انواع کلاس پروازی را بشناسید

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


انواع کلاس پروازی را بشناسید

انواع کلاس پروازی را بشناسید

احتمالا برایتان پیش آمده است که هنگام صحبت یا خرید بلیط هواپیما، نام انواع کلاس پروازی چون بیزینس کلاس یا فرست کلاس را شنیده باشد. اما این اصطلاحات هر کدام چه معنایی دارد و انواع کلاس‌های پروازی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس قصد داریم شما را با انواع کلاس پروازی هواپیما و تفاوت آنها با یکدیگر آشنا سازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

[lwptoc]

کلاس پروازی چیست و چرا مهم است؟
کلاس پروازی چیست و چرا مهم است؟

کلاس پروازی چیست و چرا مهم است؟

پیش از اینکه به تفاوت کلاس پروازی بپردازیم، باید بگوییم کلاس پروازی چیست. سال‌ها است که شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) برای ارائه خدمات بهتر و همچنین کسب درآمد بیشتر، صندلی‌ها و خدمات ارائه شده در طول پرواز را به چند دسته مختلف تقسیم کرده‌اند. این کار به شرکت‌های هواپیمایی این امکان را می‌دهد تا بتوانند رضایت طیف‌های مختلف مسافران خود را جلب کنند.
هر کدام از این دسته‌ها یا کلاس‌های پروازی از نظر راحتی و فاصله صندلی و همچنین خدمات ارائه شده در طول پرواز با یکدیگر تفاوت دارند و به همین دلیل، قیمت آنها نیز با یکدیگر متفاوت است (کلاس نرخی پرواز).

[irp posts=”7084″ name=”تفاوت اکونومی و فرست کلاس چیست؟”]

[irp posts=”2105″ name=”انواع بلیط هواپیما را بهتر بشناسید”]

اما چرا وجود انواع کلاس پروازی برای ما مهم است و هنگام خرید انواع بلیط هواپیما باید به آن دقت کنیم؟
در پروازهای کوتاه و داخلی، کلاس پروازی اهمیت کمتری دارد زیرا به عنوان مثال در یک پرواز نیم ساعته، راحتی صندلی و فاصله بین ردیف‌های صندلی نمی‌تواند خیلی آزاردهنده باشد. اما تصور کنید که برای سفر به یک مقصد خارجی، قرار است چندین ساعت در پرواز باشید. اینجاست که راحتی صندلی و دیگر موارد متفاوت در انواع کلاس‌های بلیط هواپیما بسیار مهم خواهد بود و باید به آن توجه کنید.
اگرچه ایرلاین‌ها ممکن است کلاس‌های پروازی مختلف تعریف کنند و نام برخی از آنها را تغییر دهند، اما به طور کلی انواع کلاس پروازی هواپیما عبارتست از:
• اکونومی (Economy Class) که با حرف Y شناخته می‌شود.

• پرمیوم اکونومی (Premium Economy) که با حرف E مشخص می‌شود.

• بیزینس (Business Class) که با حرف J یا C مشخص می‌شود.

• فرست (First Class) که با حرف F مشخص می‌شود.

"<yoastmark

کلاس پروازی اکونومی چیست؟

اکونومی، یا کلاس پروازی اقتصادی ارزان‌ترین و ساده‌ترین نوع صندلی هواپیماست. این کلاس بیشترین تعداد صندلی را در هواپیما دارد و از کمترین امکانات رفاهی و سرگرم کننده برخوردار است.
صندلی‌های کلاس اکونومی کوچکتر از دیگر انواع کلاس‌های پروازی است و فاصله آنها با یکدیگر بسیار کم است. همچنین جز چند روزنامه و مجله هیچ سرگرمی دیگری برای مسافران این بخش از هواپیما در نظر گرفته نشده است.
اگرچه ممکن است کلاس اکونومی برخی از ایرلاین‌ها به مانیتور اختصاصی مجهز شده باشد،

اما معمولا یک مانیتور بزرگ در ابتدای سالن این بخش قرار دارد و مسافران همگی آن را تماشا خواهند کرد.
همچنین پذیرایی و غذای سرو شده در این کلاس ساده است و معمولا از غذای سرد استفاده می‌شود. صندلی‌های کلاس پروازی اکونومی در انتهای هواپیما قرار دارند. در انواع بلیط هواپیما اکونومی کمترین قیمت را داراست.

