تفاوت بیزینس و فرست کلاس چیست؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


تفاوت بیزینس و فرست کلاس چیست؟

تفاوت بیزینس و فرست کلاس چیست؟

پرواز و سفرهای هوایی همواره یکی از راحت‌ترین اما لوکس‌ترین وسیله حمل و نقل بوده است. اما پروازها نیز از نظر لوکس بودن به چند کلاس پروازی مختلف تقسیم می‌شوند که احتمالا اسم آنها را شنیده‌اید؛ اکونومی، بیزینس و فرست کلاس. در مقالات دیگری از وبلاگ ققنوس، تفاوت اکونومی و فرست کلاس و همچنین تفاوت اکونومی و بیزینس کلاس را برای شما شرح دادیم. در این مقاله قصد داریم تفاوت بیزینس و فرست کلاس را برای شما مشخص کنیم تا بتوانید بلیطی مناسب با نیازها و بودجه خود انتخاب کنید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

[lwptoc]

قیمت بلیط؛ اولین تفاوت بیزینس و فرست کلاس

اولین موضوعی که باعث می‌شود هنگام خرید بلیط هواپیما به کلاس آن دقت کنید، قیمت بلیط هر کلاس پروازی است. کلاس‌های پروازی بیزینس و فرست کلاس هر دو لوکس به شمار می‌روند اما با اینحال، تفاوت بلیط بیزینس و فرست کلاس از نظر قیمتی بسیار مشهود و قابل توجه است.
به عنوان مثال اگر قصد داشته باشید به پاریس سفر کنید، قیمت بلیط فرست کلاس هواپیمایی امارات، حدود 3 برابر گرانتر از بلیط بیزینس کلاس همین شرکت است. بنابراین پیش از خرید و حتی بررسی تفاوت بلیط بیزینس کلاس و فرست کلاس، بهتر است به بودجه خود توجه کنید.

 

[sc name=”highlight” text=”اگر قصد داشته باشید به پاریس سفر کنید، قیمت بلیط فرست کلاس هواپیمایی امارات، حدود 3 برابر گرانتر از بلیط بیزینس کلاس همین شرکت است” ]

 

اولویت در سوار و پیاده شدن از هواپیما
اولویت در سوار و پیاده شدن از هواپیما

اولویت در سوار و پیاده شدن از هواپیما

نوبت و اولیت پیاده و سوار شدن به هواپیما، یکی دیگر از موارد تفاوت پرواز بیزینس کلاس و فرست کلاس است که ممکن است برای بسیاری از افراد اهمیت داشته باشد. مسافرانی که بلیط فرست کلاس خریداری کنند، نه تنها از گیت پذیرش و سالن ترانزیتی جداگانه‌ای استفاده می‌کنند (CIP) بلکه پیش از دیگر مسافران با ترانسفر اختصاصی به هواپیما منتقل می‌شوند و زودتر از دیگران سوار هواپیما خواهند شد. همچنین در هنگام پیاده شدن نیز این گروه از مسافران زودتر از دیگران پیاده شده و به سالن منتقل می‌شوند.
البته با وجود این تفاوت، مسافران بیزینس کلاس نیز نسبت به مسافران اکونومی اولویت سوار و پیاده شدن دارند و می‌توان گفت که این موضوع از مهمترین دلایل تفاوت اکونومی و بیزینس و فرست کلاس به شمار می‌رود.

محل قرارگیری صندلی‌ها و تعداد آنها

دیگر تفاوت بیزینس و فرست کلاس، تعداد صندلی‌های هر کلاس پروازی و محل قرارگیری آنها در هواپیما است. به طور معمول، صندلی‌های بخش فرست کلاس در جلوی هواپیما قرار دارد و صندلی‌های بیزینس بخش میانی هواپیما، بین دو بخش اکونومی و فرست کلاس، را به خود اختصاص می‌دهند.
همچنین باید بدانید که صندلی‌های فرست کلاس کمترین تعداد را به خود اختصاص می‌دهند و تعداد آنها معمولا در حدود 20 الی 30 صندلی خواهد بود. تعداد صندلی‌های بیزینس کلاس بیشتر از صندلی‌های فرست کلاس اما کمتر از صندلی‌های کلاس اکونومی است.

