طبیعت ایران؛ بهشت طبیعت‌گردی

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


طبیعت ایران؛ بهشت طبیعت‌گردی

طبیعت ایران؛ بهشت طبیعت‌گردی

از دیرباز زمانی که صحبت از طبیعت و مناظر دل‌انگیز آن به میان می‌آمد نام ایران به عنوان کشوری چهارفصل همواره نقل دهان‌ها بوده است. طبیعت ایران به دلایل مختلف ازجمله داشتن مرز دریایی عظیم با دریای خزر و خلیج فارس، قرار گرفتن دو رشته کوه مهم در قسمت‌های شمالی، مرکزی و غربی، دو دشت کویری بزرگ و غیره بسیار زیبا، متنوع و دل‌نشین بوده است.
درست است که تور طبیعت‌گردی و اکوتوریسم در ایران از سابقه‌ی طولانی‌ای برخوردار نیست اما در همین مدت‌زمان کوتاه توانسته است تبدیل به نامی شناخته شده در میان عاشقان سفر و گردشگران کشور‌های مختلف باشد. امروزه گردشگران خارجی بسیاری در قالب تور اینکامینگ طبیعت‌گردی به نقاط مختلف ایران سفر می‌کنند تا از زیبایی‌های ایران بهره ببرند. مردمان ایران شهرت زیادی در مهمان‌نوازی دارند و همین مسئله باعث شده است طبیعت و بهره‌مندی از آن، به صنعتی مهم در ایران تبدیل شود که نقش مهمی در حرکت ایران به سمت توسعه‌ی پایدار نیز ایفا می‌کند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم که با تکیه بر چند مثال از نمونه‌های کم‌نظیر طبیعت ایران، و به اشتراک گذاشتن تصاویر طبیعت آنها، شما را هرچه بیشتر با زیبایی‌های ایران آشنا کنیم. سرفصل های عنوانشده در این مقاله عبارتند از:

• ایران بهشت طبیعت‌گردی
• مناطق طبیعت‌گردی فراموش‌نشدنی در ایران
• طبیعت‌گردی در مناطق شمالی ایران

[ps2id id=’1′ target=”/]

ایران بهشت طبیعت‌گردی

ایران کشور فرهنگ باستانی، تاریخ غنی، شاهکارهای معماری منحصر به فرد، و طبیعت زیبا و کم‌نظیر، حقیقتاً بهشت عاشقان سفر و طبیعت بی‌جان است. خوشبختانه طبیعت‌گردی در ایران در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و تعداد بالای تور طبیعت‌گردی در هر منطقه‌ی توریستی گواهی بر این ادعا است. سرمایه‌گذاری دولتی نیز به تدریج بر این بخش از اقتصاد ایران وارد شده است و هم‌اکنون ایران بیش از ۱۵۰ ناحیه‌ی طبیعی محافظت‌شده و ۲۶ پارک ملی دارد که به مردم این امکان را می‌دهد طبیعت را از نزدیک لمس کنند.
البته منظور از گردش در طبیعت تنها یک پیاده‌روی یا گذار ساده نیست، شما می‌توانید انواع تفریحات متناسب با مقصد خود نظیر کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، شنا، آفرود، شترسواری، صخره‌نوردی و غیره را تجربه نمایید. شرایط طبیعی ایران از شمال تا جنوب بسیار متنوع و متغیر است. در شمال کشور می‌توانید تجربه‌ی حضور در جنگل‌های معتدل با رطوبت بالای هوا و یا باران‌های فصلی را داشته باشید، در مرکز طبیعت ایران صحراها و دریاچه‌های نمک، کوه‌های برافراشته و غیره، و در جنوب مناطق ساحلی خلیج فارس، تفریحات دریایی متنوعی را تجربه کرده و از بازارهای بزرگ و ارزان دیدن کنید. در یک روز مشخص، در نقطه‌ای از این طبیعت می‌توانید شاهد باریدن برف باشید و در همان روز در نقطه‌ای دیگر دمای بالای ۵۰ درجه را حس کنید.

