قوانین ویزای کار کانادا 2020

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


قوانین ویزای کار کانادا 2020

قوانین ویزای کار کانادا 2020

این روزها اخذ ویزای کار کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق کار به موضوع جذابی تبدیل شده است و بسیاری از افراد به دنبال این هستند تا با بررسی شرایط ویزای کار در کانادا، نسبت به اخذ این ویزا اقدام کنند. شرایط اقتصادی و اجتماعی کانادا به همراه سیاست‌ها و تسهیلات متعددی که برای پذیرش مهاجران در نظر گرفته‎‌اند، باعث شده است تا افراد متعددی به دنبال مهاجرت کاری به کانادا باشند.
اما قوانین و شرایط ویزای کار کانادا کمی پیچیده است و همین باعث سردرگمی برخی از متقاضیان شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم با استفاده از تجربیات و تخصص کارشناسان دپارتمان ویزای آژانس مسافرتی ققنوس، آخرین اطلاعات ویزای کار کانادا 2020 را برای شما گردهم آوریم.
اگر شما نیز به اخذ ویزای کار کانادا و در نتیجه اقامت کاری در کانادا را برای آینده شغلی و زندگی خود انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

• مزایای اخذ ویزای کار کانادا

• شرایط ویزای کار کانادا

• جدول نمرات اسکیلد ورکر ویزای کار کانادا

• جدول نمرات اکسپرس اینتری

• مدارک مورد نیاز و هزینه ویزای کار کانادا

• اقامت کانادا از طریق کار

[ps2id id=’1′ target=”/]

مزایای اخذ ویزای کار کانادا

پیش از اینکه قوانین، شرایط و هزینه ویزای کار کانادا را شرح دهیم بهتر است کمی درباره این کشور و مزایای اقامت کاری در کانادا صحبت کنیم.
کانادا کشوری پیشرفته در قاره آمریکای شمالی است که امروزه در زمره یکی از برترین اقتصادهای جهان قرار دارد. کانادا توانسته است در سال‌های گذشته قدرت اقتصادی خود را افزایش دهد و خود را به عنوان کشوری مناسب برای زندگی به جهانیان بشناسد.
در حال حاضر از نظر سطح کیفیت زندگی، کانادا رتبه دوم جهانی را به خود اختصاص داده است و مردم این کشور از بهترین امکانات زندگی، آموزش، درمانی و … بهره‌مند هستند. همچنین کانادا یکی از بالاترین میزان درآمدهای سرانه را در میان دیگر کشورهای دنیا دارد که این به معنی رفاه اجتماعی بالای شهروندان کانادا است.
به عنوان مثال، تمامی شهروندان کانادا تحت پوشش بیمه درمانی رایگان هستند. این بیمه بخش قابل توجهی از هزینه‌های پزشکی و درمانی شهروندان کانادا را پوشش می‌دهد.
همچنین سیاست‌های اشتغالزایی دولت کانادا باعث شده است نرخ بیکاری در این کشور به کمتر از 6 درصد برسد. این نرخ اشتغال بالا در کنار تورم 2 درصدی و همچنین بالا بودن متوسط حقوق پرداختی کانادا، این کشور را به یکی از بهترین کشورها برای کار تبدیل کرده است. بی دلیل نیست که بسیاری از افراد به دنبال اخذ ویزای کاری کانادا هستند.
یکی دیگر از مزیت‌هایی که مهاجرت به کانادا از طریق کار را به این اندازه محبوب کرده است، زبان این کشور است. زبان رسمی کانادا، به جز استان کبک، انگلیسی و همین باعث شده است تا ایرانیان بسیاری در جستجوی گرفتن ویزای کار در کانادا باشند.
علاوه بر این موارد، کانادا سیاست‌های بسیار فوق‌العاده‌ای برای جذب مهاجران از کشورهای مختلف دارد. همین مهاجرپذیری باعث شده است تا کانادا یک کشور با ساختار فرهنگی اجتماعی متنوع و گوناگون باشد. به همین دلیل، افرادی که با استفاده از ویزای کار کانادا به این کشور مهاجرت می‌کنند هیچ مشکلی از نظر پذیرش در جامعه مقصد نخواهند داشت.

 

[sc name=”highlight” text=”سیاست‌های اشتغالزایی دولت کانادا باعث شده است نرخ بیکاری در این کشور به کمتر از 6 درصد برسد” ]

[ps2id id=’2′ target=”/]

شرایط ویزای کار کانادا

همانگونه که گفتیم کشور کانادا سیاست پذیرش مهاجران را در دستور کار خود قرار داده است و در تلاش است تا به پذیرش برترین متقاضیان مهاجرت کاری، تحصیلی و … زمینه ساز پیشرفت کشورش شود. در همین راستا کانادا برای پذیرش متقاضیان گرفتن ویزای کار کانادا، یک برنامه امتیازبندی دو مرحله‌ای تدارک دیده است.

