متل قو کجاست؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


متل قو کجاست؟

متل قو کجاست؟

مازندران شهرهای گردشگری متفاوتی دارد که در تعطیلات میزبان تعداد زیادی توریست و گردشگر بوده و دوستداران طبیعت را به‌سوی خود جذب می‌کند. این استان کشور به دلیل طبیعت بکر و زیبایی که دارد موردعلاقه‌‌ی بسیاری از افراد است و از همه‌ی شهرها‌ی کشور گردشگران را به سوی خود می‌کشاند. یکی از شهرهای مازندران که درزمینه‌ گردشگری بسیار محبوب است، سلمانشهر نام دارد. سلمانشهر اندکی بیش از چهارده هزار نفر جمعیت دارد اما سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر از نقاط مختلف ایران است. این شهر به متل قو نیز معروف است زیرا یک هتل قدیمی به نام متل قو در آن وجود دارد. احتمالاً با یک جستجوی ساده برای یافتن مناطق برتر گردشگری ایران، به ‌عکس متل قو نیز بر خواهید خورد. متل قو قبل از انقلاب ساخته‌شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد متل قو و هر آنچه درباره آن باید بدانید، صحبت کنیم. سرفصل‌های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:
• دانستنی‌هایی درباره‌ متل قو
• بهترین زمان برای سفر به متل قو
• جاهای دیدنی متل قو

[ps2id id=’1′ target=”/]

دانستنی‌هایی درباره‌ متل قو

شهر سلمانشهر که با نام متل قو نیز شناخته می‌شود، در کنار دریای‌ خزر و در شهرستان عباس‌آباد که یکی از شهرستان‌های استان مازندران است واقع شده است. این شهر در سال 1341 تأسیس شد. متل قو قبل از انقلاب ساقی‌کلایه نام داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نامش به سلمانشهر تغییر یافت. متل قو تاریخچه‌ی تولد جالبی دارد. در سال‌های پیشین فردی تصمیم می‌گیرد جنگل‌های مخروبه‌ی اطراف این منطقه را تبدیل به باغ مرکبات کند اما این پروژه با شکست مواجه می‌شود، بنابراین وی متل قو را در سال 1338 می‌سازد تا اقامتگاهی برای گردشگران باشد. به‌تدریج مسافران به سمت این اقامتگاه جذب می‌شوند و بارونق گرفتن منطقه، عده‌ای شروع به اقامت دائمی در این منطقه می‌نمایند و شهری شکل می‌گیرد که به‌تدریج گسترش پیدا می‌کند.
سوغات متل قو شیرینی‌های سنتی گردویی و بادامی است که محبوب هستند و خاطرات خوشمزه‌ای برایتان می‌سازند. همچنین می‌توانید نان‌های محلی این منطقه را که به آنها نان کوهی نیز می‌گویند امتحان کنید. این نان‌ها شبیه به نان شیرمال هستند و مواد میانی‌شان شامل هل و گردو است. اگر از قسمت‌های کوهستانی و جنگلی این ناحیه دیدن کردید، فراموش نکنید که از مردم محلی عسل کوهی بخرید. از این عسل مرغوب برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. گاهی مردم محلی این منطقه خوراکی‌های سنتی دیگری مانند لواشک و انواع ترشی را نیز می‌فروشند که بسیار خوشمزه هستند.

[irp posts=”2770″ name=”هر چیز که قبل از سفر به رامسر باید بدانید”]

[ps2id id=’2′ target=”/]

بهترین زمان برای سفر به متل قو

بهتر است برای سفر به متل قو اردیبهشت‌ماه را انتخاب کنید زیرا در این زمان آب و ‌هوا مناسب است و شکوفه‌های بهارنارنج را نیز می‌توان دید. در طول تابستان نیز می‌توان در سواحل متل قو شنا کرد و از آفتاب تابستانی استفاده نمود. در تعطیلات تابستانی تعداد افرادی که به این شهر مسافرت می‌کنند به حدود بیست هزار نفر می‌رسد. در فصل‌های سردتر سال نیز می‌توان به متل قو سفر نمود و از مناظر پاییزی جنگل لذت برد. در این زمان‌ها مسافرین کمتری نیز در شهر هستند. این شهر از سمت غرب به عباس‌آباد می‌رسد و از سمت شرق نیز همسایه‌ شهر کلارآباد است. فاصله تهران تا متل قو 216 کیلومتر است و مسیرهای متفاوتی از تهران تا متل قو کشیده شده است. از اتوبان قزوین-رشت یا جاده هراز می‌توان به این شهر رسید اما شاید بهترین و نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به متل قو از جاده‌ چالوس باشد. اگر از این جاده از سمت تهران به سوی شمال کشور برانید، بعد از شهر چالوس به سلمانشهر خواهید رسید.