[irp posts=”2883″ name=”یاسوج، بهشت طبیعت ایران”]

[ps2id id=’2′ target=”/]

مناطق طبیعت‌گردی فراموش‌نشدنی در ایران

انتخاب از میان بی‌شمار مکان زیبا در طبیعت ایران به هیچ عنوان کار آسانی نیست. قبل از هر چیز به شما توصیه می‌کنیم که به این لیست کوتاه و کلی اکتفا نکنید و اگر قصد لذت بردن از طبیعت زیبا و دل‌نشین ایران را دارید، با کارشناسان طبیعت‌گردی آژانس گردشگری ققنوس مشورت کنید تا شما را با تمام زیبایی‌ها و جذابیت‌های طبیعت ایران آشنا کنند. با این حال موارد زیر می‌توانند گزینه‌های فوق‌العاده برای گردش در طبیعت باشند:
 چشمه‌های آب گرم: یکی از جاذبه‌های طبیعت در ایران چشمه‌های آب گرم هستند که بهطور عمده استفاده‌ي پزشکی دارند زیرا حاوی مقادیر قابل توجهی از املاح معدنی هستند. برای مثال می‌توان از چشمه‌های آب گرم لاریجان،‌ محلات، سرعین، رامسر و غیره نام برد که هر ساله مورد بازدید صد‌ها هزار مسافر ایرانی و خارجی قرار می‌گیرند. نمونه¬ای از عکس طبیعت این چشمه‌های آب گرم را در تصویر شماره 1 مشاهده می¬کنید.

طبیعت ایران - چشمه‌ی آب گرم
چشمه‌ی آب گرم

 روستاهایی با جاذبه‌های مثال‌زدنی: مسلماً بعد از دیدن تصاویر طبیعت زیبا از یک روستا برایتان سؤال پیش می¬آید که این طبیعت زیبا کجاست و چرا زیبایی آنها به این اندازه متفاوت و دوست‌داشتنی است. طبیعت منحصر به فرد ایران پر از چنین روستاهایی است که هر کدام، دور از هیاهوی و دود و دم شهر، منظره‌ای از طبیعت زیبا را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای مثال ییلاقات ماسال در ارتفاعات استان گیلان یا روستای مصر در کویر نمونه‌ای از این روستاهای جذاب و دیدنی است. نکته‌ی قابل ذکر این است که با پیشرفت صنعت گردشگری و افزایش تعداد تور طبیعت‌گردی، شاهد این هستیم که امکانات این روستاها نیز به تدریج افزایش پیدا کرده و تجربه‌ی سفر به این مناطق را لذت‌بخش‌تر کرده است.

[sc name=”Highlight” text=”با پیشرفت صنعت گردشگری و افزایش تعداد تور طبیعت‌گردی، به تدریج شاهد افزایش امکانات در مناطق دیدنی و طبیعت زیبا شده‌ایم که تجربه‌ی سفر به این مناطق را لذت‌بخش‌تر کرده است.” ]

 دریاچه‌ی کوه گل: دریاچه‌ی کوه گل در شمال استان کهگیلویه و بویراحمد و در دامنه‌ی کوه‌های کوه گل قرار گرفته است. تصاویر طبیعت زیبا و خاص آن نشان می‌دهد که به‌راستی این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعت ایران است که در فصل بهار سرشار از گل‌های بهاری و گیاهان وحشی است. در تابستان نیز این منطقه هر ساله محل تجمع پرندگان مهاجر بسیاری است.

[ps2id id=’3′ target=”/]

طبیعت‌گردی در طبیعت شمالی ایران

شمال - طبیعت ایران
طبیعت شمال ایران

استان‌های شمالی ایران که در حاشیه‌ی دریای خزر قرار گرفته‌اند نقش ویژه‌ای در صنعت گردشگری و طبیعت ایران ایفا می‌کنند. شاید مهم‌ترین دلیل این محبوبیت آب و هوا و سرسبزی این مناطق، یعنی استان‌های مازندران، گیلان و گلستان باشد. این مناطق تنوع بی‌نظیری از جاذبه‌ها و فعالیت‌های تفریحی و طبیعت‌گردی را در اختیار شما قرار می‌دهند و از لحاظ فرهنگی و تاریخی نیز جایگاه ویژه‌ای دارند. در سال‌های اخیر بازارها و مراکز خرید مدرن و چشم‌گیری در این مناطق افتتاح شده است که از این لحاظ نیز این استان‌ها را به یکی از مناطق مورد توجه مسافران تبدیل می‌کند.

طبیعت ایران فرصت‌ها و پتانسیل بالایی برای مقاصد گردشگری دارد و به تازگی توجه فزاینده‌ای از سوی عاشقان طبیعت به آن می‌شود. با وجود تمام کمبودهایی که در مدیریت و بهسازی این مناطق قابل مشاهده است، به تمام طبیعت دوستان توصیه‌ می‌کنیم فرصت سفر به مناطق مختلف ایران که دارای طبیعت زیبا و منحصر به فرد هستند را از دست ندهند. دیدن عکس طبیعت زیبا هرگز به‌اندازه‌ی لمس طبیعت لذت‌بخش نخواهد بود و شاید بهتر باشد خود شما این تصاویر طبیعت زیبا را در ذهنتان برای همیشه ثبت نمایید. امیدواریم شما نیز محافظ طبیعت باشید و آیندگان را از استفاده‌ی آن محروم ننمایید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.