دیدنی‌ترین جاذبه‌های لاهه هلند را بشناسیم

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


دیدنی‌ترین جاذبه‌های لاهه هلند را بشناسیم

دیدنی‌ترین جاذبه‌های لاهه هلند را بشناسیم

اگرچه لاهه (The Hague) سومین شهر بزرگ هلند پس از آمستردام و روتردام است، اما جاذبه‌های لاهه می‌توانند هر کسی را شیفته خود سازد. شهرت اصلی شهر لاهه بیشتر به خاطر وجود نهادهای بین‌المللی چون دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) و همچنین مرکز فعالیت دولت و خانواده سلطنتی هلند است. اما با این وجود، این شهر از منظر تاریخی، فرهنگی و هنری نیز بسیار غنی است. به همین دلیل، موزه‌ها و ساختمان‌های زیبا و ارزشمندی در این شهر قرار دارد که امروزه از مهمترین جاذبه‌های شهر لاهه به شمار می‌روند.
اگر تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس با ما همراه باشید، شما هم با تعدادی از مهمترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های لاهه هلند آشنا خواهید شد

[lwptoc]

جاذبه‌های لاهه هلند

بدون تردید آمستردام مهمترین و اصلی‌ترین مقصد گردشگری کشور هلند است و اکثر گردشگران تور هلند، تنها از همین شهر بازدید می‌کنند. اما دیگر شهرهای هلند نیز پر از زیبایی و جاذبه‌های دیدنی هستند که می‌توانند شما را شگفت زده سازند؛ به خصوص شهر لاهه که مقر فعالیت دولت و پادشاه هلند است و باید جاذبه‌هایی دیدنی و چشم نواز را از آن انتظار داشت.

بیننهوف - جاذبه‌های لاهه
بیننهوف

بیننهوف (Binnenhof)

در قرن سیزدهم میلادی، قلعه‌ای در کنار دریاچه Hofvijver با سبک معماری گوتیک ساخته شد. این قلعه امروزه به تعدادی از ساختمان‌های مختلف و جدای از هم تبدیل شده که از مهمترین ساختمان‌های هلند به شمار می‌رود؛ اما چرا؟ زیرا امروزه به ساختمان مجلس هلند، دفتر نخست وزیر و همچنین وزارت امور عمومی تبدیل شده‌اند.
گفتیم که جایگاه سیاسی شهر لاهه یکی از دلایل شهرت آن است، پس غیرمنطقی نیست که بیننهوف نیز از مهمترین جاذبه‌های لاهه باشد. بد نیست بدانید که ساختمان مجلس هلند، قدیمی‌ترین ساختمان دنیا است که محل برگزاری مجلس بوده و هنوز نیز همین کاربری را دارد.

بلوار اسخیفنینگن
بلوار اسخیفنینگن

بلوار اسخیفنینگن (Scheveningen Boulevard)

بلوار اسخیفنینگن یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری لاهه است که در گذشته یک روستای ماهیگیری کوچک بوده، اما امروزه به یک تفرجگاه شلوغ و پرهیاهو تبدیل شده است. اسکله اسخیفنینگن مهمترین جاذبه لاهه در این منطقه است که یک مرکز خرید جذاب و مرکز تفریحی دوست داشتنی است. پیاده روی در این اسکله و همچنین خوردن یک وعده غذای خوشمزه هلندی در یکی از رستوران‌های آن، می‌تواند از بهترین تجربه‌های ممکن در تور هلند باشد.
همچنین یک چرخ و فلک نیز در کنار این اسکله تعبیه شده که می‌توانید سوار آن شوید و منظره‌ای دلنشین از ساحل منطقه اسخیفنینگن را تماشا کنید.

