هتل، موضوعی که بهتر است قبل از خرید تور به آن توجه کنیم!

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

هتل، موضوعی که بهتر است قبل از خرید تور به آن توجه کنیم!

هتل، موضوعی که بهتر است قبل از خرید تور به آن توجه کنیم!

در این مقاله نکات ظریفی را که برای خرید یک تور و تفاوت هتل‌ و اتاق‌ها باید در نظر داشته باشیم، عنوان می‌کنیم. به طبع با توجه به این موارد و دانستن آنها انتخاب راحت‌تر و سفر دلپذیرتر خواهد شد.

 

فرق بین هتل ۴ ستاره و ۵ ستاره:

یک هتل ۴ ستاره با استاندارد واقعی دارای خدمات عالی است اما یک هتل ۵ ستاره در همان موقعیت از هر نظر به ۴ ستاره باید برتری داشته باشد، که این برتری ها عبارتند از:

 

فرق بین هتل ۴ ستاره و ۵ ستاره

 

خدمات:

در هتل ۴ ستاره خدمات در صورت نیاز و درخواست مسافرها ارائه می‌شود، کارکنان بعد از درخواست مسافرها با تحویل فوری خدمات را ارائه می‌دهند. ولی در هتل ۵ ستاره قبل از درخواست مسافر خدمات پیش‌بینی شده و در دسترس است.

 

خدمات

 

– آداب معاشرت با مسافر:

در هتل ۴ ستاره با همه مسافرها چه آنان که در قالب گروه سفر می‌کنند و چه کسانی که تنهایی سفر می‌کنند به یک صورت برخورد می‌شود ولی در هتل ۵ ستاره با هر مسافر جداگانه و با توجه به پولی که می‌دهند خدمات ارائه می‌شود.

 

آداب معاشرت با مسافر

 

– تفریحات و سرگرمی‌ها:

در هتل ۴ ستاره: استخر، حمام داخل اتاق و دسترسی به اینترنت گاهی با پرداخت اضافه، مینی بار در اتاق، گاهی مایکرو ویوو و سالن ورزش وجود دارد. ولی در هتل ۵ ستاره: دوش ترموستاتیکی و سویت‌های لوکس با ویو دائمی، باشگاه ورزشی مجهز، مرکز خرید، اسپا، رستوران‌های متفاوت و…

 

تفریحات و سرگرمی‌ها

 

– رستوران‌ها:

بعضی از هتل‌های ۴ ستاره خدمات نهار کامل را ندارند و بعضی دارند، ولی در هتل ۵ ستاره حداقل یک رستوران تمام وعده های غذایی را در هفته برای افراد مقیم و غیر مقیم هتل داراست.

 

رستوران‌ها

 

– خدمات اینترنت:

در هتل ۴ ستاره معمولا اینترنت دارند یا در لابی یا در اتاق کامپیوتر و برای استفاده در اتاق باید هزینه پرداخت کنند، ولی در هتل ۵ ستاره اینترنت به روز و در دسترس است.

 

خدمات اینترنت

 

– سوییت‌های لوکس:

هتل ۴ ستاره سویت لوکسی را که ارائه می‌دهد، برای آن هزینه اضافی دریافت می‌کند، ولی در هتل ۵ ستاره سوییت لوکس که شامل سه اتاق باشد (خواب، نشیمن و حمام) را همیشه دارد.

 

سوییت‌های لوکس

 

– تفاوت‌های جزئی:

در هتل ۴ ستاره گل آرایی، تزیینات داخل اتاق کمتر دیده می‌شود ولی در هتل ۵ ستاره به جزییات دقت بیشتری می‌شود نظیر تزئینات و رنگ داخل اتاق و تابلو ها و…

 

تفاوت‌های جزئی

 

به طور خلاصه:

برای خرید تور توجه داشته باشید که در هتل ۴ ستاره برای دریافت خدمات هزینه اضافی دریافت می‌کنند ولی در هتل ۵ ستاره این خدمات رایگان است. قیمت ۴ ستاره ارزان‌تر از ۵ ستاره است. نسبت پرسنل به مسافر در ۴ ستاره کمتر از است و در ۵ ستاره بیشتر.

 

مشخصات هتل‌های لوکس:

یک هتل لوکس باید دارای این ۸ فاکتور باشد، که می‌تواند هم ۴ ستاره و هم ۵ ستاره باشد و عنوان لوکس را داشته باشد، البته به غیر از هتل‌های آمریکایی که استاندارد متفاوتی دارند و هیچ وقت یک هتل ۴ ستاره نمی تواند عنوان لوکس را داشته باشد.

