۲۰ مکان غیرعادی برای دیدن در پاریس – قسمت اول

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


۲۰ مکان غیرعادی برای دیدن در پاریس – قسمت اول

۲۰ مکان غیرعادی برای دیدن در پاریس – قسمت اول

بسیار معمول است که در طول قدم زدن در پاریس با چیزهای عجیب و غریب پنهان شده مواجه شوید، چه یک بتکده چینی، یک درخت ۴۰۰ ساله یا چند مدال مرموز روی زمین. معمولاً یک داستان قابل توجهه. برای ردیابی این گنجینه های کوچک در نقاط مختلف شهر حرکت کنید!

 

ساختمان هنر نو در خیابان رپ

 

ساختمان هنر نو در خیابان رپ

 

این ساختمان ۶ طبقه چشم نواز و نامتقارن در محله آرام اطراف برج ایفل واقع شده است . طراحی این ساختمان که در سال 1900 توسط معمار ژول لاویروت ساخته شد ، یادآور آثار گائودی در اسپانیا است. خطوط منحنی، پنجره‌های غیرمشابه، رنگ‌های غیرمعمول و مهم‌تر از همه، روکش موزاییکی زیبا و درب پیچیده‌ای (با جزئیات شیطنت‌آمیز) این را به یک شاهکار معماری واقعی تبدیل می‌کند که هرگز از تماشای آن خسته نمی‌شود.

 

 

نماهای جعلی RATP

 

نماهای جعلی RATP

 

در نگاه اول این نماهای ساختمان شبیه تمام نماهای اطراف است، تا زمانی که متوجه شوید که درها، پنجره‌ها بالکن هستند . آنها برای حفظ تداوم معماری خیابان ایجاد شدند. بسیاری از آنها سیستم‌های الکتریکی و شفت‌های تهویه مورد استفاده توسط RATP ، شرکت حمل و نقل عمومی پاریس را از دید پنهان می کنند. برای تشخیص اینکه کدام نماها توهمات نوری هستند، به سمت آنها بروید و از نزدیک نگاه کنید: هیچ کدام از آنها پلاک یا دستگیره کد درب ندارند. برخی از آنها بسیار واقع گرایانه هستند، مانند آنهایی که در خیابان لافایت هستند، در حالی که برخی دیگر، مانند ساختمان در خیابان  Quincampoix، کاملاً ابتدایی هستند.

 

قدیمی‌ترین ساعت عمومی در پاریس

 

قدیمی‌ترین ساعت عمومی در پاریس 

 

ساعت در کاخ د لا سیته که توسط چارلز پنجم در قرن چهاردهم ساخته شد، دارای تزئینات طلایی استادانه است و از سال 1371 زمان را در نظر گرفته است . صفحه ساعت در طول قرن ها تحت تغییرات و اضافات دیکته شده توسط پادشاهان مختلف فرانسوی قرار گرفته است. به ساعت بین دو شخصیت تمثیلی که نماینده قانون و عدالت هستند نگاه کنید و حروف اول هنری دوم و کاترین د مدیچی، برخی کتیبه‌های لاتین و تاریخ بازسازی ساعت را مشاهده خواهید کرد.

 

 ۵ مجسمه آزادی

 

۵ مجسمه آزادی

 

مجسمه آزادی – نمادی از ایالات متحده و به ویژه شهر نیویورک – در واقع توسط مجسمه ساز فرانسوی آگوست بارتولدی ساخته شد و توسط فرانسه برای گرامیداشت دوستی بین دو کشور به ایالات متحده داده شد. مجسمه جزیره آزادی بزرگترین مجسمه است که ۹۷ متر ارتفاع دارد (شامل پایه) اما ۵ ماکت در قسمت های مختلف پاریس وجود دارد، از جمله مجسمه درون سینه بند مجسمه سنتور سزار بالداچینی مجسمه ساز فرانسوی. ببینید آیا می توانید هر پنج و همچنین شعله آزادی را در Pont de l’Alma ردیابی کنید : این یک کپی دقیق از شعله مجسمه آزادی است.

 

قدیمی ترین خانه در پاریس

 

قدیمی ترین خانه در پاریس

 

قدیمی ترین خانه در پاریس در Marais  واقع شده است . در سال 1407 ساخته شد و اکنون یک اغذیه فروشی سنتی به نام Auberge Nicolas Flamel به نام صاحب اصلی آن، کیمیاگر مشهوری است که اعتقاد بر این است که کشف کرده است چگونه سرب را به طلا تبدیل کند. سالیان دراز به عنوان پناهگاهی برای فقرا خدمت کرد. فلامل در ازای چند دعا سقفی بر سرشان فراهم کرد. نمای ساختمان گواه تاریخ طولانی و جذاب این خانه است. خانه ای که در خیابان ۳ ولتا قرار دارد، مدت ها به عنوان قدیمی ترین خانه در پاریس در نظر گرفته می شد، تا اینکه این خانه این عنوان را غصب کرد.

