تفاوت اکونومی و فرست کلاس چیست؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


تفاوت اکونومی و فرست کلاس چیست؟

تفاوت اکونومی و فرست کلاس چیست؟

بدون تردید هنگام خرید بلیط هواپیما نام اصطلاحات کلاس پروازی چون اکونومی و فرست کلاس را شنیده‌اید. اما می‌دانید تفاوت اکونومی و فرست کلاس چیست؟ اگر دوست دارید تفاوت بلیط اکونومی و فرست کلاس را متوجه شوید تا بدانید که باید کدام بلیط هواپیما را خریداری کنید، تا انتهای این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس با ما همراه باشید.

شرکت‌های هواپیمایی به منظور افزایش درآمد و همچنین ایجاد تنوع در محصولات، صندلی پروازهای خود را به دسته یا کلاس‌های مختلف تقسیم می‌کنند تا از این طریق بتوانند رضایت گروه‌های مختلف مسافران با نیازهای متفاوت را جلب کنند. کلاس‌های پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس اصلی‌ترین و مهمترین کلاس‌های پروازی در میان ایرلاین‌های جهان هستند.
اما ممکن است در هنگام خرید بلیط هواپیما این سوال برای شما پیش بیاید که تفاوت پرواز اکونومی و فرست کلاس چیست و کدام کلاس پروازی برای شما مناسب‌تر است؟
در ادامه اصلی‌ترین دلایل تفاوت فرست کلاس و اکونومی را برای شما شرح خواهیم داد.

[lwptoc]

قیمت؛ مهمترین تفاوت اکونومی و فرست کلاس

اولین و مهمترین تفاوت بلیط فرست کلاس و اکونومی، قیمت این دو بلیط است. در حالیکه بلیت اکونومی ارزانترین بلیط در هر پروازی است، فرست کلاس گرانترین بلیت است. شاید بد نباشد بدانید که اگر همین الان قصد داشته باشید با یک پرواز فرست کلاس هواپیمایی امارات به پاریس سفر کنید، باید بیش از 10 برابر هزینه پرواز اکونومی را بپردازید!
اما این تفاوت قیمت فرست کلاس و اکونومی ناشی از دیگر موارد تفاوت بلیط فرست کلاس و اکونومی است که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد.

اولویت سوار و پیاده شدن
اولویت سوار و پیاده شدن

اولویت سوار و پیاده شدن

دیگر تفاوت اکونومی و فرست کلاس، نوبت و اولویت سوار شدن و پیاده شدن مسافران به هواپیماست. مسافران فرست کلاس اولین مسافرانی هستند که اجازه پیدا می‌کنند سوار هواپیما شده و در نهایت از آن خارج شوند. اما اگر بلیط شما در کلاس و بخش اکونومی باشد، باید صبر کنید تا همه مسافران پیاده شده سپس شما پیاده شوید.
همچنین سالن ترانزیت، گیت پرواز و ترانسفر مسافران فرست کلاس نیز با دیگر مسافران تفاوت دارد و آنها به طور جداگانه پذیرش می‌شوند.

تعداد و محل قرارگیری صندلی‌ها

اما یکی دیگر از موارد تفاوت پرواز اکونومی و بیزینس و فرست کلاس، تعداد و محل قرارگیری صندلی‌های مسافران این بخش‌ها در هواپیما است. بیشترین تعداد صندلی‌های هواپیما به کلاس پروازی اکونومی اختصاص دارد و کمترین تعداد از آن فرست کلاس است.
همچنین باید بدانید که صندلی‌های کلاس اکونومی در بخش انتهایی هواپیما تعبیه شده است اما بخش فرست کلاس در جلوی هواپیما قرار دارد.

