباترین و معروفترین آنها، کلیسای وانک است که در دوران شاه عباس دوم صفوی ساخته شده است. این کلیسا علاوه بر معماری زیبا و همچنین نقاشی‌های دیواری استثنایی، میزبان دو موزه مردم شناسی و تاریخ ارامنه نیز هست که می‌توانید با بازدید از آنها، با تاریخ و سبک زندگی ارامنه قدیم آشنا شوید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.