بهترین کافه‌های پاریس فرانسه را می‌شناسید؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

بهترین کافه‌های پاریس فرانسه را می‌شناسید؟

بهترین کافه‌های پاریس فرانسه را می‌شناسید؟

هر گوشه‌ای از پاریس یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد است و کافه‌های پاریس به تنهایی می‌توانند هر گردشگری را شیفته خود سازد. گفته می‌شود پاریس بیش از 7000 کافه دارد و مسلما با توجه به تعداد کافه‌های پاریس، سر زدن به تمام آنها غیر ممکن است.
اما در این مقاله از وبلاگ ققنوس تلاش کردیم تا با معرفی تعدادی از مشهورترین و بهترین کافه‌های پاریس را برای شما معرفی کنیم. پس اگر دوست دارید در تور پاریس یک عصرانه و غذای خوشمزه را تجربه کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

[lwptoc]

مشهورترین کافه‌های پاریس

 Café de la Paix - کافه‌های پاریس
Café de la Paix

Café de la Paix

در میان کافه‌های معروف پاریس، شاید هیچکدام به اندازه Café de la Paix شهرت نداشته باشد. این کافه زیبا و قدیمی در سال 1975 میلادی در فهرست آثار تاریخی فرانسه ثبت شده است و ردپای آن را در داستان‌ها، اشعار، فیلم‌ها و نقاشی‌های متعددی می‌توان پیدا کرد. تزئیات داخلی و نقاشی‌های دیواری این کافه در کنار نزدیکی آن به سالن اپرای گارنیه (Garnier) باعث شده تا این کافه بیشتر از یک کافه معمولی، به یک موزه شبیه باشد. جالب است بدانید که این کافه از قدیمی‌ترین کافه‌های پاریس است و چهره‌های سرشناسی چون امیل زولا (Émile Zola) شیفته این کافه بوده‌اند. همچنین پس از به توپ بستن مجلس شورای ملی به دستور محمدعلی شاه و تبعید تعدادی از مشروطه خواهان، این کافه به محل تجمع آنها تبدیل شده بود.
آدرس: 5 Place de l’Opéra, 75009, 9th arrondissement

Le Select
Le Select

Le Select

بدون هیچ تردیدی، کافه Le Select را می‌توان یکی از برترین کافه رستوران‌های پاریس به شمار آورد که در منطقه جذاب و دوست داشتنی مونتپارناس (Montparnasse) واقع شده است. کافه Le Select نه تنها امروزه، بلکه در گذشته نیز از معروف‌ترین کافه‌های پاریس بوده و هنرمندان بزرگی چون هنری میلر (Henry Miller)، ارنست همینگوی (Ernest Hemingway)، پابلو پیکاسو (Pablo Picasso) اسکات فیتزجرالد (F. Scott Fitzgerald) ترجیح می‌دادند در حالی که در تراس این کافه نشسته‌اند و قهوه می‌خورند، غروب آفتاب را تماشا کنند. شاید تنها تفاوت کافه با آن زمان، ممنوعیت کشیدن سیگار در فضای بسته باشد!
آدرس: 99 Boulevard du Montparnasse, 6th arrondissement

Les Deux Magots
Les Deux Magots

Les Deux Magots

احتمالا تصاویر زیادی از کافه‌های خیابانی پاریس دیده‌اید که میز و صندلی‌های متعددی در کنار پیاده‌رو چیده‌اند و مردم مشغول خوردن قهوه و شیرینی‌های پاریس یا گپ زدن هستند. اگر چند دهه پیش به کافه Les Deux Magots سر می‌زدید، بدون شک می‌توانستید سیمون دوبوار (Simone de Beauvoir) و ژان پل سارتر (Jean-Paul Sartre) را نیز در این کافه ببنید. پیشنهاد می‌کنیم یک دسر فرانسوی خوشمزه این کافه را سفارش دهید و روزهایی را تصور کنید که این کافه میزبان همینگوی، آلبر کامو (Albert Camus) و … بوده است.
آدرس: Place Saint-Germain des Pres, 6th arrondissement

 

[sc name=”highlight” text=”اگر چند دهه پیش به کافه Les Deux Magots سر می‌زدید، بدون شک می‌توانستید سیمون دوبوار (Simone de Beauvoir) و ژان پل سارتر (Jean-Paul Sartre) را نیز در این کافه ببنید” ]

 

Cafe de Flore
Cafe de Flore

Cafe de Flore

درست در مقابل کافه Les Deux Magots یکی دیگر از کافه‌های پاریس قرار دارد که آن نیز زمانی میزبان چهره‌های شناخته شده ادبیات و فرهنگ فرانسه بوده است. Cafe de Flore اگرچه بعد از جنگ جهانی دوم کمی تغییر کرده است و شاید دیگر نتوان آن را در زمره کافه‌های دنج پاریس قرار داد، اما هنوز ارزش بازدید کردن را دارد. ضمن اینکه Cafe de Flore شیرینی‌ها و دسرهای خود را از بهترین شیرینی فروشی‌های پاریس تهیه می‌کند و ارزش امتحان کردن را دارد.
آدرس: 172 Boulevard Saint-Germain, 6th arrondissement

Bar Hemingway - کافه‌های پاریس
Bar Hemingway

Bar Hemingway

در شمال باغ‌های تویلری پاریس (Tuileries Garden) و در حاشیه میدان وندوم (Place Vendome)، هتل ریتز پاریس (Hôtel Ritz Paris) قرار دارد که از لوکس‌ترین هتل‌های سرتاسر دنیا به شمار می‌رود. در اهمیت این کافه همین بس که کوکو شانل (Coco Chanel)، طراح بزرگ مد و فشن، بیش از 30 سال در یکی از سوئیت‌های این هتل زندگی می‌کرده است!
اما این هتل میهمانان مشهور دیگری چون ژان پل سارتر، جیمز جویس (James Joyce) و ارنست همینگوی نیز داشته است و امروزه بار این هتل که یکی از بهترین کافی شاپ‌های پاریس به شمار می‌رود، به افتخار همینگوی نامگذاری شده است. پیشنهاد می‌کنیم نوشیدنی‌های این کافه را از دست ندهید.
آدرس: 15 Place Vendome, 1st arrondissement

Le Procope
Le Procope

Le Procope

در میان اسامی کافه‌های پاریس، یک اسم بیش از همه می‌درخشد و آن کافه Le Procope است. اما دلیل آن چیست؟ کافه Le Procope قدیمی‌ترین کافه پاریس است که از 1686 میلادی افتتاح شده است و در تاریخ خود میزبان چهره‌های مطرحی چون ولتر (Voltaire) و بنجامین فرانکلین (Benjamin Franklin) بوده است. بازدید از این کافه با آن سقف بلند و چلچراغ زیبا و نقاشی‌های آنتیکی که بر دیوارهایش آویزان است، به مانند سفر به تاریخ می‌ماند و تجربه‌ای بینظیر در پاریس خواهد بود.
آدرس: 13 Rue de l’Ancienne Comédie, 6th arrondissement

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.