زیباترین جاذبه‌های گردشگری ژنو سوئیس

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


زیباترین جاذبه‌های گردشگری ژنو سوئیس

زیباترین جاذبه‌های گردشگری ژنو سوئیس

بدون هیچ تردیدی، ژنو یکی از زیباترین شهرهای سوئیس و مهمترین مقصدهای گردشگری این کشور است و جاذبه‌های گردشگری ژنو سوئیس می‌تواند هر بازدیدکننده‌ای را شیفته خود سازد.
ژنو که در گوشه جنوب غربی سوئیس و کنار دریاچه ژنو احداث شده است، از شهرهای مهم سوئیس و اروپا است و از دیرباز، شهرتی جهانی دارد. امروزه نیز این شهر در بین گردشگران بین‌المللی شناخته شده است و این شهرت را بیش از هر چیز، مدیون جذابیت آب و هوای ژنو سوئیس و همچنین دیدنی‌های ژنو سوئیس هستیم.
در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس قصد داریم شما را با زیباترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر ژنو آشنا سازیم. پس اگر شما نیز از دوستداران تور ژنو سوئیس هستید، بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

[lwptoc]

فهرست جاذبه‌های گردشگری ژنو

دریاچه ژنو - جاذبه‌های گردشگری ژنو
دریاچه ژنو

دریاچه ژنو (Lake Geneva)

گفتیم که شهر ژنو در کنار دریاچه ژنو قرار دارد. پس دور از انتظار نیست که دریاچه ژنو یا آنطور که فرانسوی‌ها می‌گویند له لمان (Lac Léman)، یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی ژنو باشد. این دریاچه که مرز مشترک فرانسه و سوئیس از میان آن عبور می‌کند، یکی از بزرگترین دریاچه‌های اروپای غربی و بزرگترین دریاچه حوضه آبریز رودخانه رون (Rhône) به شمار می‌رود. در واقع 60 درصد این دریاچه در خاک سوئیس و 40 درصد آن در خاک فرانسه است.
گشت و گذار در کنار دریاچه ژنو و یا قایق سواری بر روی آن یکی از مهمترین و فراموش نشدنی‌ترین جاذبه‌های دیدنی ژنو به شمار می‌رود و در تمام ساعات روز، گردشگران متعددی را در حاشیه این دریاچه مشاهده خواهید کرد.

فواره آبی ژنو
فواره آبی ژنو

فواره آبی ژنو (Jet d’Eau)

اما امکان ندارد به دریاچه ژنو بروید و فواره آبی زیبا و باشکوه آن را از دست دهید. این فواره شگفت انگیز که آب را تا ارتفاع 140 متری به هوا پرتاب می‌کند، مشهورترین جاذبه دیدنی ژنو سوئیس و نماد این شهر است. راه رفتن در نزدیکی فواره آبی ژنو و احساس خنکی پاشش قطرات آب بر روی صورتتان از جمله لذت‌هایی است که در کمتر نقطه‌ای از جهان تجربه خواهید کرد.

قله سالو
قله سالو

قله سالو (Salève)

اگر به دنبال یک منظره زیبا از شهر دوست داشتنی ژنو هستید. هیچ کجا مانند قله سالو نمی‌تواند این حس و منظره زیبا را به شما هدیه کند. اگرچه قله 1379 متری سالو در خاک فرانسه قرار دارد، اما آن را می‌توان از جاذبه‌های گردشگری ژنو سوئیس به حساب آورد و اصلا آن را بالکن ژنو می‌نامند.
با 1 تا 2 ساعت کوهپیمایی سبک می‌توانید خود را به بالای این قله برسانید و منظره‌ای شگفت انگیز از شهر و دریاچه ژنو را تماشا کنید.

کاخ ملل
کاخ ملل

کاخ ملل (The Palais des Nations)

ژنو علاوه بر اهمیتش در کشور سوئیس، یک شهر جهانی است و سازمان‌های جهانی متعددی را در خود جای داده است. دفتر اروپایی سازمان ملل متحد و همچنین مقر مرکزی سازمان صلیب سرخ و هلال احمر همگی در ژنو قرار گرفته‌اند و از جمله جاذبه‌های گردشگری ژنو سوئیس به شمار می‌روند.
میدان و کاخ ملل یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهر ژنو سوئیس به شمار می‌روند. میدان بزرگی در مقابل ساختمان سازمان ملل متحد که کشور پرچم‌های عضو در آن به اهتزاز درآمده است. و می‌توانید تصاویر خاطره انگیزی را در آن ثبت کنید.
همانطور که گفتیم، مقر سازمان صلیب و سرخ و هلال احمر نیز در همین شهر است. و موزه غنی و جذاب آن، می‌توانید یکی دیگر از دیدنی‌های شهر ژنو سوئیس باشد که شما را برای ساعت‌ها سرگرم می‌سازد.

 

[sc name=”highlight” text=”دفتر اروپایی سازمان ملل متحد و همچنین مقر مرکزی سازمان صلیب سرخ و هلال احمر همگی در ژنو قرار گرفته‌اند و از جمله جاذبه‌های گردشگری ژنو سوئیس به شمار می‌روند.” ]

 

بافت تاریخی ژنو - جاذبه‌های گردشگری ژنو
بافت تاریخی ژنو

بافت تاریخی ژنو

اما اگر به دنبال یک مجموعه کامل از دیدنی‌های ژنو سوئیس هستید، بهتر است راهی بافت تاریخی و قدیمی این شهر شوید. این منطقه پر از خانه‌های قدیمی، خیابان‌های باریک، فروشگاه‌های جذاب و کافه‌های دوست داشتنی است. که می‌توانید برای ساعت‌ها در آن به گشت و گذار بپردازید.
اما بدون شک مهمترین جاذبه در بافت تاریخی شهر ژنو، میدان بور د فور (Place du Bourg-de-Four) است. این میدان احتمالا قدیمی‌ترین میدان شهر ژنو و یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ژنو سوئیس است که با فروشگاه‌های متعدد و کافه‌های فراوان احاطه شده است.
همچنین کلیسای سنت پیر (St. Pierre Cathedral) نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سوئیس است که در بافت تاریخی این شهر قرار دارد. ساخت این کلیسا در حدود سال 1160 میلادی آغاز شده است و یکی از نمونه‌های عالی معماری مذهبی در سوئیس به شمار می‌رود.
اگرچه این کلیسا در ابتدا یک کلیسای کاتولیک بوده است. اما در حدود 500 سال پیش و در جریان اصلاحات مذهبی اروپا، در اختیار پیروان مذهب پروتستان قرار گرفت. جالب است بدانید که در 30 می 2020، این کلیسا بعد از 485 سال بار دیگر میزبان زائران کاتولیک بود.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.