ایتالیا – تاریخ و جادوی شهر رم

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

ایتالیا – تاریخ و جادوی شهر رم

ایتالیا – تاریخ و جادوی شهر رم

رم – ایتالیا همان شهر جادویی و تاریخی که حتی مطالعه گذشته‌اش ما را با خود به همان سال‌ها می‌برد، حال اگر قدم در کشور دیدنی ایتالیا بگذاریم چه خواهد شد؟

در این مقاله قصد داریم نگاهی خیلی کوتاه به شهر رم بیندازیم پس با ما همراه باشید.

 

ایتالیا - رم

 

کولوسئوم یکی ازعجایب هفتگانه ی جهان

نماد امپراتوری روم که به عنوان یکی از هفت عجایب جهان شناخته می شود، آمفی تئاتر فلاویان – همچنین به عنوان کولوسئوم شناخته می شود. یکی از اصلی و مهترین بناها برای هر کسی که از رم بازدید می‌کند. این بزرگترین آمفی تئاتر در جهان است که داستان نبردهای پرهیجان و خونبار گلادیاتورها و روم باستان را روایت می‌کند. این مکان با ابهت و خاطره انگیز شاخصترین نماد رم و ایتالیا به عنوان یک کل در سراسر جهان است.

 

کولوسئوم - رم

 

این یک شاهکار انسانی است که تا به حال باقی مانده است و همیشه با تمام شکوه خود برجسته بوده و مناظر و چشم اندازهای فراموش نشدنی از شهر را تقدیم بازدید کنندگان می‌کند. کولوسئوم امروزه مکانی پویا و چند منظوره است و هر ساله برای میزبانی نمایشگاه‌های موقت متعدد و نمایش‌های مدرن برای بازدیدکنندگان از آن استفاده می‌شود.

 

 

تاریخ و جادوی شهر رم

گفته می‌شود رم در ۲۱ آوریل ۷۵۳ قبل از میلاد توسط رومولوس تاسیس شد. مجموعه‌ای از جنگ‌ها و فتوحات منجر به تأسیس امپراتوری روم در ۲۷ قبل از میلاد شد. در سال ۳۹۵ به دو بخش تقسیم شد: امپراتوری روم غربی، که در سال ۴۷۶ به پایان رسید، و امپراتوری روم شرقی، که تا سال ۱۴۵۳ ادامه یافت.

 

امپراتوری روم

 

رم دوباره در طول رنسانس به مرکز جهان تبدیل شد: بین دهه‌ی ۱۴۴۰ و نیمه ی اول در دهه‌ی ۱۵۰۰، این مکان یک جولانگاه واقعی استعدادهایی مانند میکل آنژ و رافائل بود. آثار مربوط به آن دوره شامل کلیسای جدید سنت پیتر و کلیسای سیستین است. متأسفانه، چندین ساختمان رنسانس در دهه‌ی ۱۹۰۰ در طول بیست سال حکومت فاشیسم، به عنوان بخشی از انقلاب برنامه ریزی شهری بنیتو موسولینی، تخریب شدند. پس از جنگ جهانی دوم، رم در سال ۱۹۴۶ پایتخت جمهوری ایتالیا شد و دوباره شروع به شکوفایی کرد.

 

موسولینی

 

سعی کنید پس از رسیدن به رم بیش از حد خسته نباشید:

مناظر و بناهای نفس گیر زیادی در هر نقطه به انتظار شما نشسته‌اند.

 

رم و باستان شناسی

یکی از نمادهای پایتخت  ایتالیا کولوسئوم است. به عنوان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آمفی‌تئاتر رومی در جهان، بین سال‌های ۷۰ تا ۸۰ بعد از میلاد ساخته شد و میزبان مبارزات گلادیاتورها، نمایش‌ها و بازی‌های سیرک نیز بود. Fori Imperiali شامل خرابه های پنج میدان تاریخی است که بین سال‌های ۴۶ قبل از میلاد و ۱۱۳ بعد از میلاد ساخته شده‌اند و همچنین شما را به گذشته باز می گرداند.

