5 مورد از زیباترین جاهای دیدنی اسپانیا

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


5 مورد از زیباترین جاهای دیدنی اسپانیا

5 مورد از زیباترین جاهای دیدنی اسپانیا

هر ساله بیش از 80 میلیون گردشگر از سراسر دنیا برای تماشای جاهای دیدنی اسپانیا به این کشور اروپایی سفر می‌کنند و باعث شده‌اند تا اسپانیا به دومین مقصد گردشگری دنیا بدل شود. اگرچه جاهای دیدنی اسپانیا مانند کاخ خلیفه در گرانادا، سواحل زیبا و درخشان مدیترانه، بناهای عجیب ساخته دست گائودی در بارسلونا، طبیعت زیبای جزایر قناری و … از مهمترین دلایل سفر گردشگران به این کشور هستند، اما بدون شک مهمترین دلیل جذابیت اسپانیا برای گردشگران را باید در جای دیگری جستجو کرد.
تاریخ پرفراز و نشیب، فرهنگ غنی، سبک زندگی جذاب و مردم دوست داشتنی بدون شک مهمترین دیدنی‌های اسپانیا هستند که گردشگران را به خود جلب می‌کنند.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم 5 مورد از مهمترین و خیره کننده‌ترین جاهای دیدنی اسپانیا با عکس آنها را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

[lwptoc numeration=”decimalnested”]

 

زیباترین جاهای دیدنی اسپانیا

کاخ الحمرا، گرانادا
کاخ الحمرا، گرانادا

[ps2id id=’1′ target=”/]

کاخ الحمرا، گرانادا

اهمیتی ندارد که تا کنون چندین بار تصاویر کاخ الحمرا گرانادا را دیده‌اید یا درباره آن مطالعه کرده‌اید، تا این کاخ را از نزدیک نبینید، متوجه شکوه و زیبایی آن نخواهید شد. کاخ الحمرا یکی از برترین جاهای دیدنی اسپانیا و یادگاری از دوران حکومت مسلمانان بر بخش‌هایی از اسپانیاست. اگرچه هنوز هم می‌توان فرهنگ مسلمانان و موروهای شمال آفریقا را در ایالت اندلس مشاهده کرد، اما بدون تردید کاخ الحمرا اصلی‌ترین نماد این دوران به شمار می‌رود.
مجموعه کاخ الحمرا شامل بناهای متعدد، برج‌ها و دیوارهای بلند، باغ‌های سرسبز و یک مسجد زیباست. اما این هنر ظریف سازندگان این مجموعه است که با استفاده از حجاری‌های زیبا، گچبری‌های ظریف، کاشی‌کاری‌های خیره کننده و … باعث شده‌اند تا کاخ الحمرا به یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا تبدیل شود.
همچنین پس از فتح گرانادا توسط مسیحیان، کارل پنجم دستور ساخت یک قصر جدید در این مجموعه را داد که اگرچه هیچوقت کامل نشد، اما یکی از بهترین نمونه‌های معماری دوران رنسانس در اسپانیا به شمار می‌رود.
پیشنهاد می‌کنیم پس از بازدید از بخش‌های مختلف کاخ الحمرا، دقایقی را در باغ‌های زیبای این مجموعه استراحت کنید، زیرا این زیبایی را در هیچکدام از مکان‌های دیدنی اسپانیا نخواهید یافت.

کلیسای ساگرادا فامیلیا و آثار آنتونی گائودی، بارسلونا - جاهای دیدنی اسپانیا
کلیسای ساگرادا فامیلیا و آثار آنتونی گائودی، بارسلونا

[ps2id id=’2′ target=”/]

کلیسای ساگرادا فامیلیا و آثار آنتونی گائودی، بارسلونا

آنتونی گائودی معمار نابغه‌ای بود که توانست با خلاقیت و استعداد ذاتی خود، سبک معماری آرت نوو را یک گام بالاتر ببرد و بهترین جا برای تماشای مجموعه آثار و شاهکارهای گائودی، شهر بارسلونا در اسپانیا است.
آثار غیرعادی و خارق‌العاده‌ای که گائودی در بارسلونا ساخته است، امروزه به نمادهای این شهر و مهمترین جاهای دیدنی اسپانیا تبدیل شده‌اند. بسیاری از افراد معتقدند که کلیسای جامع ساگرادا فامیلیا با آن معماری عجیب و شگفت انگیزش، از اصلی‌ترین جاذبه‌های اسپانیا است که باید حتما از آن بازدید کنید.
اما نکته جالب درباره این کلیسا، اینست که ساخت این کلیسا در سال 1882 میلادی آغاز شده اما هنوز به اتمام نرسیده است. طبق برآوردهای انجام شده، به نظر می‌رسد ساخت این کلیسا در سال 2026 به پایان برسد.
اما گائودی آثار شگفت انگیز دیگری نیز از خود به جای گذاشته است که آنها نیز از مهمترین جاهای دیدنی بارسلونا هستند. کازا میا، کازا باتیو و دیگر عمارت‌های مسکونی که گائودی برای ثروتمندان بارسلونا ساخته است، همگی نشان از هنر و خلاقیت بینظیر این معمار اسپانیایی دارند.
همچنین پارک گوئل نیز یکی دیگر از آثار بیادماندنی گائودی در بارسلونا است که قدم زدن در آن مانند گشت و گذار در شهرهای خیالی است.

