سوئیس و ۱۰ غذای برتر آن که باید امتحان کنید

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


سوئیس و ۱۰ غذای برتر آن که باید امتحان کنید

سوئیس و ۱۰ غذای برتر آن که باید امتحان کنید

فرقی نمی‌کنه برای لذت بردن از تعطیلات تفریحی در دامنه‌ها به سوئیس سفر کرده‌اید یا برای یک تعطیلات شهری اروپایی لحظه شماری می‌کنید، یک سفر فرصتی عالیه برای اینکه از نزدیک فرهنگ‌ها و سرزمین‌های مختلف را تجربه کنید.

در یک سفری که می‌توانید به سوئیس داشته باشید حتما غذاهای سوئیسی را امتحان کنید. پس بیاید در ابتدا ۱۰ تا از غذاهای برتری که در سوئیس باید امتحان کنیم را با هم بررسی کنیم.

پس بدون تلاش سوئیس را ترک نکنید…

 

۱ـ فوندو (Fondue)

 

فوندو (Fondue)

 

فوندو در سوئیس ممکنه کلیشه‌ای به نظر برسه، اما به طور پاک نشدنی در بافت این کشور نفوذ کرده. برای قرن‌ها، سوئیسی‌هایی که در کوهستان زندگی می‌کردند به فوندو به عنوان راهی برای استفاده از نان و پنیر در ماه‌های سردتر متکی بودند. امروزه از پاییز تا بهار برای هر محلی یا بازدیدکننده این کشور ضروریه. نان روستایی را به پنیرهای ذوب شده بچسبونید، که با نوشیدنی و سیر، حباب دار روی شعله باز آغشته شده استیک غذای خوشمزه که می‌تونید اون رو با اسنپ یا چای برای یک غذای زمستانی حماسی دنبال کنید.

 

 

۲ـ تره فرنگی با سیب زمینی و سوسیس (Papet Vaudois)

 

تره فرنگی با سیب زمینی و سوسیس (Papet Vaudois)

 

Papet Vaudois یک غذای بسیار محبوب سوئیس است. این یکی دیگر از غذاهای بسیار آسان برای تهیه و همچنین در یک قابلمه پخته میشه. تره فرنگی و سیب زمینی خامه‌ای با سوسیس گوشت خوک دودی (و گوشت گاو) سرو میشه. این در واقع یک غذای زمستانی بسیار توصیه شده از کتاب آشپزی A Taste Of Switzerland توسط Sue Style است.

 

۳ـ روستی، به سبک والایزان

 

روستی، به سبک والایزان

 

سیب زمینی نازک رنده شده، سرخ شده تا زمانی که ترد و طلایی بشه. روستی یکی از غذاهای ملی سوئیسه. اگرچه هیچ کس نمی‌دونه اولین روستی چه زمانی پخته شد، کشاورزان در کانتون برن به طور سنتی اون رو برای صبحانه می‌خورند. در حال حاضر در سراسر کشور و در طول وعده‌های غذایی یافت میشه. و اون به صورت بخارپز در ظرف سرامیکی سرو می‌کنند و یک مخلوط خوشمزه و اعتیادآور از رستی است که روی آن بیکن نمکی، تخم مرغ سرخ شده و پنیر راکلت ذوب شده در کنار غوره‌های تند و پیاز مروارید ترشی سرو میشه.

 

 

۴ـ سوپ آرد برشته به سبک بازل

 

سوپ آرد برشته به سبک بازل

 

زمانی گفته می‌شد که دختری از بازل تا زمانی که طرز تهیه سوپ آرد برشته را بلد نباشه نمیتونه ازدواج کنه. اگرچه روش‌های بی‌شماری برای درست کردن این غذا وجود داره، اما در ابتدایی‌ترین حالت اون، این غذا به سادگی از آرد، کره، پیاز و آب گوشت گاوه که روی اون یک رنده کوچک گرویه قرار داده شده. افسانه ها حاکی از آن است که سوپ زمانی درست شد که آشپزی که حواسش پرت شده بود در حال گپ زدن بود و آرد رو در یک قابلمه در حال پخت باقی می‌گذاشت تا به طور تصادفی قهوه‌ای بشه. به جای این که این حادثه رو کنار بذاره، به ظرفی تبدیل شد که ماندگار شده. این سوپ یک غذای ضروری در کارناوال بازل است که به طور رسمی با سرو کردن آن در ساعت ۳ صبح اتفاق میفته.

 

 

۵ـ راکلت

 

راکلت

 

بوی آتش هیزم سوز و کاج در ماه‌های سردتر در جاده‌های سوئیس میپیچه. به بیشتر اقامتگاه‌های دامنه تپه قدم بذارید و عطر پنیر راکلت ذوب شده تند هم به شما خوش‌آمد میگه. راکلت که از کانتون واله است، یک پنیر محلی است که معمولاً به آرامی روی آتش کباب میشه و لایه به لایه ذوب شده برش داده میشه تا سیب‌زمینی، خیارشور و پیاز پخته شده رو بپوشونه.

