مهمترین فرودگاه‌های سوئیس را بشناسید

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

مهمترین فرودگاه‌های سوئیس را بشناسید

مهمترین فرودگاه‌های سوئیس را بشناسید

بدون شک سفر به سوئیس یکی از مهمترین اهداف هر گردشگری است و تقریبا تمام افراد آرزوی سفر به بهشت اروپا را دارند. از آنجاییکه که اگر قصد سفر به سوئیس را داشته باشیم باید از فرودگاه‌های سوئیس استفاده کنیم، آشنایی با این فرودگاه‌ها می‌تواند به داشتن سفری راحت و بدون دردسر به ما کمک کند.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم 4 فرودگاه سوئیس که نقش مهمی در جابجایی گردشگران و سیستم حمل و نقل در سوئیس دارد به شما معرفی کنیم. پس اگر قصد دارید در تور سوئیس شرکت کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

[lwptoc]

فهرست فرودگاه‌های سوئیس

فرودگاه زوریخ - فرودگاه‌های سوئیس
فرودگاه زوریخ

فرودگاه زوریخ (Zurich Airport)

در معرفی فرودگاه‌های سوئیس، اول از همه به سراغ بزرگترین فرودگاه بین‌المللی سوئیس خواهیم رفت؛ فرودگاه زوریخ سوئیس. زوریخ بزرگترین شهر در میان شهرهای سوئیس است و با توجه به اهمیت و جایگاه بین‌المللی خود، دور از انتظار نیست که فرودگاه این شهر نیز بزرگترین و پرترافیک‌ترین فرودگاه در میان فرودگاه‌های سوئیس است.
فرودگاه زوریخ در سال 1909 میلادی افتتاح شده است و امروزه با کد یاتا (IATA) ZRH شناخته می‌شود و در سال 2019 میلادی میزبان بیش از 31 میلیون مسافر بوده است. این فرودگاه بیشتری تبادل مسیر را با شهرهای لندن، دبی، برلین، نیویورک، وین، دوسلدورف، سنگاپور و آمستردام دارد.
این فرودگاه در 13 کیلومتری شامل مرکز شهر زوریخ واقع شده است و دسترسی بسیار راحتی به آن خواهید داشت. مانند دیگر فرودگاه‌های سوئیس، فرودگاه زوریخ نیز به شبکه راه آهن سوئیس متصل است و ایستگاه راه آهن فرودگاه، دقیقا در زیر فرودگاه واقع شده است. همچنین با استفاده از اتوبوس و تراموا نیز می‌توانید به این فرودگاه دسترسی داشته باشید.

 

[sc name=”highlight” text=”زوریخ سوئیس. زوریخ بزرگترین شهر در میان شهرهای سوئیس است و با توجه به اهمیت و جایگاه بین‌المللی خود، دور از انتظار نیست که فرودگاه این شهر نیز بزرگترین و پرترافیک‌ترین فرودگاه در میان فرودگاه‌های سوئیس است.” ]

 

 فرودگاه ژنو
فرودگاه ژنو

فرودگاه ژنو (Geneva Airport)

دومین فرودگاهی که در فهرست فرودگاه‌های سوئیس بررسی خواهیم کرد، فرودگاه ژنو سوئیس است. ژنو یکی دیگر از شهرهای مهم و جذابی است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند و همواره جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران دارد. فرودگاه ژنو دومین فرودگاه بزرگ و پرترافیک در کشور سوئیس است که در 4 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر ژنو واقع شده است.
فرودگاه ژنو در سال 1919 میلادی تاسیس شد و از آنجاییکه در منطقه کوینترین (Cointrin) قرار داشت، تا سال‌ها به نام فرودگاه کوینترین نیز شناخته می‌شد. کد فرودگاه ژنو در سازمان یاتا GVA است و سال 2019 میلادی، نزدیک به 18 میلیون مسافر از این فرودگاه سوئیس استفاده کردند. این فرودگاه بیشتر برای سفر به شهرهای اروپایی استفاده می‌شود و شهرهای لندن، پاریس، آمستردام، پورتو، بارسلونا و زوریخ از مهمترین مسیرهای پروازی فرودگاه ژنو به شمار می‌روند.
همانگونه که گفتیم، این فرودگاه فاصله بسیار کمی با شهر ژنو دارد و یکی از بهترین دسترسی‌ها را در میان فرودگاه‌های سوئیس دارد. ایستگاه راه آهن فرودگاه ژنو دقیقا در کنار ترمینال فرودگاه واقع شده است و در زمان کمی می‌توانید به مرکز شهر ژنو برسید. همچنین ایستگاه‌های اتوبوس نیز در این فرودگاه تعبیه شده است که با آنها نه تنها به شهر ژنو، بلکه حتی به کشور فرانسه نیز می‌توانید سفر کنید.