 

[sc name=”highlight” text=”ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا در سال 1882 میلادی آغاز شده اما هنوز به اتمام نرسیده است. طبق برآوردهای انجام شده، به نظر می‌رسد ساخت این کلیسا در سال 2026 به پایان برسد.” ]

 

مسجد و کلیسای بزرگ، کوردوبا
مسجد و کلیسای بزرگ، کوردوبا

[ps2id id=’3′ target=”/]

مسجد و کلیسای بزرگ، کوردوبا

مسجد جامع کوردوبا که زمانی یکی از نمادهای اصلی مسلمانان در غرب جهان بوده است و هنوز نیز با نام مزکیتا شناخته می‌شود، از بزرگترین مسجدهای جهان و مهمترین جاهای دیدنی اسپانیا است. اگرچه این بنا بعد از فتح اندلس توسط مسیحیان به کلیسا تبدیل شد، اما همچنان در کنار کاخ الحمرا به عنوان نمادهایی از هنر متعالی مسلمانان در جنوب اسپانیا شناخته می‌شود.
ساخت این مسجد زیبا که از مهمترین جاهای دیدنی اسپانیا در جنوب این کشور است، در سال 785 میلادی آغاز شد و پس از 215 سال، به نقطه اوج تکامل خود رسید. زیبایی ستون‌های بلند و طاق‌های منظم این مسجد هنوز هم باعث شگفتی است و نشان از اوج هنر معماران آن دوران دارد.
پس از بازدید از این مسجد، می‌توانید از مناره یا برج ناقوس آن بالا رفته و از منظره بسیار زیبای شهر کوردوبا در ارتفاع 40 متری لذت ببرید.

میدان مرکزی، مادرید
میدان مرکزی، مادرید

[ps2id id=’4′ target=”/]

میدان مرکزی، مادرید

نمی‌شود از جاهای دیدنی اسپانیا گفت و به سراغ میدان مرکزی شهر مادرید نرفت. مادرید شهری سراسر از زندگی و شور و هیجان است و بدون تردید میدان مرکزی مادرید، قلب تپنده این شهر است. این میدان که از زیباترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا به شمار می‌رود، از قرن شانزدهم تا کنون نقش مهمی در زندگی روزمره اهالی پایتخت اسپانیا داشته است.
این میدان در گذشته محلی برای مراسم‌های تشریفاتی و مهم، اعلام تاجگذاری پادشاه، اعدام و سوزاندن مجرمین، مسابقات شوالیه‌ها و حتی گاوبازی بوده است. اما امروزه با داشتن کافه‌ها و رستوران‌های مختلف، به یکی از مهمترین جاهای دیدنی مادرید و از نقاط مورد علاقه اهالی و گردشگران تور اسپانیا بدل شده است.

موزه گوگنهایم، بیلبائو - جاهای دیدنی اسپانیا
موزه گوگنهایم، بیلبائو

[ps2id id=’5′ target=”/]

موزه گوگنهایم، بیلبائو

شاید پیش از این نام موزه هنرهای معاصر گوگنهایم در نیویورک را شنیده باشید. اما شاید ندانید که این موزه یک شعبه نیز در شهر بیلبائو اسپانیا دایر کرده است. اگرچه آثار نمایش داده شده در این موزه نیز اهمیت بسیاری دارند، اما اصلی‌ترین دلیلی که این موزه را در فهرست جاهای دیدنی اسپانیا قرار می‌دهد، معماری شگفت انگیز آن است.
شما باید حتما این موزه را از نزدیک ببینید تا متوجه زیبایی آن شوید زیرا هیچ عکسی نمی‌تواند این شاهکار استثنایی را آنگونه که هست به تصویر بکشد. باورکردنی نیست که با ترکیب سنگ آهک و ورق‌های تیتانویم بتوان چنین اثر خارق‌العاده‌ای را خلق کرد.
جالب است بدانید که بعد از ساخت این موزه، دو لغت جدید وارد ادبیات دنیا شده است؛
“اثر بیلبائو”، که یک شهر با سرمایه گذاری صحیح در ساخت یک بنای جهانی می‌تواند اقتصاد خود را شکوفا کند، و “آرچی‌توریسم” که به سرازیر شدن جریان‌های گردشگری برای بازدید از یک بنای معماری معاصر اشاره دارد.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.