 

 

۶ـ پولنتا و گوشت گاو آب پز

 

پولنتا و گوشت گاو آب پز

 

کانتون ایتالیایی زبان تیچینو قرن هاست که پولنتا – یک غذای آرد ذرت که به صورت فرنی پخته می شود را درست میکنه. به طور سنتی، اون رو به آرامی در دیگ مسی روی آتش می‌پختند تا غلیظ و دلچسب بشه. در فصل زمستان، گوشت گاو سرخ‌شده خوش طعم، مملو از طعم‌های ناشی از شراب، یک ترکیب اصلی با پولنتا است که ترکیبی عالی از طعم‌های روستایی و سنت‌های آشپزی است.

 

۷ ـ راگو به سبک زوریخ از گوشت گوساله و قارچ  (Zurcher geschnetzeltes)

 

راگو به سبک زوریخ از گوشت گوساله و قارچ

 

گوشت گوساله خرد شده به سبک زوریخ یک غذای ملی نمادین است که یک ناهار دلچسب و زمستانی رو درست میکنه. ساخته شده از تکه گوشت گوساله، کلیه گوساله‌ها و نان‌های شیرین تفت داده شده در سس پیاز، کره، شراب سفید، خامه و قارچ، این مورد علاقه قدیمی از پویاترین شهر آلمانی زبان سوئیس است، هرچند که به طور موجهی راه خود را به این شهر پیدا کرده است.

 

۸ ـ  تارتفلت

 

تارتفلت

 

تارتفلت در نزدیکی مرز فرانسه و سوئیس در دپارتمان  Haute-Savoie، خانه پنیر محلی Reblochon شکل گرفت. اگرچه قدمت این پنیر به قرن شانزدهم برمی‌گردد اما تارتفلت تنها در دهه ۱۹۸۰ توسط اتحادیه کارگری Reblochon  در تلاش برای کمک به کاهش فروش ساخته شد و کار کرد. امروزه، تارتفلت یک غذای اصلی در اکثر پیست‌های اسکی، به‌ویژه آن‌هایی است که در سوئیس روماند هستند. این بشقاب روستایی ترکیبی نشاسته‌ای از سیب‌زمینی‌های نازک برش‌شده، تکه‌های دودی بیکن، پیاز کارملی‌شده و پنیر ربلوکوهون خامه‌دار، آجیلی و خامه‌ای است.

 

 

۹ـ بیسکویت لکرلیس به سبک برن با فندق

 

بیسکویت لکرلیس به سبک برن با فندق

 

لکرلی در سوئیس، به ویژه در زمان کریسمس، سابقه طولانی و ارزشمندی داره. اگرچه اجداد اونها، لبکوخن، شیرینی‌های آلمانی هستند، اما قرن‌ها پیش در پایتخت سوئیس، برن، به این بیسکویت‌های تند و شیرینی زنجبیلی شکل فندقی داده شد. چسبناک، تند، شیرین، لکرلی بیش از حد شایسته فهرست سبد آشپزی سوئیسی شما است، به خصوص وقتی در چای غوطه ور بشه.

 

۱۰ـ Vacherin Mont D’Or

 

Vacherin Mont D'Or

 

فقط در سوئیس پنیر فصلی دارد. و بین سپتامبر و آوریل، زمانی که کوه‌ها پوشیده از برف هستند، Mont-d’Or Vacherin  مانند بیش از یک قرن در پنیر فروشی‌ها ظاهر می‌شود. این پنیر نرم و تند شیر گاو تازه از روستاهای اطراف منطقه جورا تهیه میشه. با شراب سفید و سیر پوشانده شده، سپس در بسته بندی چوبی گرد آن پخته میشه. این پنیر خامه‌ای که به صورت گرم رویسیب زمینی آب پز سرو میشه در زمستان یک طعم لذت بخشه.

 

حال که غذاهای خوشمزه و محلی سوئیس رو با هم بررسی کردیم خیلی بهتر میشه که بتونیم از نزدیک در یک فضای طبیعی و بکر این غذاها رو مزه کنیم. خوب میتونید خودتون شخصا این سفر رو تجربه کنید که اگر اولین بار هست که می‌خواهید به سوئیس سفر کنید بهتره با یک تور جذاب این کارو انجام بدید. پس با خیال راحت میتونید در تورهای سوئیس آژانس ققنوس ثبت نام کنید و یک سفر خاطره ساز سوئیس رو تجربه کنید.

تلفن تماس با کارشناسان: ۲۴۵۲۵ـ۰۲۱

 

ققنوس در شبکه‌های اجتماعی:

تلگرام | اینستاگرام | توییتر | یوتیوب | آپارات

 

نویسنده: حسن کلهر

 

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.