ژاپن ، سفری به سرزمین آفتاب

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

ژاپن ، سفری به سرزمین آفتاب

ژاپن ، سفری به سرزمین آفتاب

ژاپن ‌،‌ کشوری رویاییست که طبیعتی بی‌نظیر،‌ معابدی دلنواز،‌ آداب ‌و رسوم مختلف، غذاهای خاص و امکاناتی پیشرفته دارد. این کشور شرق آسیایی کشوری مدرن است و جاذبه‌های گردشگری زیادی در خود گنجانده است.

 

ژاپن

 

ژاپن،‌ کشوری مدرن و در عین‌ حال با فرهنگی بسیار غنی و سنتی است، که از گران‌ترین کشورها برای مقصد گردشگری به‌ حساب می‌آید. آب ‌و هوای ژاپن در‌ بهار، بسیار‌ معتدل است و هوای خنکی دارد. این فصل به دلیل وجود شکوفه‌های گیلاس و فستیوال‌های جالب و دیدنی، مناسب ‌ترین فصل برای سفر است.

 

ژاپن

 

مناظر طبیعی و مسحورکننده در سرزمین شکوفه‌های گیلاس

برای بسیاری از مردم، ژاپن منظره‌ای است از آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده که با چراغ‌های رنگارنگ پوشیده شده است. در صورتی که مناظر طبیعی و بکر در ژاپن، بسیار بیشتر از مناظر شهری و تکنولوژی‌های آن است. تماشای کوه فوجی با مناظر دیدنی و جنگل‌های باشکوه بامبو‌ هر‌گردشگری را مسحور می‌کند. کوه‌های زیبا با مناظر طبیعی، باغ‌های میوه، طبیعت همیشه سبز ژاپن موجب شده ‌تا ژاپن به یکی از مقاصد گردشگری مهم تبدیل شود و گردشگران زیادی از آن دیدن کنند.

 

ژاپن

 

هیچ توصیفی گویای عظمت معابد خیره‌کننده ژاپن نیست

ژاپن، دارای هزاران معبد زیبای باستانی بودایی و زیارتگاه‌ شینتو است که با معماری عجیبی ساخته شده‌اند. تنها در‌ کیوتوی ژاپن نزدیک به ۲۰۰۰ معبد و زیارتگاه وجود دارد که تعداد بسیار کمی از این معابد در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

 

ژاپن

 

ژاپن، با بالاترین میزان ماشین‌های فروش خودکار در جهان

ژاپن، برای هر چیزی که فکرش را بکنید یک ماشین خودکار دارد. از باتری گرفته تا گل یا رامن و هر چیزی که بخواهید را میتوانید در یک ماشین فروش ژاپنی پیدا کنید.

 

ژاپن

 

ژاپن به عنوان یک کشور، تقریباً 5 میلیون دستگاه خودکار دارد. این بالاترین تراکم ماشین‌های خودکار در جهان است. تقریباً به ازای هر 24 نفر در ژاپن یک دستگاه خودکار وجود دارد.

 

شهرهایی بی‌نظیر برای گردشگری در ژاپن:

شهری برای عاشقان هنر و موسیقی

شهر‌ اُساکا یا اوزاکا‌ (Osaka)‌ ، یکی از شهرهای دیدنی و جذاب کشور ژاپن برای گشت‌ و گذار است. ‌با سفر به این شهر، با هنر و موسیقی محلی ژاپن بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین می‌توانید به رستوران‌های اوساکا سر بزنید و غذاهای خوشمزه‌ی آن را امتحان کنید و یا از غذاهای خیابانی این شهر لذت ببرید و با دست ‌پخت آشپزان محلی ژاپن بیشتر آشنا شوید.

 

ژاپن-اوساکا

 

پایتخت معنوی و فرهنگی کشور ژاپن

یکی از زیبا‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای کشور ژاپن ، شهر کیوتو نام دارد. کیوتو در‌ گذشته پایتخت این کشور بوده ‌است. در این شهر دو هزار معبد و زیارتگاه وجود دارد. اگر به خانه‌های سنتی ژاپنی علاقه دارید، حتما از این شهر دیدن کنید. کوچه‌های سنگفرش‌ شده پر پیچ ‌و خم در کنار خانه‌های چوبی با سقف‌های جذاب و سنتی تمام آن‌ چیزی است که می‌تواند سفر شما به کشور ژاپن را جذاب‌‌تر و هیجان‌ انگیزتر کند.

 

ژاپن-کیوتو

 

 

ژاپن- کیوتو

 

شهری شلوغ اما بی‌نظیر

یکی از پر جمعیت‌ترین شهرهای جهان، پایتخت کشور ژاپن، شهر توکیو است که در این شهر ۴۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند. تماشای خیابان‌های شلوغ، مغازه‌های به هم چسبیده، آسمان‌ خراش‌هایی که با تابلوهای تبلیغاتی رنگ‌آمیزی شده‌اند، از جذابیت‌های دیدنی این شهر است.

 

ژاپن-توکیو

 

شهر توکیو یکی از پیشرفته‌‌ترین شهرهای جهان است. با این ‌وجود می‌توانید در کوچه‌ پس‌ کوچه‌های این شهر قدم بزنید و با غذاخوری ‌های قدیمی و‌ سنتی این شهر روبرو شوید. یکی از بهترین تجربیاتی که می‌توانید در این شهر داشته باشید، شکم گردی و بازار گردی است. جاذبه‌های این شهر محدود به خانه‌های سنتی نمی‌شود و کافه‌های جذاب و رستوران‌هایی با منوهای هوس برانگیز و بازارهای بزرگ نیز بخشی از جاذبه‌های این شهر به حساب می‌آیند.

