سفر به نروژ

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


سفر به نروژ

سفر به نروژ

نروژ کشور وایکینگ‌های شجاع، حدود 11 هزار سال پیش با مهاجرت آلمان‌ها دارای سکنه شد. جنگجویان این کشور به همراه سوئد و دانمارک با دارا بودن کشتی‌های مجهز و ابزار جنگی پیشرفته در نبردهای دریایی سرآمد بوده‌اند. این کشور پادشاهی، که عضو اتحادیه اروپاست مرزی طولانی با سوئد دارد و از شمال شرق با فنلاند و روسیه و از جنوب با تنگه «اسکاژراک» همسایه است. جمعیت نروژ حدود پنج میلیون و صد هزار نفر بوده و با مساحت 385.155 کیلومترمربعی خود جزء کشورهای کم تراکم اروپا دسته‌بندی می‌گردد.
زندگی در نروژ بخصوص در بخش‌های شمالی آن غیرمعمول و خاص است، چراکه در این ناحیه 6 ماه از سال شب و 6 ماه‌، روز است. به همین دلیل جمعیت کمی در شمال کشور سکنی دارند اما توریست‌های بسیاری برای دیدن جاذبه‌های منحصربه‌فرد، به آن سفر می‌کنند. طبیعت دیدنی و بکر با رودها، کوه‌ها و جزیره‌های فراوان یکی دیگر از عوامل جذب گردشگر است. سنیا و رینگ واسوی دو جزیره مهم این کشور هستند که با صخره‌های ساحلی زیبا احاطه شده‌اند. زندگی در نروژ به علت رفاه بالای اجتماعی و امید به زندگی که بیشتر از بقیه کشورها در آن گزارش‌شده است یک هدف ایده‌آل مهاجرتی است. در این متن قصد داریم به معرفی کلی نروژ پرداخته و مزایا و موانع موجود برای تحصیل در این کشور را بررسی نماییم. سپس اسلو را به‌عنوان یکی از شهرهای خوب نروژ برای زندگی تشریح می‌کنیم. با ما همراه باشید.

[lwptoc]

نروژ در یک نگاه

زندگی در نروژ
زندگی در نروژ

زبان کشور نروژ نروژی است و پول رسمی آن‌ها کرون است. جریان گلف استریم باعث تعادل آب و هوای این خطه کوهستانی و سرد روی کره زمین شده تا شاهد زندگی پویا و عادی در شهرهای نروژ بخصوص بخش جنوبی آن باشیم. یکی از جاذبه‌های خاص این کشور تماشای شفق قطبی است که گردشگران بسیاری را در نوامبر به آنجا می‌کشاند. پایتخت این کشور در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +2 واقع‌شده بنابراین دو ساعت و نیم با تهران اختلاف‌زمانی دارد. غذاهای رایج و سنتی آن اکثراً گوشتی بوده و از ماهی و گوشت قرمز زیاد استفاده می‌کنند. به علت سرمای هوا سبک آشپزی آن‌ها به سمت غذاهای کنسروی متمایل شده و انواع روش‌های کنسرو کردن و نگهداشت گوشت در بین مردم متداول است. ازنظر دینی و اعتقادی نروژ یک کشور کاملاً آزاد است و برابری حقوق زن و مرد نیز از دیگر قوانین رسمی آن است. آمار جرم و جنایت در آن پایین بوده و نرخ بیکاری در حداقل‌ترین حالت ممکن قرار دارد. فرهنگ حاکم بر خانواده‌ها به علت رفاه بالای اجتماعی، تمایل به چند فرزندی است. جالب است بدانید تقریباً همه مردم در این کشور صاحب‌خانه هستند و هیچ فردی زیرخط فقر نیست. نماد ملی نروژ شیر بوده و بزرگ‌ترین صادرکننده ماهی سالمون در دنیا و یکی از صادرکنندگان مهم نفت است.

 

تحصیل در نروژ

یکی از دلایل محبوبیت نروژ مهاجرت تحصیلی است. این کشور دارای دانشگاه‌های بسیار معتبر با فضای علمی غنی است که دانشجویان را برای یافتن کار در کشور و یا سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی آماده می‌سازد. در اکثر کالج‌ها دوره‌های زبان انگلیسی همراه با دروس رشته، برای دانشجویان غیر انگلیسی‌زبان تدریس می‌شود. استانداردهای موجود در محیط دانشگاه منطبق بر آخرین فن‌آوری‌های روز بوده و می‌توانید مطمئن باشید در سیستم آموزشی ای در حال کسب علم هستید که ازنظر امکانات با پیشرفته‌ترین کالج‌های دنیا رقابت می‌کند. کلاس‌ها کم‌جمعیت بوده و دسترسی به استادان بسیار آسان است. سیاست کلی نظام آموزشی این است که هر کس در هر مقام و طبقه اجتماعی باید از امکانات تحصیل بهره‌مند باشد و به همین دلیل تحصیل یک خدمت ملی همگانی است. بااینکه تحصیل در نروژ در مقاطع دبیرستان و دانشگاه رایگان است ولی هزینه زیاد زندگی در این کشور نکته ای است که باید به آن دقت کرد.