• Skilled Worker (اسکیلد ورکر)

• Express Entry (اکسپرس اینتری)

در مرحله اول یا همان اسکیلد ورکر، ابتدا 6 عامل اصلی بررسی می‌شوند و امتیازهای شما از 100 محاسبه می‌شوند. این عامل‌ها عبارتند از سن، تحصیلات، مدرک زبان انگلیسی (یا فرانسه برای استان کبک)، سابقه کار، پیشنهاد کار از کانادا، سازگارپذیری. در صورتیکه که شما حداقل 67 امتیاز از این 100 امتیاز را بدست آورید، به مرحله بعد که همان اکسپرس اینتری است وارد خواهید شد.
پس از کسب حداقل امتیاز 67 در مرحله اسکیلد ورکر، به استخر (Pool) اکسپرس اینتری وارد می‌شوید. در این مرحله مجموعا 1200 امتیاز دارد که 600 امتیاز آن به ویژگی‌های فردی و 600 امتیاز به پیشنهاد کاری از کانادا مربوط است.
اما این مرحله برخلاف اسکیلد ورکر، رقابتی است و پرونده شما و دیگر متقاضیان به ترتیب امتیاز بدست آمده مرتب می‌شود. دولت کانادا در سال 25 مرتبه بر اساس تعداد نیروی کار مورد نیاز خود، به متقاضیان برتر این لیست دعوتنامه و ویزای کار کانادا اعطا می‌کند.
در ادامه شرح توضیحات هر عامل و جدول نمره‌های هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

[ps2id id=’3′ target=”/]

جدول نمرات اسکیلد ورکر ویزای کار کانادا

همانگونه که گفتیم، اولین مرحله گرفتن ویزای کار کانادا اسکیلد ورکر نام دارد. در این مرحله 6 عامل سن، تحصیلات، مدرک زبان انگلیسی (یا فرانسه برای استان کبک)، سابقه کار، پیشنهاد کار از کانادا، سازگارپذیری به صورت زیر امتیازبندی می‌شوند:

1. سن (12 امتیاز)

سن امتیاز
کمتر از 18 سال 0
18 تا 35 سال 12
36 سال 11
37 سال 10
38 سال 9
39 سال 8
40 سال 7
41 سال 6
42 سال 5
43 سال 4
44 سال 3
45 سال 2
46 سال 1
47 سال به بالا 0

2. تحصیلات (25 امتیاز)

میزان تحصیلات امتیاز
دکتری 25
کارشناسی ارشد یا پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، اپتومتری، داروسازی، حقوق 23
2 یا چند مدرک بعد از دبیرستان 22
دوره بیشتر از سه سال بعد از دیپلم (کارشناسی) 21
دوره دو سال بعد از دیپلم (کاردانی) 19
دوره یک ساله بعد از دیپلم 15
دیپلم 5

3. مدرک زبان (28 امتیاز)

سطح زبان اول مهارت Speaking مهارت Listening مهارت Reading مهارت Writing
نمره CLB 9 یا بالاتر 6 6 6 6
نمره CLB 8 5 5 5 5
نمره CLB 7 4 4 4 4
نمره CLB کمتر از 7 فاقد صلاحیت فاقد صلاحیت فاقد صلاحیت فاقد صلاحیت

همچنین در صورتیکه مدرک معادل نمره 5CLB برای یک زبان دیگر را نیز داشته باشید، به تمامی مهارت‌ها 4 امتیاز اضافه خواهد شد.

4. سابقه کار (15 امتیاز)

سابقه کار امتیاز
1 سال 9
2 تا 3 سال 11
4 تا 5 سال 13
بیشتر از 6 سال 15

5. پیشنهاد کار از کانادا (10 امتیاز)
در صورتیکه که از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد کار داشته باشید، بر اساس لیست مشاغل NOC امتیازی به شما داده می‌شود.