 

ژاپن-توکیو

 

سوغاتی‌های مخصوص ژاپن :

عروسک‌های ژاپنی :

یکی از سوغاتی‌های جذاب و بامزه‌ای که می‌توانید در کشور ژاپن تهیه کنید، عروسک‌های ژاپنی است. از زمان‌های دور عروسک‌ها جایگاه مهمی در فرهنگ مردمان ژاپن داشتند. یکی از معروف‌ترین آن‌ها عروسکی بنام کوکشی (koKeshi) است. این عروسک از جنس چوب است و معمولاً به رنگ قرمز ساخته می‌شوند.

 

ژاپن

 

 

ژاپن

 

 

پوشش سنتی به نام فورُشیکی:

یکی از زیباترین سوغاتی‌های کشور ژاپن، لباس محلی بنام فورُشیکی furoshiki است. این لباس در عین سادگی بسیار زیبا و هنرمندانه درست می‌شود. این سوغاتی یک تکه پارچه بسیار زیبا است که مواد اولیه آن بسیار باکیفیت هستند. فورُشیکی را می‌توانید به شکل های مختلف گره بزنید تا تبدیل به یک روسری یا کیف زیبا شود.

 

ژاپن

 

دستمال‌های سنتی به نام تِنوگوی :

یکی از سوغاتی‌های کشور ژاپن، دستمال سنتی بنام تِنوگوی tenugui است. (‌Te‌) در زبان ژاپنی به معنی دست و (‌nugui) به معنی تمیزی است. این دستمال از نخ درست می‌شود و اندازه‌ آن حدود ۳۵ ‌در‌۹۰ سانتی‌متر است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی درست می‌شود. از این دستمال معمولاً برای تمیز کردن دست استفاده می‌شود؛ اما کاربردهای مختلف دیگری نیز در زندگی مردم ژاپنی دارد.

 

ژاپن

 

جعبه‌های بِنتو :

یکی از سوغاتی‌های زیبایی که می‌توانید در سفر خود به کشور ژاپن تهیه کنید، جعبه‌هایی به نام بِنتو (bento) ‌است. این جعبه‌ها اولین ‌بار در سال ۱۳۰۰ میلادی، زمانی‌ که کشاورزان غذایشان را داخل جعبه‌های کوچک و خوش فرمی می‌گذاشتند استفاده شد.

 

ژاپن

با مرور زمان این جعبه‌ها شکل و فرم دیگری پیدا کرد و در تمام بخش های کشور ژاپن رایج شد. در حال حاضر این جعبه‌ها به عنوان سوغاتی نیز به فروش می‌رسد. اگر عاشق فرهنگ ژاپنی هستید، می‌توانید این ظروف زیبا را به همراه چوب‌های غذاخوری ژاپنی هدیه بگیرید.

 

ژاپن

 

ظروف سرامیکی ژاپنی :

اگر به هنر کشور ژاپن علاقه دارید، ظروف سرامیکی جذاب ژاپنی گزینه ایی مناسب برای خریداری است. هنر و ظرافت به‌ کار رفته در طراحی و ساخت ظروف‌های سرامیکی کشور ژاپن شهرت جهانی دارند.

 

ژاپن

 

 

 ظروف سرامیکی ژاپنی

 

 

در ادامه نام سوغاتی‌های دیگر کشور ژاپن را مشاهده می‌کنید:

 

  • صندل‌های ژاپنی به نام گِتا geta
  • بادبزن‌های سنتی ژاپن به نام سِنسو sensu
  • کانزاشی (kanzashi)؛ یک نوع زیورآلات مخصوص مو
  • عود‌های ژاپنی
  • مانِکی نِکو (maneki neko)؛ مجسمه معروفی که به شکل گربه درست می شود.
  • چاپستیک؛ چوب‌های غذاخوری ژاپنی
  • شکلات کیت کَت
  • خوراکی ژاپنی به نام پاکی (pocky)
  • خوراکی ژاپنی به نام توکیو بِنانا (tokyo banana)
  • خوراکی خوشمزه‌ای به نام موچی (mocha)

 

 

کشور ژاپن یکی از جذاب‌ترین کشورها برای سفر کردن است و در این کشور هم ‌زمان آرامش و شلوغی، مدرنیته و تاریخ و تمدن باستانی را می‌توانید ببینید. با سفر به کشور ژاپن می‌توانید از غذاهای خوشمزه، معابد جذاب، پارک‌ها و میراث فرهنگ باستانی این کشور دیدن کنید.

 

ژاپن

 

 

آژانس ققنوس، بهترین و برترین تورها رو برای ژاپن تدارک می‌بیند که برای آشنایی با این تورها حتما با کارشناسان ققنوس در تماس باشید.

 

تلفن تماس با کارشناسان : ۲۴۵۲۵ـ۰۲۱

ققنوس در شبکه‌های اجتماعی :

تلگرام | اینستاگرام | توییتر | یوتیوب | آپارات

 

نویسنده : الهام خیرخواه

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.