قصر سلطنتی آمستردام، نماد پادشاهی هلند

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


قصر سلطنتی آمستردام، نماد پادشاهی هلند

قصر سلطنتی آمستردام، نماد پادشاهی هلند

در مرکز آمستردام و حاشیه غربی میدان اصلی این شهر، بنایی قرار گرفته که از مهمترین آثار معماری هلند و نماد پادشاهی این کشور به شمار می‌رود؛ قصر سلطنتی آمستردام.
قصر سلطنتی امستردام از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است و اغلب گردشگرانی که از سرتاسر جهان به آمستردام سفر می‌کنند، از این قصر زیبا نیز بازدید خواهند داشت.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس، هر چیز که درباره تاریخچه و شرایط بازدید از قصر سلطنتی آمستردام نیاز است، برای شما گرد آورده‌ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

[lwptoc]

درباره قصر سلطنتی آمستردام
درباره قصر سلطنتی آمستردام

درباره قصر سلطنتی آمستردام

کاخ سلطنتی آمستردام در قلب تاریخی شهر آمستردام و ضلع غربی میدان دام یا دم (Dam Square) قرار گرفته است. این قصر، یکی از سه قصر سلطنتی هلند است که امروزه در اختیار پادشاه و خاندان سلطنتی این کشور قرار گرفته است.
اما نکته مثبت درباره قصر سلطنتی آمستردام این است که پادشاه و خاندان سلطنتی نه در این کاخ و نه حتی در شهر آمستردام، بلکه در شهر لاهه (The Hague) سکونت دارند و اکثر روزهای سال، قصر سلطنتی امستردام خالی و آماده بازدید گردشگران است.
به طور کلی، قصر سلطنتی آمستردام تنها در هنگام مراسم‌های مهم مانند میزبانی از میهمانان بین‌المللی مطرح، جشن سال نو و همچنین مراسم اهدای جوایز سلطنتی و … توسط پادشاه و خاندان سلطنتی استفاده می‌شود. تنها در این روزها است که شما نمی‌توانید از این کاخ بازدید کنید.
بنابراین می‌توان گفت که قصر سلطنتی آمستردام یکی از برترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی آمستردام است و در کنار آثاری چون موزه ملی و موزه ون گوگ، از مهمترین آثاری هستند که گردشگران را به شرکت در تور آمستردام ترغیب می‌کنند.

باغ قصر
باغ قصر سلطنتی آمستردام

تاریخچه قصر سلطنتی آمستردام

ساختمان قصر سلطنتی امستردام، زیباترین و بزرگترین بنای بازمانده از دوران طلایی کشور هلند است که آن را به یکی از مهمترین بناهای هلند تبدیل کرده است. اما قصر سلطنتی آمستردام از ابتدا به عنوان قصر ساخته نشده است!
قصر سلطنتی آمستردام در مقابل خیابان دامراک (Damrak) واقع شده است و باید بدانید که این خیابان در گذشته، یک کانال آب و محل پهلو گرفتن قایق‌ها و کشتی‌های مختلف بوده است. در آن دوران آمستردام یکی از ثروتمندترین شهرهای دنیا و یک بندر تجاری بسیار مهم بوده است که کشتی‌های متعدد از سرتاسر جهان در آن جمع می‌شده‌اند.
با توجه به این اهمیت، مسئولان و اهالی آمستردام تصمیم گرفتند بنایی بسازند تا ثروت و قدرت شهر خودّ را به رخ جهانیان بکشند. بنابراین تصمیم گرفتند یک ساختمان بزرگ و شکیل به عنوان تالار شهر (City Hall) بسازند. بدین ترتیب در روز 29 جولای سال 1655 میلادی، این ساختمان افتتاح شد. ساخت این بنای عظیم بیش از 8.5 میلیون گیلدر (واحد پول سابق هلند) هزینه داشته و سنگ‌های نمای آن از آلمان به آمستردام منتقل شدند.
در آن زمان ادعا می‌شد که ساختمان قصر سلطنتی آمستردام، بزرگترین بنای اداری سرتاسر اروپاست و این در حالی بود که اکثر ساختمان‌های آمستردام که در حاشیه کانال‌های این شهر ساخته شده بودند، اکثر عرض‌های بسیار کمی دارند.

