قطار،‌ امن‌ترین وسیله‌ی حمل و نقل

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


قطار،‌ امن‌ترین وسیله‌ی حمل و نقل

استفاده از قطار به‌عنوان یک وسیله‌ی مسافربری، تاریخ زیادی در ایران ندارد اما این تاریخ پر از داستان‌های شگفت‌انگیز و فراز و نشیب‌های به‌یادماندنی است. قطار در دوران قاجار و برای اولین بار وارد ایران شد. ناصرالدین‌شاه قاجار که در سفرهای خارجی خود هر بار متعجب و مبهوت از پیشرفت‌های غربیان به ایران بازمی‌گشت دستور ساخت اولین قطار بین‌شهری در تهران را صادر کرد. اما قطار تأسیس‌شده در ایران هیچ شباهتی با قطار زیبایی که او سوار شده بود نداشت و این مسئله بسیار خشم او را برانگیخت.
قطار به‌تدریج در دوران حضور نیروهای انگلیسی و روس در ایران و با مقاصد نظامی و اقتصادی جان گرفت و امروزه به یکی از ارکان اصلی حمل و نقل مسافربری و باری ایران بدل گشته است. بسیاری از افراد با تکیه بر آمار و ارقام جمع ‌آوری شده و تجربه‌های شخصی معتقدند که سفر با قطار امن‌ترین و دل‌پذیرترین وسیله برای مسافرت است.
امروزه قطارها، دیگر تنها برای سفرهای بین‌شهری استفاده نمی‌شوند و شهرهایی مانند تهران و مشهد سیستم حمل و نقل درون‌شهری خود را نیز بر اساس متروی شهری که نوعی از قطار است تنظیم کرده‌اند. بنابراین به راحتی می‌توانید بلیط قطار تهران مشهد و یا بلیط قطار مشهد تهران را از ایستگاه‌های فروش بلیط قطار و یا به صورت آنلاین تهیه کرد. ما در این مقاله قصد داریم به ۸ دلیل عمده‌ای که نشان می‌دهد سفر با قطار بهترین گزینه‌ی پیش روی شما برای سفرهای شخصی، تورهای گروهی و تور انفرادی است اشاره کنیم. با ما همراه باشید.
سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارت اند از:
• صرفه‌جویی در هزینه‌ها با استفاده از قطار
• قیمت‌های شفاف و پایدار بلیط قطار
• انعطاف‌پذیری
• حمل بار بیشتر با تهیه بلیط قطار کوپه
• دردسر کمتر
• خدمت‌رسانی قدرتمند
• دوستدار محیط زیست بودن
• تجربه‌ای خاص و نوستالژیک

صرفه‌جویی در هزینه‌ها با استفاده از قطار

بلیط قطار در مقایسه با انواع دیگر سرویس‌های حمل و نقل بین‌شهری و درون‌شهری، و با توجه به خدمتی که به مسافر ارائه می‌شود بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است. برای مثال بلیط قطار تهران مشهد در مقایسه با بلیط هواپیمای این مسیر از یک سوم نیز کمتر خواهد بود. البته این مقدار به نوع قطار مورد ستفاده‌ی شما نیز بستگی دارد. در سال‌های اخیر این امکان برای مسافران فراهم شده است تا با پرداخت مبلغی بیشتر بلیط قطار پرسرعت و درجه یک را تهیه نموده و‌ سفری متفاوت را تجربه کنند.
قیمت‌های شفاف و پایدار بلیط قطار
اگر زیاد سفر می‌کنید و تجربه سفر با انواع وسایل نقلیه را داشته‌اید قطعاً در جریان هستید که سیستم هواپیمایی در مقایسه با قطار و حمل و نقل ریلی، به هیچ عنوان معیار ثابت و شفافی برای تعیین قیمت‌های خود ندارد. قیمت‌ها به طور لحظه‌ای در حال بالا و پایین رفتن هستند و نمی‌توان با توجه به یک بودجه‌ی از پیش موجود، اقدام به تهیه‌ی بلیط کرد. چه بسا پیش می‌آید که مسافر کناری شما در هواپیما بلیط را ۱۰۰ هزار تومان ارزان‌تر تهیه کرده باشد!.
برخلاف سیستم هواپیمایی، بلیط قطار کوپه و بلیط قطار عادی همواره قیمت‌های ثابت و مشخصی دارند که در طول سال تغییر نمی‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که هزینه‌های خود را کنترل و برای آن برنامه‌ریزی کنید. قیمت بلیط قطار بسیار معقول و مقرون به صرفه تر از بلیط هواپیما است.

