زیباترین میدان‌های پاریس، 5 نقطه دوست داشتنی در شهر نور

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


زیباترین میدان‌های پاریس، 5 نقطه دوست داشتنی در شهر نور

زیباترین میدان‌های پاریس، 5 نقطه دوست داشتنی در شهر نور

شاید هیچ کجا در دنیا، مانند خیابان‌ها و میدان‌های پاریس برای قدم زدن و لذت بردن از اوقات فراغت مناسب و دلچسب نباشد. خیابان‌ها و میدان‌های پاریس پر از ساختمان‌های تاریخی و زیبا هستند و قلب تپنده این شهر به شمار می‌روند. در میان اغلب آنها المان‌های تاریخی، حوض و فواره‌های زیبا و یا فضاهای سبز متعددی وجود دارد که می‌توانید ساعت‌ها در میان آنها بنشینید و از تماشای اینهمه زیبایی و رفت و آمد مردم لذت ببرید.
اگر دوست دارید هنگامی که با تور پاریس به این شهر زیبا سفر کرده‌اید بتوانید تعدادی از میدان‌های معروف پاریس را از نزدیک ببینید، تا انتهای این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس با ما همراه باشید.

درباره میدان‌های پاریس فرانسه
شهر پاریس از دیرباز به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های شهرسازی مدرن به شمار می‌رفته است و با برنامه‌های توسعه مدون، توانسته بافت تاریخی خود را به خوبی حفظ کند. هنوز بسیاری از ساختمان‌های تاریخی و قدیمی به همراه معابر و میادین حفظ شده‌اند و کمتر ساختمان مدرنی در مرکز این شهر پیدا خواهد شد.
میدان به فرانسوی Place گفته می‌شود و امروزه چیزی در حدود 800 میدان بزرگ و کوچک در سرتاسر پاریس قرار دارد و تعدادی از آنها، از جمله مهمترین جاهای دیدنی پاریس به شمار می‌روند. اگرچه حمل و نقل عمومی در پاریس به شدت پیشرفته و مدرن هستند، اما بد نیست کمی در این شهر پیاده روی کنید تا با زیبایی‌های آن بیشتر آشنا شوید. در ادامه با مهمترین میدان‌های پاریس آشنا شوید.

[lwptoc]

میدان شارل دوگل - میدان‌های پاریس
میدان شارل دوگل

میدان شارل دوگل (Place Charles de Gaulle)

بدون شک میدان شارل دوگل پاریس، مشهورترین و معروفترین میدان پاریس است که در منطقه 8 شهرداری پاریس قرار گرفته است. میدان شارل دوگل که در گذشته با نام میدان اتوال (Place de l’Étoile) یا میدان ستاره شناخته می‌شد، مکانی است که دوازده خیابان از جمله خیابان معروف شانزلیزه (Champs-Élysées) به آن منتهی می‌شوند. بنای زیبای طاق پیروزی پاریس (Arc de Triomphe) در میان این میدان واقع شده است.
این میدان شاهد رژه نیروهای اشغالگر آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم بوده‌اند و همه ساله در روز ملی فرانسه، نیروهای نظامی فرانسه در اطراف آن و خیابان شانزلیزه به رژه می‌پردازند.

میدان کنکورد
میدان کنکورد

میدان کنکورد (Place de la Concorde)

اگر از میدان اتوال پاریس به سمت شرق و در امتداد خیابان شانزلیزه حرکت کنید، به یکی از زیباترین میدان‌های پاریس خواهید رسید؛ میدان کنکورد پاریس.
میدان کنکورد بزرگترین میدان پاریس است و با تاریخچه طولانی و پرتلاطم خود، یکی از میدان‌های مهم پاریس به شمار می‌رود. در میان این میدان یک ستون سنگی مصری یا اوبلیسک (Obelisk) سه هزار ساله و دو فواره زیبا قرار دارد و پشت سر آن پارک بزرگ تویلری (Tuileries Garden) واقع شده است.
این میدان در ابتدا با نام میدان لویی پانزدهم (Louis XV) شناخته می‌شد اما پس از انقلاب فرانسه، نام آن به میدان انقلاب تغییر کرد و با قرار دادن یک گیوتین در میان آن، به محل اعدام افراد مشهوری چون پادشاه لویی شانزدهم (King Louis XVI)، ملکه ماری آنتوانت (Marie Antoinette)، آنتوان لاوازیه (Antoine Lavoisier)، ماکسیمیلیان روبسپیر (Maximilien Robespierre) و … تبدیل شد. بعدها در سال 1830 نام این میدان به کنکورد تغییر یافت.