جاذبه‌های متل قو
جاذبه‌های متل قو

[ps2id id=’3′ target=”/]

جاهای دیدنی متل قو

متل قو در منطقه‌ای از شمال کشور قرارگرفته است که دریا و کوه‌های البرز به هم نزدیک شده‌اند به همین دلیل این شهر زیبا از ناحیه‌ شمالی به دریای خزر و سواحل ماسه‌ای آن می‌رسد و از سمت جنوب نیز به ارتفاعات و جنگل‌های کوهستانی منتهی می‌شود. فاصله کم بین دریا و جنگل، یکی از اصلی‌ترین دلایل جذابیت متل قو است، زیرا گردشگران می‌توانند با طی نمودن مسافتی کم، از هر دو جاذبه‌ی طبیعی استفاده نمایند.
منطقه‌ی سلمانشهر یکی از مرغوب‌ترین سواحل دریای خزر را دارد که ماسه‌ای بوده و شنا کردن و آفتاب گرفتن در آن لذت‌بخش است. پوشش جنگلی این ناحیه نیز زیباست و جنگل‌های انبوه در دامنه‌ی کوه‌های البرز را می‌توان دید. می‌توان در جنگل‌های این ناحیه عکاسی کرد یا با گروه‌های طبیعت‌گردی برای کمپ زدن به این جنگل‌ها رفت. یکی‌ دیگر از جاهای دیدنی متل قو، غار آبی دانیال است که پنج کیلومتر با این شهر فاصله دارد. طول این غار حدود دو کیلومتر است و پیاده‌روی در آن تقریباً سه ساعت طول می‌کشد. در مسیر این غار آبی حوضچه‌ها و آبشارهای کوچکی را نیز می‌توان دید.

[sc name=”Highlight” text=”جاذبه‌های طبیعی و توریستی متل قو، این شهر را به یکی از پرطرفدارترین شهرهای شمالی کشور تبدیل کرده است و مقصد گردشگران زیادی است.” ]

به‌واسطه‌ی محبوبیت زیاد این شهر، ساختمان‌سازی و ویلا سازی به‌صورت گسترده‌ای در متل قو انجام شده است. همچنین مراکز خرید متنوعی نیز در این شهر زیبا برپاشده که در تعطیلات میزبان گردشگران است و علاقه‌مندان به خرید را به‌سوی خود جلب می‌کند، محصولات متنوع از برندهای مختلف را می‌توان از این بازارها خرید. یک هتل پنج ستاره‌ نیز به‌تازگی در این منطقه ساخته شده که شامل برج‌های دوقلوی 25 طبقه‌ بوده و با جدیدترین روش‌های مهندسی طراحی‌شده است. وجود این هتل باعث دوچندان شدن جذابیت متل قو گشته است. همچنین یک پلاژ ساحلی معروف نیز در این شهر وجود دارد که محلی برای شنا و لذت بردن از تفریحات آبی مانند جت اسکی است. در این پلاژ می‌توان قایق‌سواری هم کرد و حس سوارشدن بر موج‌های دریا را تجربه نمود.
نکته‌ای که بهتر است قبل از مسافرت به این شهر در نظر بگیرید این است که معمولاً در تعطیلات رسمی و آخر هفته‌ها تعداد زیادی گردشگر به‌ این منطقه می‌آیند؛ بنابراین ممکن است در ترافیک گیر کنید یا نتوانید به سادگی محلی برای اقامت پیدا کنید. همچنین ممکن است با گران‌فروشی روبه‌رو شوید یا خدمات مناسبی در ازای پولی که پرداخت می‌کنید به شما ارائه نشود، اما چهره‌ی زنده‌ی شهر و سواحل مرغوب آن قطعاً ارزش دیدن را دارند.

هرکدام از شهرهای کشور زیبایمان دارای جذابیت‌های متفاوتی هستند. خطه‌ی شمال نیز با طبیعت سرسبز و دریای خزر نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند. هرکدام از شهرهای شمالی کشور جاذبه‌های خاص خود را دارند، اما برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای متفاوت بوده و امکانات رفاهی را در کنار زیبایی‌های طبیعی می‌خواهند، متل قو محیطی ایده آل برایشان خواهد بود.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.