 

Fori Imperiali

 

رم و فواره‌های آن

کسانی که عاشق مجسمه‌ها و فواره‌ها هستند، نمی‌توانند فواره تروی را از دست بدهند، جایی که طبق سنت باید با دست راست، با چشمان بسته و پشت به چشمه، یک سکه به سمت چپ پرتاب کرد. میدان ناوونا را با فواره‌ی دیدنی آن که نماد چهار رودخانه‌ی پرآب دنیاست را از دست ندهید.

 

فواره تروی

 

رم و میدان های آن

از گم شدن در میان میادین بزرگ شهر لذت ببرید، مانند Piazza di Spagna که توسط Scalinata di Trinità dei Monti  (پله های اسپانیایی) با ۱۳۰ پله تزئین شده است. Piazza San Pietro را از دست ندهید، یک مکان زیارتی برای کاتولیک های مومن از سراسر جهان.

 

Piazza di Spagna

 

رم و معنویت

واتیکان مقر پاپ است، موزه‌های واتیکان، با مجموعه آپارتمان‌های پاپ که نقاشی شده توسط میکل آنژ و رافائل هستند و کلیسای سیستین با  تصویر «آخرین داوری» اثر نقاش بزرگ زمانه میکل آنژ، برنامه‌ی سفر هنری منحصر به فردی را ارائه می‌دهند. سپس به معبد پانتئون بروید، معبدی اختصاص داده شده به خدایان کلاسیک که بعداً به کلیسای مسیحی تبدیل می شود.

 

معبد پانتئون

 

رم میان گذشته و حال

دوستداران هنر نمی توانند ویلا بورگزه و گالری بورگزه با آثار هنرمندانی مانند جان لورنزو برنینی، آنتونیو کانووا، کاراواجو، رافائل و تیتیان را از دست بدهند. همچنین ارزش رفتن به کاخ کوئیرینال را دارد که زمانی اقامتگاه رسمی پادشاهان ایتالیا و امروزه رؤسای جمهور ایتالیا در آن ساکن هستند. اگر می‌توانید، از محله‌ی EUR رم بازدید کنید. منطقه ای که در دهه‌ی ۱۹۳۰ برای برپایی نمایشگاه جهانی به میزبانی کشور ایتالیا و شهر رم  طراحی و ساخته شده است.

 

کاخ کوئیرینال

 

پیشنهادهای ما برای شما در زمانی که در رم هستید:

هنگامی که در رم هستند، بازدیدکنندگان بی‌شک موزه‌ها و مکان‌های باستان‌شناسی را در اولویت  خود قرار می‌دهند. اما شهر رم کارهای دیگری نیز برای انجام دادن به شما پیشنهاد می‌دهد. یکی از این ایده‌ها اسب‌سواری در رم است: برنامه‌های سفر غیرقابل از دست دادن (همچنین با پای پیاده) شامل Appia Antica است. جایی که می‌توانید در طبیعت غوطه‌ور شوید و به طور همزمان شگفتی‌های باستان‌شناسی پراکنده در طول مسیر را کاوش کنید و لذت ببرید.

 

Appia Antica

 

از طرف دیگر، یک قایق شما را به تور رودخانه تیبر با چندین مسیر مختلف، از فوس دل تیوره تا اوستیا آنتیکا، می‌برد.

قدم زدن در ویلا بورگزه، با ۸۰ هکتار طبیعت، بناهای تاریخی و آثار فرهنگی مختلف، فراموش نشدنی است. کسانی که مایل به خرید هستند، می‌توانند به بازار سنتی Campo de’ Fiori یا Via dei Condotti و Via del Corso پر زرق و برق شیرجه بزنند. و در اعماق فروشگاهای شیک و نام‌های بزرگ مد کیفور شوند.

 

آژانس ققنوس برترین مجری تورهای خانوادگی اروپایی در نوروز سال ۱۴۰۲ چند تور جذاب برای سفر به کشور تاریخی ایتالیا را تدارک دیده است که پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن این جاذبه‌های گردشگری از نزدیک فرصت‌های باقیمانده برای سپری کردن نوروز در ایتالیا را از دست ندهید. پس با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را برای ثبت نام دریافت کنید. تلفن تماس: ۲۴۵۲۵-۰۲۱

 

نویسنده: علیرضا حبیبی

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.