تالار اصلی قصر سلطنتی آمستردام
تالار اصلی قصر سلطنتی آمستردام

اما فضای داخلی این کاخ نیز بسیار زیبا و خیره کننده است. علاوه بر طراحی زیبا، استفاده از سنگ‌های مرمر درخشان، چلچراغ‌های بزرگ و تابلوهای نقاشی از هنرمندان مطرح باعث شده تا نمای داخلی قصر سلطنتی امستردام نیز هر بیننده‌ای را مجذوب خود سازد.
اما حدود 150 سال پس از افتتاح تالار شهر آمستردام، این بنا سرنوشت متفاوتی را تجربه کرد. در سال 1806 میلادی، هلند توسط نیروهای ارتش فرانسه اشغال شد و لویی ناپلئون (برادر ناپلئون بناپارت) به عنوان پادشاه هلند (لویی اول) در این ساختمان تاجگذاری کرد و آن را به عنوان کاخ سلطنتی خود انتخاب کرد.
از این دوران به بعد تقریبا همیشه از این ساختمان به عنوان قصر سلطنتی هلند استفاده شده است و بسیاری از مراسم‌های سلطنتی و مهم تاریخ هلند در این کشور انجام شده است. به عنوان مثال در سال 1949، ملکه یولیانا (Juliana) در تالار همین کاخ، استقلال کشور اندونزی را که تا آن زمان تحت استعمار هلند بود به رسمیت شناخت. یا در سال 1980 میلادی، ملکه یولیانا دخترش شاهدخت بئاتریکس را به عنوان ملکه جدید کشور معرفی کرد.

کف مرمرین قصر
کف مرمرین قصر سلطنتی آمستردام

البته در سال 2005 تا 2009، این کاخ به روی گردشگران بسته بود زیرا دولت هلند تصمیم گرفت یک فرآیند طولانی و پرهزینه بازسازی و مرمت در این کاخ انجام دهد. پس از این بازسازی، اهمیت قصر سلطنتی به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم برای گردشگران تور هلند روز به روز بیشتر شد و امروزه از مهمترین جاذبه‌های گردشگری آمستردام به شمار می‌رود.
قصر سلطنتی آمستردام 52 متر ارتفاع دارد. تالار مرکزی آن 36.5 متر طول و 18.3 متر عرض دارد. کف آن با سنگ مرمر پوشیده شده و یک نقشه جهان بزرگ بر آن نقش بسته است.

 

[sc name=”highlight” text=”قصر سلطنتی آمستردام 52 متر ارتفاع دارد. تالار مرکزی آن 36.5 متر طول و 18.3 متر عرض دارد. کف آن با سنگ مرمر پوشیده شده و یک نقشه جهان بزرگ بر آن نقش بسته است.” ]

 

فضای داخلی قصر سلطنتی آمستردام
فضای داخلی قصر سلطنتی آمستردام

بازدید از قصر سلطنتی آمستردام

قصر سلطنتی آمستردام یکی از کاملترین و بهترین مجموعه‌های سلطنتی دنیاست و بیش از 2000 قطعه اسباب و اثاثیه زندگی سلطنتی در آن نگهداری می‌شود. انواع مختلفی از مبلمان‌های چوبی و چرمی، چلچراغ‌های برنزی و کریستالی و تابلوها و آثار هنری تنها بخشی از این گنجینه ارزشمند است. بیش از نیمی از این آثار، از دوران لویی ناپلئون بجا مانده و تا امروز به خوبی از آنها محافظت شده است.
شما در بازدید از قصر سلطنتی آمستردام می‌توانید از 17 اتاق، سالن و گالری این بنا بازدید کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.
برای بازدید از قصر سلطنتی آمستردام، باید بلیت خود را حتما به صورت آنلاین و اینترنتی خریداری کنید. بلیت این موزه زیبا 10 یورو قیمت دارد و می‌توانید آن را از این سایت بخرید. همانگونه که گفتیم، این موزه در اکثر روزهای سال باز و قابل بازدید است. هنگام خرید آنلاین روزهایی که موزه باز یا بسته هستند مشخص شده‌اند. همچنین بازدید از قصر سلطنتی آمستردام بین ساعت‌ها 10 تا 17 امکانپذیر است.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.