با کلیسای نوتردام مونترال آشنا شوید

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


با کلیسای نوتردام مونترال آشنا شوید

با کلیسای نوتردام مونترال آشنا شوید

با شنیدن نام کلیسای نوتردام، همه ما ابتدا به یاد پاریس و کلیسای معروف این شهر خواهیم افتاد، اما باید بدانیم که پاریس تنها شهر جهان نیست که کلیسای نوتردام دارد. تقریبا هر شهری که توسط فرانسوی‌ها تاسیس شده یا فرانسوی‌ها در آن سکونت داشته‌اند، یک کلیسای نوتردام دارد و کلیسای نوتردام مونترال نیز از جمله آنهاست.
بدون هیچ وقفه‌ای با ما همراه شوید تا سری به کلیسای نوتردام مونترال کانادا بزنیم.

[lwptoc]

درباره کلیسای نوتردام مونترال
درباره کلیسای نوتردام مونترال

درباره کلیسای نوتردام مونترال

کلیسای نوتردام مونترال کانادا نه تنها یکی از مشهورترین بناها و جاهای دیدنی مونترال است که در تور کانادا از آن بازدید خواهید کرد، که از زیباترین کلیساهای موجود در قاره آمریکای شمالی است. کلیسای نوتردام با سبک معماری نئوگوتیک در منطقه قدیمی مونترال ساخته شده است.
پروژه ساخت کلیسای نوتردام سال 1824 میلادی آغاز شد و تا سال 1829 ادامه یافت. این کلیسا جایگزین کلیسای قدیمی نوتردام شد که توسط اولین مهاجران اروپایی در سال 1672 احداث شده بود.
کلیسای نوتردام کانادا یکی از بهترین نمونه‌های آثار سبک گوتیک باقی مانده در محله قدیمی مونترال است و نشان دهنده هنر اهالی مونترال در ساخت بناهای زیبا و شکیل است. آثار هنری و تزئینات موجود در کلیسای نوتردام از بهترین آثار هنری و تاریخی موجود در سرتاسر مونترال و حتی کانادا است.
این کلیسا در سال 1982 میلادی و در طی سفر پاپ ژان پل دوم به کانادا، به درجه کلیسای جامع یا باسیلیکا ارتقا یافت.

معماری کلیسای نوتردام مونترال
معماری کلیسای نوتردام مونترال

معماری کلیسای نوتردام مونترال

بدون شک اولین چیزی که به محض بازدید از کلیسای مونترال کانادا توجه شما را به خود جلب می‌کند، زیبایی و شکوه معماری این کلیسا است. همانگونه که گفتیم، کلیسای نوتردام در محل کلیسایی قدیمی ساخته شد که از قرن هفدهم و از زمان تاسیس شهر مونترال در این مکان قرار داشته است.
اگرچه بنای فعلی در قرن نوزدهم و با سبک معماری نئوگوتیک ساخته شده است، اما طراحی نمای داخلی و تزئینات آن به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد. تزئینات داخلی کلیسای نوتردام مونترال با الهام از کلیسای سنت شپل پاریس ساخته شده است و به همین دلیل، رنگ آبی و طلایی و همچنین جزئیات فراوان در آن به وفور مشاهده می‌شود.
به عنوان مثال، در سقف این کلیسا هزاران ستاره طلایی با استفاده نصب شده است که همگی از طلای 24 عیار هستند. همچنین پنجره‌های این کلیسا نیز بسیار چشم نواز هستند که با استفاده از شیشه‌های رنگی و نقاشی شده، تاریخ شهر مونترال را روایت می‌کنند. علاوه بر این، تزئینات چوبی و کنده کاری‌های این کلیسا نیز در میان تمامی کلیساهای آمریکای شمالی زبانزد هستند. این آثار چوبی در اندازه‌های واقعی، داستان‌های مذهبی مسیحیت را به شما نشان می‌دهند.
دیگر جاذبه کلیسای نوتردام مونترال کانادا، ساز ارگان این کلیسا است. این ساز که در سال 1886 میلادی ساخته و در این کلیسا نصب شده، بیش از 10 متر ارتفاع و 7000 لوله دارد.
در پشت کلیسای نوتردام مونترال نیز، یک نمازخانه کوچک نیز قرار دارد که با نام سکره کر (خون مقدس) شناخته می‌شود. این نمازخانه در سال 1978، یک آتش سوزی باعث شد تا نمازخانه قدیمی کلیسا تخریب شود و بنابراین، این نمازخانه جدید در سال 1980 جایگزین بنای قبلی شد.

 

[sc na

اشتراک گذاری این پست