6. سازگارپذیری (10 امتیاز)

عامل سازگارپذیری امتیاز
سطح زبان همسر 5
داشتن سابقه تحصیل در کانادا 5
داشتن سابقه کار در کانادا 10
داشتن سابقه کار در کانادا توسط همسر 5
دعوت به کار از کانادا. 5
داشتن اقوام در کانادا 5

[ps2id id=’4′ target=”/]

جدول نمرات اکسپرس اینتری

در صورتیکه از مرحله اسکیلد ورکر حداقل 67 امتیاز کسب کنید، وارد مرحله دوم اخذ ویزای کار کانادا می‌شوید.
در این مرحله مجددا وارد سیستم امتیازبندی خواهید شد، اما این بار پرونده شما با جزئیات بیشتری بررسی خواهد شد. این مرحله از 1200 امتیاز تشکیل می‌شود که در ادامه هر کدام از آنها را بررسی خواهیم کرد:

1. ویژگی‌های شخصی (500 امتیاز)

عوامل امتیاز در صورت متاهل بودن امتیاز در صورت مجرد بودن
سن 100 110
تحصیلات 140 150
زبان 150 160
تجربه کار در کانادا 70 80

2. امتیازات همسر (40

عوامل امتیاز
تحصیلات 10
زبان 20
تجربه کار در کانادا 10

3. تطابق مهارت

تحصیلات امتیاز (حداکثر 50)
مدرک بالاتر از کارشناسی و مهارت زبانی خوب 50
مدرک بالاتر از کارشناسی و سابقه کار 50

 

تجربه کار خارج از کانادا امتیاز (حداکثر 50)
سابقه کار با مدرک زبان CLB 7 و بالاتر 50
سابقه کار در کانادا و خارج از کانادا 50

4. نمرات اضافی

عوامل امتیاز (حداکثر 600)
برادر یا خواهر با اقامت کانادا 15
مدرک زبان فرانسه 30
مدرک کارشناسی ارشد از کانادا 30
پیشنهاد شغلی از کانادا 50
سابقه کار در سطح مدیریتی 200
دعوتنامه از استان‌های کانادا (PN) 600

پس از محاسبه امتیازات شما بر اساس جدول‌های بالا، پرونده شما در میان دیگر پرونده‌‌های ارسالی قرار می‌گیرد و دولت کانادا در بازه‌های مختلف بر اساس نیاز خود به نیروی کار، از ابتدای این فهرست شروع به اعطای ویزای کار کانادا می‌کند. شما تا یک سال در این فهرست باقی خواهید ماند و در صورتیکه در این یک سال موفق به گرفتن ویزای کار کانادا نشوید، از لیست خارج شده و باید مجددا ثبت نام کنید.

[ps2id id=’5′ target=”/]

مدارک مورد نیاز و هزینه ویزای کار کانادا

اما علاوه بر شرایط ویزای کار کانادا که در قسمت‌های قبل توضیح دادیم، شما باید مدارک خود را نیز در سایت سفارت کانادا بارگزاری کنید. مدارک ویزای کار کانادا عبارتند از:

• اصل گذرنامه فعلی و گذرنامه‌های قبلی

• اصل شناسنامه و ترجمه رسمی آن

• مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی آنها

• اسناد و گواهی تمکن مالی

• مدارک زبان انگلیسی یا فرانسه

• مدارک شغلی

• گواهی عدم سوءپیشینه

علاوه بر مدارک فوق، هر نفر برای اخذ ویزای کار کانادا باید مبلغ 155 دلار کانادا نیز پرداخت کند تا پرونده شما وارد فرآیند بررسی، امتیازبندی و در نهایت صدور ویزای کار کانادا شود.

[ps2id id=’6′ target=”/]

اقامت کانادا از طریق کار

اما یکی از مزیت‌های اصلی اخذ ویزای کار کانادا، امکان دریافت اقامت دائم یا همان پاسپورت کانادا از طریق اقامت کاری در کانادا است. در صورتیکه شما به مدت سه سال در کانادا اقامت داشته باشید و مالیات بپردازید، می‌توانید با مراجعه به اداره مهاجرت کانادا نسبت به دریافت پاسپورت کانادایی اقدام کنید.

 

[sc name=”highlight” text=”در صورتیکه شما به مدت سه سال در کانادا اقامت داشته باشید و مالیات بپردازید، می‌توانید با مراجعه به اداره مهاجرت کانادا نسبت به دریافت پاسپورت کانادایی اقدام کنید.” ]

 

در این مقاله از وبلاگ ققنوس سعی کردیم اطلاعات مفیدی در رابطه قوانین ویزای کار کانادا 2020 به شما ارائه کنیم. اما باید بدانید که ثبت درخواست ویزای کار کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق کار، فرآیندی پیچیده است که نیاز به رعایت ظرافت‌های خاصی دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام هرگونه اقدامی، حتما با کارشناسان دپارتمان ویزای کانادا ققنوس مشورت کنید (02124525).

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.