هر چیز که قبل از سفر به رامسر باید بدانید

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


10 روز ویتنام (EK2139)

10 روز ویتنام (EK2139)

5 روز سوییس (TK2129)

5 روز سوییس (TK2129)

6 روز فرانسه (TK2128)

6 روز فرانسه (TK2128)

هر چیز که قبل از سفر به رامسر باید بدانید

هر چیز که قبل از سفر به رامسر باید بدانید

رامسر یکی از شهر‌های زیبای استان مازندران است که در بین علاقه‌مندان به سفر بسیار شناخته‌شده و محبوب است. هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در فصول مختلف سال به این شهر سفر می‌کنند، از جاهای دیدنی رامسر دیدن می‌کنند، از تفریحات رامسر بهره می‌برند و با خاطراتی خوش و به‌یادماندنی این شهر را ترک می‌کنند.
رامسر ایران از آن شهر‌هایی نیست که تنها یک‌بار برای دیدن آن عازم شوید، جاذبه‌های گردشگری رامسر چنان دل‌نشین و متنوع‌اند که با یک سفر تمام نمی‌شوند و همیشه شما را به این شهر می‌کشانند. در این مقاله قصد داریم به معرفی رامسر بپردازیم، اطلاعات عمومی و دانستنی‌های جذاب آن را شرح دهیم و برخی از شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی‌ رامسر را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.
سرفصل‌های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

• اطلاعات عمومی و دانستنی‌های رامسر
• جمعیت و آب و هوای رامسر
• طبیعت و جاذبه‌های گردشگری رامسر
• جاذبه‌های تاریخی رامسر

[ps2id id=’1′ target=”/]

اطلاعات عمومی و دانستنی‌های رامسر

نام قدیمی رامسر سخت‌سر است و از لحاظ موقعیت جغرافیایی غربی‌ترین شهر استان مازندران بوده و در همسایگی چابکسر در استان گیلان قرار دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد معتقدند که ازلحاظ فرهنگی شباهت‌های زیادی بین مردم رامسر و گیلان وجود دارد. این شهر از سمت شمال به دریای خزر متصل است و ساحل رامسر از دیدنی‌ترین ساحل‌های ایران است که علاوه بر ساحل شنی ساحل‌های سنگی نیز دارد. از سمت جنوب نیز این شهر به کوه‌ها و جنگل‌های انبوه البرز محدود می‌شود. همان‌گونه که از نقشه‌ رامسر و تصاویر آن پیداست، این شهر زیبایی منحصربه‌فرد خود را مدیون قرار گرفتن در میان دریا و کوه است. این شهر در سال ۱۳۶۴ مطابق تقسیمات کشوری مستقل شده و پیش از آن بخشی از شهرستان تنکابن به شمار می‌آمده است. گویش مردم رامسر نیز گیلکی است و به نوعی با گویش مازنی تلفیق شده است.

[sc name=”Highlight” text=”رامسر که درگذشته به سخت‌سر شهرت داشت از لحاظ موقعیت جغرافیایی، غربی‌ترین شهر استان مازندران بوده و در همسایگی چابکسر در استان گیلان قرار دارد.” ]

[ps2id id=’2′ target=”/]

جمعیت و آب و هوای رامسر

مطابق آخرین سرشماری سال ۹۵ جمعیت این شهر حدود ۷۵ هزار نفر و تعداد خانوار آن بیش از ۲۵ هزار نفر است که متوسط تعداد هر خانواده ۳ نفر می‌باشد. آب و هوای رامسر در تابستان عموماً شرجی، مرطوب و گرم است. چنین آب و هوایی که در نقاط ساحلی معمول است ممکن است برای افرادی که از مناطق خشک کشور نظیر استان‌های کویری و یا مشهد می‌آیند غیر قابل تحمل جلوه کند. با این حال آب و هوای رامسر در زمستان معتدل است و تعداد روز‌های با دمای زیر صفر در این شهر بسیار نادر است. در ادامه به برخی از مکان‌های زیبا که در نقشه‌ رامسر و حومه‌ی آن قرارگرفته، می‌پردازیم.

شیراز، نگین گردشگری ایران

[ps2id id=’3′ target=”/]

طبیعت و جاذبه‌های گردشگری رامسر

تفریحات رامسر بسیار متنوع‌اند و برای هر سلیقه‌ای مناسب‌اند، چه عاشق طبیعت از نوع جنگلی و یا ساحلی باشید، چه اهل مکان‌های مدرن و یا حتی ترکیبی از این‌ها، رامسر گزینه‌ی مناسب شما خواهد داشت. برای مثال تله‌کابین رامسر که در ورودی این شهر از سمت استان گیلان قرار دارد، شما را از کنار ساحل رامسر تا ارتفاع ۷۰۰ متری سطح زمین و در میان جنگل‌های زیبا و آب و هوای مطبوع می‌برد. تله‌کابین یکی از محبوب‌ترین تفریحات رامسر است که توصیه می‌کنیم حتماً آن را امتحان کنید.

