5 غذای ایتالیایی معروف و خوشمزه

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


5 غذای ایتالیایی معروف و خوشمزه

5 غذای ایتالیایی معروف و خوشمزه

چکیده: وقتی اسم کشور ایتالیا را می‌شنوید اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ بدون شک یکی از گزینه‌ها پیتزاست. کشور ایتالیا با چند معیار اصلی شناخته می‌شود، پیتزا، رم و ونیز. اکثر ما از فرهنگ غذایی ایتالیا فقط و فقط پیتزا را می‌شناسیم. اما این کشور زیبا به غیر از پیتزا وعده‌های خوشمزه‌ی دیگری هم دارد. انتخاب 5 غذای ایتالیایی از این لیست کار سختی است. جدای از این در زمان اندک تور ایتالیا خیلی دشوار است که تمامی انواع غذای ایتالیایی را تست کنید، زیرا علاوه بر زمان محدود و پراکندگی غذاهای خوشمزه در شهرهای ایتالیا، ظرفیت معده ما هم محدود است! بسیاری از منتقدان غذا معتقدند که برای امتحان کردن غذاهای معروف ایتالیا باید بیشتر از یک بار زندگی کنید، که خب البته این موضوع غیرممکن است. برای اینکه کارتان در انتخاب غذای ایتالیایی آسان‌تر شود در این مقاله از ققنوس ما قصد داریم از این لیست بلند بالا فقط 5 غذای ایتالیایی محبوب را معرفی کنیم. همراه ما باشید.

[lwptoc]

فهرست چند غذای ایتالیایی مشهور

Ribollita

اگر فکر می‌کنید بهترین قسمت ایتالیا پیتزا مارگاریتا و لازانیای سنتی آن است، پس صبر کنید تا طعم بینظیر ریبولیتا را بچشید. این غذای ایتالیایی ابتدا به عنوان غذای مردم فقیر شناخته می‌شد. زیرا در آن زمان که دسترسی به گوشت برای همه ممکن نبود از خرده نان برای تهیه این سوپ استفاده می‌کردند. واژه Ribollita در واقع همان Re Boil است که به معنی دوباره جوشاندن است. ریبولیتا پر از رنگ و طعم است. این غذای پر طرفدار ایتالیایی در بخش توسکانی ایتالیا علاقه مندان بسیاری دارد و دیگر مختص افراد فقیر جامعه نیست. اگر طرفدار غذاهایی که مملو از حبوبات و سبزیجات هستند باشید نباید Ribollita را فراموش کنید.

Ribollita
Ribollita

Risotto

برنج ماده اصلی این غذای معروف ایتالیایی است. با اینکه برنج در ایتالیا به اندازه نان و پاستا مصرف نمی‌شود، اما به عنوان یکی از مواد غذایی مقدس برای آن‌هاست. این کشور یکی از صادرکنندگان بزرگ برنج به سرتاسر دنیاست. در ایتالیا خبری از دم کشیدن‌های طولانی مدت برنج و پاستا نیست، درست برخلاف ایران. مواد اصلی تشکیل دهنده ریزوتو غذای ایتالیایی، برنج و قارچ هستند. البته که می‌توان با اضافه کردن سبزیجات، گوشت و حبوبات آن را مهیج‌تر کرد. ریزوتو ترکیبی از برنج خامه‌ای است که به ساده‌ترین شکل ممکن تهیه می‌شود. ریزوتو در قسمت شمال این کشور به عنوان یک غذای معروف ایتالیایی شناخته می‌شود زیرا در بخش شمالی ایتالیا کاشت برنج بیشتر است.

 

[sc name=”highlight” text=”در ایتالیا خبری از دم کشیدن‌های طولانی مدت برنج و پاستا نیست، درست برخلاف ایران” ]

 

Risotto - غذای ایتالیایی
Risotto

Tortellini

تورتلینی یک غذای معروف ایتالیایی بخصوص در ایام تعطیلات است. تورتلینی پاستای لقمه‌ای مغزدار است که داخل آن با مواد مختلفی پر می‌شود. در پر کردن لقمه‌های این غذای ایتالیایی از گوشت گرفته تا سبزیجات یا ترکیبی از آن‌ها استفاده می‌شود. این پاستاهای لقمه‌ای صدفی شکل در یک سس خامه‌ای و غلیط سرو می‌شوند و با شکل سنتی پاستاهای ایتالیایی متفاوت هستند. یکی از راه‌هایی که این غذای پرطرفدار ایتالیایی را دلچسب‌تر می‌کند رنده کردن پنیر پارمزان بر روی این ترکیب جادویی است. این بهترین روشی است که می‌توان تورتلینی را خورد.

Tortellini
Tortellini

Canederli

از دیگر غذاهای معروف ایتالیا می‌توان به Canederli اشاره کرد. این غذای ایتالیایی کمی مشابه به ریبولیتاست، زیرا ماده اصلی تشکیل دهنده آن خرده نان است. Canederli یک غذای زمستانی محبوب است. برای تهیه این غذا خورده نان را با تخم مرغ، پنیر و ادویه مخلوط می‌کنند، سپس آن را درون عصاره گوشت یا مرغ قرار می‌دهند. این غذا هم می‌تواند در عصاره گوشت و هم در کره آب شده سرو شود. بهترین غذایی که می‌توانید در فصل سرد سال در ایتالیا بخورید Canederli است.

Canederli
Canederli

Ossobuco

از دیگر غذاهای معروف ایتالیا می‌توان به اوسوبوکو اشاره کرد. کلمه ossobuco به معنای استخوان توخالی است. این غذای ایتالیایی یک تکه گوشت استخوانی گاو است که همراه با سبزیجات، ادویه و شراب سفید بر روی شعله کم آهسته پخته می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود پروسه آماده شدن غذا نسبتا طولانی باشد و شاید در تمامی رستوران‌های رم و ایتالیا نتوانید آن را پیدا کنید. در دستور سنتی این غذای معروف ایتالیایی از پوست لیمو و یک حبه سیر هم استفاده می‌شود، اما این دو مواد کاملا اختیاری هستند. اوسوبوکو عموما همراه با polenta سرو می‌شود. پولنتا شبیه به پوره می‌باشد. مواد اصلی تشکیل دهنده آن آرد ذرت است که تا زمانی که غلیظ شود در آب حل می‌شود. برای اینکه پولنتا بافت بهتری بگیرد و خب، طعم دلنشین‌تری داشته باشد به آن پنیر و آب گوشت هم اضافه می‌کنند. اوسوبوکو یکی از غذا‌های لوکس ایتالیایی است. بدون شک دلیل آن مواد تشکیل دهنده غذا و روش پخت آن است.

Ossobuco- غذای ایتالیایی
Ossobuco

جدای از خاطرات سفر به ایتالیا، خرید کردن، بازدید از اماکن زیبا و معروف، چیزی که بیشتر از همه به یاد مسافران و گردشگران می‌ماند، وعده‌های غذایی خوشمزه و انواع پیش غذای ایتالیایی هیجان انگیز است که در این کشور خورده‌اند. فرهنگ غذایی ایتالیا بخشی از فرهنگ جامعه است. مردم ایتالیا تعصب خاصی بر روی تاریخچه غذاهای ایتالیایی و دستورات پخت خود دارند. برای اینکه سفر خود را کامل کنید، این 5 غذای معروف ایتالیایی را در لیست خود قرار دهید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.