 

[sc name=”highlight” text=”کلاس پروازی اکونومی، اکونومی کلاس یا کلاس پروازی اقتصادی ارزان‌ترین و ساده‌ترین نوع صندلی هواپیماست” ]

 

"<yoastmark

کلاس پروازی پرمیوم اکونومی

این کلاس پروازی نیز بسیار به کلاس اکونومی شبیه است اما برای راحتی مسافران، امکانات آن را کمی بیشتر از اکونومی کرده‌اند. اگرچه ممکن است تمامی ایرلاین‌ها این نوع از کلاس پروازی را نداشته باشند اما فاصله بین صندلی‌های پرمیوم بیشتر از اکونومی است (البته ممکن است خود صندلی تغییری نکرده باشد).
همچنین دیگر تفاوت پرمیوم، غذاهای بهتر این کلاس پروازی است که حتی در برخی از ایرلاین‌ها می‌توانید غذای خود را از یک منوی محدود انتخاب کنید. علاوه بر این حجم بار مجاز شما نیز بیشتر خواهد بود.

"<yoastmark

کلاس پروازی بیزینس چیست؟

کلاس پروازی بیزینس یکی دیگر از کلاس‌های پروازی است که می‌تواند سفری بسیار راحت و بدون خستگی را برای شما رقم بزند. صندلی‌های کلاس بیزینس برخلاف اکونومی، بسیار راحت و مانند یک مبل راحتی هستند و ابعاد بزرگتری دارند. این صندلی‌ها به راحتی به عقب خم می‌شوند تا بتوانید استراحت کنید. همچنین فاصله طولی و عرضی صندلی شما با دیگر صندلی‌ها نیز زیاد است و هیچگونه مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهد شد.
اما علاوه بر راحتی صندلی‌ها، شما یک مانیتور اختصاصی دارید که می‌توانید از بین برنامه‌های متعدد انتخاب کنید و خود را در طول سفر سرگرم سازید. دیگر مزیت کلاس پروازی بیزینس، منوی غذایی بهتر و باکیفیت‌تری است که مسافران در اختیار دارند و می‌توانند غذای خود را از یک منو گسترده انتخاب کنند.

 فرست
کلاس پروازی فرست

کلاس پروازی فرست

اما کلاس پروازی فرست یا درجه یک، بهترین و گرانترین نوع کلاس پروازی هواپیماهاست. استفاده از خدمات فرست کلاس ایرلاین‌های برتر دنیا یک تجربه بینظیر و رویایی است که البته برای آن باید هزینه زیادی نیز بپردازید.
این کلاس پروازی در جلوی هواپیما قرار دارد و مسافران آن بهترین خدمات را دریافت می‌کنند. ایرلاین‌های معتبر معمولا یک کابین پر از امکانات و تجهیزات را برای مسافران فرست کلاس خود در نظر می‌گیرند که تخت خواب، تلویزیون اختصاصی، اینترنت، تلفن و حتی حمام نیز دارند.
اما غذاهای این کلاس پروازی نیز شگفت انگیز است و طیف گسترده‌ای از غذای گرم و درجه یک برای شما سرو خواهد شد. ایرلاین‌های معتبر و برگزیده دنیا غذاهای درجه یکی چون خاویار و … نیز برای مسافران فرست کلاس خود سرو می‌کنند.

کلاس پروازی داخلی
کلاس‌های پرواز داخلی

کلاس‌های پرواز داخلی

در میان پروازهای داخلی اما این شرایط کمی متفاوت است. ایرلاین‌های داخلی کلاس پروازی فرست را حذف کرده‌اند و تنها پروازهای اکونومی و بیزینس را به مسافران ارائه می‌کنند. تنها تفاوت کلاس‌های پروازی اکونومی و بیزینس پروازهای داخلی، صندلی‌های آنهاست که صندلی بیزینس بهتر است. همچنین با توجه به مسافت کم پروازهای داخلی، سرگرمی آنها نیز محدود است. البته در کلاس پروازی بیزینس پروازهای داخلی می‌توانید غذای خود را انتخاب کنید.
به طور کلی شاید نتوان تمایز خاصی بین کلاس پروازی ماهان، کلاس‌های پروازی کیش ایر، کلاس‌های پرواز قشم ایر، کلاس پروازی ایران ایر و دیگر ایرلاین‌های ایرانی پیدا کرد.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.