فرودگاه بازل - فرودگاه‌های سوئیس
فرودگاه بازل

فرودگاه بازل (Basel Airport)

فرودگاه بعدی در فهرست فرودگاه‌های سوئیس، فرودگاه شهر بازل سوئیس است. اما صحبت درباره این فرودگاه کمی پیچیده است و شاید نتوان به این راحتی نام فرودگاه سوئیس را بر آن گذاشت. در واقع این فرودگاه نه در کشور سوئیس، بلکه در خاک کشور فرانسه قرار دارد! این فرودگاه در 3.5 کیلومتری شمال غربی شهر بازل سوئیس، 20 کیلومتری جنوب شرقی مولوز فرانسه (Mulhouse) و 46 کیلومتری جنوب غربی فرایبورگ آلمان (Freiburg) واقع شده است. با توجه به این موقعیت، نام رسمی این فرودگاه، فرودگاه اروپا بازل مولوز فرایبورگ (EuroAirport Basel Mulhouse Freiburg) است و به طور همزمان توسط کشورهای فرانسه و سوئیس مدیریت می‌شود.
ایده اولیه تاسیس یک فرودگاه مشترک بین فرانسه و سوئیس، در دهه 1930 شکل گرفت اما با بروز جنگ جهانی دوم این ایده متوقف شد. در نهایت در سال 1946 عملیات ساخت این فرودگاه آغاز شد و در همان سال اولین باند فرودگاه تاسیس شد. سال 1949 دو کشور فرانسه و سوئیس قراردادی برای مدیریت همزمان و مشترک فرودگاه امضا کردند. امروزه کد فرودگاه بازل سوئیس BSL است اما با کدهای MLH و EAP نیز شناخته می‌شود.
در سال 2019 میلادی، در حدود 9 میلیون نفر از این فرودگاه برای سفر به مقصدهای مختلف استفاده کردند و شهرهای آمستردام، بارسلونا، پریستینا، مایورکا، برلین و لندن از مهمترین مسیرهای پروازی فرودگاه بازل هستند.

فرودگاه سنت گالن
فرودگاه سنت گالن

فرودگاه سنت گالن (St Gallen Airport)

چهارمین و آخرین گزینه در میان فرودگاه‌های سوئیس که برای شما معرفی خواهیم کرد، فرودگاه سنت گالن در شمال شرق کشور زیبا و دوست داشتنی سوئیس است. این فرودگاه که در منطقه آلترنهاین (Altenrhein) و 10 کیلومتری شمال شرق سنت گالن قرار دارد، با نام رسمی فرودگاه سنت گالن-آلترنهاین (St. Gallen–Altenrhein Airport) شناخته می‎‌شود. کد رسمی این فرودگاه در سازمان یاتا نیز ACH است.
این فرودگاه پس از جنگ جهانی دوم تاسیس و به فرودگاه‌های سوئیس افزوده شد. به دلیل موقعیت و مکان قرارگیری فرودگاه سنت گالن، این فرودگاه برای سفر به شهر وین اتریش بسیار مورد استقبال قرار گرفت و از سال 2011، یک ایرلاین اختصاصی به نام People’s تاسیس شد تا در این مسیر فعالیت کند. در سال 2019 میلادی بیش از 100 هزار نفر از این فرودگاه استفاده کرده‌اند تا به شهرهایی چون وین، ایبیزا، ناپل، مایورکا و … سفر کنند.

در این مقاله از وبلاگ ققنوس، 4 مورد از مهمترین و پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های سوئیس را برای شما معرفی کردیم. البته شما می‌توانید با توجه به برنامه و مبدا خود، از دیگر فرودگاه‌های سوئیس چون فرودگاه لوزان سوئیس (Lausanne Airport)، فرودگاه سیون سوئیس (Sion Airport) و فرودگاه برن سوئیس (Bern Airport) نیز استفاده کنید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.