تله‌کابین رامسر
تله‌کابین رامسر

رامسر به دلیل قرار گرفتن در دامنه‌ی ارتفاعات کوه‌های البرز دارای ییلاقات زیبایی است که از محبوب‌ترین جاهای دیدنی رامسر نیز به شمار می‌آیند. از جمله‌ی این ییلاقات می‌توان به رامسر جواهرده واقع در ارتفاعات ۲۰۰۰ متری و یا روستای گرسماسر در فاصله‌ی ۴۰ کیلومتری جنوب رامسر اشاره داشت. آب و هوای رامسر در این مناطق زمستان‌های پر برف و سرد دارد که باعث می‌شوند کوه‌های ناحیه تماماً سفیدپوش شده و چشم‌اندازی متفاوت را پیش چشمان شما قرار می‌دهد. تابستان نیز هوای رامسر جواهرده بسیار مطبوع و خنک است.
روستای ایج یا اشکور علیا نیز دارای آبشاری زیبا است که منظره‌ی فوق‌العاده‌ای دارد و از جاهای دیدنی رامسر و حومه‌ی آن به شمار می‌آید، آبشاری که از برف‌های آب‌شده از کوه‌ها تغذیه می‌شوند. ازجمله دیگر جاذبه‌های گردشگری رامسر برای علاقه‌مندان به طبیعت می‌توان به آبشار سیاسرت، سد میجران، دریاچه‌ی قو، آبشار ازارک، بوستان جنگلی صفارود و غیره اشاره کرد. همچنین رامسر از معدود شهر‌هایی است که دارای چشمه‌ی آب گرم طبیعی است و هر ساله گردشگران زیادی را برای مقاصد درمانی به خود جذب می‌کند.

[ps2id id=’4′ target=”/]

جاذبه‌های تاریخی رامسر

قله مارکو-رامسر
قله مارکو

این‌ شهر هم به دلیل سابقه‌ی تاریخی خود و اهمیتی که در دوران پهلوی داشته است، مجموعه‌ای از بازمانده‌ها و بناهای تاریخی را در خود جا داده است که از جاذبه‌های گردشگری رامسر محسوب می‌شوند. در این بخش قصد داریم به‌طور خلاصه به چند مورد از این بناها اشاره‌کنیم.
شاید مهم‌ترین و قدیمی‌ترین این مکان‌ها قله مارکو باشد که در ارتفاعات ۵۰۰ متری دریای خزر و بر روی رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است. سن این بازمانده بیش از ۱۰۰۰ سال تخمین زده می‌شود و از بازمانده‌های بنا‌های تاریخی پس از اسلام به‌حساب می‌آید. این بنا شامل محوطه‌ای ۶۰۰۰ متری است که اطراف آن دارای پوشش گیاهی بسیار متنوع و انواع گونه‌های جانوری می‌باشد.
کاخ مرمر نیز از دیگر جاهای دیدنی رامسر است که مطابق نقشه‌ رامسر در خیابان شهید رجایی، غرب هتل رامسر واقع شده است. این کاخ که تاریخ بنای آن به سال ۱۳۱۶ بازمی‌گردد دارای معماری نفیس و متحیرکننده‌ای است که توسط بزرگ‌ترین هنرمندان معماری ایران و جهان ساخته شده است. این مکان هم‌اکنون با عنوان تماشاگه خزر تبدیل به موزه شده است و در دسترس بازدید عموم قرار دارد. باغ ایرانی رامسر نیز در همین سال ساخته شده و از جمله آثار منحصربه‌فرد معماری دوران پهلوی است که تا پیش از انقلاب اقامتگاه خانواده‌ی سلطنتی پهلوی محسوب می‌شد. این باغ دارای پوشش گیاهی بسیار متنوع است که گیاهان بسیار کمیاب نیز در آن یافت می‌شوند.

همان‌طور که مشخص است و پیش‌تر نیز به آن اشاره شد جاذبه‌های گردشگری رامسر و حومه‌ی آن بسیار متنوع و زیبا هستند و در این مطلب فرصت پرداختن مفصل به تمام آن‌ها وجود ندارد. بااین‌وجود امیدواریم توانسته باشیم شما را برای سفر به رامسر ایران ترغیب کرده باشیم. چیزی که مسلم است این است که هرگز از سفر به ساحل رامسر و استفاده از تفریحات رامسر پشیمان نخواهید شد و این سفر را جزء برنامه‌ی هر ساله‌ی خود قرار خواهید داد.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.