کیفیت صندلی‌ها
کیفیت صندلی‌ها

کیفیت صندلی‌ها

یکی از مواردی که می‌تواند بر کیفیت سفر شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، کیفیت صندلی و راحتی آنهاست. در سفرهای کوتاه و داخلی شاید این موضوع چندان قابل لمس نباشد، اما هنگامی که قرار باشد 5 6 ساعت در یک صندلی کوچک و سفت بنشینید که نه می‌توان آن را خیلی به عقب خم کرد و نه فاصله زیادی با صندلی جلویی دارد، خواهید فهمید که راحتی صندلی‌های هواپیما به چه میزان اهمیت دارد.
احتمالا می‌دانید که صندلی‌های کلاس اکونومی بسیار ساده و معمولی هستند. اما صندلی‌های کلاس بیزینس هم فضای بیشتری در اختیار شما می‌گذارند و هم راحتی بسیاری دارند. این صندلی‌ها را می‌توانید به خوبی به عقب بخوابانید و پای خود را دراز کنید.
اما تفاوت بلیط فرست کلاس و بیزینس در زمینه صندلی‌ها بسیار قابل توجه است. صندلی‌های بخش فرست کلاس بسیار راحت و شگفت انگیز هستند. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی معتبر بخش فرست کلاس خود را یا با پارتیشن به کابین‌های جداگانه تقسیم کرده‌اند و یا کلا اتاق‌های جداگانه‌ای برای مسافران در نظر گرفته‌اند که حتی ممکن است به تختخواب نیز مجهز باشند.

خدمات و امکانات رفاهی

تصور کنید قرار است چندین ساعت در طول پرواز باشید. چگونه خود را سرگرم خواهید کرد؟ احتمالا چند ساعتی را می‌خوابید، مقداری با همراه خود گپ می‌زنید و کمی نیز روزنامه و مجله موجود در هواپیما را می‌خوانید. اما هنوز چند ساعت تا انتهای پرواز باقی مانده است.
یکی از مهمترین موارد تفاوت بیزینس کلاس و فرست کلاس در همین خدمات و امکانات رفاهی است. اگر مسافر بخش بیزینس باشید، می‌توانید از صفحه نمایش اختصاصی خود استفاده کنید و از بین برنامه‌های مختلف، چیزی برای تماشا کردن انتخاب کنید.
اما اگر بلیت فرست کلاس خریده باشید، یک تلویزیون بزرگ به همراه دنیایی از برنامه‌های جذاب و همچنین اینترنت در اختیار شما خواهد بود. حتی بد نیست بدانید که برخی از ایرلاین‌های معتبر، حمام اختصاصی برای مسافران فرست کلاس خود دارند که می‌توانید با گرفتن یک دوش آب گرم، خستگی سفر را از تن بدر کنید.

غذا و نوشیدنی
غذا و نوشیدنی

غذا و نوشیدنی، آخرین تفاوت بیزینس و فرست کلاس

اما دیگر تفاوت بیزینس و فرست کلاس، تفاوت در غذا و نوشیدنی ارائه شده در پرواز است. اگرچه در کلاس بیزینس شما می‌توانید از یک منو با چند غذای گرم و سرد غذای خود را سفارش دهید و کیفیت غذای آن نیز معمولا از غذاهای سرد کلاس اکونومی بهتر است، اما غذاهای بخش فرست کلاس یک تجربه کاملا متفاوت است.
در این کلاس پروازی شما می‌توانید از یک منوی گسترده و حرفه‌ای غذاهای بسیار خوشمزه و با کیفیت سفارش بدهید که کیفیت آنها با رستوران‌های درجه یک قابل مقایسه خواهد بود.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.