 

[sc name=”highlight” text=”اگر از میدان اتوال پاریس به سمت شرق و در امتداد خیابان شانزلیزه حرکت کنید، به یکی از زیباترین میدان‌های پاریس خواهید رسید؛ میدان کنکورد پاریس.” ]

 

میدان دوفین
میدان دوفین

میدان دوفین (Place Dauphine)

در میان رود سن (Seine) جزیره‌ای وجود دارد (Île de la Cité) که بیش از هر چیز به خاطر وجود کلیسای نوتردام و سنت شاپل شهرت دارد. میدان دوفین در نزدیک گوشه غربی این جزیره واقع شده و فاصله کمی با پل پون نوف (Pont Neuf‎) که قدیمی‌ترین پل پاریس است دارد. این میدان تاریخی در گذشته میزبان تعدادی از برترین و لوکس‌ترین فروشگاه‌های پاریس بوده است و امروزه می‌توانید تعدادی از بهترین کافه‌های پاریس را در حاشیه این میدان سرسبز پیدا کنید. اگر کتاب یا فیلم سینمایی من پیش از تو (Me Before You) را دیده باشید، حتما با این میدان آشنا هستید.

میدان وندوم - میدان‌های پاریس
میدان وندوم

میدان وندوم (Place Vendôme)

میدان وندوم پاریس یکی دیگر از میدان‌های پاریس است که پیشنهاد می‌کنیم از آن بازدید کنید. این میدان معروف فرانسه در منطقه 1 شهرداری پاریس قرار دارد و در میان آن یک ستون سنگی بزرگ قرار دارد که به دستور ناپلئون بناپارت و به افتخار پیروزی در جنگ استرلیتز (Austerlitz) بنا شده است. این میدان را مرکز ثروت و لوکس بودن پاریس می‌دانند زیرا تعداد زیادی جواهرفروشی، بوتیک‌های شیک و هتل‌های لوکس در اطراف آن قرار دارد. اما شاید مهمترین هتل در حاشیه این میدان فرانسه، هتل ریتز پاریس (Hôtel Ritz Paris) است که بیش از سی سال، محل اقامت کوکو شانل (Coco Chanel) بوده است.

میدان باستیل
میدان باستیل

میدان باستیل (Place de la Bastille)

در محل تقاطع مناطق 4، 11 و 12 شهرداری پاریس و شمال کانال سن مارتین (Canal Saint-Martin)، یکی از مشهورترین میدان‌های پاریس قرار دارد که احتمالا نام آن را شنیده‌اید؛ میدان باستیل. میدان باستیل در گذشته و از قرن چهاردهم میلادی، محل یک دژ نظامی بوده تا اینکه در قرن هفدهم به دستور کاردینال ریشیلیو (Richelieu)، صدراعظم قدرتمند لویی سیزدهم (Louis XIII) به زندان تبدیل شد.
در روز 14 جولای سال 1789 میلادی، مردم خشمگین پاریس به این زندان که تقریبا خالی بود و تنها 7 زندانی را در خود جای داده بود، حمله کردند و بدین ترتیب انقلاب فرانسه آغاز شد. این قلعه و زندان به عنوان نمادی از قدرت فاسد دربار پادشاهی شناخته می‌شد و تا سال 1790 به طور کامل تخریب شد و میدان باستیل احداث گردید.
در میان این میدان یک ستون 47 متری به نام ستون جولای قرار دارد که یادبودی برای انقلاب جولای 1830 فرانسه است. البته در سال 1808 میلادی و به دستور ناپلئون، یک مجسمه 24 متری گچی از یک فیل در این برافراشته شد. اگر کتاب بینوایان ویکتور هوگو را خوانده باشید، حتما با مجسمه فیل باستیل نیز آشنایی دارید. این مجسمه در سال 1846 تخریب شد.
امروزه این میدان به یکی از محبوب‌ترین نقاط پاریس برای گشت و گذار عصرگاهی و زندگی شبانه تبدیل شده و تعدادی از بهترین کافه‌های و رستوران‌های پاریس در اطراف آن قرار دارند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.