 

کوچکترین خیابان پاریس: خیابان د دگره

 

کوچکترین خیابان پاریس: خیابان د دگره

 

Rue des Degrés کوچکترین خیابان پاریس است – تنها ۵.۷۵ متر طول و ۳.۳۰ متر عرض دارد. در واقع فقط از یک راه پله با ۱۴ پله تشکیل شده است ! این خیابان که در سال 1634 پس از تخریب دیوار چارلز پنجم ساخته شد، نقشی در انقلاب فرانسه ایفا کرد ، همانطور که یک پلاک یادبود به ما یادآوری می کند: “در اینجا بود که بارون دو باتز و دوستانش تلاش کردند تا لویی شانزدهم را در خیابان فراری دهند. صبح 21 ژانویه 1793. امروزه این یک خیابان کوچک با رنگ‌آمیزی درخشان است که دارای نقاشی‌های دیواری هنر خیابانی است.

 

یک بتکده آسیایی در وسط منطقه هشتم

 

یک بتکده آسیایی در وسط منطقه هشتم

 

دیدن ساختمانی به سبک معماری چینی درست در وسط منطقه شیک هشتم پاریس، بسیار غافلگیرکننده است . Maison Loo توسط Ching Tsai Loo، یک دلال هنری خاص با منشأ چینی ساخته شد، که تصمیم گرفت خانه شهری کلاسیک پاریس را به یک بتکده چینی تبدیل کند تا یک موزه خصوصی را در خود جای دهد. او این کار را در سال 1925 به معمار فرانسوا بلوخ سپرد. تقریباً یک قرن بعد، این خانه با سقف کاشی منحنی و نمای قرمز آن یک بنای تاریخی فهرست شده و یکی از جاذبه های اصلی منطقه است.

 

هنری ترین خیابان: خیابان دنویز

 

هنری ترین خیابان: خیابان دنویز

 

اگر در حال کاوش در منطقه Belleville هستید ، نقطه هنر خیابانی این منطقه را از دست ندهید: Rue Dénoyez. هنرمندان خیابانی در سراسر این خیابان ۱۵۰ متری که رویدادهای هنری اغلب در آن برگزار می‌شود، خلاقیت خود را آزاد می‌کنند. نقاشی‌های دیواری عظیم ، گرافیتی، برچسب‌ها، گلدان‌های با رنگ‌های پر جنب و جوش… و از آنجایی که هنر خیابانی دائماً در حال تغییر است، هر بار که از آن بازدید می‌کنید چیز متفاوتی خواهید دید.

 

Arènes de Lutèce

 

Arènes de Lutèce

 

Arènes de Lutèce  که در قرن اول بعد از میلاد، پس از فتح لوتتیا توسط رومیان، به عنوان پاریس شناخته می شد، ساخته شد. اولین بقایای تاریخ این شهر است. این روزها آن‌ها مکانی هستند که مردم برای استراحت به آنجا می‌آیند. اما در زمان رومی‌ها به‌عنوان تئاتر و عرصه‌ای با گنجایش ۱۲۰۰۰ نفر خدمت می‌کردند. این جواهر معماری در قرن نوزدهم تقریباً تخریب شد، اما خوشبختانه در نتیجه یک دادخواست موفقیت‌آمیز به رهبری ویکتور هوگو نجات یافت .

 

سبزترین نمای پاریس: دیوار گیاهی در Musée du Quai Branly

 

Musée du Quai Branly

 

Musée du Quai Branly-Jacques Chirac  طراحی شده توسط ژان نوول در سال 2004 با بزرگترین و زیباترین دیوار زنده پایتخت کاشته شد. این شاهکار مستقل توسط گیاه شناس پاتریک بلان ، که پیشگام مفهوم باغ عمودی بود، ساخته شده است. این دیوار ۲۲ متر ارتفاع و ۴۷ متر طول دارد و شامل گیاهانی از سرتاسر جهان است ، که اشاره ای به مجموعه های خود موزه از دور و بر دارد. در مجموع، ۱۵۰۰۰ گیاه از ۳۷۶ گونه مختلف برای تزئین نمای موزه کاشته شد. شورش سبزه رو به رود سن. دیوار گیاهی دیگری در خیابان ابوکر دیده می شود .

 

گردآورنده: حسن کلهر

 

تلفن تماس با کارشناسان: ۲۴۵۲۵ـ۰۲۱

 

ققنوس در شبکه‌های اجتماعی:

تلگرام | اینستاگرام | توییتر | یوتیوب | آپارات

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.