موزه مائریتشویس - جاذبه‌های لاهه
موزه مائریتشویس

موزه مائریتشویس (Mauritshuis)

هلند به داشتن نقاشان چیره دستی چون رامبرانت (Rembrandt) و ون گوگ (van Gogh) شهرت دارد و دور از انتظار نیست که یکی از دیدنی‌های شهر لاهه هلند، یک موزه نقاشی باشد. موزه مائریتشویس یا خانه موریس، یک ساختمان قدیمی زیبا و چشم نواز از سال 1641 میلادی است و از قرن نوزدهم محل انجمن سلطنتی نقاشی بوده است.
امروزه بیش از 841 نقاشی بسیار ارزشمند در این موزه نگهداری می‌شود که مهمترین آنها، نقاشی «دختری با گوشواره مروارید» اثر یوهانس فرمیر (Johannes Vermeer) است.

 

[sc name=”highlight” text=”هلند به داشتن نقاشان چیره دستی چون رامبرانت (Rembrandt) و ون گوگ (van Gogh) شهرت دارد و دور از انتظار نیست که یکی از دیدنی‌های شهر لاهه هلند، یک موزه نقاشی باشد” ]

 

پانورامای مزداگ
پانورامای مزداگ

پانورامای مزداگ (Panorama Mesdag)

یکی از جاذبه‎‌های لاهه که بسیار نیز طرفدار دارد، نقاشی پانورامای مزداگ است. اما برای اینکه بدانیم این نقاشی دقیقا چیست، باید کمی در تاریخ به عقب برویم. در قرن نوزدهم نوعی از نقاشی به نام پانوراما شهرت پیدا کرد.
این نوع نقاشی‌ها بر روی نوار‌های عریض و طومار مانند نقاشی می‌شده است. این نوع از نقاشی‌ها دو استفاده مختلف داشته است. یا مانند امروز برای تصویر کردن یک نمای 360 درجه استفاده می‌شد. یا در دورانی که هنوز سینما رواج نداشته است با این کار نماهای مختلف از یک شهر و کشور را تصویر کرده و در شهرهای دیگر به نمایش می‌گذاشتند.
نقاشی پانورامای مزداگ که در سال 1881 تکمیل شده است، یک نقاشی بزرگ با ارتفاع 14 و طول 40 متر است که منطقه Scheveningen را تصویر کرده است. امروزه این نقاشی به یکی از مشهورترین جاذبه‌‎های دیدنی لاهه هلند تبدیل شده است. پانورامای مزداگ در یک سالن بزرگ نصب شده و شما می‌توانید از تماشای آن شگفت زده شوید.

پارک مینیاتوری
پارک مینیاتوری

پارک مینیاتوری Madurodam

گفتیم که لاهه سومین شهر بزرگ هلند است، اما باید بدانید که کوچکترین شهر هلند هم در لاهه قرار دارد! در واقع این شهر از جاذبه‌های گردشگری لاهه هلند است که در پارک مینیاتوری Madurodam قرار دارد. در این پارک یک شهر کلاسیک و سنتی هلندی در مقیاس 1:25 ساخته شده و علاوه بر ساختمان‌های عادی، تعدادی از مهمترین آثار شهرهای مختلف هلند نیز در آن بازسازی شده‌اند.
اما این شهر مینیاتوری تنها مجموعه‌ای از مجسمه‌ها و ساختمان‌های ایستا نیستد، بلکه شهر Madurodam مملو از زندگی و حرکت است؛ آسیاب‌های بادی می‌چرخند، هواپیما‌ها و قطارها حرکت می‌کنند و …

کاخ صلح - جاذبه‌های لاهه
کاخ صلح

کاخ صلح (Peace Palace)

شهر لاهه هلند به عنوان شهر جهانی عدالت و صلح شهرت دارد و آن نیز به دلیل قرار گرفتن برخی نهادهای بین‌المللی چون دیوان بین‌المللی دادگستری و … در این شهر است. ساختمان کاخ صلح که در سال 1913 ساخته شده، امروزه میزبان دادگاه جهانی لاهه (دستگاه قضایی سازمان ملل متحدد)، دیوان دائمی داوری (Permanent Court of Arbitration) و آکادمی حقوق بین‌الملل لاهه (The Hague Academy of International Law) است.
امروزه این ساختمان نه تنها یکی از جاذبه‌های لاهه، بلکه یکی از میراث‌های مشترک قاره اروپا نیز به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.