انعطاف‌پذیری

تهیه‌ی بلیط قطار در بسیاری از مسیر‌های بین‌شهری نیازی به رزرو از قبل ندارد زیرا ظرفیت قطار از لحاظ تعداد مسافر بالا است. بنابراین اگر نیاز به یک سفر فوری دارید این امکان برای شما فراهم است که بدون دغدغه بلیط قطار کوپه یا عادی خود را تهیه نمایید. کافی است بلافاصله به نزدیک‌ترین ایستگاه قطار مراجعه کرده و بلیط قطار موردنظر خود را تهیه کنید.

تهیه‌ی بلیط قطار در بسیاری از مسیر‌های بین‌شهری نیازی به رزرو از قبل ندارد زیرا قطار از لحاظ تعداد مسافر ظرفیت بالایی دارد.

حمل بار بیشتر با تهیه‌ی بلیط قطار کوپه

این روزها بیشتر شرکت‌های هواپیمایی و اتوبوس‌رانی محدودیت شدیدی در حمل بار مجاز برای هر مسافر دارند. این مسئله باعث می‌شود که برخی افراد مجبور شوند مبلغ زیادی را علاوه بر بلیط پرداخت نمایند که بهرهیچرعنوان اتفاق مطلوبی نیست. در مقایسه با این سیستم‌های حمل و نقلی، هنگام استفاده از قطار کوپه این امکان برای شما فراهم است که میزان بار زیادی را با خود به درون کوپه‌ی خود حمل کنید.

دردسر کمتر

با خرید بلیط قطار کوپه دیگر مجبور نیستید صف‌های طولانی بازرسی را در انتظار بمانید و یا در ساعاتی غیرمنتظره به مقصد خود برسید و یا تأخیرهای طولانی را تحمل نمایید.

کوپه قطار
کوپه قطار

خدمت‌رسانی قدرتمند

برخلاف اکثر فرودگاه‌ها که در نقاط خارج از شهر قرار دارند و دسترسی به آن‌ها دشوار است، ایستگاه‌های قطار در مرکز شهر قرار دارند و در بعضی شهرها سرویس‌های حمل و نقل شهری شما را به راحتی به این ایستگاه‌ها می‌رسانند.

دوستدار محیط‌زیست بودن

با توجه به تعداد مسافرانی که در هر سفر توسط یک قطار جابجا می‌شود و میزان سوختی که مصرف می‌شود، قطار بهینه‌ترین وسیله‌ی حمل و نقل به حساب می‌آید. از طرف دیگر کربن آزاد شده از دود قطار آسیب کمتری به محیط زیست می‌زند در صورتی که کربن هواپیما در لایه‌های بالایی اتمسفر رها می‌شوند و خطر بیشتری ایجاد می‌کنند.

تجربه‌ای خاص و نوستالژیک

یکی از دلایل مهم و عمده‌ی محبوبیت سفر با قطار، تجربه‌ی خاص و بی‌همتایی است که به مسافران عرضه می‌دارد. شما می‌توانید با تهیه‌ی بلیط قطار کوپه ساعت‌ها در صندلی راحت خود از پشت پنجره به منظره‌های زیبایی که از شما دور می‌شوند خیره شوید،‌ در واگن رستوران قطار به استراحت و صرف غذا بپردازید، و در سالن‌ها پرسه بزنید.

ابعاد دیگر سفر با قطار

مترو
مترو

سفرهای بین‌شهری در سال‌های اخیر جایگاه ثابت خود را پیدا کرده‌اند. این مسئله تا حدی پیش رفته است که به محض اینکه تصمیم گرفته‌اید که از تهران به مشهد بروید می‌توانید بلیط قطار تهران مشهد را به صورت آنلاین خریداری کنید. همچنین امکان خرید بلیط قطار مشهد تهران نیز برای مسافرین عزیز فراهم است. با این وجود قطار، تنها وسیله‌ای برای سفرهای بین‌شهری نیست. مترو‌های درون‌شهری نیز از خانواده‌ی قطارها به حساب می‌آیند و امروزه نقش مهمی در انتقال افراد به نقاط مختلف دارند.
بسیاری از نکاتی که پیش از این در مورد برتری قطار نسبت به هواپیما و سیستم حمل و نقل جاده‌ای گفته شد در مورد مترو نیز صادق است. شما می‌توانید با تهیه‌ی بلیط قطار درون‌شهری، در فضایی مناسب‌تر و با هزینه‌ای کمتر از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر شهر بروید. علاوه بر تمام موارد ذکر شده یکی دیگر از مواردی که در برتری قطار بسیار بر آن تأکید می‌شود،‌ آمار بسیار پایین‌تر آن در حوادث،‌ تصادفات و تلفات مسافرتی است.

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.