عجیب‌ترین قوانین کشور سوئیس

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

عجیب‌ترین قوانین کشور سوئیس

عجیب‌ترین قوانین کشور سوئیس

سوئیس کشوری جذاب است اما به همان اندازه عجیب و غیرقابل باور نیز به شمار می‌رود و این ویژگی بیش از هر چیز، بخاطر عجیب بودن قوانین کشور سوئیس است. قوانین عجیبی که شاید خود سوئیسی‌ها هم درباره بسیاری از آنها اطلاعی نداشته باشند اما دانستن آنها خالی از لطف نیست.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم شما را عجیب‌ترین و باورنکردنی‌ترین قوانین کشور سوئیس آشنا سازیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

[lwptoc]

مجموعه‌ای از قوانین کشور سوئیس

اسم بد ممنوع! - قوانین کشور سوئیس
اسم بد ممنوع!

اسم بد ممنوع!

مقامات و مسئولان سوئیس توجه ویژه‌ای به کودکان و آینده آنها دارند و یکی از قوانین جالب کشور سوئیس هم به همین موضوع مربوط است. طبق قوانین کشور سوئیس، شما نمی‌توانید با انتخاب اسامی نادرست و نامناسب برای کودکان، آینده و رفاه آنها را تهدید کنید. حتی اجازه ندارید نام برندها و محصولات تجاری را بر روی کودکان خود بگذارید.

 

دستشویی شبانه ممنوع!

یکی دیگر از قوانین و مقررات کشور سوئیس که بسیار عجیب و جالب توجه است، قانونی است درباره استفاده از دستشویی و حمام در شب. طبق این قانون و به منظور رعایت آسایش همسایگان، هیچکس اجازه ندارد بعد از ساعت 10 شب از سیفون دستشویی استفاده کند.
و یا وان حمام را تخلیه کند زیرا این کار باعث بروز سر و صدا و بهم خوردن آسایش دیگر همسایگان می‌شود.
بنابراین اگر در تور سوئیس قصد استفاده از حمام و دستشویی را داشتید، حتما به این قوانین کشور سوئیس توجه کنید وگرنه ممکن است با مشکل مواجه شوید.

مالیات برای سگ‌ها
مالیات برای سگ‌ها

مالیات برای سگ‌ها

سوئیسی‌ها نیز مانند بسیاری از مردم دنیا، به نگهداری از حیوانات خانگی علاقه دارند و بسیاری از شهروندان سوئیس سگ را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب کرده‌اند. اما باید بدانید که طبق قوانین عجیب کشور سوئیس، دارندگان سگ‌ها باید برای حیوان خانگی خود مالیات پرداخت کنند. در برخی از کانتون‌های سوئیس، مالیات سگ‌ها یک نرخ ثابت است اما برخی دیگر از کانتون‌ها بر اساس اندازه و وزن سگ‌ها مالیات تعیین می‌کنند.
همچنین طبق یکی دیگر از قوانین کشور سوئیس که مصوب سال 1904 است، دولت اجازه دارد در صورت پرداخت نشدن مالیات، سگ را از بین ببرد. البته این قانون سال‌ها است که دیگر استفاده نمی‌شود و حتی سال 2011 که یک شهر کوچک قصد اجرای مجدد آن را داشت، با اعتراض شهروندان و فعالین حقوق حیوانات مواجه شد و از اجرای آن صرفنظر کردند.

دوست حیوانات
دوست حیوانات

دوست حیوانات

اما سوئیسی‌ها به حقوق حیوانات نیز بسیار احترام می‌گذارند. در همین راستا قانونی در سال 2005 تصویب شد که بدون شک می‌توان آن را یکی از عجیب‌ترین قوانین کشور سوئیس نامید. طبق این قانون تمامی حیوانات خانگی که زندگی اجتماعی یکی از خصیصه‌های آنهاست، باید به صورت گروهی نگهداری شوند و نگهداری یک عدد از آنها به صورت انفرادی جریمه‌های سنگینی در پی دارد. خوکچه هندی، ماهی قرمز، مرغ عشق و … از جمله حیوانات مشمول این قانون عجیب هستند.

 

[sc name=”highlight” text=”تمامی حیوانات خانگی که زندگی اجتماعی یکی از خصیصه‌های آنهاست، باید به صورت گروهی نگهداری شوند و نگهداری یک عدد از آنها به صورت انفرادی جریمه‌های سنگینی در پی دارد” ]

 

یکشنبه‌ها، روز استراحت
یکشنبه‌ها، روز استراحت

یکشنبه‌ها، روز استراحت

مقامات سوئیس معتقدند یکشنبه‌ها روز تعطیلی و استراحت است و هر کاری که باعث آزار و بهم خوردن آسایش دیگران شود، در این روز غیر قانونی است.
از جمله مواردی که طبق این دسته از قوانین کشور سوئیس مجاز نیستید در روز یکشنبه انجام دهید، یکی شستن خودرو در جلوی منزل و پارکینگ است.
دیگر کاری که مقامات سوئیسی معتقدند آرامش همسایگان را بهم می‌زند، زدن چمن‌های حیاط است که سر و صدای زیادی نیز دارد.
اما تعجب شما بیشتر خواهد شد هنگامی که بفهمید حتی پهن کردن لباس‌ها بر روی بند هم در روز یکشنبه غیرقانونی است و می‌تواند جریمه سنگینی در حد 250 فرانک سوئیس یا حتی 2 شب زندان در پی داشته باشد.

ماشینتان را نشویید

گفتیم که یکی از حقایق جالب سوئیس این است که اجازه ندارید خودروی خود را در روزهای یکشنبه بشویید. اما باید بدانید که به طور کل “شستن” خودرو در سوئیس یک امر غیرقانونی است.
اگر خودروی شما کثیف شده است
می‌توانید با دستمال و یک سطل آب آن را تمیز کنید اما شستشوی خودرو با استفاده از شلنگ آب غیرقانونی است!
زیرا باعث آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی می‌شود. در واقع بهترین کار برای شستن خودرو در سوئیس، مراجعه به کارواش است.

کوهپیمایی برهنه ممنوع - قوانین کشور سوئیس
کوهپیمایی برهنه ممنوع

کوهپیمایی برهنه ممنوع

سوئیس به داشتن طبیعت زیبا و بکر و جذاب شهرت دارد و هیچ چیز به اندازه گشت و گذار و کوهپیمایی در کوه‌ها و مراتع سوئیس لذت بخش نیست. اما چند سالی می‌شود که مسئولان کانتون آپنزل (Appenzell) یکی از خاص‌ترین قوانین کشور سوئیس را تصویب کرده‌اند. طبق این قانون، کوهپیمایی و گشت و گذار در طبیعت این کانتون بدون داشتن لباس و به صورت برهنه غیرقانونی است.
این قانون به این دلیل تصویب شده است که تعداد زیادی از گردشگران، بخصوص گردشگران آلمانی، برای فرار از گرما بدون پیراهن و لباس کوهپیمایی می‌کردند.  و مقامات این کانتون تصمیم گرفتند با تصویب این قانون از رواج این کار جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.