[sc name=”Highlight” text=”تحصیل در نروژ در مدارس و دانشگاه‌ها رایگان است ولی به علت بالا بودن هزینه زندگی در نروژ بهتر است قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی مطمئن شوید که از عهده مخارج آن برمی آیید.” ]

همان‌طور که گفته شد این کشور دارای امنیت بالایی بوده و دانشجویان بدون نگرانی و دغدغه می‌توانند فقط روی درس خود متمرکز شوند. کیفیت آموزش برای دولت اهمیت بسیاری دارد و همین امر باعث شده پیشرفت‌های علمی خوبی در این کشور به وقوع بپیوندد. وجود 9 دانشگاه معتبر و 8 کالج در این کشور آن را به یکی از مقاصد مهم برای دانشجویان سراسر دنیا مبدل کرده است تا به زندگی در نروژ برای تحصیل بپردازند. سال تحصیلی در این کشور از اواسط ماه اوت شروع‌شده و تا اواسط ماه ژوئن ادامه دارد. بورس تحصیلی و انواع کمک‌های مالی برای دانشجوهای بین‌المللی در دانشگاه‌های نروژ مانند سایر دانشگاه‌های اروپایی داده‌شده و در صورت برآورده شدن پیش‌شرط‌ها می‌توان از این امکان نیز استفاده کرد. علاوه بر بورس‌های تحصیلی معمول، برخی سازمان‌های خصوصی و غیرانتفاعی هم تحت شرایطی به اهدای کمک‌هزینه زندگی و تحصیلی می‌پردازند.
کشور نروژ محیط مناسبی برای کار نیمه‌وقت دانشجویان دارد به‌طوری‌که بسیاری از آنان در کنار درس به یک کار کوتاه‌مدت روزانه مشغول می‌شوند تا برخی هزینه‌ها را پوشش داده و از طرفی زبان نروژی خود را هم تقویت کنند. اگر در حین تحصیل هستید برای کار به مجوزهایی نیاز دارید که توسط اداره پلیس صادر می‌گردد و پس از ارائه نامه از دانشگاه محل تحصیل، می-توانید به کار مشغول شوید. نامه‌ای مبنی بر پیشرفت خوب تحصیلی دانشجو که نشان دهد کار به روند یادگیری او لطمه‌ای نزده و نخواهد زد. به‌طورکلی قوانین نروژ به نفع پذیرش و استقبال از دانشجویان بین‌المللی است چراکه به‌وسیله جذب این قشر فعال در پی ارتقای نظام آموزشی و علمی خود هستند.

[irp posts=”2366″ name=”سوئیس، بهترین مقصد گردشگری اروپا”]

[irp posts=”2279″ name=”آشنایی با آلمان در 10 دقیقه”]

بهترین شهر نروژ برای زندگی

بهترین شهر نروژ برای زندگی
بهترین شهر نروژ برای زندگی

اکثر شهرهای نروژ برای زندگی، محیطی مناسب و مهاجرپذیر هستند ولی شهرهای بزرگ ازجمله پایتخت این کشور برای ایرانیان بهترین گزینه است. اسلو پایتخت کشور نروژ و ملقب به شهر جایزه صلح نوبل است. مردم در این شهر به زبان کشور نروژ یا همان نروژی سخن می‌گویند پس بهتر است اگر قصد سکونت در بهترین شهر نروژ برای زندگی را دارید با این زبان حتی در سطح مقدماتی هم که شده، آشنا شوید. جاذبه‌ها و زیبایی‌های اسلو سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جلب می‌کند. جمعیت این شهر ۷۰۰ هزار نفر بوده و ازنظر فرهنگی دارای مردمان صلح‌طلب و مهمان‌پذیر است. برای سفر به این شهر باید ویزای نروژ را دریافت کنید زیرا نروژ عضو پیمان شنگن بوده و برای اقدام باید به سفارت نروژ مراجعه کنید. دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی و اسکی از ورزش‌ها و علاقه‌مندی‌های مردم این شهر بوده و غذاهای دریایی جایگاه ویژه‌ای در سبد خرید روزانه آنان دارد. سایر شهرهای نروژ نیز برای زندگی و تحصیل مناسب بوده و هریک دارای مزایای خاص خود هستند که بهتر است قبل از تصمیم به مهاجرت یا سفر در مورد جاذبه‌ها و امکانات آن‌ها اطلاعات لازم را کسب نمایید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.