کیفیت صندلی‌ها - تفاوت اکونومی و فرست کلاس
کیفیت صندلی‌ها

کیفیت صندلی‌ها

شاید مهمترین تفاوت اکونومی و فرست کلاس که بیش از همه به چشم می‌آید، کیفیت صندلی‌ها و فضای نشستن مسافران در بخش‌های اکونومی و فرست کلاس یک پرواز باشد. صندلی‌های بخش اکونومی کوچک هستند و فاصله عرضی و طولی آنها با یکدیگر بسیار کم است. در واقع اگر قرار باشد در یک مسیر طولانی در بخش اکونومی پرواز بنشینید، تنگ بودن فضای صندلی بسیار آزاردهنده خواهد بود و شما را حسابی خسته خواهد کرد.
اما صندلی‌های بخش فرست کلاس پرواز! اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، صحبت کردن از کیفیت صندلی‌های بخش فرست کلاس بی‌فایده است و تا آن را تجربه نکنید متوجه آن نخواهید شد.
بخش فرست کلاس هواپیماهای ایرلاین‌های معتبر از صندلی‌های بسیار بزرگ، جادار و راحتی تشکیل شده که به راحتی به تخت تبدیل می‌شوند و فضای بسیار زیادی را برای شما فراهم می‌کنند. فاصله صندلی‌های این بخش از یکدیگر بسیار زیاد است و حتی برخی از ایرلاین‌های کابین‌های جداگانه‌ای برای مسافران فرست کلاس خود در نظر گرفته‌اند.

 

[sc name=”highlight” text=”بخش فرست کلاس هواپیماهای ایرلاین‌های معتبر از صندلی‌های بسیار بزرگ، جادار و راحتی تشکیل شده که به راحتی به تخت تبدیل می‌شوند و فضای بسیار زیادی را برای شما فراهم می‌کنند” ]

 

خدمات و امکانات رفاهی -تفاوت اکونومی و فرست کلاس
خدمات و امکانات رفاهی

خدمات و امکانات رفاهی

در پروازهای طولانی، احتیاج به امکانات رفاهی و خدمات سرگرم کننده بیش از پیش احساس می‌شود و اینجاست که با یک مورد دیگر از تفاوت اکونومی و فرست کلاس روبرو خواهید شد. در بخش اکونومی تنها چند مجله و روزنامه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین یک صفحه نمایشگر بزرگ در جلوی بخش اکونومی قرار دارد که برنامه‌های محدودی از آن پخش می‌شود. در بهترین حالت شاید یک مانیتور اختصاصی کوچک روبروی شما باشد که تنها چند برنامه محدود دارند و می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید.
اما بخش فرست کلاس هواپیماها یک دنیای کاملا متفاوت است و انواع متفاوتی از خدمات و امکانات رفاهی در اختیار شماست. از تلویزیون‌های اختصاصی و بزرگ با دنیای نامحدودی از برنامه‌ها گرفته تا اینترنت و حتی حمام و تخت خواب جداگانه و …

غذا و نوشیدنی
غذا و نوشیدنی

غذا و نوشیدنی

اما دیگر موضوعی که تفاوت اکونومی و فرست کلاس را بیشتر می‌کند، غذا و نوشیدنی ارائه شده در طول پرواز است. اگر بلیت اکونومی رو خریده باشید، تنها با یک بسته غذایی خاص از شما پذیرایی می‌شود که معمولا سرد است و کیفیت متوسطی دارد.
اما مسافران بخش فرست کلاس می‌توانند غذا و نوشیدنی خود را از یک منوی گسترده شامل انواع غذاهای گرم و سرد با بالاترین کیفیت را تجربه کنید. غذاهای بخش فرست کلاس با غذاهای رستوران‌های برتر دنیا رقابت می‌کند و می‌توانید غذاهای خاصی چون خاویار، صدف و … سفارش دهید.

در این مقاله تفاوت‌های پرواز اکونومی و فرست کلاس را برای شما شرح دادیم، اگر دوست دارید درباره تفاوت بیزینس و فرست کلاس و همچنین تفاوت اکونومی و بیزینس نیز بدانید، می‌توانید به دیگر مقالات وبلاگ ققنوس مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.