  • رزرو سریع و آسان
  • در نظر گرفتن سلیقه مسافرها
  • چیدمان کامل و لوکس
  • موقعیت مناسب اتاق
  • سرویس ۲۴ ساعته
  • غذا و نوشیدنی با کیفیت
  • سرو غذا در اتاق در صورت درخواست مسافر
  • اینترنت دائمی و پر سرعت

 

بعد از انتخاب هتل بر حسب ستاره هایش، لوکس بودن یا نبودن آن نوبت انتخاب اتاق می‌رسد.

 

انواع اتاق:

اتاق یک تخته: در مورد اتاق یک تخته بسته به نوع هتلی که در آن اقامت می‌کنید. این اتاق دارای یک تخت یک نفره یا یک تخت دبل است.

اتاق دو تخته: (دبل – تویین) اتاق دو نفره برای دو مسافر در نظر گرفته شده، که بسته به در خواست آنها اگر بخواهند یک تخت بزرگ دو نفره است. که دبل نامیده می‌شود یا دو تخت جدا از هم که تویین نامیده می شود.

اتاق سه تخته: معمولا دارای سه تخت یک نفره و یا یک تخت دو نفره و یک تخت یک نفره است. (ترجیحا برای خانواده‌های سه نفره به این صورت است) نکته مهم این که در بسیاری از هتل‌های اروپایی اتاق سه تخته وجود ندارد، بنا به درخواست مسافر از یک تخت سفری برای نفر سوم استفاده می‌شود.

 

سوئیت‌های استاندارد یک خوابه: دارای یک اتاق خواب و یک محوطه نشیمن است.

سوئیت‌های استاندارد دو خوابه: دارای دو اتاق خواب و یک محوطه نشیمن است.

 

از میان اتاق‌های هتل سوئیت‌ها دارای چندین اتاق هستند و امکانات رفاهی کامل‌تری نسبت به اتاق‌ها دارند، مساحت آنها از اتاق‌های هتل بیشتر است. لازم به ذکر است، بسیاری هتل‌های اروپایی به ندرت سوئیت دارند یا تعداد محدودی از آنها دارند.

 

اتاق کانکت: یکی دیگر از اتاق‌هایی که در سفرهای خانوادگی می‌توانید انتخاب کنید، اتاق کانکت است، این اتاق‌ها دارای یک اتاق بزرگ هستند که با یک دیوار و یک در به اتاقی کوچک‌تر متصل شده‌اند. از محبوب‌ترین اتاق‌ها برای سفرهای خانوادگی اتاق‌های کانکت هستند.

 

لوکیشن نزدیک

 

و اما برای کسانی که سفر زیاد رفته‌اند و تجربه دارند مهم‌ترین فاکتور انتخاب تور موقعیت یا همان لوکیشن هتل و دسترسی‌های آن است. در کشورهای اروپایی که هزینه تاکسی گران است.

 

دسترسی آسان به وسایل نقلیه عمومی یکی از فاکتورهای مهم انتخاب محل اقامت است، که نزدیک مترو یا ایستگاه اتوبوس باشد.

برای رفتن به سایت‌های تاریخی، گردشگری، مراکز خرید، مراکز تفریحی و… و فاکتور دیگر وجود سوپر مارکت، داروخانه و حداقل چند رستوران نزدیک هتل که دسترسی به آنها با پیاده روی امکان پذیر باشد. از بایدهای یک هتل با موقعیت عالی است.

 

یکی از مزایای آژانس ققنوس و سفر با آن انتخاب هتل‌هایی است که خواسته هر مسافر در هر سنی و هر شرایطی را برآورده می‌کند.

از جمله بعد مسافت هتل‌ها با مراکز دیدنی، خرید، تفریحی و… اتاق‌های استاندارد با معیارهای بهداشتی و پروازهای به موقع و امن، همراه بودن راهنماهای تحصیل کرده، با تجربه، خوشرو و مودب و…

 

آژانس ققنوس با سابقه نزدیک به نیم قرن، با استفاده از سال‌ها تجربه خود آماده برگزاری تورهایی کاملا اروپایی با هتل‌های خوب و لاکچری در بهترین موقعیت شهر به شما یک تجربه و خاطره خوب از یک تور جذاب برای شما به ارمغان می‌آورد.

چنانچه اغلب مسافران به فکر سفر بعدی و برنامه ریزی آن با آژانس ققنوس هستند.

 

نویسنده: فم شاه‌حسینی

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.